Witam. Z tymi zimówkami to się nie spiesz,bo jak się nie mylę to teraz oferują je w gratisie lub za przysłowiową złotówkę. Ja tak dostałem jak kupowałem rok temu z początkiem grudnia.
Jak jeszcze możesz to się dowiedz czy możesz skorzystać z takiej promocji. Pozdrawiam.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Sce
Dołączył: 29 Mar 2017 Posty: 1 Skąd: Polska
Wysłany: 2017-03-31, 08:19
Dorzuce swoje 3 grosze. Znam oba silniki benzynowe i wlasnie zamowilem dustera z sce i to wcale nie z oszczednosci cennikowych. Ponizej moje subiektywne argumenty dlaczego.
1. Jazda glownie wiejsko miejska - diesel odpada ze wzgledu na skomplikowanie osprzetu i filtr
2. Jezdzilem 1.2 Tce w samochodzie ze stajni renault i wlasnie go odsprzedaje. Dynamika cud miod, automat dwusprzeglowy etc. ale....
ten silnik mial w historii powazne wpadki (nie wiem jak jest teraz) - poczytajcie rozne fora nissana od 1.2 Dig-T (ten sam silnik) - francuzi zle uszczelnili tloki ok 2013-2014 r. Pierwsze wpisy ok 2015 r wskazuja ze niektore egzemplarze silnika biora olej i to sporo (w okolicach podrecznikowych 0.5l/1000). Mnie nie bawi sprawdzanie oleju przed kazda jazda. Wpisow u nissana jest sporo ale moze juz rozwiazali. Zreszta kazdy downsizowany silnik z turbo ma teraz raczej tendencje do podbierania oleju i nie ma wyjscia trzeba sprawdzac.
3. Mam teraz drugi samochod wazacy ponad 1.5 tony z silnikiem 125 km bez turbo i wiem czego oczekiwac od dynamiki a raczej jej braku :)
4. Duster nigdy rakieta nie bedzie ze wzgledu na opory wiec parametry 1.2 ze specyfikacji zupelnie mnie nie kreca a 1.6 Sce po dlugiej jezdzie testowej wydaje sie ok do 100 km/h w porownaniu z drugim moim czolgiem bo duster lzejszy a opory rosna kwadratowo wiec im wolniej tym lepiej :)
5. Spalanie w Tce mniejsze ale.... jak ten silnik kreci sie na autostradzie to moze byc wieksze niz w tym bez turbiny. W dolnych zakresach rzeczywiscie jest lepsze bo 1.6 trzeba krecic wysoko. Turbina jest swietna i to inna bajka ale na jazdach testowych w cyklach spalania nie kreca tych silnikow do 4-5 RPM :) wiec i spalanie wychodzi im mniejsze, podobnie jak z hybrydami, ktore polowe cyklu przejezdzaja na baterii wiec spalanie o polowe mniejsze niz w rzeczywistosci. Ot takie male niedopowiedzenie koncernow.
6. Wciaz nie nauczylem zony jak prawidlowo studzic turbine :)
7. Po Sce oczekuje przede wszystkim bezproblemowej obslugi chociaz to wciaz francuz wiec mam obawy. Ale brak osprzetu ktory moze ulec usterce + mniejsze obciazenia silnika jednak zmniejszaja to ryzyko.
chociaz trzeba przyznac ze na forum nissana tez byly wpadki - na youtube sa filmy jak ten silnik w niektorych egzemplarzach pieknie metalicznie klekoce jednym tlokiem :)
Takze jak ktos chce wyscigowke to niech bedzie z dala od 1.6 i.... Dustera w szczegolnosci :)
I z ostatniej chwili... kolega kupil 1.2 Tce w lodgy. Jedzie jedzie i mowi ze cos slaby ten silnik Po wizycie w serwisie okazalo sie ze klamra od gumiaka puscila i mial 1.2 Tce.... bez turbo ktore szlo w powietrze :). Takze jak ktos ma 1.2 niech koniecznie uwaza na rure doladowania... i sprawdza olej :)
Tce i Sce to po prostu dwie rozne historie. Nic nie zastapi turbiny w Tce i wiekszej pojemnosci w Sce :)
Oczywiscie nikogo nie zniechecam do Tce i nie podwazam zalet turbiny. Jak ktos nie ma cierpliwosci tak jak ja i czasu na podroz w zolwim tempie to Tce w trasie ma jednak niezaprzeczalne zalety przy wyprzedzaniu... szczegolnie tych zawalidrog z Sce :)
Koledzy proszę na przyszłość dostosować posty do pkt. 5. Dziękuję.
Strasznie ciężko się czyta tekst (nie doczytałem do końca) pomimo jego pozytywnych wartości.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum