Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-03-18, 12:21
najwięcej palą benzynowe Dustery 4x4 i to w zasadzie niezależnie od sposobu używania napędów. Mało opływowa sylwetka, duże ogumienie, spore opory toczenia (żadne z poprzednich moich aut tak szybko nie zwalniało po wyrzuceniu na luz) i kręcący się wał robią swoje. Jeśli kogoś to denerwuje , pozostaje lpg
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2017-03-18, 15:37
Ja spotkałem się z opiniami, że w suvach 4x4 ludzi wkurzało spalanie w zasadzie nie dla samego spalania czy kosztów, ale w kontekście zmniejszonego zasięgu - tutaj akurat LPG jeszcze pogorszy sprawę (zakładam jazdę na samym LPG, nie liczę zasięgu na obu rodzajach paliwa).
Orientujecie się czy któryś producent oferuje zbiorniki paliwa o zwiększonej pojemności? Jest to wada, ale nie dotyczy ona tylko Dustera, ale ogólnie tego segmentu raczej...
Ja tam Was po czesci nie rozumiem:
1. macie samochod o areodynamice cegly,
2. czesc kupila 4x4 pomimo tego ze mieszka w miescie, a Ci co mieszkaja na wsi i tego potrzebuja to promil calosci
I na co tu narzekac ? Jak kupowalem Logana tez myslalem nad dusterem ale odstraszylo mnie wlasnie spalanie, ktore mozna sprawdzic na kilka sposobow.
I na co tu narzekac ? Jak kupowalem Logana tez myslalem nad dusterem ale odstraszylo mnie wlasnie spalanie, ktore mozna sprawdzic na kilka sposobow.
Art - można sprawdzić, owszem - ale już raczej po zakupie, gdy już się po kilku tysiącach przeliczy ilość spalonych litrów... Przed zakupem tego nie zrobisz. Można tylko poczytać posty innych właścicieli (ale nie znamy ich stylów jazdy) lub zdać się na katalog.
Nie jestem emerytem, lubię dynamikę (choć bez pedału w podłodze), jeżdżę dość szybko (ale w granicach rozsądku i ograniczeń) - w okolicach maksymalnych dopuszczalnych, staram się jechać w miarę oszczędnie po nabraniu prędkości. W jeździe mieszanej mój pali ok. 8,2 l. Katalog dla 1,6 4x2 z 2010 r. podaje 7,5 l. W mieście wg katalogu powinien palić 9,7 - przy delikatnej jeździe może udałoby się to osiągnąć. Poza miastem niby powinien palić 6,4 l - nie do osiągnięcia, zwłaszcza jeśli część drogi odbywa się na ekspresówce (powyżej 100 km/h spalanie drastycznie rośnie). Raz udało mi się osiągnąć 6,6 l, jadąc długą, spokojną trasą 70-80 km/h.
Dokładnie przyjrzeć się spalaniu mogłem dopiero wtedy, gdy zamontowałem dodatkowy komputer z wyświetlaniem spalania chwilowego. Dziwię się obserwując poziom spalania przy niskich prędkościach i delikatnym operowaniu gazem - wtedy bardziej "jedzie" komputer, niż ja, decydując o spalaniu - w tym przypadku IMO wysokim. W samochodach gaźnikowych było inaczej. Wiem, że auto ma kiepską aerodynamikę i szerokie opony, ale jest lekkie. Moim zdaniem dane katalogowe są zaniżone, być może pochodzą one z badań laboratoryjnych, a nie z normalnej eksploatacji. Starsze samochody, które miałem, paliły przy moim stylu jazdy nieco mniej niż pisano w katalogach. Uważam, że katalog Dacii nieco "oszukuje".
Dustera w najprostszej wersji silnikowej kupiłem z zamiarem dorzucenia instalacji LPG. Choć oczywiście ilość spalanego gazu wzrosła (ok. 10 l, a jeśli część drogi przypada na ekspresówkę - ok. 11 l), to finansowo jest lżej. Z powodu prostego silnika nie ma żadnych problemów z zasilaniem LPG. A ostatnio mój gazownik stwierdził, że da się obniżyć spalanie o jakiś litr - tylko musimy umówić się na dokładne dostrojenie, gdy będziemy mieć trochę więcej czasu.
Reasumując: uważam, że duster spala trochę więcej, niż mógłby i powinien. Ale to "więcej" nie jest jakieś tragiczne - znaczy w akceptowalnych granicach. Mimo wszystko - wolę gaźnikowce, gdzie stopień wciśnięcia pedału, a nie durny soft komputerowy, decyduje o spalaniu.
Ja spotkałem się z opiniami, że w suvach 4x4 ludzi wkurzało spalanie w zasadzie nie dla samego spalania czy kosztów, ale w kontekście zmniejszonego zasięgu - tutaj akurat LPG jeszcze pogorszy sprawę (zakładam jazdę na samym LPG, nie liczę zasięgu na obu rodzajach paliwa).
Orientujecie się czy któryś producent oferuje zbiorniki paliwa o zwiększonej pojemności? Jest to wada, ale nie dotyczy ona tylko Dustera, ale ogólnie tego segmentu raczej...
Nie bardzo widzę możliwości zwiększenia baku... Ale jest za to inny prosty sposób: w razie konieczności 2 kanistry 20-litrowe do kufra i już jest zasięg prawie dwukrotnie zwiększony.
A ktory producent podaje w katalogu, spalanie zblizone do wartosci rzeczywistych ? Kazdy ale to kazdy mi mowil, jak sie zastanawialem nad nowka, dodaj do katalogu min 1l lub 1.5 i wtedy masz prawdziwe spalanie. O ile 1.6 Sce jest "nowoscia", tak starszy 1.6 jest powszechnie znany.
Co do spalania przy predkosciach autostradowych, no coz noga z gazu i max 110. Reasumujac duster to cegla na kolkach i swoje wypic musi.
U mnie Logan II MCV 1.2 LPG
obliczyłem średnie spalanie gazu na podstawie 4000 przejechanych kilometrów.
Co mnie bardzo zdziwiło i ucieszyło, średnie spalanie gazu to 7.5 L
Jak to wygląda u Was?
U mnie Logan II MCV 1.2 LPG
obliczyłem średnie spalanie gazu na podstawie 4000 przejechanych kilometrów.
Co mnie bardzo zdziwiło i ucieszyło, średnie spalanie gazu to 7.5 L
Jak to wygląda u Was?
Jaką masz trasę? Miejska czy poza miastem? Przy jakiej prędkości?
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-03-20, 22:38
art napisał/a:
A ktory producent podaje w katalogu, spalanie zblizone do wartosci rzeczywistych ? Kazdy ale to kazdy mi mowil, jak sie zastanawialem nad nowka, dodaj do katalogu min 1l lub 1.5 i wtedy masz prawdziwe spalanie.
Wątpię.
PSA ostatnio policzył prawdziwe spalanie swoich samochodów.
Zazwyczaj trzeba było dodać MINIMUM 2l, mniej tylko przy takich które w katalogu paliły 3,5-4l.
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Mar 2013 Posty: 104 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-03-20, 23:04
Różnice pomiędzy rzeczywistym spalaniem i danymi katalogowymi dla poszczególnych marek samochodów:
Mercedes - 54 proc.
Audi - 49 proc.
Smart - 49 proc.
Volvo - 47 proc.
Peugeot - 45 proc.
Mini - 45 proc.
BMW - 43 proc.
Toyota - 43 proc.
Ford - 42 proc.
Nissan - 41 proc.
Volkswagen - 40 proc.
Citroen - 40 proc.
Renault - 39 proc.
Opel - 38 proc.
Skoda - 37 proc.
Fiat - 35 proc.
U mnie Logan II MCV 1.2 LPG
obliczyłem średnie spalanie gazu na podstawie 4000 przejechanych kilometrów.
Co mnie bardzo zdziwiło i ucieszyło, średnie spalanie gazu to 7.5 L
Jak to wygląda u Was?
Jaką masz trasę? Miejska czy poza miastem? Przy jakiej prędkości?
Cykl mieszany 70% miasto(Warszawa) i 30% trasa.
Prędkość w korkach wiadomo, natomiast trasa 90-120 km/h
Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016 Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 634 Skąd: Wro
Wysłany: 2017-04-02, 14:55
Trasa Wrocław - Warszawa, klima, 2 osoby, "autostrada", 115 km/h (3.500 obrotow). Daczka zjadła 5.2 litra. Spalanie wzorowe, choc tempo slimacze. Powrót dzisiaj w nocy - zobaczymy ile wypije przy 140-150 km/h.
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-04-02, 19:46
Coś dużo palą te wasze Sandacze :P Miesiąc temu zakupiłem używanego Logana MCV z 2014 roku i przebiegiem 55tyś km . Wracałem nim z Lublina do pod warszawskich Ząbek ok 170km spalanie wyszło 4,9l z czego w lublinie stałem 20 minut w korku a na trasie jechałem z prędkością między 90km/h a 170km/h
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-04-03, 07:51
Nie napisałem że jechałem non stop 170km/h tylko że mój pomiar spalania wyniósł 4,9l /100km przy prędkości między 90km/h a 170km/h .
Dzisiaj natomiast z ciekawości sprawdziłem jakie wyszło spalanie w mieście. Od pełnego tankowania przejechałem 102km i do tankowałem auto do pełna. Spalanie wyszło 6,7l/100km - jazda z prędkością między 70km/h a 90km/h
Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016 Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 634 Skąd: Wro
Wysłany: 2017-04-03, 09:05
Mi przy predkosciach autostradowych (130-140 km/h) wziela 7.5 litra.
Blad pomiaru przy sprawdzaniu spalania po przejechaniu 100 km jest tak duzy, ze bez sensu nawet podawac wyniki. Inaczej odbijajacy pistolet, inny dystrybutor i moze wejsc 0,5-1 l. wiecej do baku, nawet lejac pod korek.
Mysle, ze sensownie jest badac spalanie przejezdzajac przynajmniej te 400 km.
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-04-03, 12:10
Ja niestety nie należę do osób mających lekką nogę ale z racji tego że w Loganie nie mam LPG jeżdze w nim normalnie. Nie jestem zawali drogą biegi zmieniam w przedziale obrotów 2500 - 3000 a prędkość z jaką się poruszam to minimum 80km/h ale jak musze kogoś wyprzedzić to redukuje na niższy i kręcę motor na wyższe obroty. Ze swojego spalania jestem bardzo zadowolony a zarazem miło zaskoczony bo uważam że to auto powinno palic okolo 8.5 l/100km. Myślę że sandero jak i logan z tym silnikiem w mieście przejadą między 600 a 700km na pełnym baku. Ja do zaświecenia kontrolki rezerwy zrobilem 573km. Zobaczę ile teraz przyjadę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum