Witam mam pytanie dotyczące wymiany silnika, posiadam auto Dacia Logan MCV z 2014 r. Samochód posiada silnik 1.2, przy zakupie był od razu montowany gaz. Silnik generalnie sprawuje się dobrze, ale ma też straszny mankament w postaci częstej konieczności regulowania luzu zaworowego oraz mógłby mieć trochę więcej mocy. Mój ojciec ma Dustera z silnikiem 1.6 również w gazie. Jest tam hydrauliczna regulacja zaworów więc największy problem z głowy, a do tego troszkę więcej mocy. Moje pytanie jest takie czy istnieje możliwość wymiany silnika z 1.2 na 1.6, czy będzie na tyle miejsca i czy ma to w ogóle sens ? Patrzyłem na ceny używanych silników 1.6 i jeśli chodzi o koszty to miałoby to sens, chodzi mi o sprawy techniczne.
Jeżeli nie ogarniesz tego sam to nie jest opłacalne.
Drugą sprawą jest "samo czy się da". Tak ale za dużo rzeczy do wymiany.
Lepiej sprzedać i kupić np. 0,9Tce.
A tak w ogóle to 15kkm to częsta regulacja? Może ktoś ci źle reguluje i musisz częściej.
Odpuść to, dużo roboty będzie...
Silnik, wiązka elektryczna, komputer ECU, jakikolwiek osprzęt i to nie wiem czy wejdzie to wszystko do komory silnika, w Dusterze jest nawet tak ciasno w komorze silnika, a jest większy od logana.
A regulacja jest dosyć prosta i kosztuje grosze, jakieś 100 zł.
A jakie roczne przebiegi robisz?
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2017-04-17, 10:51, w całości zmieniany 1 raz
Przebieg w okolicach 40 tyś rocznie, powiem tak strasznie denerwujące są te zawory, robiłem je na przełomie stycznia/ lutego i mamy połowę kwietnia a one znowu zaczynają stukać. Jest to strasznie denerwujący problem, bo auto od razu zaczyna inaczej chodzić, zaczyna pojawiać się błąd silnika a po chwili włącza się lampka systemu kontroli trakcji i wtedy to już w ogóle nie można tym jechać. Dlatego zacząłem się zastanawiać nad tym silnikiem.
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-04-17, 21:14
Swap silnika jest nie opłacalny. Lepiej zrobić tak jak któryś z kolegów wcześniej pisał czyli sprzedać to auto i kupić Tce90. Swap to nie tylko wymiana silnika ( słupka) , to również wymiana całego osprzętu począwszy od alternatora, rozrusznika, sprężarki klimatyzacji, chłodnic, kolektora wydechowego i ssącego, wtryskiwaczy PB poprzez skrzynie biegów, półosie napędowe, łapy silnika i skrzyni ( pewnie trzeba było by przerabiać coś aby podpasywało do podłużnic) kończąc na zmianie wiązki silnika lub jej drutowaniu. Sam silnik raczej bez problemu się zmieści do komory, skoro np. do lanosa gdzie fabrycznie był motor 1.4 8v ludzie wkładają silnik 2.0 od opla, 2.3 z Saba czy nawet oplowskie V6 ( od 2.5 do 3.2) to dlaczego pod maską Logana II nie dałoby rady włożyć silnika 1.6 ? Ale tak jak wcześniej pisałem jest to operacja nie opłacalna no chyba ze ktoś ma mnóstwo pieniędzy.
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2017-04-17, 21:15, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum