Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2017-02-27, 22:00
Pytanie jakie są potrzeby i preferencje. Z tego co pamiętam to auto dla siebie/dla frajdy z jazdy posiadasz, więc logan niech będzie dla rozsądku Jesli jednak miałbyś się męczyć np. wdługich szybkich trasach na autastradzie to Logan może być kiepskim kompanem podróży...
Silnik ten sam.
Sprawa wygląda tak, że będę robił ogólnie więcej kilometrów rocznie.
Jeśli sprzedam to.. nie chce nowego auta tej klasy.
Bardziej bede celowac w segment premium, czyli :
-E60 535d
-E92 335d
-E46 M3
-Lexus IS300
Biore jeszcze pod uwagę Megane RS III, Octavia RS III, Impreza STO
Około 65 tysięcy będę miał do wydania na następcę Logana, stad moje wahania.
Do Sandero przesiadłem się z Jaguara XJ x350 4.2 V8 - 300km - Vanden Plas - przy 10-15 tys rocznie spalanie nie przeszkadzało. Stary XJ był z miłości, a ten nowszy z ciekawości i można było nabijać kilometry spokojnie bo w małej ilości - czar prysł w momencie kiedy zaczęła się sypać pneumatyka coś przy przebiegu 140 tys km - 4x amor + kompresor na zamiennikach z robocizną poza ASO 27 tys zł lub części używane z robocizną ok 7,5 tys zł z nadzieją że byćmoże układ będzie szczelny to wytrzyma 2-3 lata ... w ten sposób czar poniekąd egzotyka w nowszym wydaniu prysł na dobre.
Teraz trzymam się zasady - stare auto musi być optymalnie prostej konstrukcji bez podzespołów które kosztuja gruby % auta jak nie jego połowę wartości, a tyłkowóz dla świętego spokoju może być nowy z niższej półki ale na sprawdzonych elementach i przy niskich kosztach eksploatacji aby sprawdził się na większe przebiegi.
Sam masz starsze auto z wyższej półki i podzielasz zdanie że do Logania nie ma co porównywać - prowadzenie, bezpieczeństwo, moc, wygłuszenie i wiele innych tylko czasem szkoda nabijać takim autem po 40-60 tys rocznie i być świadomym że mimo zadbanego auta ciąży zawsze większe ryzyko wylądowania w trasie na lawecie.
Jeszcze jakiś czas temu myślałem nad kompromisem ale takiego nie znalazłem - auto przyzwoite, z dobrymi osiągami, pod duże przebiegi więc ze silnikiem pracującym dobrze na LPG i takiego nie znalazłem - teraz kupiłbym pewnie Fiata Tipo 1.4 T-Jet z LPG gdzie na auto starczyłoby ok 60 tys zł.
A tak na serio to mam zamiar kupić drugiego jeszcze starszego Jaga i doprowadzić do stanu nówka Jak Sandero zrobi swój przebieg pewnie będę nadal preferował budżetowe auto klasy B zamiast ciutke "lepszej" marki klasy A jak VW UP, Citigo, Panda, Picanto itp
Są takie dni, że się zastanawiam czy to był dobry krok - wydać 40k na nowe Sandero z 1.2 z LPG i gdybym robił 5x mniejsze przebiegi to bym wolał moje 20-letnie 4.0 gdzie co chwila coś się sypało z racji wieku :D
I tu dochodzimy do sedna. Po mieście jako tako daje rade, ale na trasie ciężko z wyprzedzeniem, głośno w środku i drastyczny wzrost spalania powyżej 110km/h
Na ekspresowkach marny zasięg na LPG, wynoszący ca. 210km
Ftt obaj znamy ten dyskomfort "co mu dzisiaj odwali", gdy na powitanie masz kilka błędów
Urok prostej konstrukcji padł w momencie regulacji zaworów
Ostatnio zmieniony przez Michał93 2017-02-27, 22:54, w całości zmieniany 3 razy
Jakbym miałm teraz brać budżetowca na zajechanie to wziąłbym białego Logana ambiance z 1.2 póki jeszcze są ostatnie sztuki - do tego klima, radio, biały bez dopłaty, bez alusów - kawał auta za 34 tys zł gdzie przy takiej cenie łatwiej zaakceptować sporo wad jakościowych
Regulacja zaworów mnie czeka za 10 tys km to zobaczymy co z tym wężem od klimy
Co do zasięgu nie jest źle - mam butlę 55 litrów - wchodzi ładnie 44 co daje mi zasięg na trasie średnio 600km+, czasem nawet podbija pod 700 jeśli w nocy wracam sam i przepisowo. Jakoś nauczyłem się żyć z tym 1.2 - ostatnio jak mam pasażerów to nie przekraczam 100km/h żeby szło rozmawiać
U mnie na fabrycznym gazie teoretycznie wchodzi 32l
Na stacji wchodzi około 30-30.8l
W miescie około 290-320km wychodzi, na trasie 210-400.
Przy czym ta druga wartość może z 4 razy była osiągnięta ;)
W ambiance masz kiepska tapicerkę - laureate nie wygląda na zajechanego tak szybko.
Jak chcesz sam regulować zawory to naszykuj klucz 20 oczkowy, torx T45/T50 (moje T50 nie mieściło się) do poluzowania napinacza pasa, klucz 16 nasadowy na grzechotkę do demontazu sprężarki klimy.
Dalej już jak w każdym D4F. Uszczelka pokrywy zaworów do wymiany, ok 50zl elring.
Co w międzyczasie się działo ?
-zepsuła się manetka świateł i już została zmieniona
-zostały wymienione tarcze i klocki z przodu
-poszła uszczelka pod głowicą
-coraz bardziej daje się we znaki reduktor lpg
-została wgrana aktualizacja ECU
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-06-26, 14:12
Jednak postanowiłeś dłużej zostać z Dacia ? Dlaczego ? Manetka to standard w Daciach, tarcze i klocki to rzeczy eksploatacyjne więc ich zużycie przy większym czy mniejszym przebiegu nikogo nie dziwią, a dlaczego robiłeś UPG ?
Wycieki oleju były na łączeniu bloku z głowicą czy olej dostał się do płynu ? Robiłeś to we własnym zakresie czy na gwarancji ? Jaka była przyczyna według serwisu ? Coś czuję, że brak regulacji zaworów mogło przyczynić się do jej uszkodzenia przynajmniej tak było w silnikach K7J ( 1.4 8v). Co do reduktora to przy takim przebiegu nie ma co się dziwić, pewnie niedługo dojdą do tego i wtryski LPG do wymiany.
Brak sensownych E60 na rynku :)
Ciężko znaleźć coś w odpowiadającej mi konfiguracji.
Co do UPG - wyciek oleju na łączeniu od strony wydechu.
Nie miesza płynu, jeszcze tego nie robiłem ale ma byc teoretycznie na gwarancji zrobione.
Co do tarcz i hamulców to w moim przypadku co 30 tysięcy wymiana jednego i drugiego, wiec akurat wypadła 3 wymiana.
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-06-26, 17:19
Jak wyżej pisałem, według mnie brak regulacji zaworów przyczynił sie do uszkodzenia UPG. Miałem to samo w Thali 1.4 8v. Przebieg 90tys km, uszczelka puszczała olej na łączeniu bloku z glowica. Z tego co słyszałem to w tamtych silnikach czyli K7J jak i K7M ( 1.6.8v) brak regulacji zaworów ma duzy wplyw na Uszkodzenie UPG
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-06-26, 22:32
K7M to ten sam silnik co K7J, różni się tylko skokiem tłoka co spowodowało zwiększenie pojemności silnika z 1.4 do 1.6. Nie wiem jak w Lodgy ale w Loganach I cały osprzęt był ten sam . Regulacja zaworów odbywa się przykręcając śrubkę i była mniej kłopotliwa niż w silnikach D4F gdzie aby zdjąć dekiel zaworowy trzeba odkręcić kolektor ssący i sprężarkę klimy.
Wracając do tematu to bardzo niepokojący jest objaw że w aucie 3 letnim pada UPG, myślałem że Renault poradziło sobie z tym problemem. Mam nadzieję że w moim MCV uszczelka wytrzyma znacznie dłużej tylko - jeżdżę tylko na PB, jak na razie mam lekko ponad 60tyś km.
dudu$ weź pod uwagę, że nie szczypie się z tym autem i cały czas dostaje w kitę, wiec to tez może mieć wpływ. Zawory regulowane przy 80kkm, a auto ma 2 lata, użytkowane od marca 2015
Pożegnanie z Dacia
W przyszłym tygodniu ma przyjechać kupiec po beżowego, więc jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem to będzie koniec przygody z Dacia
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-12-03, 09:12
To dopiero zaczną sie koszta jak kupisz jeden z powyższych modeli. Auta ładne, komfortowe i niestety drogie w eksploatacji. W BMW E60 problemem jest masa która idzie od akumulatora do komory silnika ( Akumulator znajduje sie w bagażniku) . Trzeba dodać że masa ta idzie pod spodem auta co skutkuje tym , ze się utlenia.
To dopiero zaczną sie koszta jak kupisz jeden z powyższych modeli. Auta ładne, komfortowe i niestety drogie w eksploatacji. W BMW E60 problemem jest masa która idzie od akumulatora do komory silnika ( Akumulator znajduje sie w bagażniku) . Trzeba dodać że masa ta idzie pod spodem auta co skutkuje tym , ze się utlenia.
W nowej Astrze też tak jest.
E60 fajna fura, zwłaszcza z 3.0d
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-12-03, 21:42
Michał93, A jaki przebieg ma / miał Twój logan II i jeśli można wiedzieć ile $ za niego wziąłeś / weźmiesz?
według mnie brak regulacji zaworów przyczynił sie do uszkodzenia UPG
Proszę o racjonalnie wytłumaczenie tej zależności :) Z powodu braku regulacji zaworów to może tylko wypalić zawory/gniazda, stracić kompresje - co ma do tego UPG?
luckyboy gdyby luz się zwiększał (a się zmniejsza) to by wzrosła kompresja i by wypchało uszczelkę na zewnątrz
Ale tak to nie działa.
Sam nie potrafię znaleźć racjonalnego rozwiązania. Moja teoria jest inna - głowica aluminiowa, a blok żeliwny - różna rozszerzalność termiczna materiałów, pomiędzy którymi jest uszczelka.
Po prostu uszczelka przestała współgrać z dwiema płaszczyznami :)
Marka: renault
Model: captur
Silnik: 1.3 mild
Rocznik: 2024
Dołączył: 20 Mar 2016 Posty: 465 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-12-04, 13:30
Cytat:
Dacia to auto dla emeryta
- mojo - wiesz sam z mediów ilu już na całym świecie młodych i bystrych ludzi już się pozabijało , albo zostali kalekami do końca na skutek nadmiernej szykości jaką rozwijali na swoich szybkich i drogich autach lub motorach . Ja uważam że te niewygórowane parametry silników w sandero i loganach , to ich zaleta
_________________ Sandero dla bratanka a dla mnie Captur
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum