Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-04-18, 18:29 Re: Sprawność układu klimatyzacji w DD? Jka to wygląda u Was
przemekadv napisał/a:
Gdy ostatnim czasem były dni cieple, a nawet bardzo cieple temperatura otoczenia wynosiła od 23 do 26 postanowiłem przetestować jak będzie sprawowała się klimatyzacja w DD. Niestety nie zaskoczyła mnie ona pozytywnie. Powiedziałbym ze w moim przypadku działa ona bardzo przeciętnie. Bez porównania do renault modus który tez był budżetowym autkiem. Klima dałarade schłodzić kabine, ale bez rewelacji. Musiała być ustawiona na max. i cały czas chodzić a powietrze przy wylocie nie mroziło do kości jak przy np. przy modusie.
Czy jest to normalne ze po prostu klima jest przeciętna
To nie jest normalne, ale tak to właśnie działa w Dusterze.
Klima nie jest przeciętna - jest to po prostu bardzo słaby wyrób.
Gorszego nie spotkałem w każdym razie.
Wysłany: 2017-04-18, 18:31 Re: Sprawność układu klimatyzacji w DD? Jka to wygląda u Was
Cav napisał/a:
przemekadv napisał/a:
Gdy ostatnim czasem były dni cieple, a nawet bardzo cieple temperatura otoczenia wynosiła od 23 do 26 postanowiłem przetestować jak będzie sprawowała się klimatyzacja w DD. Niestety nie zaskoczyła mnie ona pozytywnie. Powiedziałbym ze w moim przypadku działa ona bardzo przeciętnie. Bez porównania do renault modus który tez był budżetowym autkiem. Klima dałarade schłodzić kabine, ale bez rewelacji. Musiała być ustawiona na max. i cały czas chodzić a powietrze przy wylocie nie mroziło do kości jak przy np. przy modusie.
Czy jest to normalne ze po prostu klima jest przeciętna
To nie jest normalne, ale tak to właśnie działa w Dusterze.
Klima nie jest przeciętna - jest to po prostu bardzo słaby wyrób.
Gorszego nie spotkałem w każdym razie.
Kurcze szkoda :( ja i tak spróbuje w serwisie ją zareklamować. Trochę aut się przewineło ale fakt tutaj mam wrażenie najsłabszej klimy
Kolega Marek1603 reklamował złe działanie klimy, wymienili mu czujnik ciśnienia w obwodzie klimy i podobno już jest OK, ale jak na prawdę to nie wiem do końca.
Może kolega wypowie ta ten temat...
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Więc tak. W poliftowych daćkach został zmieniony układ klimatyzacji tj. sprężarki o zmiennej wydajności na sprężarkę o stałej wydajności. W związku z tym nastąpiła zmiana sterowania nią w zależności od temperatury z zastosowanego czujnika umieszczonego za skraplaczem mierzącego prawie temperaturę na wylocie do kabiny.
I teraz w różnych modelach były inne problemy. W części dusterów wymieniano zestaw pokręteł. W innych dodatkowo soft sterujący.
U mnie (lodgy) i u Cava (duster) wymieniono dodatkowo zawór rozprężny na samym początku operacji, ponieważ sprężarka wyłączała się wraz ze wzrostem obrotów silnika zamiast od temperatury. Następnie soft ponieważ zamarzała klima po długiej jednostajnej jeździe.
Aktualnie problem chyba rozwiązany. Przynajmniej dwa lata temu był.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-04-19, 15:49
Marek1603 napisał/a:
U mnie (lodgy) i u Cava (duster) wymieniono dodatkowo zawór rozprężny na samym początku operacji, ponieważ sprężarka wyłączała się wraz ze wzrostem obrotów silnika zamiast od temperatury. Następnie soft ponieważ zamarzała klima po długiej jednostajnej jeździe.
Aktualnie problem chyba rozwiązany. Przynajmniej dwa lata temu był.
Rozwiązany problem śnieżenia, ale nie tragicznej wydajności.
To jest namiastka klimy, a nie normalny sprzęt.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-04-19, 19:16
Moj na poczatku tak samo tragicznie, ale teraz po wygluszeniu i wklejeniu pianki prawie wszedzie jest zadowalajaco.
Co do czynnika to faktycznie trzeba sprawdzic. Dwa lata temu w nowym iveco czymnik ulotnil sie w miesiac.
Moj na poczatku tak samo tragicznie, ale teraz po wygluszeniu i wklejeniu pianki prawie wszedzie jest zadowalajaco.
Co do czynnika to faktycznie trzeba sprawdzic. Dwa lata temu w nowym iveco czymnik ulotnil sie w miesiac.
Hej jest gdzies opis wygluszen jakich zastosowales?
Wysłany: 2011-04-17, 17:36
Mekintosz, nota techniczna NT 6001A opisuje następująco :
Tabela :
Kod:
Temp. otoczenia | Akceptowalna temp. wydobywająca się z środkowych kratek
15°C | pomiędzy 4°C a 8°C
20°C | pomiędzy 6°C a 10°C
25°C | pomiędzy 8°C a 13°C
30°C | pomiędzy 12°C a 16°C
35°C | pomiędzy 17°C a 20°C
40°C | pomiędzy 21°C a 25°C
Test wykonujesz następująco :
CHECKING THAT THE AIR CONDITIONING
IS EFFICIENT
I - PREPARING THE VEHICLE
Keep the vehicle in the shade for approximately an
hour (doors, windows and bonnet closed, centre air
vent open).
II - METHOD OF USE
Start the vehicle's engine (leave it idling).
Make sure that the air conditioning is not activated.
Wait 2 minutes.
Adjust the air conditioning controls:
- temperature: maximum cold setting,
- distribution: centre air vent (all at face level),
- ventilation: maximum setting,
- recirculation: open (external air position).
Check the temperature of the air blown from the centre
air vents using a thermometer:
- the temperature must be the same as the ambient
air temperature ± 5°C.
Activate the air conditioning.
Check the temperature of the air blown from the centre
air vents using a thermometer, 6 minutes after
the air conditioning is switched on and refer to the table
above. The temperature must not change more
than ± 0.5°C.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-04-19, 22:51
przemekadv napisał/a:
shrek napisał/a:
Moj na poczatku tak samo tragicznie, ale teraz po wygluszeniu i wklejeniu pianki prawie wszedzie jest zadowalajaco.
Co do czynnika to faktycznie trzeba sprawdzic. Dwa lata temu w nowym iveco czymnik ulotnil sie w miesiac.
Hej jest gdzies opis wygluszen jakich zastosowales?
Owszem. Wygluszenie / wyciszenie.
Jak bedziesz potrzebowal porady pisz na PW.
witam
w moim przypadku jakby po 2 latach eksploatacji jakby stan się pogorszył tzn , odczuwam jakby gorzej chłodziło , zobaczę jak będzie w tym roku , na razie aura nas nie rozpieszcza
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-04-20, 17:35
eplus napisał/a:
Na pierwszym biegu powietrze jest najzimniejsze, bo najwolniej przepływa przez parownik, gdzie oddaje ciepło. Jak masz 20, to masz zepsute auto.
W normalnym samochodzie miałbyś rację, ale Dacia to nie jest normalny samochód - to jego namiastka za małe pieniądze.
Podczas akcji naprawy śnieżenia z nawiewów zamontowałem sobie diodę, która świeci się podczas pracy sprężarki, więc mogłem obserwować kiedy sprężarka pracuje.
Na pierwszym biegu pracuje kilka, kilkanaście sekund, potem się wyłącza, pół minuty przerwy, znowu się włącza na kilkanaście sekund i tak w kółko.
Efekt jest taki, że z nawiewów zimne powietrze leci krótko, a zazwyczaj leci letnie.
Im wyższy bieg dmuchawy, tym dłużej chodzi sprężarka, dłużej leci zimne powietrze.
Skutej jest taki, że przy upałach dopiero na 3 biegu klima ma jakąkolwiek szanse cokolwiek schłodzić tym powietrzem z nawiewów, ale hałas wtedy emituje niemiłosierny.
Przyczyna moim zdaniem jest banalna - zbyt mały parownik, więc szybko się wychładza i zamarza, więc żeby się przed tym zabezpieczyć, zastosowali wyłączanie chłodzenia.
Czyli na niskich biegach dmuchawy klima głównie nie działa.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-04-20, 17:53
eplus napisał/a:
U mnie sprężarka pracuje ciągle. Nawet w upały mam na wylocie 8-7C.
Bo masz przedliftowy egzemplarz.
Potem postanowiono zepsuć samochód, widać Renault za mało zarabiało, więc za kilka Eur więcej zarobionych od sztuki, wydymano klientów.
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1353 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-04-20, 18:08
To prawda - przy upałach rzędu 30 stopni wentylator musi lecieć na 3-4 biegu bo inaczej nic z tego nie wyjdzie. I mówię to jako kierowca i pasażer na przednim siedzeniu - tylko współczuć pasażerom na tylnej kanapie. Nie pomagają żadne sztuczki typu wietrzenie, obieg zamknięty itp.
Klima w Dacii jest słaba i nie ma sensu zaklinać rzeczywistości - tak do 25-27 stopni jest znośnie.
polecam rowniez sprawdzic czy wnetylator na skraplaczu klimy (skraplaczu ) rowniez sie kreci bo bez tego wydajnosc klimy znacznie spada , zwlaszcza jezeli auto stoi/wolno jedzie.
To prawda - przy upałach rzędu 30 stopni wentylator musi lecieć na 3-4 biegu bo inaczej nic z tego nie wyjdzie. I mówię to jako kierowca i pasażer na przednim siedzeniu - tylko współczuć pasażerom na tylnej kanapie.
.
To co mają mówić pasażerowie ostatniego rzędu w lodgy przy upałach ?
Ostatnio zmieniony przez brzuch0 2017-04-22, 12:07, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum