Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-11-27, 10:36
moje oryginalne śruby do alufelg nie mają tej uszczelki i nie bardzo wiem, co miałaby uszczelniać, moim zdaniem jest to po prostu gumka, która podtrzymuje podkładkę przed przemieszczaniem się
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-11-27, 17:07
Wczoraj po zdjęciu letnich kół obejrzałem śruby i 15 wyrzucilem do kosza z tego samego powodu - wyraźne szyjki w okolicy 1/3 długości gwintu mierząc od łba. Wytrzymały 3 sezony. Moim zdaniem oryginały są z marnej jakości materiału. Zamówiłem niemieckie Febi , bo już wcześniej ich używałem w note i były w dobrej kondycji
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-03-28, 13:47, w całości zmieniany 2 razy
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-11-28, 13:50
15 sztuk, 120 PLN, czyli 8 zet za sztukę,sadzę,że będą o wiele solidniejsze niż te miękkie oryginały
20151128_101127.jpg
Plik ściągnięto 60 raz(y) 97,86 KB
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2015-11-28, 13:51, w całości zmieniany 1 raz
• śruby do felg stalowych: OE 8200610460 - średnica gwintu 12 mm (M12), skok gwintu 1,5 mm, długość gwintu 26 mm, długość całkowita 50 mm, łeb stożkowy, sześciokątny, rozmiar 17 mm;
• śruby do felg aluminiowych: OE 402229810R - średnica gwintu 12 mm (M12), skok gwintu 1,5 mm, długość gwintu 27 mm, długość całkowita 53 mm, łeb z ruchomym kołnierzem, stożkowy, sześciokątny, rozmiar 17 mm.
(Śruby antykradzieżowe mają oczywiście takie same dane podstawowe, a różnią się rozmiarem łba - 19 mm).
A są dopuszczalne różnice w długości roboczej gwintu?
Bo do zapasówki nie dostałem śrub, a do wyboru mam 25 lub 28mm. Takie samo pytanie o zabezpieczające do alusów, bo sytuacja podobna: 25 i 28mm, łeb 17 lub 19, ale tu różnicy to raczej nie robi.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2019-04-24, 23:11 Śruby do aluminiowych obręczy Altica 16
Nurtuje mnie pewien problem związany z obręczami aluminiowymi a w sumie to z pełnymi kołami z tymi obręczami. Kupiłem samochód pod koniec zeszłego roku na 16" obręczach Altica (oryginalnie) ale jako, że zima była za pasem to kupiłem też komplet 15" kół z oponami zimowymi. Samochód odebrałem z kołami w bagażniku ale żadnych dodatkowych śrub nie dostałem.
Sezon zimowy za nami i przyszedł czas na zmianę kół. Dzisiaj przyglądnąłem się, że stalowe koła przykręcone są zwykłymi śrubami (bez obrotowych kołnierzy, takie jak do alufelg często są).
Czy zatem przykręcać alufelgi tymi samymi śrubami, którymi przykręcone są obecnie stalowe obręcze, czy może kupić jakieś specjalne? Ewentualnie możecie coś polecić?
Ma ktoś te felgi i może podzielić się uwagami z samodzielnych wymian kół?
Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 27 Mar 2019 Posty: 95 Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-04-25, 03:57
Do felg aluminiowych są inne śruby niż do stalowych, z innego materiału. Do tego musisz wiedzieć czy w feldze masz otwory z podtoczeniem okrągłym czy stożkowym. Najlepiej udać się do sklepu i zapytać sprzedawcy.
Z miesiąc temu kupowałem w Krakowie śruby do felg aluminiowych, moge Ci podać adres jeżeli jesteś zainteresowany
Ostatnio zmieniony przez Puncu 2019-04-25, 03:58, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021 Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Kwi 2017 Posty: 200 Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2019-04-25, 04:57
Więc ja mam w Lodgy również felgi aluminiowe 16' a na zimę kupiłem również komplet stalowych felg ale 15' na których założone zostały opony zimowe. Śrubę do kół wykorzystuję tę samą do felgi stalowej. Jeśli do samochodu jest pełnowymiarowe koło zapasowe oparte na dokładnie tej samej feldze stalowej 15' to wydaje się, że różnice w śrubach nie powinny występować. Dodatkowo stwierdzam, że w 8 letniej Sandero z felgami stalowymi 15' są dokładnie te same śruby jak w Lodgy. Pisząc te same mam na myśli kształt śruby i jej długość z materiałoznawstwa lekcji tym razem nie odrobiłem.
Mając Poloneza w nim używałem dwóch kompletów śrub ponieważ do felg aluminiowych śruba była dłuższa niż przy feldze stalowej, ale to inne auto, inne felgi i inna historia.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez marko 2019-04-25, 04:59, w całości zmieniany 1 raz
Powierzchnia styku łba śruby ( w innych autach może to być nakrętka ) z odpowiednia powierzchnią na feldze może się różnić między stalówką a aluminiową . Miałem tak w poprzednim aucie i dlatego potrzebowałem 2 komplety nakrętek . Ponadto inny był materiał , z których wykonano nakrętki.
Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021 Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Kwi 2017 Posty: 200 Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2019-04-25, 06:28
Wolnego, nie róbmy człowiekowi wody z mózgu.
Kolego gg odkręć śrubę, zmierz ją suwmiarką a jeszcze lepiej wrzuć zdjęcie. Jak masz Lodgy i ten typ felg co u mnie to na 100% śruba pasuje do felgi stalowej i jest to ta sama śruba co mam w Sandero z 2010 roku. Temat przerabiałem w 2017 roku i na forum jest dział dotyczący tego tematu.
Klucz do śrub to typowa fajkowa 17-ka. Nie ma większego znaczenia z jakiego samochodu, tu nikt Ameryki nie odkryje. Ja używam klucz jaki miałem w Tico
WP_20171029_18_05_29_Pro_LI.jpg Ja mam takie śruby
Plik ściągnięto 11 raz(y) 18,08 KB
Ostatnio zmieniony przez marko 2019-04-25, 06:37, w całości zmieniany 2 razy
Z fabryki, czy to stal, czy aluminium, śruby idą te same. Można jako akcesoria dokupić ładne śruby z nieruchomymi stożkami, które nie porysują alusów, ale to jak ktoś chce.
Swoją drogą nie wierzę, aby fabryka dawała inne śruby do samochodów z felgami aluminiowymi, a inne do felg stalowych. Z tego co się dowiedziałem odbierając swojego Dustera śruby są identyczne, a w gestii właściciela leży ew. zakup śrub z pływającym stożkiem do alumów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum