Wysłany: 2017-04-04, 09:58 Różnice pomiędzy 1.6 SCE 100 i 1.6 SCE 115
Czy wiadomo w jaki sposób został zmodyfikowany/przeprogramowany silnik 1.6 SCE do 102 KM dla Lodgy/Dokkera w odniesieniu do tego samego silnika 1.6 SCE, który w innych modelach Dacii/Renault osiąga moc 114 KM ?
Czy jest możliwość przywrócić moc 114/115 KM dla silnika 1.6 SCE 100 ?
Ostatnio zmieniony przez amakarewicz 2017-04-04, 10:00, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2878 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-04-04, 11:33
Trzeba sie zorietowac, czy osprzet silnika jest taki sam. Jezeli tak, to rozni sie tylko programowo. Jezeli osprzet jest inny to nalezy zmienic osprzet i przeprogramowac.
Tylko czy to sie oplaca dla uzyskania 15 KM wiecej?
Te 15 KM w/g mnie nie beda jakos strasznie odczuwalne w szczegolnosci w lodgy/Dokker , bo to duze auta.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2017-04-04, 11:38, w całości zmieniany 2 razy
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-04-06, 06:48
Fruxo napisał/a:
strzelam że zmienne fazy rozrządu
nie sądzę - to konstrukcyjnie ta sama jednostka napędowa. Raczej majstrowano coś w mapach wtrysku, ew w stopniu sprężania
jeżeli byłą by ta sama jednostka to różnice mapy by wyniosły max 5 KM
tu nie ma turbo więc nie ma czego sterować
K4M wychodziło też w rożnych wersjach (nie mówiąc o RS) i tam właśnie różnice podstawową stanowiły znienawidzone zmienne koła faz rozrządu
w 1.5 dci jest 20 KM różnicy i już masz inne sprzęgło , turbinę więc zapewne wałek może kolektor
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2017-04-06, 08:20, w całości zmieniany 2 razy
Przeglądałem dziś strony dacii z innych krajów i na niektórych rynkach występuje lodgy z sce 115, ale przy szczegółach technicznych parametry i osiągi tamtego sce 115 są identyczne z naszym sce 100 więc coś mi się wydaje że jest to zagranie taktyczne aby się dobrze sprzedawał silnik tce 115, który jest dużo droższy. Jeżeli oba silniki katalogowe miałyby taką samą moc to nikt by nie kupował tce
Ostatnio zmieniony przez amakarewicz 2017-05-12, 18:55, w całości zmieniany 1 raz
Czy Wy sądzicie, że te silniki mają równe 110 lub 115 koni? Są jakieś tolerancje na każdy silnik i mogą one mieć po kilka procent różnicy więc ten silniejszy może mieć mniej niż 110 koni a ten 110 konny będzie miał powyżej 115. Gdzieś czytałem o takich "badaniach" (celowo piszę w cudzysłowie ponieważ nie było tam wystarczającej próbki reprezentatywnej tylko brano po chyba jednym samochodzie z różnych stajni) i jeśli dobrze pamiętam to Fiat miał mocniejsze silniki niż to wynikało z papierów. Ale który producent zawyżał to nie powiem- kilka lat od tego czasu minęło...
Czym tu się podniecać?
sce 100 = 102KM przy 5500obr./min oraz 156Nm przy 4000obr./min
sce 115 = 114KM przy 5500obr./min oraz 156Nm przy 4000obr./min
Co to oznacza?
Że do 4000obr./min te silniki "idą" dokładnie tak samo i na co dzień nie idzie zauważyć różnicy.
No może przy wyprzedzaniu, ale kto będzie piłował silnik powyżej 5000obr./min?
Na pewno nie ja...
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2878 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-05-13, 05:59
jas_pik napisał/a:
15% różnicy mocy da się łatwo wyczuć
Wiem bo często na codzienne dojazdy do pracy jeżdżę samochodem o mocy 15 KM ( Peugeot 106 Electric)
Zgodze sie z Jasiem. Swego czasu mialem Carisme 1.9did 102KM. W pozniejszym czasie kolega kupil taka sama tylko 115kM. Przejechalem sie i bylo czuc roznice, nie byl to jakis kosmos ale roznica odczuwalna.
To tak samo jak z Kopciuchami DCi mamy 90 i 110 niby tez niewiele a roznica naprawde duza.
Zgodze sie z Jasiem. Swego czasu mialem Carisme 1.9did 102KM. W pozniejszym czasie kolega kupil taka sama tylko 115kM. Przejechalem sie i bylo czuc roznice, nie byl to jakis kosmos ale roznica odczuwalna.
To tak samo jak z Kopciuchami DCi mamy 90 i 110 niby tez niewiele a roznica naprawde duza.
Niet!
To co Ci zaimponowało w aucie kolegi to 265Nm przy 2500obr/min względem Twoich 215Nm ptzy 1700obr/min, a nie jego wyższa moc przy wysokich obrotach.
To samo tyczy się dci 90 vs 110 - kluczem jest 200Nm przy 1750obr/min VS 240Nm przy tych samych obrotach.
Fruxo napisał/a:
Przydały by się wykresy mocy , wiele by wyjaśniły.
Tu nie ma co wyjaśniać.
Wykresy 100 i 115 sce do 4000obr/nim będą identyczne.
I w tym zakresie właściciel nie odczuje ŻADNEJ różnicy.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2878 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-05-14, 07:18
GRL napisał/a:
shrek napisał/a:
Zgodze sie z Jasiem. Swego czasu mialem Carisme 1.9did 102KM. W pozniejszym czasie kolega kupil taka sama tylko 115kM. Przejechalem sie i bylo czuc roznice, nie byl to jakis kosmos ale roznica odczuwalna.
To tak samo jak z Kopciuchami DCi mamy 90 i 110 niby tez niewiele a roznica naprawde duza.
Niet!
To co Ci zaimponowało w aucie kolegi to 265Nm przy 2500obr/min względem Twoich 215Nm ptzy 1700obr/min, a nie jego wyższa moc przy wysokich obrotach.
To samo tyczy się dci 90 vs 110 - kluczem jest 200Nm przy 1750obr/min VS 240Nm przy tych samych obrotach.
Fruxo napisał/a:
Przydały by się wykresy mocy , wiele by wyjaśniły.
Tu nie ma co wyjaśniać.
Wykresy 100 i 115 sce do 4000obr/nim będą identyczne.
I w tym zakresie właściciel nie odczuje ŻADNEJ różnicy.
Masz racje. Teraz jak napisales to faktycznie widac, ze tylko momentu przybywa. nie analizowalem tego wczesniej.
Wiem o tym.
Mam też elektryczny skuter o mocy wg homologacji 3,8kW ale o maksymalnej zależnej od napięcia około 27 kW i dopóki jest w pełni naładowany to 100 km/h osiągam w mniej niż 5 sekund mimo masy samego skutera 250 kg.
Elektryki mają zazwyczaj moment stały w odróżnieniu od spalinowych.
Ale wielokrotnie już odczułem różnicę 15% mocy przy podobnym momencie .
Ale to trzeba się przejechać oboma pojazdami w podobnych warunkach.
hej, więc może ja dorzucę ciekawego newsa. Otóż miałem prawie 3 lata LODGY 1,6 8v, więc 84 ps, a teraz ponad rok jeżdżę kolejną, ale 1.6 16 v, więc 102 ps. Różnica nie wielka, ale na korzyść, czyli teraz mogę normalnie podróżować 140 km, chociaż obroty to 4000/min i spalanie ok 10,5 l. Mój rekord z małej górki to 160 km, ale prawie blachy wyrywało spalanie bez zmian, w trasie ok 7,5 a miasto 9l.
A tak z ciekawości, czy SCe 1.6 16V z Dustera o mocy 115KM różni się czymś od tego 102KM z Lodgy/Dokker?
Ciekaw jestem (przepraszam, jeśli herezje piszę) przekopiować jakieś ustawienia albo oprogramowanie z Dustera do Lodgy i tylko w ten sposób, bez ingerencji w jakąkolwiek mechanikę, zwiększyć moc. Zawsze to kilkanaście koni więcej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum