Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019 Pomógł: 9 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 790 Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2017-03-29, 12:44
ArcadioSF napisał/a:
A czy padło tu pytanie o opony do Dustera? Poza tym nie wiem jaki Duster ma rozmiar opon, a linka wkleiłem by te opony można było zobaczyć - rozmiar zawsze można sobie odpowiedni poszukać.
Kol. "moulder" ma w swoim profilu Dacię Duster, jeździł na oponach Contoinental całorocznych (które także montowane były w Dusterze) stąd mój wniosek, że chodzi o tą markę pojazdu. Myślę więc jestem :)
Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019 Pomógł: 9 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 790 Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2017-03-29, 14:52
ArcadioSF napisał/a:
...Nie mam Dustera, nigdy nie miałem i nigdy nie będę miał...Troszkę wyrozumiałości. Człowiek, w dobrej wierze chce coś podpowiedzieć, a zaraz dostaje "kontrę".
Nigdy nie mów nigdy. To nie "kontra" tylko uściślenie informacji gdyż cena między oponami które wskazałeś a właściwymi różni się diametralnie i może wpływać na decyzję osoby kupującej (przy założeniu że nie zwróci uwagi na rozmiar). I to tyle w tej kwestii.
Jeśli chodzi o opony całoroczne Conti jeździłem na nich przez 5 zim i nie mam zastrzeżeń co do poruszania się w mieście (oczywiście są to opony M+S - i obecnie nie są klasyfikowane jako zimowe, a wcześniej były - zaraz na początku 2011). W tym roku jechałem w góry i nie chcąc ryzykować tylko z tego powodu zdecydowałem się na zakup typowych zimówek.
Ja nie mam doświadczenia z oponami całorocznymi, a będę miał takie w Dusterze.
Co prawda uważam że jak coś jest do wszystkiego to jest do D...:)
Więc powiedzcie proszę czy na całorocznych lepiej jeździć w zimie i kupić typowo letnie czy na odwrót?
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-03-29, 16:03
Waski78 napisał/a:
Ja nie mam doświadczenia z oponami całorocznymi, a będę miał takie w Dusterze.
Co prawda uważam że jak coś jest do wszystkiego to jest do D...:)
Więc powiedzcie proszę czy na całorocznych lepiej jeździć w zimie i kupić typowo letnie czy na odwrót?
Jeśli "zima w mieście" to całoroczne wystarczają.
Są lepsze niż latem na asfalcie i zakrętach.
W każdym innym przypadku sprzedać i kupić i letnie i zimowe.
Mają tez świetną cenę: 379zł przecenione z 884zł.
Te opony to mój faworyt.
Tak jeździłem na Continentalach cross Lx ale bez symbolu 3 Peak.
3 Peaks Mountain Snow Flake: opony z tym znakiem są przeznaczone do jazdy po ośnieżonych drogach i zapewniają osiągi potwierdzone w testach.
Symbol z górskimi szczytami i płatkiem śniegu (3PMSF) umieszczony na oponach M+S (Mud & Snow, śnieg i błoto) oznacza opony opracowane do trudnych warunków śnieżnych.
Mają super bieżnik, ale nie są oponami zimowymi. pozwolą na jazdę po wszelkich duktach ukraińskich i innych trudnych drogach, ale czy sprawdzą się na śniegu w warunkach zimowych? Dodatkowo mój Duster to 4x2 więc nie wiem czy jest sens w takie opony uderzać. Ktoś ma takie w Dusterze 4x2?
Ostatnio zmieniony przez moulder 2017-03-29, 16:32, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2017-03-29, 19:13
Waski78 napisał/a:
Ja nie mam doświadczenia z oponami całorocznymi, a będę miał takie w Dusterze.
Co prawda uważam że jak coś jest do wszystkiego to jest do D...:)
Więc powiedzcie proszę czy na całorocznych lepiej jeździć w zimie i kupić typowo letnie czy na odwrót?
Akurat Polska leży w miejscu gdzie opony całoroczne sprawdzą się wg mnie najlepiej - nie mamy ani 40 st upałów w lecie ani kilkumiesięcznych okresów zalegania śniegu w zimie. Jak przeglądałem testy to rzeczywiście na śniegu opony całoroczne były minimalnie gorsze od zimowych , parametry na suchym miały nieco gorsze ( ale szczególnie przy prędkościach nieosiągalnych dla większości Dacii ( bo niektórzy kol maja takie nietypowe egzemplarze które jeżdżą powyżej 200km/h) za to były zdecydowanie lepsze od zimowych w konkurencji "zimne i mokre" Ja w ciągu ostatnich 5 zim miałem tak mniej więcej 10% śniegu a 90% "zimnego i mokrego" ( pomimo tego że nie mieszkam w mieście), wobec czego jak zajeżdżę fabryczne letnie i zakupione zaraz po zakupie zimówki to na pewno kupię całoroczne pomimo "uważania" części kolegów - na polską zimę sprawdzą się lepiej niż zimówki a mój Duster powyżej 140 zaczyna wydawać takie odgłosy i spalać tyle paliwa ze latem też mi wystarczą.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2017-03-29, 19:15, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-03-30, 11:42
dla kogoś kto porusza się Loganem lub Sandero, przez większość roku robi to w okolicach miasta i nie zapuszcza się w góry - niezłą alternatywą może być tego rodzaju propozycja budżetowa:
http://www.oponeo.pl/model-opony/nexen-n-priz-4s
od roku testuje je po Lublinie moja bratanica (Lancia Ypsilon) i twierdzi,że sprawdzają się całkiem dobrze
Ja używałem przez 4 lata dębicy navigator 2. Całkiem niezłe jak na miejskie warunki - w kopnym śniegu robiły lepiej niż niejedne zimówki, a i latem nie było większych problemów. Razem pokonałem jakieś 80-90tyś na nich i pozbyłem się razem z autem. Fajny wysoki bieżnik, a mimo to nie były jakoś tragicznie głośne.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-05-19, 16:03
CzarnY napisał/a:
Ja używałem przez 4 lata dębicy navigator 2. Całkiem niezłe jak na miejskie warunki - w kopnym śniegu robiły lepiej niż niejedne zimówki, a i latem nie było większych problemów. Razem pokonałem jakieś 80-90tyś na nich i pozbyłem się razem z autem. Fajny wysoki bieżnik, a mimo to nie były jakoś tragicznie głośne.
Potwierdzam.
Z jednym zastrzeżeniem - szybko się zużywają, w sensie że tracą właściwości szybciej niż postępuje zużycie bieżnika.
Widać guma niezbyt wysokich lotów.
Na zimę to max na 2 lata.
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2017-05-19, 20:42
Od sierpnia ubiegłego roku użytkuję Michelin CrossClimate i po ostatniej zimie nie widzę żadnych przeciwskazań do bezpiecznego poruszania się w różnych warunkach pogodowych.
Ponadto w miarę zużycia polepszają się jej właściwości dzięki samo zaciskającym się lamelom oraz dodatkowym kanałom w głębi bieżnika.
Teoria, teorią ale to działa i to bardzo skutecznie.
Do Dustera na pewno też będą zamontowane i nie omieszkam się podzielić spostrzeżeniami.
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2878 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-05-20, 05:45
Nastepne moze takie sprobuje. Moze te beda sie wolniej zurzywac na FRancuskich drogach czyt; Ostrych asfaltach , bo jak narazie to 110tys i 4-ty komplet opon na przodzie.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-05-20, 06:42
shrek napisał/a:
Nastepne moze takie sprobuje. Moze te beda sie wolniej zurzywac na FRancuskich drogach czyt; Ostrych asfaltach , bo jak narazie to 110tys i 4-ty komplet opon na przodzie.
Bo opony co roku zamienia się miejscami, tył z przodem.
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2017-05-20, 07:13
shrek napisał/a:
Nastepne moze takie sprobuje. Moze te beda sie wolniej zurzywac na FRancuskich drogach czyt; Ostrych asfaltach , bo jak narazie to 110tys i 4-ty komplet opon na przodzie.
Na wolniejsze zużycie bym nie liczył bo jednak to są opony o miękkim bieżniku. Po 15 tys. ubyło u mnie 1,2 mm (średnia z 4 opon) i co najlepsze zużywają się równomiernie przód - tył więc i zamiana opon nie wchodzi w rachubę. Na ostatnim przeglądzie poprosiłem tylko o ich wyważenie (bo i tak je ściągali), ale nawet nic nie skasowali bo wszystko było ok.
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2878 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-05-20, 13:53
Cav napisał/a:
shrek napisał/a:
Nastepne moze takie sprobuje. Moze te beda sie wolniej zurzywac na FRancuskich drogach czyt; Ostrych asfaltach , bo jak narazie to 110tys i 4-ty komplet opon na przodzie.
Bo opony co roku zamienia się miejscami, tył z przodem.
Raczej pol roku, bo jakbys krecil sie po miescie i landowkach to raczej wiecej nic rok nie wytrzymaja.
pluto napisał/a:
shrek napisał/a:
Nastepne moze takie sprobuje. Moze te beda sie wolniej zurzywac na FRancuskich drogach czyt; Ostrych asfaltach , bo jak narazie to 110tys i 4-ty komplet opon na przodzie.
Na wolniejsze zużycie bym nie liczył bo jednak to są opony o miękkim bieżniku. Po 15 tys. ubyło u mnie 1,2 mm (średnia z 4 opon) i co najlepsze zużywają się równomiernie przód - tył więc i zamiana opon nie wchodzi w rachubę. Na ostatnim przeglądzie poprosiłem tylko o ich wyważenie (bo i tak je ściągali), ale nawet nic nie skasowali bo wszystko było ok.
Pierwszy komplet conti contakt czy jakos tak , drugi to samo, trzeci nexen wielosezon, teraz jakis goodride i nie widze roznicy w scieraniu kazda z nich tutaj zyje 25tys.
Co innego male auta mam jeszcze focusa i tu poltora roku (lzejszy, mniejszy, nie wiem)
Ostatnio zmieniony przez shrek 2017-05-20, 14:00, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-05-20, 16:14
shrek napisał/a:
Pierwszy komplet conti contakt czy jakos tak , drugi to samo, trzeci nexen wielosezon, teraz jakis goodride i nie widze roznicy w scieraniu kazda z nich tutaj zyje 25tys.
Co innego male auta mam jeszcze focusa i tu poltora roku (lzejszy, mniejszy, nie wiem)
Nie wiem co Ty z nimi robisz, ale u mnie Conti Cross Contact przejechały ponad 60 tys i miały połowę bieżnika...
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2878 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-05-21, 13:04
shrek napisał/a:
Jak bedzie okazja pstrykne foto asfaltu na landowce.
Prosze na jakim fajnym asfalcie sie tu jezdzi. Jest fajny bo nie jest sliski, a chamowanie z 200km/h do zera bez ABS konczy sie na felgach I jak tu nie wymieniac opon co rok.
20170521_121328.jpg
Plik ściągnięto 37 raz(y) 201,74 KB
20170521_121250.jpg
Plik ściągnięto 28 raz(y) 199,5 KB
Ostatnio zmieniony przez shrek 2017-05-21, 13:05, w całości zmieniany 1 raz
Nie wymagaj cudów od całorocznych. Niestety coś za coś.
Opony tego typu nie dają się do latania na długich dystansach. Jedynie na krótkich odcinkach gdzie nie rozwijasz dużych prędkości.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2878 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-08-20, 18:00
Swiete slowa. Ja kupilem komplet calorocznych chinczykow( nexen) i tak na wodzie slisko, szybko to glosno i generalnie po zimie kupuje drugi komplet felg i opon letnich.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum