Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4
Rocznik: była 2011 - jest 2018
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Paź 2010 Posty: 124 Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2013-01-20, 15:40
c.d. oczywiście producent nie wskazał (znalazł) powodu usterki - nakazano serwisowi "zdjęcie skrzyni biegów" - w poniedziałek auto odstawiam do serwisu - ciekawe czy:
a) zdejmą i nic nie stwierdzą ?
b) wymienią skrzynię na nową ?
c) stwierdzą że to nie skrzynia - ale niewiedzą co ?
Obstawiam odpowiedz a) lub c) - już mnie to zaczyna wqurzać - wcześniej miałem skodę też nówkę i z salonu i tam jak coś się działo to nie był mój problem - wszystkie naprawy trwały max 1 dzień !!!! teraz to niestety ja mam problem i muszę udowadniać że nie jestem wielbłądem - najlepsze jest to że ustęrkę serwis potwierdza - ale nawet producent nie ma pojęcia jak to usunąć - bynajmniej takie mam wrażenie -
Ostatnio zmieniony przez kisu 2013-01-20, 15:41, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2013-01-20, 16:26
Aso czasami działa w sposób absurdalnie niezrozumiały:
Kiedyś opisywałem przypadek znanej cieknącej śruby na pokrywie zaworów, pan w aso stwierdził, iż prawdopodobnie cieknie z położonego nad nią czujnika ciśnienia powietrza w dolocie (kapie z góry na śrubę). Owszem w okolicy czujnika był jakiś tłustawy ślad oleju ale delikatny i nie kapało bo sprawdzałem kilka razy wycierając śrubę i byłem pewien że z niej cieknie.
Przyjechałem na wymianę wcześniej zamówionego czujnika i mówię co widziałem a tu beton, wymienili czujnik i oczywiście po kilku dniach wróciłem to przyznali mi rację (uszczelniali potem pokrywę zaworów) ale za benzynę to mi już nikt nie zwróci.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4
Rocznik: była 2011 - jest 2018
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Paź 2010 Posty: 124 Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2013-01-26, 14:41
cd... - auto zabawiło kolejny raz w serwisie (stało 3 dni) - z tego co udało mi się wyciągnąć od serwisanta - zdjęto skrzynię wyregulowano cięgna w skrzyni i wymieniono olej (czy robiono coś więcej nie wiem) - nie chcieli powiedzieć - autem jeżdżę już kilka dni - trójka nie haczy, wsteczny wchodzi normalnie - dzisiaj trasa ok 130 km przebiegła bez problemów - w aucie cisza ... mam nadzieję że to nie chwilowa poprawa - w tym tygodniu czeka mnie trasa z 1 kkm - zobaczymy czy już wszystko jest ok
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4
Rocznik: była 2011 - jest 2018
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Paź 2010 Posty: 124 Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2013-03-22, 17:41
cdn
po kolejnych dwóch miesiącach i przejechaniu ok 3 kilo km - problem powrócił - byłem w serwisie - mam odstawić auto w tygodniu na diagnozę i dalej będą pytać producenta co robić - już mnie szlak trafia z tą skrzynią (ewidentnie tu leży problem) - dzisiaj po przejechaniu 200 km wracałem kolejne 200 niczym Kubica w F1 - ale bez takich osiągów a tylko z takimi doznaniami akustycznymi
- z biegów poprawiło się tylko to że teraz wszystkie chodzą ok - za wyjątkiem wstecznego - za pierwszym razem chodzi tak ciężko jakby w skrzyni była smoła
ale to wycie masakra
Ostatnio zmieniony przez kisu 2013-03-22, 17:42, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4264 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-23, 09:21
Czy RP na przyklad ma jakis limit nieskutecznych napraw by wymienic kosztowny wadliwy elementy pojazu ? Czy jak to opisałes ultimatum cos da? Czy niestety trzeba poradzic sie rzecznika praw konsumenta ? Wspolczuje problemu autorowi watku, do tej pory dluzszy wyjazd byl obarczony lekkim stresem, czy wroci wlasnym samochodem.
Czy RP na przyklad ma jakis limit nieskutecznych napraw
Taki jak większość firm - "do bólu". Klienta, rzecz jasna...
Bardziej serio: akurat niedawno ich o to pytałem - i oficjalna odpowiedź brzmiała: "Każdy przypadek jest rozpatrywany indywidualnie".
Nieoficjalnie też nie dowiedziałem się niczego więcej konkretnego - oprócz powodów niechęci do podawania takich informacji: "Mogłoby to bowiem skutkować eskalacją żądań klientów, nie zwracających uwagi na równorzędność limitu czasu lub przebiegu oraz indywidualnej oceny danej sytuacji".
Czyli np.: jeśli dla amortyzatorów granica wynosiłby 30 tys. km, to RP obawia się, że klienci żądaliby wymiany gwarancyjnej we wszystkich przypadkach poniżej tej wartości, niezależnie od powodu uszkodzenia - włącznie ze świadomą nadmiernie intensywną eksploatacją. Itp., itd.
MSZ jest to jednak chybiona ostrożność, bo jeżeli klient będzie naprawdę uparty i sprawa dotarłaby do sądu, to albo RP samo będzie musiało przedstawić taką normę, której istnienie jest koniecznością, by być podstawą do oceny "normalnego zużycia", albo wskaże ją biegły rzeczoznawca.
Jest to też oczywiście wykorzystanie pozycji silniejszego, oparte na skalkulowanej niechęci klientów do używania tak drastycznych środków jak sąd. I to nawet w rzeczywiście uzasadnionych przypadkach i błędnej ich ocenie przez RP.
Tymczasem przecież w samych warunkach gwarancji jest zapis o "normalnym zużyciu" - ale bez dostępnego sprecyzowania takich norm oznacza jedynie "według dowolnego uznania gwaranta" /:
mekintosz napisał/a:
Czy niestety trzeba poradzic sie rzecznika
Nie ma się co wahać - po to jest, a jego pomoc to nic niezwykłego. A często jest podobno dość skuteczna [:
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4
Rocznik: była 2011 - jest 2018
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Paź 2010 Posty: 124 Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2013-03-30, 11:43
auto postało kolejny dzień (w sumie 2 dni) w serwisie - oczywiście nic nie naprawiono - serwis czeka na info od producenta co mają robić - jak naprawa będzie nieskuteczna - kolejnym krokiem będzie oficjalne pismo do producenta - a potem niestety zostanie mi już droga sądowa - oczywiście pismo będzie podpisane przez PR Konsumentów
z auta ogólnie jestem zadowolony - ale to już chyba ostatnie auto ze stajni renault jakie nabyłem - wcześniej miałem od nowości inne np. skodę i takich numerów nikt nie robił - dodam że auto już z 4-5 razy było w serwisie z tą usterką - i dalej to mój problem - a nie producenta
p.s. nie żądam wymiany auta no nowe - ale usunięcia wady - która nie mogła powstać z mojej winy - sprawa niby ewidentna - i współczuje jak ktoś będzie miał mniej ewidentną
cdn...
Ostatnio zmieniony przez kisu 2013-03-30, 11:49, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4
Rocznik: była 2011 - jest 2018
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Paź 2010 Posty: 124 Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2013-04-22, 18:39
cd... po długich przejściach - auto przed świętami wielkanocnymi postało w serwisie 2 dni - po czym dostałem je spowrotem z informacją że nie ma jeszcze zgody producenta na zdjęcie skrzyni - w tygodniu po świętach sam zadzwoniłem do serwisu - i dostałem informację że jest zgoda na rozebranie skrzyni - ale najszybciej może to zrobić serwis z innego miasta (bo tam mają wolne moce przerobowe) - auto trafiło 15.04.2013 do serwisu i już w pierwszy dzień - co mnie zdziwiło zadzwonił serwis z drugiego miasta - z prośbą aby jeszcze raz "zdradzić" objawy mechanikowi - co też zrobiłem (wcześniej nikt tak nie dopytywał mnie szczegółowo o objawy) - po tygodniu i całych procedurach stwierdzono padnięte łożysko w skrzyni - i zwrócono się do producenta o zgodę na wymianę w ramach gwarancji - najpierw zgoda w ten sam dzień zamówiono części i w piątek dojechały - po czym dzisiaj udało mi się odebrać auto - jakie odczucia - w sumie jakby biegi wchodziły lżej (różnica jest dość spora i odczuwalna) - co do reszty nie wiem napisze za jakiś czas jak przejadę z 2-3 kilo km - mam nadzieję że będę mógł napisać że problem się rozwiązał a usterkę usunięto - oczywiście podam dane serwisu który to zrobił - i nie jako reklamę - a rekomendację - ale na to trzeba jeszcze poczekać
cdn....
Ostatnio zmieniony przez kisu 2013-04-22, 18:47, w całości zmieniany 1 raz
papudraki a nie serwis, jeśli potrzebują 5 wizyt i zgody centrali, żeby zdiagnozować padniete łożysko w skrzyni biegów. wychodzi na to, że dacia to prom kosmiczny, albo mechanicy z łapanki. no ale z drugiej strony jeśli diagnozuje się samochód w taki sposób, że wysyła sie pytanie do centrali co to może być, a nie bierze się samochodu na podnośnik i diagnozuje to tak jest. Za biurkiem pan w krawacie ustala usterkę - chore. Z takim podejściem to strach taczkę oddać do "autoryzowanego serwisu".
bo to dupy, a nie mechanicy. jakim trzeba być technicznym imbecylem, żeby nie rozumieć gdzie leży przyczyna jeśli kleszczy się skrzynia, wyje i nie można wrzucić biegu, albo jak głęboko w dupie trzeba mieć Klienta, żeby go tak zwodzić.
Daleko nam jeszcze do standardów europejskich w podejściu do klienta.
Ja mam podobnie w benzynowym. Wrzucanie drugiego biegu i wstecz powoduje duży problem. Nawet staram się głęboko wcisnąć sprzęgło(na 2/3 odległości). Po jakimś czasie bieg tylni wchodzi dobrze. Jak odpalę ponownie samochód to problem się pojawia. Zobaczymy co powiedzą w ASO.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4
Rocznik: była 2011 - jest 2018
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Paź 2010 Posty: 124 Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2013-08-21, 06:20
na dzień dzisiejszy - a przejechałem z 4 kilo km - mogę śmiało powiedzieć że usterkę usunięto (wymieniono łożysko na wałku głównym) - więc moja diagnoza o walniętej skrzyni potwierdziła się
Odgrzewam kotleta - u mnie zaczęły się problemy ze skrzynią.
Niezależnie od tego, czy jest zimno, czy ciepło - problem dotyczy wbijania 2 i 3, czasem 5 biegu (rzadko).
Gdy chce wbić 2 lub 3 lewarek nie wchodzi do końca, tylko do połowy swojej drogi, bez żadnych zgrzytów. Zgrzyt zaczyna się gdy puszczę sprzęgło, ale to normalne, jeśli bieg nie wszedl do końca.
Wybierak w Loganie II jest na ciegnie, nie na linkach. Sprzęgło nie ślizga się.
Zazwyczaj pomaga podwójne wysprzęglenie. Macie jakiś pomysł ?
81 tysięcy przejechane.
Polosie suche.
Dzisiaj dodatkowo zauważyłem, że problem NIE występuje, gdy nie docisnę do końca sprzęgła - gdy zostanie z 1.5cm do podłogi wszystko działa jak należy
Dacia Dokker 2012 1.5 dci 90KM; 121000 km przejechane od kilku dni wyskakiwała mi 2. Dziś wyskakiwała już podczas ruszania 1 było takie pierdolnięcie i wywalało bieg. Zrobiłem w sumie 37 km i na powrocie 35 km czwórka wbita świst dość spory z okolic sprzęgła skrzyni biegów wrzuciłem 4 bieg i tak zostało nie dało się już go wybić. Dojechałem do firmy i autko zabrała do serwisu dziś laweta.
Swego czasu hałasowało jakby łożysko docisku sprzęgła albo coś innego kiedy jadąc na wysokim biegu nie wrzucając na luz puszczałem pedał gazu by wyhamować silnikiem.
aktualizacja:
Uwalona skrzynia biegów - wymiana na nową. Wiem tylko tyle bo nie ja gadam z serwisem. Czas oczekiwania 10 dni roboczych ponoć bo trzeba ściągnąć z ... Francji. Więc mam przymusowy urlop.
Ostatnio zmieniony przez d3mol3k 2017-12-22, 22:03, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum