Wysłany: 2017-04-17, 19:32 Zwarcie na kierunkowskazach - Logan I MCV
Cześć wszystkim, mam problem - w Loganie I MCV 2007 występuje zwarcie na tylnej prawej lampie. Jak włącze kierunkowskaz bez włączonych świateł - świeci się razem ze stopem(stop się wtedy żarzy), gdy włączę kierunek z pozycjami - pozycja miga razem z kierunkiem. Jak włączę kierunek ze stopem i pozycjami - zaczyna szybciej migać a z tyłu w ogóle się nie świeci. Sprawdzałem masę multimetrem - no niby jest OK. Dociera. Między ścieżkami na lampie nie ma zwarć. Stąd pytanie - gdzie szukać problemu?
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2878 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-04-17, 19:41
Sprawdz dokladnie czy nie ma zwarcia lub przepalonej sciezki. Przylutuj mase bezposrednio do sciezki ( z masa)w lampie i poprawnie przykrec gdzies do katoserii, sprawdz kleme i kabel masowy przy aku. Odlacz wtyczke i miernikiem sprawdz wszystkie plusy z3 swiatel, przykladajac plus miernika do kavla i minus do karoserii w miejsce, w ktorym nie ma farby , rdzy, itd.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2017-04-17, 19:45, w całości zmieniany 1 raz
Przede wszystkim jak masz "choinkę" na tylnej lampie to na 100% masz BRAK MASY do karoserii.
Sprawdź, jak pisze kolega shrek, miernikiem połączenie lampy z masą.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Przede wszystkim jak masz "choinkę" na tylnej lampie to na 100% masz BRAK MASY do karoserii.
Sprawdź, jak pisze kolega shrek, miernikiem połączenie lampy z masą.
Tak jest, opisane objawy to typowy przykład złego połączenia z masą. Przy czym może by tak, że jakieś tam słabiutkie połączenie jest - i na mierniku może być OK - ale w momencie dużego zapotrzebowania na prąd (STOP to 21W, kierunkowskaz tyle samo) pojawiają się cuda. Musisz zapewnić DOBRY styk na drodze od żarówki do karoserii.
Weź porządny środek do czyszczenia styków np. Kontakt 60 i popsikaj wtyki przy lampie, przeczyszcz styki na płytce, gdzie są osadzone żarówki oraz gniazda żarówek, sprawdź mocowanie masy przy karoserii, ewentualnie też odkręć je, przeczyszcz papierem czy środkiem oczko na kabelku, gwint karoserii i wszystko je złóż do kupy i powinno być OK.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Wysłany: 2017-05-26, 22:50 przy hamowaniu - kontrolka ogrzewania tylnej szyby
dzisiaj zauważyłem u siebie dziwną przypadłość. Przy hamowaniu zapalała się kontrolka ogrzewania tylnej szyby.
Miał ktoś to u siebie? Gdzie szukać przyczyny ?
_________________ Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
Takie rzeczy to tylko ..... brak masy ( ale gdzie - to jest największy problem do odszukania )
Zacznij od szukania - sprawdzania ciągłości masy ( zwykłym omomierzem) w okolicach tyłu samochodu - tylne światła i okolice klapy są najbardziej podejrzane
Ja bym zaczął od sprawdzenia, czy masa przodu auta (nadkole, gdzie jest kabel masowy) łączy się z masą tyłu auta. Jak jest złożone z 2 kawałków i słabo pospawane, to wszystko jasne.
Ja bym zaczął od sprawdzenia, czy masa przodu auta (nadkole, gdzie jest kabel masowy) łączy się z masą tyłu auta. Jak jest złożone z 2 kawałków i słabo pospawane, to wszystko jasne.
dziwne, ruszyłem kondonem pomiędzy tylnymi drzwiami a nadwoziem, tym w którym idą przewody, i ... jak ręką odjął. Może jakieś przełamanie przewodów ?
_________________ Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
Brak masy na tylnej klapie - napięcie +12 idzie na trzeci stop (przy tej awarii nie będzie on działał), przez niego na minusową żyłę wewnątrz klapy, która nie ma połączenia z minusem akumulatora, ale nadal ma połączenie z minusową stroną grzania szyby w klapie. Przez nitki grzejne o małym oporze plus przechodzi na stronę plusową szyby (szyba faktycznie nie grzeje, za mały prąd), a stąd na plus lampki w tablicy rozdzielczej.
Bardzo możliwe też, że przyczyną nie jest przerwa masy, a zwarcie między żyłami trzeciego stopu i grzania szyby (po przemieszczeniu przewodów usterka pozornie ustąpiła). W takim przypadku trzeci stop będzie świecił, a dodatkowo przy hamowaniu będzie grzać szyba. Taka awaria może zeżreć wyłącznik stopu - grzanie szyby pobiera dużo prądu.
Przy wciskaniu pedału hamulca zapala mi się lampka kontrolna przednich świateł przeciwmgielnych, dodatkowo jak włączę lewy kierunkowskaz to mruga.
Ktoś miał podobny problem? Sprawdziłem wszystkie światła i są ok.
kostka od przeciwmgielnych z zarowkami H11
jest przy pompie wspomagania ( przed lewym nadkolem - przy podluznicy ), odsun nadkole plastikowe i je namierzysz ...
Wysłany: 2017-11-13, 10:08 Zapalanie się kontrolki świateł przeciwmgielnych
Witajcie, czy ktoś spotkał się z takim problemem: przy losowej jeździe lub postoju autem przy wciskaniu hamulca nożnego zapala mi się kontrolka świateł przeciwmgielnych, jak puszczam hamulec -gaśnie. Są to losowe momenty i kontrolka raz tylko ledwo się świeci, a raz świeci tak mocno jakbym przeciwmgielne zapalił.
Kiedyś udało mi się na postoju poprosić brata żeby sprawdził, czy nie zapalają mi się czasami światła przeciwmgielne z tyłu, ale nie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum