Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Wymiana sworznia wahacza w dusterze
Autor Wiadomość
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-15, 13:18   Wymiana sworznia wahacza w dusterze

W DD sworzeń wahacza jest nitowany trzema nitami.
ASO przy padnieciu sworznia, wymienia cały wahacz i nie oferuje sworznia wahacza jako czesci wymiennej w wahaczu przod.



Jak widac na zdjeciu

Mam zamiar wymienic u siebie sworzen jednak chce to zrobic "pod blokiem" jak zawsze :lol: i zastanawiam sie jak bez rozwiercania , wydlubac nity z wahacza.
Czy ma ktos jakies metody ? Czy tnac cienkim przeszczotem dlugo by mi zajelo wyciecie tych 3nitow z jednego wahacza ?
Oczywiscie nowy sworzen ( akurat mam z DELPHI ) jest juz przykrecany na 3 sruby w miejsce tych nitow.
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-15, 13:26   

Raczej nie widzę łatwej możliwości usunięcia tych nitów na podwórku - wyglądają bardzo solidnie
Zbliżenie

DSCN3090.JPG
Plik ściągnięto 105 raz(y) 123,19 KB

_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-15, 14:02   

no wlasnie, solidne sa.
Nie mam jak przetestowac ich ciecia brzeszczotem ani innych metod "podblokowych", gdybym mial jakis stary orginalny wahacz moglbym sobie przetestowac czy nie zajmie mi to calego dnia :lol:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-15, 14:04   

Serwisówka zaleca rozwiercać:

- zaznaczyć punktakiem środek nita;
- rozwiercić nit:
1) najpierw wiertłem 4 mm na głębokość 15 mm,
2) następnie wiertłem 7 mm także na głębokość 15 mm,
3) na koniec wiertłem 11 mm aż do usunięcia łba nita.
- usunąć nit punktakiem 6 mm.

Brzeszczot to partyzantka...
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-06-15, 14:05   

Wyjąć cały i zrobić to w jakimś imadle i zeszlifować to nawet szlifierką kątową.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-15, 14:11   

BTW przecież mówię , że pod blokiem a przetwornicy prądu mocnej nie mam ani innego zrodla pradu zmiennego czestotliwosci 50Hz o napieciu 220V :lol:

gdybym mial prund to bym chyba nie pytal co nie ? :lol:
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-06-15, 14:19   

Dlatego powiedziałem wyjąć go. Jak jest wyjęty to nie jest do niego przytwierdzone auto którego nie zabierzesz do kogoś na garaż albo do piwnicy.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-15, 14:33   

:roll: Dzięki kolego za takie wskazówki . Sam bym na nie nie wpadł .
 
Nargo 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 28 Mar 2016
Posty: 58
Skąd: OkoliceNowegoYorku
Wysłany: 2016-06-15, 14:44   

A wkrętarką nie podejdzie z wierceniem? Porządna maszyna to i w statku "odwodnienie" zrobi :mrgreen:
_________________
Było: 126p(2002), VW Jetta 1980(2002-2004), Megane Scenic 1998 1.9 DTI (2013.04-2016.01)
VW Polo FOX 1,0 1990 (2004.10-tragicznie 2016.04)
Jest: Lodgy 1.6 SCe (2016-nadal), LR Freelander 1.8 (2017.05-nadal)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-15, 14:51   

Cytat:
Porządna maszyna to i w statku "odwodnienie" zrobi


Dobry koń to i po błocie pójdzie :mrgreen:
Wkrętareczka akumulatorowa ? Raczej za małej mocy bedzie by cos uwiercic . Chyba, ze moze taka zwykla wiertarka z dobra mocna przetwornica pradu z akumulata, ktora da troche mocy .
Aha, ktos pisal ze brzeszczot to partyzantka, ale ja lubie partyzanckie rozwiazania :-)
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-06-15, 15:06   

Proponuję Ci jak to zrobić w 15 minut, a nie 3 godziny. Wkrętarką nawet z Lidla możesz bez problemu to przewiercić, ale musisz dobry punkt nabić, co na sprężynującym wahaczu jest problemem. Przetwornica do akumulatora? A flexa ma 750 wat. Lepiej poszukaj ktoś ma może agregat prądotwórczy, lub gniazdko w piwnicy. Sorry, ale jakbym nie miał możliwości wolałbym zlecić usługę niż pocharatać sobie palce brzeszczotem, którym i tak nie dojdziesz do łebka nitu.

Jeszcze możesz próbować przecinakiem ściąć nity. Czasem się udaje.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-15, 15:21   

Nie masz kogoś znajomego z garażem podziemnym? Ja tam się nie cackam i drobne prace robię na miejscu postojowym....
 
Nargo 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 28 Mar 2016
Posty: 58
Skąd: OkoliceNowegoYorku
Wysłany: 2016-06-15, 15:29   

Mi się fajnie pisze wkrętarka, bo kilka różnych w graciarni leży a i akumulatorów też z 4 się do nich znajdzie. (Usługi hydrauliczne to się różne sprzęty zbiera)
_________________
Było: 126p(2002), VW Jetta 1980(2002-2004), Megane Scenic 1998 1.9 DTI (2013.04-2016.01)
VW Polo FOX 1,0 1990 (2004.10-tragicznie 2016.04)
Jest: Lodgy 1.6 SCe (2016-nadal), LR Freelander 1.8 (2017.05-nadal)
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-06-15, 16:21   

Najlepiej ściąć i podszlifować. Fleks na baterie istnieje. Chociaż do jednej roboty to nie bardzo. Ale najtańsza wiertarka na akumulator w markecie to jakieś 40 parę złotych i są na 12V więc można do akumulatora podpiąć. Bo w tej cenie to raczej ciężko te nity na jednej baterii zwiercić.
Można też jak za starych dobrych czasów takie nity się młotkiem i przecinkiem ścinało. Trochę tego na wymieniałem w kredensach i innych jeżdzidłach.
 
Marcinbzyk 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Mar 2016
Posty: 140
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-15, 18:44   

Corrado, zapraszam do siebie pod garaż, wahacze robiłem już w kilku innych autach, rozwiercałem nity i w to miejsce śrubki. Oczywiście operacja na wyjętym wahaczu.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-16, 09:09   

Dzięki Marcinbzyk za oferte pomocy !:)

... No i pozostalym za wskazowki , oczywiscie 8-) . Może jeszcze w garazu tak jak pisał Drozda, by dalo rade flexem zadzialac ale w sumie akurat tez mi ostatnio sie spalila szlifierka :( Musialbym znowu kupic albo pozyczyc .

Moze skorzystam i przyjade do Ciebie . A kiedy by Ci pasowalo ? Może jak coś to się na Priv umówimy, ustalimy co i jak ? Mi jeszcze sie nie spieszy mocno z tym sworzniem .
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-06-17, 08:31   

Da radę metodą larisa przy pomocy wiertarki akumulatorowej, nawet takiej za 100-200 zł z lidla czy biedronki. Podstawą są porządne twarde wiertła. A nawet jak nie pójdzie już najgrubszym wiertłem to wtedy zdecydowanie łatwiej już ściąć przeciankiem.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2016-06-17, 08:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 717
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2017-04-14, 12:06   

A po wymianie sworznia trzeba ustawiać zbieżność?
Pytam bo wczoraj dwie nowe oponki na przód poszły, dziś sworznie wymienione.

Autko to też dacia tyle że logan pickup.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-04-14, 12:19   

Raczej nie trzeba , o ile punkty mocowania "się nie przesunęły" to jest to zbędne.
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 717
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2017-04-14, 13:18   

thx
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-04-14, 13:19   

Na pewno sie przesunely punkty.
Wystarczy wyjac wahacz z "sanek" i juz sie zbieznosc rozjedzie.
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-04-14, 14:42   

Nikita_Bennet napisał/a:
A po wymianie sworznia trzeba ustawiać zbieżność?
Pytam bo wczoraj dwie nowe oponki na przód poszły, dziś sworznie wymienione.

Autko to też dacia tyle że logan pickup.


W przypadku sworznia który jest wprasowany w wahacz nie ma potrzeby ustawiania zbieżności. Tu nie ma co ulec zmianie po jego wymianie.

Ostatnio zmieniony przez luckyboy 2017-04-14, 14:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-04-14, 15:21   

Chocby wyciagnal i zalozyl inny kompletny wahacz ze swirzniem to na pewno sie rozejdzie.Juz wiele razy to robilem i chocbym staral sie krecic tak.samo do sanek to sie kat zbieznosci.zmienil.
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-04-14, 20:13   

corrado napisał/a:
Chocby wyciagnal i zalozyl inny kompletny wahacz ze swirzniem to na pewno sie rozejdzie.Juz wiele razy to robilem i chocbym staral sie krecic tak.samo do sanek to sie kat zbieznosci.zmienil.


Inny wahacz, może mieć inne wymiary pomimo, że nie powinien i to jest zły przykład. Poza tym wyjmując stary zmęczony i wkładając nowy ze sztywnymi tulejami to oczywiste, że geometria zmieni się. Konkretnego wahacza w sankach, nie możesz zamocować inaczej niż tylko w jeden sposób i po jego wyjęciu i włożeniu nie ma prawa być różnicy - jedynie, że dokręcasz śruby na podnośniku i po opuszczeniu na koła skręca z bólu tuleje :-P
 
tomaszgebala 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV + Logan VAN
Silnik: 1,5 dCi + 1,6
Rocznik: 2008 + 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 371
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-04-15, 10:24   

ja właśnie wymieniałem całe wahacze i w serwisie stwierdzili, że po wymianie nie ma potrzeby ustawiania zbieżności. A w ogóle jestem zdania, że lepiej wymienić cały wahacz niz bawić się w sworzeń i wymianę tulei, tym bardziej , że cenowo to minimalne różnice
_________________
Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne