Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
wysoko łapiące sprzęgło
Autor Wiadomość
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2013-02-09, 01:57   wysoko łapiące sprzęgło

Sprzęgło bierze bardzo wysoko. Wystarczy wcisnąć ok.3 cm. więc trochę się martwię. Ma ktoś tak?
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2013-02-09, 14:07   

W hydraulicznie storwanych sprzęgłach bierze właśnie wysoko, trzeba się przyzwyczaić.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2013-02-10, 19:48   

vulcanor napisał/a:
W hydraulicznie storwanych sprzęgłach bierze właśnie wysoko, trzeba się przyzwyczaić.


To mnie uspokoiłeś. Samochodu nie mam od nowości. Kupiłem go 1,5 rocznego z przebiegiem 40kkm i cały czas myślę, że sprzęgło się w nim kończy. A masz takie doświadczenia z wysokim sprzęgłem? W jakim aucie?
W moim zdarza się raz na kilkanaście ruszeń, że szarpie biorąc przy ruszaniu. Też nie wiem czy ten typ tak ma. Kiedyś miałem tak we fieście pod koniec sprzęgła przy ok. 200 kkm.
 
m-504256305 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4
Dołączył: 13 Kwi 2013
Posty: 35
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-05-18, 07:02   wysoko łapiące sprzęgło

hej,
w właśnie zakupionym używanym sandero (30 tys km) podejrzanie późno chwyta sprzęgło przy zmianie biegu (zwłaszcza 1-dynki). Do czasu przyzwyczajenia się efektem są "przegazówki".

Po kilku, kilkunastu razach można się przyzwyczaić, ale potem każdy kolejny nowy użytkownik "walczy" z tymi przegazówkami.

Tak ma być czy trzeba o wyregulować ?

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez laisar 2020-02-24, 01:44, w całości zmieniany 5 razy  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-05-18, 09:48   

że wysoko bierze to norma, w tej wersji nie ma wysprzęglika hydraulicznego i reguluje się linką
natomiast sprawdź czy nie slizga się przy dużej prędkości przy zmianie biegu ją musiałem w loganie wymienić przy 50 tys bo poprzedni właściciel jeździł z nogą na pedale
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-05-18, 19:52   

Tak jak poprzednik napisał byle się nie ślizga a to przy końcu chwyta to taki urok ;-)
m-504256305 jaki masz ten kolor sandero ?? bo ostatnio widziałem srebrne sandero na podleskiej koło okrzei
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
m-504256305 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4
Dołączył: 13 Kwi 2013
Posty: 35
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-05-19, 07:01   

ślizgać się nie ślizga, tylko przez to ma jakby opóźnienie w starcie,
zwalniam lekko sprzęgło (w lanosie już bym ruszył) a tu nic jedynie silnik wyje
więc trzeba jeszcze mocniej popuścić sprzęgło ażeby ruszyć ...
no ale trzeba będzie przywyknąć, a jak trzeba to pewnie po 2 tygodniach człowiek zapomni że mogło być innaczej

a samochód jest w kolorze wiśniowym
 
kn 


Marka: Kia
Model: Rio
Silnik: 1.2
Rocznik: 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Mar 2017
Posty: 113
Skąd: Lublin i okolice
Wysłany: 2017-04-16, 20:14   

Troszkę w temacie. Ruszanie w Sandero - jechałem demówką z salonu. To kwestia przyzwyczajenia, ale czy tak wysokie sprzęgło w Dacii to seryjny standard?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3695
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-04-16, 20:39   

Na początku bierze wysoko, a potem w miarę zużywania się zaczyna brać coraz niżej.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
omar77 
Zielony listek


Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.0
Rocznik: 2022
Wersja: Comfort
Dołączył: 26 Kwi 2022
Posty: 1
Skąd: MIELEC
Wysłany: 2022-04-27, 06:33   wysoko biorące sprzęgło

Witam,
Dacia sandero 1.0 LPG - auto dopiero odebrałem z salonu. Zauważyłem że bardzo wysoko bierze sprzęgło w porównaniu do innych aut którymi jeżdżę. Czy to normalne w Dacii że samochód rusza jak sprzęgło prawie całkiem puszczone?
 
topdrive 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Lodgy Outdoor, 500
Silnik: 1.5dCi, 1.2
Rocznik: 2017, 2017
Wersja: Stepway
Dołączył: 27 Lip 2017
Posty: 124
Skąd: Dobczyce
Wysłany: 2022-04-27, 07:11   

omar77, pojeździj trochę i wtedy oceń - w Daci itego nie miałem (ale mam diesla), ale w Fiacie 500 miałem podobnie - jak się wszystko dotarło i poukładało zaczęło działać zgodnie z oczekiwaniami ;)
 
acco 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCE lpg
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 78
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2022-04-27, 10:30   

Miałem tak w Sandero w 2010r.nie potrafiłem wyjechać z salonu,laska która mi go wydawała zrobiła wielkie oczy silnik wyje a samochód stoi,noga w końcu się przyzwyczaiła.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-04-27, 14:39   

Praca sprzęgła w Dacii nie zwróciła mojej uwagi- tzn nie zauważyłem żeby pracowało jakoś inaczej niż inne samochody, które dotąd użytkowałem. Pomimo, że Dacia to mój pierwszy samochód ze sprzęgłem hydraulicznym. No chyba, że w nowym Sandero jest to ustawione zauważalnie inaczej...
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 594
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2022-04-27, 15:05   

Jak dla mnie w Sandero sprzęgło działa trochę za lekko, ale sama jego praca jest płynna i dość precyzyjna. Prawdziwym problemem jest pedał gazu (elektroniczna przepustnica) i to on moim zdaniem odpowiada za dziwne odczucia podczas ruszania i zmiany biegów. Silnik reaguje z opóźnieniem na wciśnięcie gazu, jego reakcja nie zawsze jest konsekwentna. Podobnie na ujęcie gazu reaguje czasem z opóźnieniem i występuje "wieszanie się" obrotów. Często przy zmianie biegów trafiamy na chwilową "dziurę" w gazie. Pomimo wciśnięcia pedału na odpowiednią głębokość czuć, że przepustnica jest zbyt mocno przymknięta i dopiero po chwili się otwiera, ale wtedy już nawet za mocno (bo nie mając odpowiedzi na wciśnięcie gazu odruchowo zwiększyliśmy nacisk).
Praca pedału gazu na niskich poziomach (w początkowym zakresie skoku) jest taka zero -jedynkowa. Albo za mało, albo od razu za dużo. To jest wyraźnie niedopracowane i bardzo psuje wizerunek tego całkiem sympatycznego silnika (w moim przypadku 1.0SCE).
 
villager 


Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1 SCe
Rocznik: 2018
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lis 2021
Posty: 144
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 2022-04-27, 19:32   

Reakcja z opóźnieniem to normalne. Tak to jest skonstruowane i trzeba się nauczyć z tym żyć. U mnie problem objawiał się w innym momencie: podczas ruszania, kiedy dodaję lekko gazu - odpowiednio wcześniej, ma się rozumieć - a spóźnię się z popuszczeniem sprzęgła zdarzają się momenty "rozbiegania się" obrotów. To wygląda tak jakby komputer myślał tak: Aha, dodaje gazu, jedynka zapięta więc za 0,3 sekundy będzie puszczał sprzęgło. Więc za 0,2 sekundy dam sygnał na przepustnicę żeby się wszystko zgrało... O, skubany, nie puścił sprzęgła a ja już otworzyłem przepustnicę... :lol: Tak to by wyglądało, gdyby wgryźć się w tok "myślenia" komputera.
Myślę, że powinieneś podjechać do ASO i pogadać żeby Ci wgrali nowe oprogramowanie. U mnie wcześniej było tak, że podczas ruszania z "1" następowało takie jakby czknięcie, dziura, i dopiero po ułamku sekundy silnik załapywał i ciągnął. Podobnie przy wrzucaniu "2", (sprzęgło z równoczesnym zwolnieniem gazu, przełączenie na "2" i puszczanie sprzęgła z dodawaniem gazu) tak samo występowało to czknięcie. Na "3" i dalszych już nie. Nie miałem przedtem samochodu z elektronicznym gazem i myślałem, że ten typ tak ma, ale kiedy w ASO zaktualizowali mi soft, wszystko to ustąpiło i teraz jest jak powinno, chociaż reakcja silnika na pedał gazu dalej jest minimalnie opóźniona. Ale taka tego systemu uroda i po kilkuset kilometrach nabiera się odpowiednich nawyków i to nie przeszkadza. Raczej po przesiadce na normalny samochód łapię się na tym, że za wcześnie o ułamek sekundy naciskam na gaz.
Jedź na ASO i niech wgrywają. Jak masz gwarancję to muszą to zrobić gratis. Mnie skasowali na 50 złotych.
Ostatnio zmieniony przez villager 2022-04-27, 19:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 594
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2022-04-27, 19:49   

Pod koniec czerwca mam termin następnego przeglądu gwarancyjnego i wspomnę im o tym gazie, choć prawdę mówiąc w ASO z Zamościu już na pierwszym przeglądzie też zgłaszałem te problemy i żadnej aktualizacji oprogramowania nie zaproponowali, twierdząc że wszystko działa normalnie. Może tym razem spróbuję w Lublinie (Nazaruk albo Carrara - gdzie lepiej?).
 
villager 


Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1 SCe
Rocznik: 2018
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lis 2021
Posty: 144
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 2022-04-27, 20:26   

Ty jesteś klientem i Ty wymagasz, a oni mają to zrobić. A jak jeszcze jest ważna gwarancja to nie ma zmiłuj.
W ASO, do którego ja jeździłem latali jak pershingi z prędkością światła na wysokości lamperii. I zawsze prosili by jak na maila przyjdzie zapytanie o satysfakcję z obsługi to wystawiać im 5 gwiazdek bo 4 to dla nich źle. Raz pomylili części, które zamawiałem i musiałem przyjechać drugi raz. Mało w portki nie popuścili. Jak przyszło do płacenia to dali super rabat i wszystkie możliwe upusty byle tylko ankieta była dla nich dobra. Mimo tego już do ASO nie jeżdżę - ceny mają wyśrubowane, roboczogodziny drogie, z kontrolką "check engine" też nie bardzo sobie poradzili (właśnie wtedy wgrali mi nowy soft). Pojechałem do warsztatu 2 km od miejsca zamieszkania i cała operacja trwała 20 minut i od pół roku mam spokój z kontrolką.
Może postrasz ich złą opinią w Internecie...
Ostatnio zmieniony przez villager 2022-04-27, 20:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne