Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Zimny gaśnie
Autor Wiadomość
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2017-03-20, 18:16   

Sonda ma własną grzałkę. Więc szybko daje odczyty. Nawet zimą pojawiają się po minucie, od uruchomienia silnika.
 
Marcin_R 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2005
Dołączył: 13 Kwi 2015
Posty: 84
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2017-03-20, 19:13   

Marek1603 napisał/a:
W tych silnikach na LPG regulacje zaworów przeprowadza się co 15-20kkm. Wyreguluj (im szybciej tym lepiej), a kontrolka przestanie mrugać.

Zawory źle ustawione i spaliny nie mają takich parametrów jak powinny co wykrywa sonda.
Na świecach to max 45kkm i wymieniaj nawet jak nic się nie dzieje.


kontrolka mrugała do czasu aż wymieniłem cewke i kable...
nie wiem jak uzasadnić prawidłową prace rozgrzanego silnika jeśli to zawory ?

wyczytałem że jeśli sonda nie działa prawidłowo to można to stwierdzić odłączając
ją na zimnym silniku , jeśli silnik dla odmiany nie zgaśnie wtedy jest uszkodzona...
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 907
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-03-20, 19:17   

Nie filozuj tylko reguluj zawory.
Przy takim przebiegu już kilka razy powinieneś to zrobić.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2017-03-20, 19:19   

Na forum pokazałem ja to się robi. Uszczelka około 20zł. A czas regulacji około 1h.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-03-20, 22:31   

Marcin_R napisał/a:
Marek1603 napisał/a:
Jaki przebieg i czy jest LPG?
Czy w ogóle była robiona regulacja zaworów jak jest/nie ma LPG?


134 000 km przebiegu , LPG założone jakieś 70 000km temu , nigdy nie były zawory regulowane ... czytałem tez że tak sie robi dlatego zdziwiło mnie kiedy mechanik stwierdził że nie ma sensu . .

Wywal tego nie kumatego mechiora, jedź do innego mechanika i niech WYREGULUJE zawory, bo już pewnie masz poparte i źle chodzi silnik. Jak piszą koledzy, masz LPG to regulacja zaworów jest priorytetem co 15 tys.km i tyle.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Marcin_R 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2005
Dołączył: 13 Kwi 2015
Posty: 84
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2017-03-21, 07:47   

route2000 napisał/a:

Wywal tego nie kumatego mechiora, jedź do innego mechanika i niech WYREGULUJE zawory, bo już pewnie masz poparte i źle chodzi silnik. Jak piszą koledzy, masz LPG to regulacja zaworów jest priorytetem co 15 tys.km i tyle.


masz racje ... dzisiaj jeszcze zadzownie po mechanikach i zapytam , ktory mi to zrobi ...
bede sie musiał chyba nauczyć regulować bo 15 tys. robię w około 5 mieięcy .

Dzieki :)
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-03-21, 08:31   

Moja regulacja z diagnostyką komputerową silnika (na moją prośbę) kosztowała mi 150 zł w warsztacie zajmującymi się autami francuskimi (nie w ASO, bo tam sama regulacja to 250 zł - wiem, bo tam raz już regulowałem).
Poszukaj mechaników specjalizujących się w autach francuskich, bo Dacia ma silnik francuski z Renaulta.
A regulacja jest tak bardzo prosta jak budowa cepa, bo jest regulowana na śrubki (kto pamięta silnik z PF 126p, gdzie się regulowało zawory na śrubki? Tylko, że w PF 126p zaworów było 4, a w Dacii jest 8) ;-)

Masz tutaj szczegółowy opis regulacji ze zdjęciami. :-)
To jest tak samo w silnikach 1,4 i 1,6 8V.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2017-03-21, 08:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-03-21, 10:08   

Koszt regulacji z uszczelką to około 50zł.
 
Marcin_R 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2005
Dołączył: 13 Kwi 2015
Posty: 84
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2017-03-21, 13:52   

route2000 napisał/a:

Masz tutaj szczegółowy opis regulacji ze zdjęciami. :-)
To jest tak samo w silnikach 1,4 i 1,6 8V.

Na prawdę świetny materiał !
Biorąc pod uwagę fakt że juz sam nie raz demontowałem przepsutnice , wymieniałem cewke
świece itp.. to po przeczytaniu tego materiału stwierdzam że regulacja wydaje się banalnie prosta i czuję się na siłach aby tego zabiegu osobiście dokonać .
Najpierw zaopatrze sie uszczelkę i szczelinomierz , poźniej w czas i dam znać jak poszło :)


Troszkę jestem poirytowany zachowaniem gaziarza że bedąc u niego dwa razy w roku (co 15 kkm) na przeglądzie gwarancyjnym nie wspomniał nigdy i regulacji zaworów.

Dziękuje Wszystkim za bardzo cenne porady :)
 
Marcin_R 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2005
Dołączył: 13 Kwi 2015
Posty: 84
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2017-03-21, 16:24   

własnie zrobiłem wstępne oględziny i okazuje sie że jest dość spoko ... filtr powietrza ściągnę
bo już nie raz to robiłem , cewke usunę bez problemu , a do ośmiu torxów z pokrywy klucz
też mam .... tak czy inaczej przyda sie to rozkręcić bo ewidentnie z lewej strony jest dość
mocno spocona obudowa na co wcześniej nie zwróciłem uwagi więc od razu uszczelkę sie
wymieni, którą właśnie zamówiłem :)
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-03-21, 17:12   

No to czekamy na wieści czy już zrobiłeś sam i jak poszło..
Mam nadzieję, że to może być przyczyną gaśnięcia silnika.... Zobaczymy, czas pokaże..
Powodzenia ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2017-03-21, 17:20   

Cewki zostawiasz. Tu masz pokazane.
http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1651032
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-03-22, 10:38   

A jak już wyregulujesz zawory, to sprawdź jeszcze jak wyglądają korekty LTFT i zwłaszcza STFT przy przełączaniu z gazu na benzynę i z powrotem. Kolejną przyczyną gaśnięcia zwłaszcza na zimnym silniku mogą być rozjechane korekty benzyna vis gaz i zalewany silnik. Błędy mieszanki mogą jeszcze nie wyskakiwać, bo jak się zagrzeje to wraca w zakres pracy korekt
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
Marcin_R 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2005
Dołączył: 13 Kwi 2015
Posty: 84
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2017-03-25, 20:17   

zabrałem sie wczoraj za regulacje , wszystko poszło zgodnie z opisem , niestety przy odkręcaniu pokrywy zaworów urwała sie śruba w prawym rogu od przodu i w tym momencie miałem rezygnować z całego przedsięwzięcia ale jednak postanowiłem zaryzykować . Kolejne wyszły bez problemu ,cały zabieg trwał około 3 godzin .
Regulacja okazała sie dość prostym zajęciem , które stwierdziło u mnie idealne luzy na zaworach wlotowych , natomiast wszystkie 4 zawory wylotowe były podparte, nie dało sie tam wcisnąć nawet listka 0,05 .

wczoraj auta nie sprawdzałem bo piwko piłem przy regulacji , a dzisiaj ....
nie uwierzycie ale Dacia wreszcie NIE GAŚNIE ! odczuwalny jest też minimalny
wzrost mocy , domyślam sie że spalanie też spadnie...

DZIĘKUJE WSZYSTKIM ZA POMOC , a przede wszystkim za konkretny opis wykonania tego zabiegu !

PS. zerwaną śrubkę rozwierce i skręce z nakrętką bo jest taka możliwość .
Ostatnio zmieniony przez Marcin_R 2017-03-26, 17:36, w całości zmieniany 2 razy  
 
Marcin_R 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2005
Dołączył: 13 Kwi 2015
Posty: 84
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2017-03-28, 19:34   

problem urwanej śrubki (niedociśniętej uszczelki) rozwiązany .
bez większego trudu rozwierciłem i skręciłem śrubką M6 , od dołu nakrętka .



Nie moge się nadziwić do dzisiaj że po samej tylko regulacji silnik idealnie pracuje i
co najważniejsze nie gaśnie :)
Ostatnio zmieniony przez Marcin_R 2017-03-29, 09:50, w całości zmieniany 2 razy  
 
Marcin_R 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2005
Dołączył: 13 Kwi 2015
Posty: 84
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2017-04-03, 06:40   

zastanawiam sie nad jedną rzeczą ...
jeśli regulacja zaworów jest priorytetem co 15 tys.km , więc przy moim rocznym
przebiegu przebiegu okolo 35 tys bedę musiał robić z dwa razy w roku, to czy
przy następnej regulacji nie wymienić tych delikatnych i kruchych torxów na
nowe 8 szt śrubek również z gwintem M6 ale na zwykłą nasadke 10 ?

na prawde te orginalne są bardzo kruche bo dużo siły nie trzeba było żeby przy wykręcaniu
urwała sie główka i wole tego uniknąć w przyszłości ..

jak sądzicie ?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-04-03, 07:46   

A czy nasadka 10 wejdzie? Jeśli tak to można, albo kupić takie same torx, ale wzmocnione, to na przyszłość nie będą pękać. ;-)
Masz już "stare" auto, więc gwarancja już Cię nie obejmuje... Możesz robić ulepszenia i modyfikacje czyli poprawiać co fabryka spartoliła. :-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2017-04-03, 11:18   

Marcin_R napisał/a:
8 szt śrubek również z gwintem M6 ale na zwykłą nasadke 10 ?

Śruby o zwiększonej wytrzymałości 8.8 ,10.9 ,lub 12.9
Do nabycia w""żelaznym sklepie",a nie markecie budowlanym.
_________________
48piotr
 
Marcin_R 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2005
Dołączył: 13 Kwi 2015
Posty: 84
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2017-04-03, 12:52   

route2000 napisał/a:
A czy nasadka 10 wejdzie? Jeśli tak to można, albo kupić takie same torx, ale wzmocnione, to na przyszłość nie będą pękać. ;-)


dzisiaj specjalnie sprawdzałem i sie okazało że nasadka 10 jest ciut mniejsza
od samej główki obecnego torxa , więc spokojnie sie zmieści , jeśli zaś chodzi
o typ klucza to ja osobiście nie przepadam za żadnymi torxami i imbusami .

Dodam jeszcze że kiedys kupiłem sobie taki klucz 10 (foto) , który teraz okazał sie
rewelacją bo tylko tym kluczem odkręciłem obudowe termostatu , kleme z akumulatora,
nakrętki kontry z regulacji zaworów , ramiona wycieraczek , nakrętke z środkowej częsci
osłony tunelu ,czujnik położenia wału ,można też obudowe filtra powietrza i jeszcze mógłbym wymieniać ,
a doszo by 7 dodatkowych śrubek z pokrywy zaworów bo już jedna wymieniona

Ostatnio zmieniony przez Marcin_R 2017-04-03, 12:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marcin_R 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2005
Dołączył: 13 Kwi 2015
Posty: 84
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2017-04-03, 12:55   

48piotr napisał/a:

Śruby o zwiększonej wytrzymałości 8.8 ,10.9 ,lub 12.9
Do nabycia w""żelaznym sklepie",a nie markecie budowlanym.


dzięki ,nie wiedziałem że coś takiego jest ... kupie sobie i chyba dorobie jeszcze
idealnie dopasowane,grubsze podkładki bo mam taką możliwość .
 
Marcin_R 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2005
Dołączył: 13 Kwi 2015
Posty: 84
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2017-04-12, 13:09   

chciałem tu tylko wrócić do skutków regulacji zaworów , otóż spalanie na
poziomie 8,4 l/100km spadło do poprzednich wartości czyli :
między 6,9 l , a 7,3 l na 100km (LPG).
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-04-12, 13:38   

A, no widzisz.... Jak ważne jest regularne sprawdzenie i regulacja zaworów. Robi się co 15 tys.km. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Marcin_R 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2005
Dołączył: 13 Kwi 2015
Posty: 84
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2017-06-10, 19:30   

route2000 napisał/a:
A, no widzisz.... Jak ważne jest regularne sprawdzenie i regulacja zaworów. Robi się co 15 tys.km. ;-)


Kolejna kontrola/regulacja zaworów prawdopodobnie we wrześniu ale już jestem
przygotowany ,zakupiłem śruby M6x30, dorobiłem odpowiednie podkładki no i
zaopatrzyłem się już w nową uszczelkę . Oryginalne śruby pokrywy zaworów są
beznadziejne już nawet nie z powodu rodzaju łba czyli torx ale z powodu materiału z
jakiego są wykonane . Proszę mi wierzyć że przy dokręcaniu wystarczy minimalnie większy
moment żeby śrubę urwać ! Jak już śruba urwie się w bloku silnika no to jest problem bo
niedokręcenie pokrywy w miejscu urwania powoduje znaczne jej pocenie . Dlatego żeby nie
dopuścić w przyszłości do takiej sytuacji postanowiłem śruby wymienić na sześciokątne o
zwiększonej twardości . Oryginalne śruby mają stosunkowo szeroki łeb dlatego
postanowiłem wykonać odpowiedniej szerokości podkładki z nierdzewki pod śruby :)



Wbrew pozorom bardzo ciężko było doszukać się w sklepach śrub klasy wyższej niż 5.8 , a
12.9 chyba już nie istnieje , udało mi się zakupić 8.8 , przetestowałem i wiem że nie ma
szans aby się zerwała nawet przy bardzo dużej sile dokręcenia , a przecież taka siła nie
jest przy pokrywie wskazana , odpowiednio z czuciem ... uszczelka ma być dociśnięta, a nie
zmiażdżona !
Śruby oczywiście trzeba było obcinać bo były tylko długości 30mm gdzie oryginalne mają
25mm , nawet i dobrze bo podkładka ma 3mm grubości wiec mogłem sobie długość
dopasować .
Zrobię zdjęcia jak już będę po kolejnej regulacji :)

PS.jak ktoś chce to podkładek mam duzo :)
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-06-10, 20:27   

Ależ są śruby kołnierzowe M6x25 10.9 sześciokątne.
http://allegro.pl/sruba-k...6707191096.html
 
Marcin_R 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2005
Dołączył: 13 Kwi 2015
Posty: 84
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2017-06-10, 20:39   

Marek1603 napisał/a:
Ależ są śruby kołnierzowe M6x25 10.9 sześciokątne.
http://allegro.pl/sruba-k...6707191096.html

jakoś nie mogłem sie doszukać odpowiedniej nigdzie ,
ta np .nie ma gwintu na całej długości
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne