Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Luzy podczas jazdy powyżej 40 km/h
Autor Wiadomość
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-04-18, 10:15   Luzy podczas jazdy powyżej 40 km/h

Witam

Zauważyłem ostatnio u siebie jakieś niepokojące luzy, wyczuwalne na kierownicy ale bardziej jak się jedzie powiedzmy 40 hm/h. Bardziej odczuwalne jak się przyspiesza dodając gazu. Tak jakby koła trzymały kierunek zaś kierownica o kilka stopni prawo - lewo swobodnie chodziła. Delikatnie bez oporu. Zjawisko to nasiliło się po wymianie opon na letnie ciut szersze niż zimowe. Na to nakłada się ciągłe zjeżdżanie auta w prawo. na parkingu jak obracam kierownica i obserwuje koła najmniejszy ruch nią przekłada się na ruch koła.

Pytanie czy znów coś szlag trafił w zawieszaniu przystosowanym do dróg krajów rozwijających się, czy może coś z maglownica ?

Łukasz
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2017-04-18, 10:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-04-18, 10:44   

Witam,

prędzej obstawiał bym problem z oponami letnimi. Prawdopodobnie te które założyłeś na przedniej osi są lekko krzywe i dlatego masz takie a nie inne objawy. Zainwestuj w nowe opony a problem zniknie.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-04-18, 10:53   

objaw zlej zbieznosci ( ogolnie: geometrii kol )
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-04-18, 11:16   

Musze w końcu pojechać gdzieś, gdzie się znają na robocie i chcą, potrafią pomóc. Po ostatniej korekcie zbieżności kierownicę mam na wprost ale wciąż ucieka auto na prawą stronę. Masz Corrado jakiś sprawdzony warsztat w Warszawie ?

Opony są kilkuletnie , ale daleko im do zużytych ;-)
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2017-04-18, 11:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-04-18, 11:22   

Toz juz koledze podawalem :)
Byl juz podobny temat - polecam warsztat na Ursusie , ... podawalem juz namiary na niego
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-04-18, 12:37   

corrado napisał/a:
Toz juz koledze podawalem :)
Byl juz podobny temat - polecam warsztat na Ursusie , ... podawalem juz namiary na niego


Przypomnisz ? ;-)
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-04-18, 13:02   

Panowie to że opony są w miarę nowe i maja duży bieżnik nie świadczy o jej stanie. Wystarczy przejechać paręnaście km ze źle ustawioną zbieżnością i już opony będę uszkodzone. Ja bym zaczął od opon a nie ustawienia zbieżności, poza tym sam kolega pisał że niedawno ustawiał zbieżność i wszystko jest ok. Sam tak miałem w kilku poprzednich autach i chociaż nie chciałem w to wierzyć, na siłę szukałem problemów z zawieszeniem a, zawsze wychodziło że opony są krzywe i po kupnie nowych samochód prowadził się idealnie, nic nie ściągało, kierownica sie wyprostowała itp.
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2017-04-18, 17:43   Re: Luzy podczas jazdy powyżej 40 km/h

Objawy brzmią jakby dotyczyło to jazdy po drodze z konkretnymi koleinami, ale to byś chyba zauważył, prawda? :roll:
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-04-19, 11:50   

Takie objawy mogą dawać niedopompowane opony.
_________________

 
Bartosz81 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Kwi 2015
Posty: 93
Skąd: Warszawa Marysin
Wysłany: 2017-04-19, 14:02   

Może luzy na silenblokach wahaczy już? Przyruszaniu ściąga w jedną stronę, przy hamowaniu w drugą.
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-04-19, 15:43   

FILM

https://youtu.be/gYPCHwtzFT4
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2017-04-19, 15:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-04-19, 16:07   

Jakikolwiek idiota powinien zdiagnozować gdzie jest problem. Czy wybite krzyżaki wału, czy luz międzyzębny przekładni, czy wybite drążki. Czy luzy w zawieszeniu.
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-04-19, 16:41   

arnold napisał/a:
Jakikolwiek idiota powinien zdiagnozować gdzie jest problem. Czy wybite krzyżaki wału, czy luz międzyzębny przekładni, czy wybite drążki. Czy luzy w zawieszeniu.


Zdziwiłbyś się ilu jest mechaników, nie idiotów, którzy nie potrafią trafnie zdiagnozować usterek pojazdów. Chyba, że mnie masz na myśli ? ;-( Ja nie jestem mechanikiem, dlatego wstępnie pytam Was.
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-04-19, 17:42   

O idiocie mechaniku mówię, Ciebie nie chciałem obrazić. Nawet jak ktoś znas ma podstawy teoretyczne to ciężko jest wychwycić wszystko bez doświadczenia w zawodzie, nie można też znać się na wszystkim, ale jeśli ktoś zarabia na chleb naprawiając samochody, powinien wyszukać przyczynę.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-04-19, 18:18   

jedź na zwykła stacje diagnostyczną zapłać paręnaście złotych i zdiagnozują Tobie usterkę. Często jest tak że problem z zawieszeniem czy też układem kierowniczym u zwykłego mechanika się nie zdiagnozuje , bo auto sprawdza np. na podnośniku gdzie zawieszenie nie jest obciążone. Ja obstawiam zużyte tuleje wahaczy lub uszkodzoną przekładnie.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-04-19, 18:41   

Tak jak koledzy pisza. Podjechac do diagnosty na szarpaki i zdiagnozowac, pozmieniac opony( tyl-przod, lato-zima)na koncu geometria.
Pisales, ze letnie szersze to moze koleiny. Zmien przod na zime i porownaj.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-04-19, 21:52   

A można jeszcze sprawdzić krzyżaki na kolumnie kierownicy czy nie ma luzów, ale to raczej mało prawdopodobne.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-04-20, 11:19   

Znalazł się winowajca... Dolny sworzeń wahacza str kierowcy. Pytanie, czy wymienić cały wahacz czy tylko sworzeń? Kwestia trwałości i kosztów nakładów pracy

Film

https://youtu.be/NwAmbmJAJBE
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2017-04-20, 12:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-04-20, 16:53   

Sworzeń do 70 złotych w Inter Cars (drogo). Wahacz 200 do 270. Z wymianą wciskanych sworzni różnie bywa, czesto po wprasowaniu luźno lata. Osobiście wymienialbym wahacz, jeśli to byłoby moje auto.
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-04-20, 16:55   

Wahacz trw koszt ok 170 zł.
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-04-20, 16:59   

Podałem ceny w IC tam jest drogo. Podobno na allegro może zdarzyć się podróbka, nie wiem jak teraz.
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-04-20, 17:02   

Szukam właśnie w hurtowni gdzie ostatnio kupowałem wahacz trw
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-04-20, 17:06   

To bez mrógnięcia okiem brałbym. Wymieniłbym też sam. Tylko trzeba podnieść cały przód żeby stabilizator nie był naprężony, później silentblocki dokręcać na ziemi i tyle. Poźniej geometria w warsztacie i heja.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-04-20, 17:37   

Wahacz TRW i tak szybko padł w nim sworzeń zwrotnicy ? uuu pogorszyła się ta firma, albo jakies mega dziury zaliczales . O ile dobrze pamiętam to do dustera właśnie orginalnie pakują wahacze TRW ... :roll:
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-04-20, 19:08   

A ja wymieniłbym obydwa żeby za chwile nie robić znowu zbieżności. A jak zostawisz stary to będzie ci się szybciej zużywał ten nowy. To jest tylko moje zdanie i proszę się nie sugerować.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne