Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Jakie lpg wybrać do Lodgy?
Autor Wiadomość
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-04-19, 11:37   

Mi montowali BRC w ASO za 3 tysiaki.
A wyższa cena to już w zależności od producenta i wyposażenia.
Wiadomo, że generacja V jest dużo droższa niż III czy IV ...
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 444
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2017-04-19, 11:38   

Mnie w EGP denerwuje na tych filmach jedno, w kółko jest słychać "silniczek, samochodzik, gazik, guziczek, włączniczek, zbiorniczek, wlewik". Raczej dla profesjonalistów to nie jest normalne słownictwo.

EGP było w TVN Turbo w "Auto marzeń, kup i zrób". Pamiętam, że też coś kilka razy poprawiali albo wymieniali instalację na inne. Więc jakieś pojęcie mają, aczkolwiek nie znam się do końca na instalacjach, część wskazówek i informacji od instalatorów pochodzi z czasów FSO Polonez i tego trzymają się do tej pory.

Dużo montują, aczkolwiek na forach też wytykają błędy montażowe, choćby sławne wtryskiwacze, które powinny być montowane pionowo. Osobiście nic do tego nie mam, aby leżały, bo widziałem instalacje Staga czy BRC z wtryskiwaczami leżącymi przez 150.000 km i nic się z nimi nie działo. Podobnie z reduktorem, który powinien być montowany równolegle do kierunku jazdy, a większość montuje jak się da, np. jak u mnie. Pytałem, to dzisiejsze reduktory mogą pracować bez różnicy czy bokiem czy przodem. Tak samo wtryskiwacze. W MCV 1.2 w fabrycznej instalacji były zamontowane pod kątem 45 stopni do góry, co na LPG Forum nie miało prawa działać...

Mój instalator (poprawiający instalację) zamontowałby mi ją w tej samej cenie, co zapłaciłem w innym warsztacie, tj. 2700 zł. Ewentualnie dopytaj o zbiornik na LPG, bo ja mam 45 litrów, a montują 53 litry. Może stąd te 200 zł różnicy.

Ceny instalacji idą w górę, bo zaczynają robić się kolejki. LPG nie wzrosło do 3 zł, wręcz przeciwnie, na Śląsku widziałem poniżej 2 zł za litr.

LPG Słupsk Ptak montuje za ok. 3000 zł i wkładają Lovato. Pytałem paru instalatorów, to nie byli zbyt mili dla tych instalacji. A u nich jeździ już kilkadziesiąt Lodgy 1.6 SCe z Lovato i problemu nie ma. Więc nie wiem czym tu się kierować. Na LPG Forum jak słyszą BRC to o mało z siebie nie wyjdą, tylko Stag. A jak chcesz jechać konkretnie do kogoś, to piszą, abyś sobie poszukał. A u instalatorów lokalnych o Stagu znowu do takich silników nie chcą słyszeć, bo tam cała instalacja to jedna wielka składanka, a Stag to jedynie sterownik. I jak są problemy to Stag odsyła do Zavoli a Zavoli do Staga, że mają sterownik do doopy.
Lovato to przejęta firma przez Landi Renzo.

W BRC wszystko jest produkowane przez jedną firmę i ma działać. I na całą instalację jest gwarancja. Do tego instalator powiedział mi, że jakość wtryskiwaczy sygnowanych przez Staga to tragedia. Nowe nie mają powtarzalności, a co dopiero używane. Ale ile w tym prawdy to nie mam bladego pojęcia.
_________________
Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2017-04-19, 11:52, w całości zmieniany 4 razy  
 
daciafan88 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6
Rocznik: 2016
Dołączył: 31 Mar 2017
Posty: 14
Skąd: Wawa
Wysłany: 2017-04-20, 12:02   

póki co dzięki za pomoc wszystkim. jeszcze pomyślę i dam znać co zrobiłem :)
 
keisyzrk 


Marka: dacia
Model: duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2015
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 373
Skąd: LUBACZÓW/ZAMOŚĆ/RZESZÓW/TARNÓW/LUBLIN
Wysłany: 2017-04-24, 10:21   

ogólnie jest tak, że bardzo dużo gaziarzy zakłada staga i łatwiej znaleźć kogoś kto zna się na robocie...
inne instalacje nie są tak popularne.np ja kupiłem astrę z brc i do najbliższego zakładu od brc mam ok 100km...chociaż mam ok 50tys przejechane i nie narzekam...
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 444
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2017-04-24, 22:35   

Różnie z tym bywa. Teraz jest więcej Staga, bo jest łatwiejszy dostęp do oprogramowania, które jest darmowe i ogólnodostępne. W BRC pozmieniali oprogramowanie, aby ukrócić Heniów gazowników i teraz trzeba za nie zapłacić, aby cokolwiek zrobić w instalacji.

Po drugie jak czytałem wymagania, aby zostać autoryzowanym warsztatem Stag-a to trzeba u nich kupić jakiś oscylator czy analizator. I ... już się jest. I to też chyba bardziej pcha w stronę Staga. Nie mówię, że to złe czy dobre instalacje, bo wiele aut je ma i jeżdżą dzielnie przez setki tysięcy kilometrów bez problemów. Z drugiej strony na rynku jest wiele firm z krwi i kości związanych od lat 60 z LPG, a są to Landi Renzo, BRC, Lovato. Bardzo dobrze, że są polskie firmy jak KME czy Stag, które robią swoje rzeczy, bo polski rynek ze względu na paliwa jest specyficzny. I do niego trzeba dostosować instalację. Wiele problemów z fabrycznym LPG w poprzedniej Dacii Logan MCV wynikało tylko z tego, że strojenie instalacji było we Francji i Włoszech. A tam wiadomo inny klimat niż u nas. I z tego wynikała część problemów, z którymi serwisy nie mogą sobie poradzić. I sobie nie poradzą. Nigdy.
_________________
Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-04-25, 08:07   

dacialoganmcv napisał/a:
trzeba u nich kupić jakiś oscylator czy analizator.

Dokładniej, sonda AFR. Z tą sondą wtedy dokładnie się stroi instalację LPG pod dany silnik, wtedy w ogóle nie czujesz czy jedziesz na Pb czy na LPG.
Każdy gazownik to powinien robić, ale to jest czasochłonne i dlatego wielu jest leniwych i po najmniejszej linii oporu ustawiają auto adaptację, biorą kasiorę i wypad. :->
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2017-04-25, 08:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-04-25, 08:21   

Dużo czytałem na lpg-forum i moje typy instalacji lpg to: sterownik Stag Qbox, reduktor KME Tur, wtryskiwacze Barracuda, filtr Alex ultra 360, węże Parker.
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-04-25, 08:29   

Strojenie jest czasochłonne, ale bez przesady 1-2h wystarczą na dokładne ustawienie. Część aut szerokopaspową ma standardzie i wystarczy przez OBD się do nie podpiąć. A jak się ma z OBD odczyty korekt to można w 5min ocenić pracę gazownika.

route2000 napisał/a:
i dlatego wielu jest leniwych i po najmniejszej linii oporu ustawiają auto adaptację, biorą kasiorę i wypad. :->


A potem, LPG to zło, niszczy silnik, wypala zawory itp, dodatkowo naciągają na jakieś smarowidła zamiast poprawnie ustawić instalację.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 444
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2017-04-25, 09:24   

Dokładnie, w nowszych autach Lambda jest szerokopasmowa. A dokładniejszego dostrojenia wymagają auta z turbo, które są podkręcane i mają dokładaną potem instalację. Z jej odczytów korzysta sterownik silnika, który jedną sondą reguluje skład mieszanki, a drugą kontroluje jakość spalin. A potem na tej podstawie sterownik gazu dostosowuje skład swojej mieszanki, dokładnie ilość dozowanego gazu, do żądań sterownika silnika.

Ale tu chodzi o dostrojenie pracy na Pb, aby wtryskiwacze nie przelały w górnych partiach pracy silnika i nie wypaliły dziury w tłokach. A w wolnossących taką sondą nic nie zdziałasz, bo wyjdzie to samo co w odczytach Lambdy sterującej i diagnostycznej.

Piitubski napisał/a:
Dużo czytałem na lpg-forum i moje typy instalacji lpg to: sterownik Stag Qbox, reduktor KME Tur, wtryskiwacze Barracuda, filtr Alex ultra 360, węże Parker.


LPG Forum jest nakierowane na Staga, więc nic innego nie proponują. Aczkolwiek część użytkowników tam to są nabijacze piany, więc też trzeba brać na to poprawkę. Ja tam poza jakimiś nieprzyjemnościami po zadaniu pytań, w sumie to nic sensownego w swoich wątkach nie dowiedziałem się. Wyszukanie informacji w innych wątkach pomogło nakierować mnie na jakieś sensowne wyjaśnienia. Ale to trwało ładnych parę dni. Załóż co tam wolisz u siebie u jakiegoś polecanego instalatora. Bo jak będziesz czekał i rozmyślał, to do końca życia nie założysz. Wszak auta te jeżdżą ze Stagiem, Lovato, BRC. A fabrycznie z Landi Renzo, które też niektórzy zakładają po wyjeździe z salonu. Cenowo wszystko wyjdzie ok. 2700 - 3000 zł. Niezależnie od producenta instalacji.

KME Tur jest do 200 KM mocy silnika?. Ty masz ok. 105 KM. Myślisz, że to wpłynie na lepszą jakość pracy silnika?. Wydasz pieniądze i nic poza tym.
_________________
Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2017-04-25, 10:16, w całości zmieniany 5 razy  
 
renaultuser 


Marka: Dacia
Model: Duster II PH2
Silnik: 1.0TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 58
Skąd: Piątek
Wysłany: 2017-05-02, 07:50   

dacialoganmcv napisał/a:
Ale tu chodzi o dostrojenie pracy na Pb, aby wtryskiwacze nie przelały w górnych partiach pracy silnika i nie wypaliły dziury w tłokach. A w wolnossących taką sondą nic nie zdziałasz, bo wyjdzie to samo co w odczytach Lambdy sterującej i diagnostycznej.


bzdura, jak niby chcesz na sondzie 1V dokładnie ustawić lpg w OL? :-D Poza tym tłoki nie popłyną od zbyt dużej ilości gazu. Coś tam czytałeś ale chyba niezbyt dokładnie. Lpg forum nie jest nakręcone na staga to kolejna bzdura.
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 444
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2017-05-02, 07:58   

renaultuser napisał/a:

bzdura, jak niby chcesz na sondzie 1V dokładnie ustawić lpg w OL? :-D Poza tym tłoki nie popłyną od zbyt dużej ilości gazu. Coś tam czytałeś ale chyba niezbyt dokładnie. Lpg forum nie jest nakręcone na staga to kolejna bzdura.



Jak wtryskiwacze przeleją bo są uszkodzone albo mają zaprogramowaną za dużą dawkę paliwa, to w komorze spalania będzie za dużo paliwa, co doprowadzić może do uszkodzenia denka tłoka, w efekcie wypalenia dziury. U znajomego w Sprinterze "dziura" we wtryskiwaczu trwała 10 minut i powstał w tłoku otwór wielkości 5 zł. Skoro potrafi tak się zadziać na Pb i ON, to może, ale nie musi, stać się przy LPG.

LPG Forum jest nastawione na Staga. Sam tego doświadczyłem. Za BRC tam linczują.
_________________
Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2017-05-02, 08:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
renaultuser 


Marka: Dacia
Model: Duster II PH2
Silnik: 1.0TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 58
Skąd: Piątek
Wysłany: 2017-05-02, 08:04   

dacialoganmcv napisał/a:
Jak wtryskiwacze przeleją bo są uszkodzone albo mają zaprogramowaną za dużą dawkę paliwa, to w komorze spalania będzie za dużo paliwa, co doprowadzić może do uszkodzenia denka tłoka, w efekcie wypalenia dziury. U znajomego w Sprinterze "dziura" we wtryskiwaczu trwała 10 minut i powstał w tłoku otwór wielkości 5 zł.


chłopie to nie diesel :) W dieslu jak wtrysk leje to tłok popłynie w przypadku benzyny/lpg nie. Nie przepadają tam za BRC bo BRC to nic ciekawego a poza tym większość montaży BRC wygląda jak wrzut pod maskę po prostu.
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 444
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2017-05-02, 08:06   

renaultuser napisał/a:
chłopie to nie diesel :) W dieslu jak wtrysk leje to tłok popłynie w przypadku benzyny/lpg nie. Nie przepadają tam za BRC bo BRC to nic ciekawego a poza tym większość montaży BRC wygląda jak wrzut pod maskę po prostu.


Znam osobiście chłopaka z Bravo 1.4 Tjet 150 KM, którego chciał podkręcić. To padł po 3 czy 4 minutach na hamowni po lekkim podniesieniu dawki. Po rozebraniu głowicy okazało się, że stopiły się tłoki... Więc nie mów, że się nie stopią, jak się stopiły.

Tam wszystko jest oceniane jako wrzut pod maskę. A jak pytasz się kto chętny do założenia instalacji, bo wychodzisz z ofertą, to odpisują "poszukaj se". No i ogólnie fabryczny montaż wtryskiwaczy w Loganie MCV, którego miałem, to nie miało prawa działać, bo były umieszczone pod kątem i skierowane do góry. A o dziwo działają do dziś bez żadnych problemów. Więc może ja miałem pecha i trafiłem na speców z poziomem gimnazjalnym. Bo sądzę, że super specjaliści nie mają czasu na pisanie na forach, tylko siedzą w warsztatach i montują instalacje.
_________________
Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2017-05-02, 08:10, w całości zmieniany 2 razy  
 
renaultuser 


Marka: Dacia
Model: Duster II PH2
Silnik: 1.0TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 58
Skąd: Piątek
Wysłany: 2017-05-02, 08:09   

dacialoganmcv napisał/a:
Tam wszystko jest oceniane jako wrzut pod maskę. A jak pytasz się kto chętny do założenia instalacji, bo wychodzisz z ofertą, to odpisują "poszukaj se".


dziwisz się, dobre warsztaty mają terminy na 2-3mc do przodu czasami. Renoma wypracowana więc klienci czekają bo nie chcą oddać swoich aut do firemek typu egp czy aries które to firmy na youtube zamieszczają filmiki z profanacji aut.
 
renaultuser 


Marka: Dacia
Model: Duster II PH2
Silnik: 1.0TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 58
Skąd: Piątek
Wysłany: 2017-05-02, 08:10   

dacialoganmcv napisał/a:
Bo sądzę, że super specjaliści nie mają czasu na pisanie na forach, tylko siedzą w warsztatach i montują instalacje.


mylisz się, dla niektórych to hobby a forum to dodatkowa reklama.
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 444
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2017-05-02, 08:11   

Właśnie się nie dziwię. Tak jak napisałem, prawdziwi fachowcy nie mają czasu na bzdety w internecie. Tylko siedzą w warsztacie i montują. A 90% speców na forach, różnych forach, to są mocni w gębie i pyskowaniu.
_________________
Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
 
renaultuser 


Marka: Dacia
Model: Duster II PH2
Silnik: 1.0TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 58
Skąd: Piątek
Wysłany: 2017-05-02, 08:14   

dacialoganmcv napisał/a:
Właśnie się nie dziwię. Tak jak napisałem, prawdziwi fachowcy nie mają czasu na bzdety w internecie. Tylko siedzą w warsztacie i montują. A 90% speców na forach, różnych forach, to są mocni w gębie i pyskowaniu.


widzę, że się zraziłeś bo nie było akurat chętnego do zagazowania twoje auta. No trudno czasem tak bywa. :mrgreen:
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 444
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2017-05-02, 08:17   

renaultuser napisał/a:
widzę, że się zraziłeś bo nie było akurat chętnego do zagazowania twoje auta. No trudno czasem tak bywa. :mrgreen:


Nie, nie zraziłem się. Tylko po przejrzeniu wielu tematów doszedłem do takiego wniosku. Mnie to nie interesuje co kto robi. I jak na to robi. Może akurat trafiłem w okres, kiedy było dużo roboty i każdy miał w poważaniu. Zapewne i tam, jak na każdym forum, są bardzo pożyteczni i użyteczni użytkownicy. A trafić do nich jest trudno, bo mają też inne zajęcia.
_________________
Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2017-05-02, 08:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne