Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: laisar
2019-02-19, 02:21
Zużycie paliwa (spalanie)
Autor Wiadomość
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-04-03, 12:18   

Wiecie, że pomiar zużycia paliwa przez komputer samochodowy to można miedzy bajki włożyć...
Ma spalić tyle ile trzeba, a chwalenie, że pali mało to najkrótsza droga do wypalenia zaworów (uboga mieszanka).
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-04-03, 13:19   

Zapomniałem dodać że w moim Loganie MCV II nie posiadam komputera pokładowego więc wyniki spalania podane przeze mnie wcześniej są faktyczna ilością paliwa wlaną do baku do drugiego odbicia. Dodam również że nie patrzę na tą śmieszną kontrolkę zalecającą zmianę biegów na wyższy lub niższy, jeżdżę tak aby po zmianie na wyższy bieg obroty silnika wynosiły minimum 2000
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2017-04-03, 15:57   

Oczywiście, ze wskazania kompa są orientacyjne. Pomiaru dokunuje na podstawie zatankowanej pod korek ilości PB. Wypalenie się zaworów na PB, bo mało pali? Nie spotkałem się. Co innego przy LPG.
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2017-04-03, 19:53   

Przy nieprawidłowej mieszance niezależnie od rodzaju paliwa będą problemy, ale w przypadku benzyny nikt nie ingeruje raczej w sterownik silnika więc nic takiego nie wystąpi. W przypadku LPG jest to zdecydowanie częstsze i nie bez powodu mówi się o właściwym zestrojeniu instalacji, o sterownikach komunikujących się ze sterownikiem benzynowym itp - jak w życiu, każda modyfikacja względem oryginału, każdy dodatkowy element to dodatkowe ryzyko usterki.
 
Pabloot 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Dokker
Dołączył: 08 Maj 2017
Posty: 1
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-05-08, 18:13   

Widzę wasze posty i za głowę się łapie :) jakim cudem macie spalanie około 7 litrów ?? Po co wam Dokker-y jak jeździcie pustymi i je pchacie?? :0

Moje spalanie na autostradzie, dystans około 250 km np. z Katowice do Legnicy to 18-22 litry LPG prędkość ~140 km/h.
Przy prędkości ~110 km/h około 11 litrów LPG
Masa całkowita około 1600 kg
45 litrów LPG nie starcza na dojechanie do celu...

Mamy w firmie 4 Dokker-y i wszystkie mają porównywalne spalanie.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-05-08, 18:47   

Pabloot napisał/a:
Widzę wasze posty i za głowę się łapie :) jakim cudem macie spalanie około 7 litrów ?? Po co wam Dokker-y jak jeździcie pustymi i je pchacie?? :0

Moje spalanie na autostradzie, dystans około 250 km np. z Katowice do Legnicy to 18-22 litry LPG prędkość ~140 km/h.
Przy prędkości ~110 km/h około 11 litrów LPG
Masa całkowita około 1600 kg
45 litrów LPG nie starcza na dojechanie do celu...

Mamy w firmie 4 Dokker-y i wszystkie mają porównywalne spalanie.


Mój Duster (diesel) przez cały okres eksploatacji miał średnią 7,7.
Większość poza miastem, rzadko kiedy przekraczane 120 km/h.

Owszem, często czytałem bajeczki jak to tyle ludziom palą benzyniaki, a diesle to w ogóle ze 2 liry mniej.
Nie robiło to na mnie większego wrażenia, bo już w życiu parę razy widziałem przypadki że gdy patrzeć na ręce użytkownikom podczas tankowania (np. przy wspólnym dłuższym wyjeździe) nagle ich auta zaczynały palić 2 l więcej niż wcześniej deklarowali i ich zużycie nagle przestawało się różnić od mojego...
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2017-05-08, 18:58   

Pabloot napisał/a:
Po co wam Dokker-y jak jeździcie pustymi i je pchacie?? :0


No tak, bo jak się kupuje TAAAKIE AUTO jak Dokker to tylko do firmy, żeby jeździć wyładowanym po brzegi w trasy, najlepiej po 100kkm rocznie. Do innych celów się nie nadaje. Serio, myślenie masz jak mój 80-letni dziadek, on też nie może pojąć, że takim autem można ludzi wozić i użytkować jak każde inne mniejsze.
_________________

Ostatnio zmieniony przez arczi_88 2017-05-08, 18:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2017-05-09, 07:45   

mam pytanie jak dziala teraz gaz w autach , bo kiedys bylo tak ze jak odpalalem na benzynie podnosilem obroty do 2 tys i sie odrazu przełączało nawet na zimnym nie trzeba bylo nic dogrzewac silnika a teraz jak to wyglada ?
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-05-09, 08:21   

Gaz przełącza się jak temperatura silnika wzrośnie do ok. 40 stopni (niższa temperatura skraca żywotność reduktora, musi być nagrzany do odpowiedniej temperatury).
Przełączanie z benzyny na LPG odbywa się automatycznie i niemal niezauważalnie, tylko kontrolka LPG sygnalizuje LED-ami czy jedzie na benzynie czy na LPG.
Nowoczesne instalacje V czy VI generacji są przełączane po 30 sek niezależnie od temperatury silnika czy otoczenia (bezpośredni wtrysk paliwa).
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2017-05-10, 16:09   

route2000 napisał/a:
Gaz przełącza się jak temperatura silnika wzrośnie do ok. 40 stopni (niższa temperatura skraca żywotność reduktora, musi być nagrzany do odpowiedniej temperatury).
Przełączanie z benzyny na LPG odbywa się automatycznie i niemal niezauważalnie, tylko kontrolka LPG sygnalizuje LED-ami czy jedzie na benzynie czy na LPG.
Nowoczesne instalacje V czy VI generacji są przełączane po 30 sek niezależnie od temperatury silnika czy otoczenia (bezpośredni wtrysk paliwa).


hmm to mnie ciekawi jak by nie fakt ze zbiornikiem paliwa gazowego , i moca silnika to bym sie zastanawial nad tym.. wyborem
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Ostatnio zmieniony przez wieza 2017-05-10, 16:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-05-11, 08:27   

Jak jest dobrze założona (odpowiednie komponenty) i odpowiednio zestrojona z danym silnikiem (silnik silnikowi nie równy) to nawet nic nie odczuwasz spadku mocy na LPG, a nawet lepiej jedzie na LPG...
Mam to u siebie i jestem zadowolony. Ciągnie jak szalona niezależnie czy na Pb czy na LPG.
Od 2000 roku jeździłem zagazowanymi autami i mam pewne doświadczenia co do eksploatacji. ;-)
Jeszcze jedna zaleta: większy zasięg na DWÓCH paliwach. :-D
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2017-05-11, 08:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
luk006 



Marka: Dacia
Model: Lodgy 7os.
Silnik: 1,6 SCe 102 KM + LPG
Rocznik: 2017
Dołączył: 21 Sty 2017
Posty: 153
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2017-05-12, 07:54   

wieza napisał/a:


hmm to mnie ciekawi jak by nie fakt ze zbiornikiem paliwa gazowego , i moca silnika to bym sie zastanawial nad tym.. wyborem

Tu się nie ma co zastanawiać. Jeśli tylko przebiegi i rachunek ekonomiczny predysponują Cię do oszczędzania, to wkładać i jeździć.

Przyznam, że sam nie za bardzo lubiłem LPG, ponieważ na początku milenium w momencie kiedy miałem założoną instalkę do starego Polo, irytowało mnie odpalanie na benzynie, następnie szarpanie przy przełączaniu na gaz, szarpanie przy wypaleniu LPG i konieczność szybkiego przełączenia na benzynę, generalnie zabawa z centralką LPG.
Obecnie jest inna epoka. Lejesz gaz, trochę benzyny, a wszystko robi za Ciebie komputer. Dobrze założona i zestrojona instalacja działa idealnie i nawet nie odczujesz, że jedziesz na LPG, bądź też kiedy przełączane jest zasilanie z LPG na PB i na odwrót.

Reasumując - oszczędzasz, a przy tym nie martwisz się zapchaniem DPFa, problemem z wtryskami, dwumasą, turbiną i wszelkimi przypadłościami, którymi są trapione nowoczesne diesle.

I najlepsze. Wizyta na stacji benzynowej staje się przyjemnością, a nie niepotrzebnym stresem. Pamiętam w ubiegłym roku, w momencie kiedy gaz był po 1,45 zł., a mój samochód zużywał 9 litrów tego paliwa. Koszt przejechania 100 kilometrów oscylował w granicach 13 zł. Bajka... Obecnie jest ciut drożej, ale i tak tanio i opłacalnie... Jestem gorącym orędownikiem LPG i serdecznie go polecam.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-05-12, 08:17   

luk006 napisał/a:
wieza napisał/a:


hmm to mnie ciekawi jak by nie fakt ze zbiornikiem paliwa gazowego , i moca silnika to bym sie zastanawial nad tym.. wyborem

Tu się nie ma co zastanawiać. Jeśli tylko przebiegi i rachunek ekonomiczny predysponują Cię do oszczędzania, to wkładać i jeździć.

Przyznam, że sam nie za bardzo lubiłem LPG, ponieważ na początku milenium w momencie kiedy miałem założoną instalkę do starego Polo, irytowało mnie odpalanie na benzynie, następnie szarpanie przy przełączaniu na gaz, szarpanie przy wypaleniu LPG i konieczność szybkiego przełączenia na benzynę, generalnie zabawa z centralką LPG.
Obecnie jest inna epoka. Lejesz gaz, trochę benzyny, a wszystko robi za Ciebie komputer. Dobrze założona i zestrojona instalacja działa idealnie i nawet nie odczujesz, że jedziesz na LPG, bądź też kiedy przełączane jest zasilanie z LPG na PB i na odwrót.

Reasumując - oszczędzasz, a przy tym nie martwisz się zapchaniem DPFa, problemem z wtryskami, dwumasą, turbiną i wszelkimi przypadłościami, którymi są trapione nowoczesne diesle.

I najlepsze. Wizyta na stacji benzynowej staje się przyjemnością, a nie niepotrzebnym stresem. Pamiętam w ubiegłym roku, w momencie kiedy gaz był po 1,45 zł., a mój samochód zużywał 9 litrów tego paliwa. Koszt przejechania 100 kilometrów oscylował w granicach 13 zł. Bajka... Obecnie jest ciut drożej, ale i tak tanio i opłacalnie... Jestem gorącym orędownikiem LPG i serdecznie go polecam.

Dobrze gadasz... Tak samo uważam co Ty.
Jedynym mankamentem jest wjazd do podziemnych garaży np. przy galeriach, tam gdzie jest znak zakazu wjazdu aut z LPG. Ale to olewam, mam mały myk. Wlew LPG mam pod klapą wlewu benzyny, że to nic nie widać z zewnątrz. A to że czujki wykrywają spaliny z LPG to jeszcze paręset metrów przed wjazdem przełączam na benzynę, silnik wypala resztę gazu i już są spaliny z benzyny. I wjeżdżam bez problemowo, jeszcze mnie nikt nie złapał na tym.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
luk006 



Marka: Dacia
Model: Lodgy 7os.
Silnik: 1,6 SCe 102 KM + LPG
Rocznik: 2017
Dołączył: 21 Sty 2017
Posty: 153
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2017-05-12, 08:55   

Wydaje mi się, że tu bardziej problematyczna byłaby sytuacja, gdyby ubezpieczyciel miał wypłacić odszkodowanie. Wówczas ma podstawę do odmowy, gdyż był przecież zakaz LPG.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2017-05-12, 09:45   

luk006 napisał/a:
Wydaje mi się, że tu bardziej problematyczna byłaby sytuacja, gdyby ubezpieczyciel miał wypłacić odszkodowanie. Wówczas ma podstawę do odmowy, gdyż był przecież zakaz LPG.


I odpowiedzialność karna i finansowa za ewentualne szkody w przypadku wybuchu (w Lublinie wybuchł kiedyś samochód w garażu w bloku).
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-05-12, 15:55   

luk006 napisał/a:

Reasumując - oszczędzasz, a przy tym nie martwisz się zapchaniem DPFa, problemem z wtryskami, dwumasą, turbiną i wszelkimi przypadłościami, którymi są trapione nowoczesne diesle.


Nowoczesne benzyniaki również, tyle że (jeszcze) zamiast dpf masz katalizator z sondą lambda.
Reszta - bez różnic.

Coś za coś - albo jeździsz zabytkiem bez ducha i dynamiki, albo ..... czasem trzeba uważać na jak długo auto ma gwarancję..... ;-)
 
luk006 



Marka: Dacia
Model: Lodgy 7os.
Silnik: 1,6 SCe 102 KM + LPG
Rocznik: 2017
Dołączył: 21 Sty 2017
Posty: 153
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2017-05-13, 10:53   

Cav - diesle też mają katalizator . Nie mniej ilość awarii katalizatora i sondy w benzynie jest dużo mniejsza niż DPF w dieslu.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-05-13, 14:27   

luk006 napisał/a:
Cav - diesle też mają katalizator . Nie mniej ilość awarii katalizatora i sondy w benzynie jest dużo mniejsza niż DPF w dieslu.


Nie wiem, nigdy mi się nie zepsuła żadnych z tych części, nigdzie.
Może dlatego, że nie kupuję aut z przebiegiem 500 kkm, tylko dlatego że handlarz był łaskaw przekręcić licznik na 150 kkm, żeby kupujący się lepiej poczuł.
Do tego dbam o upłynnienie auta, zanim gwarancja się mu skończy - to widać wystarcza, tyle wytrzymują z zapasem.
 
luk006 



Marka: Dacia
Model: Lodgy 7os.
Silnik: 1,6 SCe 102 KM + LPG
Rocznik: 2017
Dołączył: 21 Sty 2017
Posty: 153
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2017-05-14, 08:47   

A mnie w Peugeocie 207 po 150 tys. km. rozsypał się dpf i katalizator. Wycena ASO 4000 zł. Auto eksploatowałem od nowości i w większości na trasie. Generalnie dzięki temu autku miałem przyjemność pojeździć wieloma markami samochodów, ponieważ samochód przynajmniej raz w miesiącu był naprawiany przez ASO, a ja dostawałem auto zastępcze.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-05-14, 11:52   

luk006 napisał/a:
A mnie w Peugeocie 207 po 150 tys. km. rozsypał się dpf i katalizator. Wycena ASO 4000 zł. Auto eksploatowałem od nowości i w większości na trasie. Generalnie dzięki temu autku miałem przyjemność pojeździć wieloma markami samochodów, ponieważ samochód przynajmniej raz w miesiącu był naprawiany przez ASO, a ja dostawałem auto zastępcze.


Jakoś mnie to nie dziwi - syn miał 206 z podobnym przebiegiem (aczkolwiek nie od nowości i po małych przejściach blacharskich) i w tym aucie tydzień bez napraw był tygodniem straconym.
Widać na tyle są obliczane, dalej już nie muszą jeździć, bo gwarancja się skończyła to masz kupić nowy.
Tak zrobił i Hultaj i30, mimo że z dużo większym przebiegiem, jest od dwóch lat nudny i przewidywalny.
Lejesz paliwo, wymieniasz materiały eksploatacyjne i jeździsz, do serwisu zaglądasz przy okazji przeglądów.
 
ejayy 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.0 TCe
Rocznik: 2022
Wersja: Stepway Comfort
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 49
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2017-06-21, 14:55   

Przejazd do Szwajcarii - 1023 km. Kilka korków na niemieckich autostradach + w miarę spory ruch od strony granicy DE->CH. Sandero załadowane bagażami, ale z odrobiną miejsca na ewentualne zakupy.

Spalanie wahało się w przedziale 5.4-6.1l/100 km
Średnia prędkość - 85.7 km/h
Spalone paliwo - 61.7l ;)
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
  Wysłany: 2017-06-21, 19:29   

800km srednie spalanie 6,17l (z tankowania)

na pokładzie 5 os + 2 rowery w bagażniku i mnóstwo bagażu + 2 rowery na haku :) i nie byłem zawali drogą ;)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 787
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2017-07-07, 10:18   

Ostatnie osiągi moim Dusterem to 520 km na 32 litrach co daje ok. 6,15 czyli jak w moim przypadku norma :)
_________________
Nowa zabawka DD 2 :)
 
swissman 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: dci 1.5, 90 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 283
Skąd: W-Wa, teraz CH
Wysłany: 2017-07-07, 10:57   

leo napisał/a:
art napisał/a:
A ktory producent podaje w katalogu, spalanie zblizone do wartosci rzeczywistych ?


Kiedyś podawano - te 20 lat temu i więcej... :->


moj pierwszy Logan MCV 1.5dci, 68 KM palil do konca ok. 5.2 - 5.3 litra na setke... sprzedalem go przy przebiegu 213 tysiecy km i wyruszyl w dluga droge do Moldawii... po drodze sobie ojczyzne-Rumunie zaliczyl...

wtedy pisali prawde co do spalania a przy nowym Dokkerze - ZONK!
zamiast obiecywanych 4.5 litra pali 6.5 litra... lobuzy, cholera jasna!
oszusci, w dyby ich!!!
:-/
Ostatnio zmieniony przez swissman 2017-07-07, 10:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2017-07-07, 11:52   

6,5 tys. km (zima i wiosna) bez zerowania licznika - spalanie 5,0 l/100km. Ostatnie 1,2 tys, km (lato) spalanie 4,8 l/100 km ... i wszystko jasne. :mrgreen:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne