Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2021-04-16, 14:09
Podwyższone obroty po wciśnięciu sprzęgła - luz/bieg jałowy
Autor Wiadomość
ziaro 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe 115km 4x2
Rocznik: 2016
Dołączył: 21 Maj 2016
Posty: 37
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2016-07-15, 07:22   Podwyższone obroty po wciśnięciu sprzęgła - luz/bieg jałowy

Szukałem tematu o tym lecz jednak nie znalazłem informacji.

Chciałem zapytać się o obroty a mianowicie na biegu jałowym obroty wynoszą 750 natomiast po naciśnięciu sprzęgła obroty podnoszą się do 1000.

Czy to jest normalny stan rzeczy?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-07-15, 07:26   

Tzn. przy zimnym czy przy ciepłym silniku?
Klimę masz stale włączoną?
Czy taki objaw jest stale czy sporadycznie?
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
ziaro 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe 115km 4x2
Rocznik: 2016
Dołączył: 21 Maj 2016
Posty: 37
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2016-07-15, 07:33   

route2000 napisał/a:
Tzn. przy zimnym czy przy ciepłym silniku?
Klimę masz stale włączoną?
Czy taki objaw jest stale czy sporadycznie?

Z tego co zauważyłem to zawsze mam taki objaw.
Pytam bowiem auto mam nowe.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-07-15, 07:37   

Ale nie odpowiedziałeś na konkretne pytania:
tzn. przy zimnym czy przy ciepłym silniku i czy klimę masz stale włączoną?

A auto nowe to wiadomo, że jest na dotarciu...

Nie pamiętam, czy w swoim aucie miałem tak sam objaw... auto mam już 2 lata.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
ziaro 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe 115km 4x2
Rocznik: 2016
Dołączył: 21 Maj 2016
Posty: 37
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2016-07-15, 07:40   

route2000 napisał/a:
Ale nie odpowiedziałeś na konkretne pytania:
tzn. przy zimnym czy przy ciepłym silniku i czy klimę masz stale włączoną?

A auto nowe to wiadomo, że jest na dotarciu...

Nie pamiętam, czy w swoim aucie miałem tak sam objaw... auto mam już 2 lata.

Co do odpowiedzi na twoje pytania to objawy na pewno są na zimnym nie zależnie od włączonej klimy. Bo różnie z nią jeżdżę.
Co do ciepłego silnika to wydaje mi się, że też. Zaobserwuje to.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-07-15, 09:11   

Obroty powinien trzymać na stałym poziomie z minimalnymi wachnięciami że względu na obciążenie.
 
majkel 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe 115 4x4
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 22 Sie 2015
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2016-07-15, 09:19   

ziaro, u mnie jest podobnie, ale sprecyzuję - obroty podnoszą się do ok 1 tys obr po wbiciu jakiegokolwiek biegu. Na luzie obroty spadają do ok 700-800 obojętne, czy mamy wciśnięte sprzęgło, czy nie.
_________________

 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2016-07-15, 10:19   Re: Obroty podnoszą się po wciśnięciu sprzęgła

ziaro napisał/a:
Chciałem zapytać się o obroty a mianowicie na biegu jałowym obroty wynoszą 750 natomiast po naciśnięciu sprzęgła obroty podnoszą się do 1000.

Ptanie do Ciebie i ewentualnie innych uzytkowników 1.6SCe z podobną przypadłością:
czy to występuje niezależnie od tego, czy włączony czy wyłączony jest S&S?


BTW, popraw sobie silnik w profilu na "1.6 SCe", bo jak masz samo "1.6" i dodatkowo niewpisany rocznik, to może wprowadzać w błąd
.
 
ziaro 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe 115km 4x2
Rocznik: 2016
Dołączył: 21 Maj 2016
Posty: 37
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2016-07-15, 20:34   Re: Obroty podnoszą się po wciśnięciu sprzęgła

DD napisał/a:
ziaro napisał/a:
Chciałem zapytać się o obroty a mianowicie na biegu jałowym obroty wynoszą 750 natomiast po naciśnięciu sprzęgła obroty podnoszą się do 1000.

Ptanie do Ciebie i ewentualnie innych uzytkowników 1.6SCe z podobną przypadłością:
czy to występuje niezależnie od tego, czy włączony czy wyłączony jest S&S?


BTW, popraw sobie silnik w profilu na "1.6 SCe", bo jak masz samo "1.6" i dodatkowo niewpisany rocznik, to może wprowadzać w błąd
.

Ja osobiście jeżdżę z wyłączoną funkcją S&S.
 
majkel 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe 115 4x4
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 22 Sie 2015
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2016-07-17, 08:30   

DD napisał/a:
Ptanie do Ciebie i ewentualnie innych uzytkowników 1.6SCe z podobną przypadłością:
czy to występuje niezależnie od tego, czy włączony czy wyłączony jest S&S?


Tak, obroty na biegach podnoszą się niezależnie od tego, czy włączony jest system S&S.
_________________

 
maro_1955 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Kwi 2016
Posty: 143
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2016-07-17, 18:52   

...też odczuwam dyskomfort z tym podwyższaniem prędkości obrotowej po wciśnięciu sprzęgła.
_________________
mam suv-a...
 
Kubuch 


Marka: Volkswagen / Skoda
Model: Golf 7FL / Octavia 3FL
Silnik: 1,4 TSi / 1,0 TSi
Rocznik: 2017 / 2017
Dołączył: 03 Lut 2016
Posty: 340
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2016-07-17, 21:45   

Z ciekawości na czym polega ten dyskomfort? Dostajecie gęsiej skórki czy co? Tak trochę złośliwie pytam bo sam tak mam z obrotami i tak ma być wg serwisu i mi nie przeszkadza tzn nie mam dyskomfortu i chciałbym zrozumieć czym on się u Was objawia?
_________________

 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph 2 Open, Duster 2 Prestige
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 321
Skąd: z ?
Wysłany: 2016-07-17, 22:35   

Kiedyś taki objaw oznaczał, że skrzynia się kończy, bo stawia taki opór, że obroty rosną jak się wysprzęgało, a teraz jest pewnie jakiś wyłącznik przy pedale sprzęgła, ale działa odwrotnie niż w innych autach z EURO6, gdzie wciśnięcie pedału sprzęgła powoduje obniżenie obrotów w celu zmniejszenia emisji spalin.
Może fabrycznie wypuścili serię z odwrotnie podłączonym wyłącznikiem pedału sprzęgła?
W ramach eksperymentu bym go odłączył lub zdemontował i zobaczył co się stanie.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-07-18, 06:55   

przełącznik zwiera i rozwiewa styki. Odwrotnie nie da się podłączyć zawsz będzie działał tak samo. Auto najwięcej truje na biegu jałowym. Dlatego od dawna silniki mają podwyższone obroty. Coś konstruktorów skłoniło do takiego kroku. Być może niski moment obrotowy silnika na dole. Miałem kiedyś Merca co robił tak samo podwyszał obroty po sprzęgłem i trzymał takie przez parę sekund. Ale tylko jak go cisłeś. Jak pedał gazu uzywany był z umiarem tak do 60 paru 70% to tego nie było.
 
maro_1955 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Kwi 2016
Posty: 143
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2016-07-18, 21:34   

Kubuch napisał/a:
Z ciekawości na czym polega ten dyskomfort? Dostajecie gęsiej skórki czy co? Tak trochę złośliwie pytam bo sam tak mam z obrotami i tak ma być wg serwisu i mi nie przeszkadza tzn nie mam dyskomfortu i chciałbym zrozumieć czym on się u Was objawia?

Tak,włos mi się jeży... bo i jest ich już niedużo. Tak samo przeszkadza mi asystent jazdy wskazujący moment zmiany biegów.
Po prostu mi to przeszkadza i trudno tego nie słyszeć i nie zauważać.
_________________
mam suv-a...
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2016-07-19, 08:17   

maro_1955 napisał/a:
Kubuch napisał/a:
Z ciekawości na czym polega ten dyskomfort? Dostajecie gęsiej skórki czy co? Tak trochę złośliwie pytam bo sam tak mam z obrotami i tak ma być wg serwisu i mi nie przeszkadza tzn nie mam dyskomfortu i chciałbym zrozumieć czym on się u Was objawia?

Tak,włos mi się jeży... bo i jest ich już niedużo. Tak samo przeszkadza mi asystent jazdy wskazujący moment zmiany biegów.
Po prostu mi to przeszkadza i trudno tego nie słyszeć i nie zauważać.

Żeby nie widzieć żaden problem - wystarczy odłączyć diodę na tablicy wskaźników. Ja nie mam więc nie wiem - ale z Twojego postu wnioskuję ze jest jeszcze sygnał dźwiękowy - nie wiem jak go wyłączyć.
 
maro_1955 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Kwi 2016
Posty: 143
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2016-07-19, 22:35   

Nie-słychać tylko zwiększone obroty. Skoro tak ma być w tej wersji, to trzeba do tego przywyknąć hihihi.
Oby prawdziwych kłopotów z autem nie było. Te to tylko bzdety.
Poza tym może być, choć niespodziewałem się luksu miałem nadzieję na lepsze wykonanie.
Pozdrawiam.
_________________
mam suv-a...
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-01-11, 11:29   

Mam tak, że zaraz po odpaleniu silnika na dużym mrozie obroty lecą na ok. 1,2 tys.obr/min, ale po chwili zaraz spada do ok. 1 tys. obr/min, a potem już mam ok. 770 obr/min (ciepły silnik). Nie mam S&S. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
masterczerwi 


Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Lepszy Power Gamoniu
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Kwi 2017
Posty: 231
Skąd: LU
Wysłany: 2017-04-17, 15:25   

Odświeżę temat:
mam tak samo, jednak zjawisko występuje tylko po uruchomieniu silnika w trybie S&S i natychmiastowym i dynamicznym ruszeniu (zauważalny wzrost obrotów nawet o około 500). Oczywiście przy ślimakowaniu w dużym ruchu zjawisko znacznie mniej zauważalne. Jednakże gdy po starcie silnika odczekamy kilkanaście sekund zjawisko już nie występuje. Na razie obserwuję bo wydaje mi się że zaobserwowałem takie jednorazowe i mniejsze wzrosty w trakcie normalnej jazdy. Trochę u mnie to trudne bo mało jeżdżę.
_________________
Dacie radę? Tak! Damy radę!
 
masterczerwi 


Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Lepszy Power Gamoniu
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Kwi 2017
Posty: 231
Skąd: LU
Wysłany: 2018-03-13, 20:23   Rozwiązanie problemu wzrastających obrotów (Start&Stop)

Z góry przepraszam moderatorów za nowy temat. Nie potrafiłem znaleźć odpowiedniego wątku (gdzieś był).
Opisywany był następujący problem: po uruchomieniu silnika w systemie s&s, obroty silnika wzrastały w trakcie zmiany biegu (zwłaszcza między zmianą z 1 na 2 i 2 na 3). Przyczyną jest oprogramowanie, które wymaga modyfikacji.
Lubelskie ASO załatwiło sprawę (dlatego nie wiem jak wygląda procedura i co uległo zmianom).
Problem rozwiązany i to zjawisko u mnie już nie występuje.
_________________
Dacie radę? Tak! Damy radę!
Ostatnio zmieniony przez laisar 2019-04-14, 20:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
ADAM 12 



Marka: dacia
Model: było mcv , jest duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017/2018
Wersja: Open
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 188
Skąd: luboń k/poznania
Wysłany: 2018-03-23, 09:18   

Masterczerwi
A powiedz czy musiałeś jakoś długo i zawile przekonywać serwis, czy zrobili zmianę bez zbędnych wydziwiań ? U mnie obroty rosną z ~750 do ~1000 już w momencie włożenia biegu (nawet wstecznego ).dodatkowo jak silnik jest zimny to tak jakby sam zwiększał i zmniejszał obroty , przez co czasami ruszam taką jakby żabką.Jak się trochę zagrzeje startuje normalnie.
 
gfedorynski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 468
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-23, 10:32   

Przecież rośnięcie obrotów do 1000 przy wkładaniu biegu to nie jest błąd, tylko tak ma być.
 
masterczerwi 


Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Lepszy Power Gamoniu
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Kwi 2017
Posty: 231
Skąd: LU
Wysłany: 2018-03-23, 13:51   

No nie. Zdjęcie nogi z "pedału podania paliwa" daje efekt spadku obrotów. Z powyższą usterką było odwrotnie, czyli zdejmujesz nogę z gazu a obroty rosą.

Za pierwszym zgłoszeniem, nie stwierdzono usterki. Pięć dni później padła lambda. I tym razem napatoczył się kumaty mechanik, który to odbył ze mną jazdę testową. I od razu przyznał mi rację że "nie konfabuluję". Na drugi dzień auto miałem do odbioru już bez usterki. Ale za to padła druga lambda :lol: . I znowu do serwisu.
Może to moje subiektywne uczucie, ale mam wrażenie że silnik zrobił się taki troche żwawszy.
_________________
Dacie radę? Tak! Damy radę!
Ostatnio zmieniony przez masterczerwi 2018-03-23, 13:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
gfedorynski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 468
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-23, 14:22   

Ja mówię o sytuacji, w której na luzie mamy ok. 750 obrotów, a po włożeniu biegu (z wciśniętym sprzęgłem oczywiście) obroty rosną do 1000 - uważam, że tak ma być, inaczej zapewne dusilibyśmy silnik próbując ruszać. W silnikach bez S&S obroty jałowe są wyższe.
 
ADAM 12 



Marka: dacia
Model: było mcv , jest duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017/2018
Wersja: Open
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 188
Skąd: luboń k/poznania
Wysłany: 2018-03-23, 16:31   

Jeździłem wieloma samochodami i żaden tak nie miał, mało tego każdym dało się ruszyć bez gazu.Nie powinno się tak robić ,ale da się.Przy ruszaniu jest to chyba naturalny odruch
- puszczamy sprzęgło i dodajemy gaz.Chyba że jest to kolejny patent idiotoodporny dla przysłowiowej blondynki.Kiedyś na tym forum była dyskusja o ruszaniu spod świateł-że należy się zawczasu przygotować tj.wcisnąć sprzęgło i wrzucić bieg -to gdzie tu ekologia ?
S&S nie zawsze zadziała.
Dla mnie jest to wada i będę próbował coś z tym zrobić.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne