Nikt sam rozrządu nie wymieniał ?
zawieszenie elastyczne z prawej strony to jest skrzyni czy silnika ?
bo skrzyni mam już nową
Wystarczy mały błąd, przestawiony pasek o jeden ząbek i już silnik nie ma mocy. Trzeba to bardzo starannie zrobić. Taki silnik miałem w Scenicu, rozrząd robiłi mi w warsztacie. Trzeba mieć odpowiednie narzędzia i wszelkie fabryczne blokady na wal i na walki rozrządu. To nie jest takie proste.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
W zakładzie tym bardziej może sie coś poluzować a gwarancja jak wiadomo do bramy .
Zresztą pytanie kierowałem do praktyków a odzew był tylko u teoretyków .
Liczyłem na odpowiedź w stylu :
Robiłem wszystko ok / nie da się trzeba wyciągać silnik / trzeba mieć jakiś kosmiczny klucz żeby zablokować wałki itp itd / brak dostępu trzeba ściągać chłodnice'
Moja filozofia zakłada wymianę wszystkich możliwych elementów na zaś
stąd skierowałem pytanie co jeszcze można kupić
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2017-04-20, 19:52, w całości zmieniany 3 razy
Silnika ani chłodnicy nie trzeba wyjmować. Kupowaliśmy jakieś blokady, ale ktoś pisał na forum, że można zastosować zwykłe wiertła 8mm.
Więc śmiało, wszak nie święci garnki lepią
Masz duże szanse zostać pierwszym praktykiem na forum.
_________________ K4M - NOT tested on animals
Ostatnio zmieniony przez eplus 2017-04-20, 20:29, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-04-28, 08:50
Fruxo napisał/a:
Zresztą pytanie kierowałem do praktyków a odzew był tylko u teoretyków .
Liczyłem na odpowiedź w stylu :
Robiłem wszystko ok / nie da się trzeba wyciągać silnik / trzeba mieć jakiś kosmiczny klucz żeby zablokować wałki itp itd / brak dostępu trzeba ściągać chłodnice'
Moja filozofia zakłada wymianę wszystkich możliwych elementów na zaś
stąd skierowałem pytanie co jeszcze można kupić
Ja zrobilem wiecej rozrzadow, niz ty napisales postow na tym forum.
Co jeszcze potrzebujesz?
Kup pasek, napinacz, pompe wody, rolki( jak wystepuja), blokady, lub marker, jak dasz rade na marker.
Masz juz serwisowke.
Jak zabierasz sie za takie rzeczy musisz miec mimimum wiedzy o silnikach w razie czego jak cos pojdzie nie tak. Np sprawdzic ustawoenie rozrzadu bez blokad. Oczywiscie potrzebny ci komplet kluczy i to nie tych made in china( najtanszych). Nikt nie bedzie opisywal jaki klucz trzeba wziasc by odkrecic cos tam.
Schemat jest prawie zawsze taki sam:
Dzwigasz auto, sciagasz kolo, nadkole, podkladasz silnik, odkrecasz wszystkie graty by dostac sie do rozrzadu, odkrecasz kolo walu, luzujesz pasek, wkladasz blokady zakladasz pasek, krecisz silnikiem dwa obroty recznie i skladssz wszystko do kupy.
Lada chwila... a dokładniej to piszą w instrukcji obsługi (bynajmniej powinno tam pisać).
Na stronie mojadacia.pl, o ile jesteś tam zarejestrowany, piszą, że wymiana jest przy 80 tys.km albo co 6 lat. W Twoim przypadku powinieneś już wymienić, bo już przejechałeś więcej km przed upływem 6 lat.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2017-05-14, 22:11, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 912 Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2017-06-10, 10:14
dobrze shreku prawisz. Ja się zaopatruję w ipartsie, zawsze sprawdzaja wg vinu (od kiedy podałem). I jeszcze raz dziękuję za wyjasnienia dotyczące pierścienia. Już wszystko sie powyjaśniało. Będzie niedługo do wymiany
Ostatnio zmieniony przez ajax 2017-06-10, 10:15, w całości zmieniany 1 raz
Jak mozesz kupis klucz za 3 dychy to kup. Tarczy katowej nie musisz. Po dokreceniu 120 Nm zrob pionowa kreske na srubie i dokrec ka do pozycji poziomej.
Bez klucza trzeba poprostu mocno dokrecic, tylko problem, ze nigdy nie wiadomo jak mocno.
Rozwazaniem jeszczem jest wkrecenie sruby na klej i mocne dokrecenie.
Tych dwoch ostatnich sposobow nie polecam. Choc jakbym mial przykrecac bez dynamometru lub te sama srube to na klej, tylko nie chcial bym tego robic za nastepnym razem, bo odkrecenie tego bedzi masakra. Robilem taki rozrzad w focusie "poklejony" masakra.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum