Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2008-12-21, 00:43
Wytłumienie / wygłuszenie / wyciszenie wnętrza
Autor Wiadomość
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2016-07-16, 15:55   

Niedawno wykonałem kolejne operacje wyciszające:
- wypchałem nadkola (za plastikowymi osłonami) rolkami z 20mm kari(sz)maty - generalnie nie zbiera się tam wilgoć, ani nie ma tam żadnych odpływów, więc ryzyko, że pianka będzie nasiąkać, jest przyzerowe
- wykleiłem plastikowe osłony matami butylowymi (od wewnątrz, wcześniej od zewnątrz pociągnąłem je blachogumem), dzięki czemu ważą teraz jakieś 3 razy więcej, niż normalnie - ale nie wyglądają, jakby miały chęć odpadać
- pod tapicerką na samym końcu miejsca na nogi kierowcy i pasażera oraz na w miarę łatwo dostępnych blachach od strony nadkoli i kanału środkowego poprzyklejałem trochę taśmy dekarskiej i filcu - dołożyłem także trochę filcu na podłodze pod nogami kierowcy i pasażera (w miejscu, gdzie pod tapicerką jest fabryczna przerwa w filcu)

Wnioski:
1. Obawiam się, że nadal szum opon mnie irytuje ale zauważyłem, że dzieli się wyraźnie na dwie składowe. Pierwsza to szum, który dochodzi z zewnątrz i który słyszę wyraźnie mimo wyklejenia dekarką drzwi. Ostatnio jadąc gdzieś wieczorem, powoli i z otwartymi oknami, zauważyłem, że nawet przy 60kmh opony hałasują jak cholera i to właśnie ten dźwięk przede wszystkim przedostaje się do wewnątrz i działa mi na nerwy. Drugi hałas od kół idzie po zawieszeniu i jest raczej nie do likwidacji, jest zarówno słyszalny, jak i wyczuwalny w postaci drgań. Co ciekawe, opony według testów miały być komfortowe wewnątrz pojazdu :lol:
2.Dokleję jeszcze trochę uszczelek od spodu drzwi i dam sobie spokój z próbami dalszego wyciszania, bo po taniości chyba lepiej nie będzie. Podejrzewam tak czy inaczej, że gdybym teraz wsiadł do fabrycznego MCV I, to głowa rozleciałaby mi się od hałasu ;-)
 
loookas 


Marka: Dacia
Model: Logdy
Silnik: 1.6 MPI + lpg
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 43
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-21, 14:45   

Co do wygłuszania taśmami dekarskimi drzwi czy podlogi to jest to dobry i sprasdzony sposób. Robiłem tak w dwóch samochodach i nic nie spływa. To kwestia odtuszczenia przed położeniem i dobrego dociśnięcia. Gorzej było jak musiałem wymienić podnośnik szyby bo odkleić się nie chciało mimo podgrzewania. A puszkę sardynek z naszych drzwi robią blachy zewnętrzne i to te blachy trzeba okleić.
 
kfelisiak 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 17 Lut 2016
Posty: 15
Skąd: Stargard
Wysłany: 2016-08-16, 08:03   

No to i ja ostatnio przebrnąłem przez 64 strony tematu o wygłuszeniu i zabrałem się za robotę... poświęciłem ostatnią sobotę i pół niedzieli.
Wygłuszyłem Bagażnik, aż pod całą tylną kanapę, nadkola tylne wraz z bokami karoserii.
Wygłuszałem Soudbandem + na to pianka 6mm samoprzylepna od Bitmat.

Dodatkowo tylną klapę od środka nakleiłem 2 paski taśmy dekarskiej (wyciąłem jak największe kawałki i tyle ile udało się napchać to napchałem) + wypryskałem wszystko od środka barankiem + boczek plastikowy od środka wyklejony ww. pianką. Pod ramkę tablicy dodatkowo wyciąłem 2 paski pianki i dokleiłem aby przy zamykaniu tak nie trzaskało tandetnie. - tutaj na plus - zamykanie maski już nie jest takie głuche - przy otwieraniu centralnego zamka nie ma już tez takiego plastikowego stukotu otwierania zamka z klapy bagażnika.

Co się napociłem to moje... co do zużycia materiału - zużyłem całą rolkę Soudbandu 30x100 + 22,5X100 - czy to nie za dużo (tożto razem 5,25 m2)? zamówiłem więcej pianki bo myślałem, że zostanie mi taśmy dekarskiej na drzwi.... niestety nie zostało.

Co do odczuć... musiałbym usiąść z tyłu aby zobaczyć czy się poprawiło bo jadąc z przodu dalej jest głośno jadąc w mieście (nie testowałem trasy).

Teraz co do następnego kroku - myslałem o tym, żeby odkręcić przednie osłony nadkoli - tam od środka wykleić + na to spryskać porządnie barankiem i pomiędzy to a plastik dać piankę wodoodporną- tylko pytanie - czy jest sens i czy to coś da? czy ktoś z Was demontował osłony nadkoli ? Posiadacie jakieś wskazówki ? niby wydaje się proste ale wolałbym wcześniej się z tym zapoznać....
Czy wziąć się za wygłuszanie drzwi ?

PS. Dodam, że uszczelki, o których piszą wszyscy, że od tego należy zacząć już są zamówione z alieexpress - wyszło ok 145 zł.
Dla chętnych link do uszczelek:
http://www.aliexpress.com...608.0.71.Ykzxzj - 2 szt.

http://www.aliexpress.com...608.0.76.Ykzxzj - 2 szt.

http://www.aliexpress.com...608.0.81.Ykzxzj - 1 szt.


i tu od razu prośba - zgubiłem link z instrukcją, co gdzie montować - czy ktoś posiada ?:) :evil:
 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-08-16, 22:59   

Dużo :)
6m alubutylu i 7m pianki to u mnie wystarczyło na całe mcv bez drzwi i zbiornika/tylnej kanapy (nadkola, podłoga, dach, trochę tunel, trochę progi, podłoga i ściany bagażnika, jedna puszka baranka do klapy). Efekt jest taki, że zrobiło się normalnie i na tym chyba poprzestanę.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-08-16, 23:33   

ja cie namawiam jeszcze do pokrycia barankiem podwozia od zew .
naprawdę daje to niezły efekt wygłuszeniowy no i antykorozyjny oczywiście
_________________
Moje auto
 
kfelisiak 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 17 Lut 2016
Posty: 15
Skąd: Stargard
Wysłany: 2016-08-17, 06:54   

Karenzo a jakiego baranka ? i czym nanosić?

Małe sprostowanie... zużyłem 4,5 m2 - myślałem że druga rolka miała szerokośc 22,5 cm a miała 15 cm :)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-08-17, 16:50   

żeby samemu to dobrze zrobić trzeba mieć myjke żeby umyć podwozie i potem można nanieść z kompresora , pędzlem albo sprejem
wybór jest dowolny
najlepiej głuszy
http://www.irys-mds.pl/?page=prod_blachogum_pasta
ale jest też najcięższa i najwięcej zabawy przy nakładaniu

Używałem tego i jest cholernie gęste i lepiste , dużo łatwiej i ładniej na pewno dać pod kompresor ale to juz nie będzie taki efekt . Sam baranek też będzie niezły no i można kupić go w każdym sklepie w spreju .

Baranek po wyschnięciu robi się suchy i twardy a pasta miękka jak kańczug .
Oczywiście wszystko zależy od twoich warunków i chęci .
Dustera mam zrobionego barankiem i jest dobrze w innym aucie malowałem pastą .
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-08-17, 17:01, w całości zmieniany 3 razy  
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2016-08-18, 19:22   

kfelisiak napisał/a:
Teraz co do następnego kroku - myslałem o tym, żeby odkręcić przednie osłony nadkoli - tam od środka wykleić + na to spryskać porządnie barankiem i pomiędzy to a plastik dać piankę wodoodporną- tylko pytanie - czy jest sens i czy to coś da? czy ktoś z Was demontował osłony nadkoli ? Posiadacie jakieś wskazówki ? niby wydaje się proste ale wolałbym wcześniej się z tym zapoznać....
Czy wziąć się za wygłuszanie drzwi ?

Ja mam w MCV:
- wygłuszone boczne drzwi, tzn. taśmą dekarską zaklejone otwory w drzwiach i trochę wyklejony filcem tworzywowy boczek, nie wyklejałem samej blachy drzwi od wewnątrz
- wyklejone matą butylową i taśmą dekarską (od wewnętrznej strony) przednie tworzywowe nadkola
- przednie błotniki wypchane od strony drzwi zrolowaną karimatą 20mm
- wszystkie drzwi boczne wyklejone na dolnych krawędziach uszczelką SD-112 (z zachowaniem przerw na odprowadzenia wody z wewnątrz drzwi)
- trochę powyklejane filcem i dekarką nadkola z przodu od strony kabiny (na tyle, na ile się dało dojść)

Po tych operacjach mam wrażenie, że pozbyłem się w zasadzie problemu szumu przednich opon, dochodzącego od zewnątrz. Na głośnych nawierzchniach jest on słyszalny, ale znacznie cichszy, niż szumy powietrza i hałas, który niesie się po podwoziu, a więc dwa czynniki, na które nie mam już wpływu. Pewnie jakby dalej ładować w samochód różne gadżety, to byłoby ciszej, ale ja już nie widzę potrzeby, mogę jechać z maksymalną prędkością (~160kmh) i w miarę spokojnie rozmawiać, więc dalsze dłubanie jest raczej sztuką dla sztuki.
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2016-08-18, 19:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
kubalonek 


Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 221
Skąd: Radom
Wysłany: 2016-08-30, 08:52   wyciszenie moje

JA wyciszyłem już dackę 4 lata temu . Efekty dość niezłe .

-Wyciszenie nakoli od strony kabiny , przegrody silnika i czeci podłogi pod nogami ( na tyle ile mogłem odciągnąć tapicerkę bez demontażu siedzeń - filc / bitumiczny samoprzylepny Bool
-wyciszenie nakoli zewnątrz - przez przypadek , pękło mi tworzywo nakola od kamienia - nakleiłem " łatę " z wykładziny dywanowej gumowanej Butaprenem . O dziwo trzyma się świetnie . Najpierw zrobiłem przymiar z kartonu aby się dobrze wyłożyło
-wyciszenie prawie całego dachu - filc/ bitum samoprzylepny - To dopiero wyciszyło szumy ! . Trochę pracy przy ściąganiu podsufitki , ale zeszło coś ok 2 h .
-wyklejenie stalowej osłony silnika od wew. pianką butylową ( jakąs soud cośtam) . Sposób podpatrzony z Audi 80 diesel
-zmiana uszczelki drzwiowej na " balona " z DD , ale zabrakło z tyłu 5 cm . Więc sztukowana , jak ktoś nie wie nie zauważa.
-dodanie 3 tłumika ( w zasadzie strumienicy ) w miejscu gdzie jest wnęka na tłumik / katalizator w benzynie . Przestał rezonować przy 80-90 km /h , Jest nie tyle ciszej co dźwięk tak jakby niżej o oktawę . Spadku mocy nie zauważyłem .
-wymieniłem opony na nowe ( fulda ) kierując się aby były ciche - min 68dB . To naprawdę słychać !

I tyle. Samochodem jeździ obecnie mój syn . Znajomi z którymi jeździ na wakacje mówią mu że ma ciche auto . Oczywiście po przekroczeniu 110 km to wszystko guzik warte . Ale moim zdaniem warto było .
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3671
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-08-31, 12:16   

- Tez polecam wygluszenie dachu, naprawde o jakby klase wyzej auto sie zrobilo jakby nie dacia a przynajmniej jakis citroen , chyba najbardziej spektakularny efekt!

- cichsze opony + wygluszenie nadkoli tylnych - tez dobry efekt

- wygluszenie podlogi pianomatem pooczawszy od okolic pedalow kierowcy na tylnej kanapie konczac - w sumie prosta sprawa i tak zrobiona na szybko bez docinania co do 1cm <- wygluszylo sporo silnik , wydech itp.
Ostatnio zmieniony przez corrado 2016-08-31, 12:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-02-27, 00:12   

Duży efekt małym nakładem pracy: W ramach uzupełniania wygłuszenia zakleiłem alubutylem okolice tylnych lamp (przyjdzie jeszcze pianka kauczukowa). Są tam na wykładzinie plastry filcu, więc fabryka wiedziała, że to istotne miejsce, a ja tam wcześniej nic nie robiłem. Oczywiście a) dostęp do mocowania tylnych lamp trzeba sobie zostawić, b) wentylacja! - powietrze tamtędy opuszcza kabinę. Efekt w MCV zauważalny, warto [-10% hałasu]. Upchałem też uszczelkę po obwodzie, od środka, między szybę a blachę klapy. Czy to coś dało - nie wiem :)

Na grodzi pojawiła się też w końcu mata z dCi (679001362R). 3 minuty roboty. Nic nie blokuje, łatwo wsunąć na miejsce, plug & play. Z wyjątkiem górnych, wszystkie bolce pod mocowanie maty wolne (czyli kupić klipsy mocujące). Na górnych bolcach wbite są klipsy trzymające linkę regulacji prawej lampy. Linkę wypiąć, klipsy wykręcić, założyć matę, klipsy wkręcić, linkę wpiąć [-5% hałasu]. Trochu mało, liczyłem na więcej. Ale mata jest licha, cieniutka i gdyby ją podkleić jeszcze jakąś pianką kauczukową.... Z podszybiem też planuję jeszcze powalczyć.

Przyznam, że te dwa mody to ta brakująca mi "kropka nad i" (Ale i tak wiosną dojdą dodatkowe uszczelki drzwi i ich wygłuszenie po gwarancji, oraz konserwacja całości od dołu. Apetyt rośnie...). Dziś na krajówce po opuszczeniu obszaru zabudowanego nieświadomie do 120 się rozbujałem. Wcześniej nawet na ekspresowych cisza mi się kończyła przy 105-110. Myślę ze teraz przy 140 jest (króciutki test) ciut ciszej niż przy 120 poprzednio i przy fabrycznych 80-90 (ale to dawno było i mogę już nie pamiętać dokładnie, jak to było w tych ciężkich czasach).

@edit
Dłuższy test przy ~140km/h i jest całkiem znośnie. Powyżej 110 hałas nasila się, ale już nie ma takiego skoku w okolicy 120 (który hamował mnie do 100-110 w wygłuszonym samochodzie) i w sumie bezboleśnie osiągam 140 i więcej bez specjalnego wzrostu hałasu. Przesadziłem, że to poziom 80-90 fabryczny, bo jest głośniej, ale hałas nie jest taki nieprzyjemny i teraz już jestem w stanie wymienić tę odrobinę ciszy na dodatkową prędkość. Co ciekawe - ja nie odczuwam specjalnie hałasu wiatru. Kiedyś miałem wrażenie, jak by w przednie słupki ktoś szmatą uderzał, ale wygląda na to, że prowizoryczne zatkanie szczeliny na styku błotnika i uszczelki słupka załatwiło problem.
Ostatnio zmieniony przez Kauris 2017-03-19, 16:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-04-10, 20:41   

Witam Forumowiczów

Planuję przed tymi wakacjami dokonać ostatniej modyfikacji swojej daci, mianowicie wyciszenie całej podłogi, od bagażnika po pedały.

Myślałem o jakiś matach do trwałego przyklejenia. Bitumiczne lub może lepiej takie łączone z folią srebrną. Polecacie jakieś materiały łatwe do układania które nie kosztują połowy wartości daci ;-) ?


Przykładowa mata:

http://allegro.pl/mata-bi...5732188835.html



Łukasz
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2017-04-10, 20:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2017-04-10, 21:36   

mekintosz napisał/a:
Planuję (... ) wyciszenie całej podłogi, od bagażnika po pedały.

Myślałem o jakiś matach do trwałego przyklejenia. Bitumiczne lub może lepiej takie łączone z folią srebrną. Polecacie jakieś materiały łatwe do układania które nie kosztują połowy wartości daci ;-) ?
Przykładowa mata:
http://allegro.pl/mata-bi...5732188835.html


Bierz dobre (firmowe) alubutyle, np. polecane w opisie produktu, który pokazałeś (boll bez alu), stp silver - weź najcieńsze 1,7 mm - wystarczą a będą w rozsądnej cenie, do tego jakąś piankę która nie chłonie wody, myślę, że nawet 3 mm (razem będzie już prawie 5 mm) sporo da. Ja planuję zrobić to z Dusterem (tylko się nie mogę zabrać...).
Ile masz powierzchni w swoim aucie na dole (podłoga, tunel środkowy, podejście pod deskę - tyle ile się da do góry bez jej rozbierania)?
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-04-10, 21:53   

Jeszcze nie szacowałem powierzchni. Na te maty koniecznie pianka ?
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2017-04-10, 22:53   

mekintosz napisał/a:
Jeszcze nie szacowałem powierzchni. Na te maty koniecznie pianka ?


Moim zdaniem to jest komplet, choć na wibracje blachy podstawą są maty butylowe - one usztywniają duże płaskie powierzchnie blaszane. Natomiast pianka tłumi hałas. Na pewno razem efekt będzie lepszy. Pianki są tanie. Liczyłem kiedyś, ile mat potrzebuję na podłogę Dustera i to nie są oszałamiające ilości (w granicach 2 metrów kwadratowych na pewno wystarczy). W przypadku mojego auta chodzi o odgłosy wody, piachu, opon i pracy zawieszenia (zapewne też powietrza).
 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-04-11, 17:48   

Ja użyłem alubutylu. Wyjdzie może z 50zł drożej na całości... a parametry ma niby lepsze od bitumów (jeśli lubimy wierzyć w to co podają sprzedawcy). Układa się to wygodnie. Na to 6mm pianka kauczukowa z klejem (kosztuje podobnie - 50zł/m^2). Nie mam pojęcia jak taki zestaw wypada na tle propozycji piku (1,7mm stp i 3mm pianaka)
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2017-04-11, 21:51   

Kauris napisał/a:
Ja użyłem alubutylu. (...) Na to 6mm pianka kauczukowa z klejem (kosztuje podobnie - 50zł/m^2). Nie mam pojęcia jak taki zestaw wypada na tle propozycji piku (1,7mm stp i 3mm pianaka)


tez kupowałem w bitmacie, ale wtedy nie było mat, które kupiłeś. Napisz, ile powierzchni ma podłoga, ile na to trzeba metrów kwadratowych materiału. Wiadomo, że lepiej dać grubszą piankę, jeśli się zmieści...
A propos tych mat - napisano, że matę udoskonalono, czyli, że pierwsze wersje nie były udane.
 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-04-12, 18:15   

piku napisał/a:
Napisz, ile powierzchni ma podłoga
Na oko ze 2-3 metry... ale dokładnie nie powiem, bo nie samą podłogę kleiłem: http://www.daciaklub.pl/f...1705857#1705857
piku napisał/a:
A propos tych mat - napisano, że matę udoskonalono, czyli, że pierwsze wersje nie były udane.
Dziś taki tekst znajdziesz przy "nowych" wersjach większości produktów - czy to pasta do zębów, czy odkurzacz.. takie czasy, że wszystko lepsze i lepsze ;) Podchodzę do tego z dystansem bo.. i tak kupię to co jest. Ludzie głuszą dekarką i też chwalą. Jedyny sposób by zweryfikować różnice w materiałach, to porównanie wygłuszeń na spocie...

Z innej beczki
Moje uszczelki w drzwiach dorobiły się sznura gumowego 7mm i.. nie poczułem żadnej różnicy po za tym, że muszę teraz drzwiami mocniej machnąć by je zamknąć. Natomiast zaskoczony byłem ile ciszy dały dodatkowe uszczelki 21x15 i 14x12 na drzwiach w stylu dominusa http://www.daciaklub.pl/f...1637309#1637309
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-04-15, 09:28   

Zakupiłem już rolkę alubutylu. Teraz kwestia pianki kauczukowej. Matę alubutyl chce trwale przykleić do podłogi. Czy na to kleić piankę czy może wystarczy dociąć i poukładać samą piankę ?

http://allegro.pl/mata-wy...5920228470.html
3mm bez kleju

http://allegro.pl/mata-wy...6774422805.html
3mm z klejem

Raem wychodzi ok 5 mm, plus oryginalna mata - tapicerka na to. Wystarczy czy może zaszaleć z 6 mm kauczukową guma ?

Nie chcę tego przeinwestować , ani napotkać trudnści przy składaniu w całość.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2017-04-15, 16:23   

mekintosz napisał/a:
Raem wychodzi ok 5 mm, plus oryginalna mata - tapicerka na to. Wystarczy czy może zaszaleć z 6 mm kauczukową guma ?
Nie chcę tego przeinwestować , ani napotkać trudnści przy składaniu w całość.

Patrząc na ceny tych pianek, to trudno przeinwestować - 2 m kw wychodzi nieco ponad 60 zł. Gdybym wiedział, ze zmieszczę 6 mm, to brałbym grubszą. Jednak już alubutyl i 3 mm pianki da fajny rezultat. Jeśli nie masz wygłuszonych drzwi, zwł. przednich, to ten rezultat będzie mniejszy.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-04-15, 17:50   

Mam wygłuszone drzwi inaczej ale jest różnica na plus. Dach filcem też. Częściowo tylne nadkola samą pianką. Teraz wisienką na torcie ma być podłoga i jak wystarczy maty nadkola.
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2017-04-15, 17:52   

Na grodzi przedniej mam alubutyl i piankę kauczukową 5mm. Od strony silnika na grodzi dodatkowa mata do wyciszenia silnika - rezultat rewelacyjny. Silnik przy prędkościach nawet autostradowych tylko lekko mruczy. Całą podłogę zrobiłem swego czasu tylko alubutylem i jest OK. Drzwi też wyciszone alubutylem.

"Najgorsze" są jak dla mnie tylko szumy wokół szyb przednich przy prędkościach powyżej 115 km/h - mam sznury i mam dodatkowe uszczelki, ale pomogły tylko trochę. Wydaje mi się, że winna jest tu konstrukcja drzwi w Sandero (drzwi "wchodzą" na dach - są wystające). Żona ma VW Up zupełnie inną konstrukcje drzwi (drzwi "wchodzą" pod dach - są schowane) i nie ma takich szumów jak w Sandero (a należy pamiętać, że WV Up to dolna pólka cenowa).
Ostatnio zmieniony przez krakry1 2017-04-15, 17:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-04-15, 18:02   

Możesz zrobic foto od strony silnika ? Piankę kleiłeś do alubutylu, czy tylko jest u ułożona na nim ? Co do konstrukcji drzwi mam takie sama zdanie jak Ty ;-) Jest lipa. Ciekawe, czy nowy duster w końcu dostanie drzwi jak powinien - chowane w bryłę nadwozia ( otwór drzwi)
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2017-04-18, 10:38   

mekintosz napisał/a:
Możesz zrobic foto od strony silnika ? Piankę kleiłeś do alubutylu, czy tylko jest u ułożona na nim ? Co do konstrukcji drzwi mam takie sama zdanie jak Ty ;-) Jest lipa. Ciekawe, czy nowy duster w końcu dostanie drzwi jak powinien - chowane w bryłę nadwozia ( otwór drzwi)
Odnośnie grodzi od strony silnika to: wyjąłem oryginalne wygłuszenie (to z tą aluminiową wstawką). Następnie użyłem maty głuszącej do silników diesla (jest samoprzylepna). Wykleiłem gdzie się dało (cześć całością część a kawałkach - na całej szerokości grodzi). Potem z powrotem założyłem na to oryginalną matę wygłuszającą. Było trochę ciasno - ale dało radę.
Uważam, że to wygłuszenie grodzi od strony silnika daje 60% efektu, a wygłuszenie grodzi pod deską to około pozostałych 40%. Jeżeli chodzi o gródź pod deską rozdzielczą to dałem: samoprzylepny alubutul i na to od razy samoprzylepną piankę głuszącą kauczukową (bardzo dobrze klei się do powierzchni alubutylu). Efekt jak już mówiłem idealny. Jedyne co przeszkadza to te nieszczęsne szumy przy drzwiach - ale wątpię czy można coś z tym do końca zrobić (nieszczęsna konstrukcja drzwi).
P.S.
Jak nie zapomnę cyknę dziś fotkę pod maską.
Ostatnio zmieniony przez krakry1 2017-04-18, 10:41, w całości zmieniany 3 razy  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-04-24, 19:00   

Zdjęcie metalowej osłony silnika odczuwalnie wyciszyło prace silnika na wysokich obrotach , wydaje mi się że duster z plastikową był cichszy .
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne