Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-11-09, 18:33
wskaźnik / temperatura silnika / płynu chłodzącego (cegiełki
Autor Wiadomość
Bartosz81 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Kwi 2015
Posty: 93
Skąd: Warszawa Marysin
Wysłany: 2017-03-22, 14:12   

1) sprawdź termostat, pewnie stoi w pozycji otwartej

2) mam w sandero bagażnik na hak, wisi też na klapie. Rowery mają koła na poziomie lamp tylnych, więc trzeba uważać przy wieszaniu żeby ich nie zasłaniały, poza tym zero probelmów. I o dziwo spalanie pozostaje bez zmian.
 
przemoc84 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4
Rocznik: 2010
Wersja: BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lut 2017
Posty: 469
Skąd: zam. Elbląg, ur. Poznań
Wysłany: 2017-03-22, 15:39   

Tylko że nie jest to stały problem tylko pojawiający się sporadycznie. Raz jest raz nie ma
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-22, 17:39   

Bagażnik na klapę odradzam zdecydowanie lepszy jest na hak. Hak można dość prosto zamontować a w Twoim roczniku nawet moduł do świateł nie jest potrzebny ....
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-03-22, 17:41   

Bierz na hak - akurat zainwestowałem dość duże pieniądze w sprzęt "dachowy", ale to była nieprzemyślana decyzja. Następne auto tylko z hakiem.
_________________
enjoy the silence
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2017-03-22, 18:28   

gregorisan napisał/a:
(...) była nieprzemyślana decyzja. Następne auto tylko z hakiem.


A cóż stoi na przeszkodzie naprawić nieprzemyślane decyzje i dlaczego dopiero następne z hakiem? Do wyboru, do koloru :arrow: http://www.sklepmartec.pl...ro-stepway.html . Te sprzęty co masz to z tego co pamiętam to górna półka. Jak sprzedasz to będzie na hak i montaż, zostaje papierologia na SKP i wydziale komunikacji i bagażnik. Marzenia są po to, żeby je spełniać :-D
_________________

 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-03-22, 18:59   

arczi_88 napisał/a:
Marzenia są po to, żeby je spełniać

Myślałem o tym, ale byłbym trochę stratny - i pewnie montaż haka trzeba byłoby zlecić w ASO, aby nie stracić gwarancji. Jakoś się jeszcze przemęczę z 5 lat zanim sprzedam Daćkę ;-)
_________________
enjoy the silence
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-22, 19:54   

gregorisan napisał/a:
pewnie montaż haka trzeba byłoby zlecić w ASO, aby nie stracić gwarancji.

A skąd masz taka informację , nie słyszałem aby ktokolwiek stracił z tego powodu gwarancję.
Tak jak nie jesteś przypisany do jednej jedynej stacji benzynowej tak i w tym przypadku nie stracisz gwarancji.
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-03-22, 20:18   

jas_pik napisał/a:
A skąd masz taka informację , nie słyszałem aby ktokolwiek stracił z tego powodu gwarancję.

Tak domniemam - w końcu jest tak jakaś ingerencja w choćby powłokę antykorozyjną. Jeżeli tak nie jest to w sumie ciekawa sprawa. Ile może kosztować montaż takiego haka?
_________________
enjoy the silence
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-22, 21:22   

Jak termostat stale otwarty to się silnik nie nagrzeje szczególnie w chłodnie dni do właściwej temperatury nigdy, chyba że w super korku. Inna sprawa że może się otwierać ale ma niewłaściwą charakterystykę albo "ten model tak ma".
Inna sprawa to ta głupota braku wskaźnika temperatury lub jakieś 4 kreseczki. Tak właśnie można jeździć niemal latami na silniku o temp 60 i go zakatować.

PS
Może chociaż moderator by nie pisał o haku w temacie o termostacie, hmm?
Ostatnio zmieniony przez mojo 2017-03-22, 21:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2017-03-23, 08:25   

Jaką masz fizyczna temperaturę? Od tego trzeba zacząć a nie od wskaźnika.
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-23, 09:40   

Jak silnik będzie się rozgrzewał to jedną rękę połóż na górę chłodnicy drugą na dół. Jeżeli termostat działa prawidłowo to przez dłuższy czas (dopóki się nie nagrzeje do otwarcia termostatu silnik) będzie ewidentna różnica w temperaturach. Jeżeli termostat otwarty cały czas to nagrzewanie dołu i góry będzie porównywalne.
 
hak64 


Marka: Mercedes
Model: 300SE
Silnik: 3,0
Rocznik: 1987
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 180
Skąd: Żory
Wysłany: 2017-03-23, 11:39   

mojo napisał/a:
Jak silnik będzie się rozgrzewał to jedną rękę połóż na górę chłodnicy drugą na dół
Działanie termostatu sprawdza się na wężu prowadzącym do chłodnicy. Kilka minut po odpaleniu (zanim silnik nagrzeje się do normalnej temperatury pracy) można dotknąć węża i jeśli jest ciepły, to znaczy, że termostat jest uszkodzony (puszcza obieg od razu na chłodnicę).
_________________
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-03-23, 11:52   

Temat o cegielkach juz byl i bylo opisane przy jakich temp. pojawiaja sie. Tak jak piszekali sprawdz dokladna temp. pracy silnika. Moja Lodgy(brak cegielek) po zakupie temp. pracy silnika w zimie 75st. Oryginalnie wstawiony termostat 83St. Inny swego czasu niedostepny dla lodgy. Zaadaptowalem wklad z Kubistara o temp otwarcia 92 i teraz jest idealnie.

Edit:
Lektura o cegielkach
http://www.daciaklub.pl/f...ic.php?p=152390
Ostatnio zmieniony przez shrek 2017-03-23, 11:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
przemoc84 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4
Rocznik: 2010
Wersja: BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lut 2017
Posty: 469
Skąd: zam. Elbląg, ur. Poznań
Wysłany: 2017-03-24, 14:12   

ok co do cegiełek to już wiem i spokojniejszy jestem. temp sprawdze :) co do haku (dokładka, SKP, potem WK...) i czy wogóle jest to fizycznie wykonalne samemu.... chyba jednak dachowy wezmę raz że mniej problemów a aż tak często nie będzie wykorzystywany
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-03-24, 14:33   

Tu masz instrukcje montarzu i jak to wyglada. http://www.france-attelag...0113-rdsoh-6670
 
whelp 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Dołączył: 22 Maj 2017
Posty: 2
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-05-22, 12:08   

Mój problem jest trochę w drugą stronę. Znacząco mi się przegrzewa silnik, a przynajmniej tak wynika ze wskazań wskaźników.

Zaczęło się w ubiegłym roku, kiedy jadąc na wakacje po przejechaniu ok 400 km z prędkością 140/h zapaliło mi się 8 cegiełek plus kontrolna przegrzania silnika. Stanąłem włączył się wentylator, dymić nie dymiło, jakoś dojechałem - parę razy się jeszcze 8 zapaliło. Auto było na gwarancji więc pojechałem do serwisu w Hiszpanii, gdzie stwierdzili, że to wadliwy czujnik, nie ma problemu, można jeździć i nie przejmować się, ale czujnika nie mają, więc wymiana dopiero w Polsce.

W Polsce w ASO wymieniłem czujnik. Długo, szybko i daleko nie jeździłem, zima się zrobiła, więc nie zakładałem że może coś było nie tak. Przy okazji wielkich mrozów wyszło też, że z nagrzewnicy ciepłe powietrze nie leci do kabiny.

No ip przyszedł początek maja, 200 km autostradą 140-150/h i znowu 8 kontrolek i lampka się zaświeciła. Samochód już po gwarancji, ale pojechałem do ASO. Czujnik dobry i nie bardzo wiedzą w czym rzecz. Ze względu na niesprawną nagrzewnicę najpierw proponują naprawę tego urządzenia (koszt: część + wymiana ok. 3500) a potem się pomyśli co z przegrzewaniem się silnika – ogólnie pytanie czy on się w ogóle przegrzewa czy to błędy na czujniku. Płynu nie ubywa, przy jeździe 90-100/h palą się 4 kontrolki.

Na początku czerwca oddaje go jednak do mechanika, być może to przymknięty termostat.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-05-22, 13:49   

Zapowietrzony, niesprawny termostat, uboga mieszznka,niesprawna pompa wody. Wszystko do sprawdzenia.
 
whelp 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Dołączył: 22 Maj 2017
Posty: 2
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-05-22, 14:33   

pompę wodną też biorę pod uwagę, choć zakładam, że z dwóch ASO któreś by jednak na to wpadło.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-05-22, 15:25   

Jak chcesz naprawic auto to nie zakladaj , ze ktos pomyslal. Sprawdz tak jak pisalem
 
Maniektkd 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI 75km
Rocznik: 2006
Wersja: Laureate
Dołączył: 13 Gru 2017
Posty: 3
Skąd: Łódź, Łódzkie
Wysłany: 2017-12-13, 09:30   

Witam,
Szczerze mówiąc, jak poczytałem forum to odrobinę zgłupiałem. Temperatura w mojej Taczce zawsze legitymowała się czterema kreskami/cegiełkami ( jak kto woli ) w wakacje pojawił się problem z temperaturą i został wymieniony termostat. Po wymianie nie zwróciłem uwagi by wskaźniki odbiegały od "normy". Od momentu, gdy temperatura powietrza spadła w okolicach zera, taczka ma problemy żeby wskoczyć na 4 kreseczki. Bardzo szybko wskakuje na dwie, cztery zdarzają się od wielkiego dzwonu, jak już się pojawią, to nie zauważyłem by spadły znowu na dwie. Nie ukrywam, że odrobine mnie to męczy. Znowu termostat ? Czy ten typ tak ma ?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-13, 12:46   

Winny może być jeszcze czujnik temperatury - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5549

Wystarczy sprawdzić jaka jest temperatura podawana do sterownika silniki i jak to się ma do wyświetlacza. (Najprościej jakimś ELM-em i odpowiednim programem diagnostycznym).
 
Maniektkd 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI 75km
Rocznik: 2006
Wersja: Laureate
Dołączył: 13 Gru 2017
Posty: 3
Skąd: Łódź, Łódzkie
Wysłany: 2017-12-16, 23:24   

laisar napisał/a:
Winny może być jeszcze czujnik temperatury - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5549

Wystarczy sprawdzić jaka jest temperatura podawana do sterownika silniki i jak to się ma do wyświetlacza. (Najprościej jakimś ELM-em i odpowiednim programem diagnostycznym).


Dzięki za radę ;) dzis byłem w warsztacie i faktycznie problemem był czujnik temperatury. Naprawa kosztowała mnie 30 zl :D już wszystko OK ;)
 
robixxxx 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6
Dołączył: 16 Sie 2017
Posty: 19
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-12-17, 20:27   

Może to głupie pytanie, ale gdzie Wam się wyświetlają cegiełki/kreski od temperatury silnika? Ja jeżdżę nową Lodgy i tam takiego wskaźnika nie ma. Albo go nie widzę...
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-12-17, 20:31   

w starszych modelach dacii produkowanych do 2012 roku ( oraz w dusterze ph1 do 2013r) wskaźnik temperatury występował w zegarach. Po 2012 roku Dacia zrezygnowała z tego wskaźnika - niestety
 
Maniektkd 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI 75km
Rocznik: 2006
Wersja: Laureate
Dołączył: 13 Gru 2017
Posty: 3
Skąd: Łódź, Łódzkie
Wysłany: 2017-12-18, 08:13   

dudu$ napisał/a:
w starszych modelach dacii produkowanych do 2012 roku ( oraz w dusterze ph1 do 2013r) wskaźnik temperatury występował w zegarach. Po 2012 roku Dacia zrezygnowała z tego wskaźnika - niestety



To gdzie w nowych taczkach jest wskaźnik temperatury ? :shock: O w ogóle nie ma ? :shock:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne