Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Wymiana sworznia wahacza w dusterze
Autor Wiadomość
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-04-15, 12:00   

luckyboy napisał/a:

Inny wahacz, może mieć inne wymiary pomimo, że nie powinien i to jest zły przykład. Poza tym wyjmując stary zmęczony i wkładając nowy ze sztywnymi tulejami to oczywiste, że geometria zmieni się.


Nie chodzi o to ze inne wymiary ma wahacz, tylko tuleje mozesz wbic na rozna glebokosc!!
Sam wymienialem tuleje tutaj w dusterze -> i sam z doswiadczenia powiadam ze mozna roznie ja wbic na rozna glebokosc a i tak wejdzie w sanki .

Cytat:

Konkretnego wahacza w sankach, nie możesz zamocować inaczej niż tylko w jeden sposób i po jego wyjęciu i włożeniu nie ma prawa być różnicy - jedynie, że dokręcasz śruby na podnośniku i po opuszczeniu na koła skręca z bólu tuleje :-P


Patrz to co napisalem wyzej. Jak nie wiezysz to poszukacj sobie kolego tematu o wymianie tuleji- tam wrzucalem zdjecia na ktorych cos widac.

Tak jak powtarzam nie da sie tak samo co do mm zalozyc by zbieznosc wyszla co do 1mm. Nie ma takiej mozliwosci .
Sam ustawialem "na sznurki " zbieznosc kiedys u siebie i nawet pol obrotu koncowka drazka kierowniczego zmienia zbieznosc to co mowic tuleje z wahaczem na 2 punktach mocowania gdzie tez jest "luz".
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-04-15, 13:52   

tomaszgebala napisał/a:
ja właśnie wymieniałem całe wahacze i w serwisie stwierdzili, że po wymianie nie ma potrzeby ustawiania zbieżności. A w ogóle jestem zdania, że lepiej wymienić cały wahacz niz bawić się w sworzeń i wymianę tulei, tym bardziej , że cenowo to minimalne różnice


Zależy jakiej jakości wahacz kupuje się na wymianę, jeżeli z ASO to nie ma tematu. Jeżeli jednak mamy zamiar kupić jakiegoś chińczyka, to lepiej pomęczyć się z fabrycznym, który wykonany jest z lepszej (grubszej) blachy, trzyma wymiary i wstawić w niego markowe tuleje np. Lemfordera. Czasami też można dostać markowe tuleje w wersji wzmacnianej (pełne) i wtedy taka naprawa zawieszenia jest bardziej długotrwała. Montaż chińskiego wahacza z chińskimi tulejami z gumy na prezerwatywy powoduje później pływanie samochodu na drodze i szybkie zużycie.
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-04-15, 14:14   

corrado napisał/a:
luckyboy napisał/a:

Inny wahacz, może mieć inne wymiary pomimo, że nie powinien i to jest zły przykład. Poza tym wyjmując stary zmęczony i wkładając nowy ze sztywnymi tulejami to oczywiste, że geometria zmieni się.


Nie chodzi o to ze inne wymiary ma wahacz, tylko tuleje mozesz wbic na rozna glebokosc!!
Sam wymienialem tuleje tutaj w dusterze -> i sam z doswiadczenia powiadam ze mozna roznie ja wbic na rozna glebokosc a i tak wejdzie w sanki .


Masz rację, rzeczywiście rozwiązanie w tych wahaczach to jakiś ewenement, że można sobie ustawić tuleje w wahaczu jak chce się :shock: Ale badziewie :!:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne