Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2018-01-14, 15:01
wymiana wahacza
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-16, 23:43   

Cytat:
numer OEM dla wahacza sandero I 2009 r ?

8200820930 oraz 545011362R - oba po 300 zł.
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-17, 09:40   

Ten TRW spełnia wymogi ? Generalnie mozna kupić za 100 zł silentblocki plus sworzeń. Tylko dodatkowo to jest extra robota dla mechanika z usuwaniem starych elementów i wprasowywaniem nowych. Szybciej łatwiej i taniej zlecić wymianę na nowy kompletny wahacz ? Poza tym fabrycznie wprasowane to zawsze lepiej niż wyjmowane i wymieniane. Jak sądzicie ?
 
Józef 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 mpi
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 368
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2015-05-17, 17:24   

Na pewno fabryczne wprasowanie jest lepsze, jak samemu nawet przy użyciu prasy ( co nie każdy mechanik ma dostęp do niej ).
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-18, 08:19   

Zamówiłem wahacz TRW za 145 zł + łącznik stabilizatora TRW za 33 zł. Zastanawiam się, czy prewencyjnie dokupić końcówkę drążka ?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-05-18, 08:23   

Jak masz sprawną to po co?
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2015-05-18, 10:57   

Ja bym się zainteresował amortyzatorami. Dużo ludzi lekceważy temat a gdy amorki mają już kiepską sprawność to bardzo szybko leci reszta zawieszenia :roll:
Ostatnio zmieniony przez Michał93 2015-05-18, 10:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-05-18, 11:16   

Jeżeli już kołysze i nie amortyzuje w miarę dobrze to amorki do wymiany. Koszt amorków niewielki, a uratuje wiele zespołów zawieszenia przed naprawą.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-18, 16:01   

Amorki sprawdzę na badaniu technicznym. Na oko jak nie cienką to nie umiem ocenić.
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2015-05-19, 07:44   

Jeśli samochód stał się kanapowaty to znaczy że masz amorki do wymiany, tj buja na nierównościach, mocno nurkuje przód przy hamowaniu, samochód dobija na progach, źleprowadzi się na nierównej nawierzchni
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2015-05-21, 14:09   

Jak miałem jeszcze Dustera to tylna tuleja na lewym wahaczu rozwulkanizowała się po 20- paru tysiącach przebiegu i wymienili cały wahacz na gwarancji. Trochę słabo jak na suva:)
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-25, 16:08   

Mam do końca tygodnia ważny przegląd. Akurat pogoda skutecznie utrudnia samodzielną wymianę, zaś zaufany mechanik ma termin odległy. Jeśli diagnosta stwierdzi bezwzględną potrzebę wymiany wahacza dostanę pieczątkę w dowodzie lub jakiś dokument warunkowo dopuszczający na jakiś czas do czasu wymiany ?
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-25, 17:04   

tak, na 1 tydz badz 2 tyg , juz nie pamietam dokladnie
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-25, 17:17   

w wawie cwaniactwo będzie problem
poza podbiją nawet bez kół
_________________
Moje auto
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-28, 20:34   

Wahacz wymieniłem pod domem , w zasadzie to patrzyłem jak to robił doświadczony w tym sąsiad. Generalnie nie jest skomplikowana czynność. Jednak wymaga podnośnika- żaby, dwóch kobyłek, solidnych kluczy z przedłużkami i innymi bajerkami, silnej ręki i doświadczenia w tego typu naprawach. Samodzielnie bez podnośnika bym się poddał. Na szczęście Kolega ma odp umiejętności i udało się wymienić. Kupiłem łącznik stabilizatora, który faktycznie ulega uszkodzeniu lub wygięciu śruby podczas problemów z jego wydłubaniem. Zwracam uwagę, że w sprzedawanych zestawach łącznika nie ma zapasowej nakrętki. Warto kupić sobie nową samohamowną. W zestawie wahacza była nowa śruba + nakrętka do mocowania przegubu kulowego ze sworzniem. Końcówka drążka nie była ruszana więc zakładam, że geometria jest OK.

Stary wahacz miał faktycznie gigantyczny luz na "sworzniu", zaś co do tulei metalowo-gumowych nie były aż tak zużyte. Zatem spokojnie jadę na przegląd - badanie techniczne.
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2015-05-28, 23:21   

mekintosz napisał/a:
Wahacz wymieniłem pod domem , w zasadzie to patrzyłem jak to robił doświadczony w tym sąsiad. Generalnie nie jest skomplikowana czynność. Jednak wymaga podnośnika- żaby, dwóch kobyłek, solidnych kluczy z przedłużkami i innymi bajerkami, silnej ręki i doświadczenia w tego typu naprawach. Samodzielnie bez podnośnika bym się poddał. Na szczęście Kolega ma odp umiejętności i udało się wymienić. Kupiłem łącznik stabilizatora, który faktycznie ulega uszkodzeniu lub wygięciu śruby podczas problemów z jego wydłubaniem. Zwracam uwagę, że w sprzedawanych zestawach łącznika nie ma zapasowej nakrętki. Warto kupić sobie nową samohamowną. W zestawie wahacza była nowa śruba + nakrętka do mocowania przegubu kulowego ze sworzniem. Końcówka drążka nie była ruszana więc zakładam, że geometria jest OK.

Stary wahacz miał faktycznie gigantyczny luz na "sworzniu", zaś co do tulei metalowo-gumowych nie były aż tak zużyte. Zatem spokojnie jadę na przegląd - badanie techniczne.

udalo wam sie dociagnac sruby wahacza na opuszczonym samochodzie bez kanalu?
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-29, 22:11   

Kolega żabę podłożył pod wahacz i lekko go uniósł... Kobyłki były z obu stron więc całe przednie zawieszenie w powietrzu.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-30, 19:29   

Kolejny przegląd auta, tym razem tuleja prawego wahacza , przednia do wymiany ( nadmierny luz ale nie stukala )
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-02, 23:27   

Wymieniasz tuleje czy cały wahacz ?
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-03, 08:34   

tylko tą tuleję
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-22, 18:29   

Tuleje wymienione - obie, wymienilem je znowu moja kotwą chemiczna, ale wybic je to tzw. "pain in the aSs" ;) w dusterze , chyba ze sie ma imadlo wtedy by latwo poszlo.
No i druga sprawa trzeba lecic na zbieznosc bo sie poszla rypac i kierownica teraz jest bardziej w lewo ( przy jezdzie na wprost ), czyli zmieniane prawe kolo zrobilo sie na rozbieznosc :) , czyli na zewnatrz sie skierowalo
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-04-12, 15:51   wahacze SRL , laczniki stabilizatora firmy MAPCO / MAFCO

Czy ma ktos jakies informacje o elementach zawieszenia typu wahacz firmy SRL ?
To raczej niska polka, ale moze nie taka ostatnia padaka i moze z 10tys wytrzyma na polskich drogach ? Z uwagi ze nie chce mi sie ostatnio wymieniac tulei to moze bym sie skusil na taki kompletny wahacz ...

Podobnie jeszcze czy ktos ma info o firmie MAPCO albo MAFCO - robiacej m.in. laczniki stabilizatora?
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-04-12, 20:11   

kupno wahaczy firmy SRL to pieniądze wyrzucone w błoto. Co do 2 pozostałych to się o nich nie wypowiem bo nie słyszałem o tych firmach. Myślę że lepszym rozwiązaniem będzie dołożenie kilku złotówek i kupno porządnych wahaczy np. MOOGa , FEBI czy w RUVILLA z tym ze ta ostatnia firma to loteria, w poprzednim moim aucie ( Renault Thalia I ) sworzeń w nowym wahaczu siadł po 10 tyś km
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-04-13, 13:15   

Z tego co wlasnie czytalem z forum np BMW to wahacze SRL sa ok i im wytrzymuja spokojnie rok mimo niskiej ceny...?
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-04-13, 13:44   

Nie jeden raz przerabiałem temat tańszych części do aut i doszedłem do wniosku że nie ma sensu pchać się w najtańsze podzespoły. Zazwyczaj wychodziło tak że po niedużym przebiegu musiałem kupić zamiennik renomowanej firmy i zapłacić jeszcze raz za wymianę albo samemu się drugi raz z tym bawić. Lepiej dołożyć te 200zł i kupić coś lepszego i mieć na parę lat lub dożywocie tego auta w Twoich rękach. Ale zrobisz jak będziesz uważał ja doradzam kupić wahacze lepsze i zapomnieć o problemie.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-04-13, 15:02   

Zgadzam.sie z tym generalnie.dotad wymienialem tuleje samemu ale reraz myslalem.o wymianie kompletnego wahacza. A czy delphi jest dobry?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne