Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-07-02, 01:02
Wydajność klimatyzacji
Autor Wiadomość
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-04-18, 13:58   

W daciach drugiej generacji jest połowa czynnika chłodzącego ot cała tajemnica ....
 
przemekadv 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 114km
Rocznik: 2017
Dołączył: 30 Lis 2016
Posty: 54
Skąd: Janowo
Wysłany: 2017-04-18, 15:35   

DrOzda napisał/a:
W daciach drugiej generacji jest połowa czynnika chłodzącego ot cała tajemnica ....

W sensie że napełniają nowe układy w 50% czy po prostu wchodzi tam połowę mniej czynnika jak w starszych modelach?

Jak będzie cieplej to zmierzę temperaturę na wylocie i otoczenia.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-04-18, 18:29   Re: Sprawność układu klimatyzacji w DD? Jka to wygląda u Was

przemekadv napisał/a:
Gdy ostatnim czasem były dni cieple, a nawet bardzo cieple temperatura otoczenia wynosiła od 23 do 26 postanowiłem przetestować jak będzie sprawowała się klimatyzacja w DD. Niestety nie zaskoczyła mnie ona pozytywnie. Powiedziałbym ze w moim przypadku działa ona bardzo przeciętnie. Bez porównania do renault modus który tez był budżetowym autkiem. Klima dałarade schłodzić kabine, ale bez rewelacji. Musiała być ustawiona na max. i cały czas chodzić a powietrze przy wylocie nie mroziło do kości jak przy np. przy modusie.
Czy jest to normalne ze po prostu klima jest przeciętna


To nie jest normalne, ale tak to właśnie działa w Dusterze.
Klima nie jest przeciętna - jest to po prostu bardzo słaby wyrób.
Gorszego nie spotkałem w każdym razie.
 
przemekadv 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 114km
Rocznik: 2017
Dołączył: 30 Lis 2016
Posty: 54
Skąd: Janowo
Wysłany: 2017-04-18, 18:31   Re: Sprawność układu klimatyzacji w DD? Jka to wygląda u Was

Cav napisał/a:
przemekadv napisał/a:
Gdy ostatnim czasem były dni cieple, a nawet bardzo cieple temperatura otoczenia wynosiła od 23 do 26 postanowiłem przetestować jak będzie sprawowała się klimatyzacja w DD. Niestety nie zaskoczyła mnie ona pozytywnie. Powiedziałbym ze w moim przypadku działa ona bardzo przeciętnie. Bez porównania do renault modus który tez był budżetowym autkiem. Klima dałarade schłodzić kabine, ale bez rewelacji. Musiała być ustawiona na max. i cały czas chodzić a powietrze przy wylocie nie mroziło do kości jak przy np. przy modusie.
Czy jest to normalne ze po prostu klima jest przeciętna


To nie jest normalne, ale tak to właśnie działa w Dusterze.
Klima nie jest przeciętna - jest to po prostu bardzo słaby wyrób.
Gorszego nie spotkałem w każdym razie.


Kurcze szkoda :( ja i tak spróbuje w serwisie ją zareklamować. Trochę aut się przewineło ale fakt tutaj mam wrażenie najsłabszej klimy
_________________
Nie mam podpisu...
 
swissman 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: dci 1.5, 90 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 283
Skąd: W-Wa, teraz CH
Wysłany: 2017-04-19, 09:36   

przemekadv napisał/a:
W sensie że napełniają nowe układy w 50% czy po prostu wchodzi tam połowę mniej czynnika jak w starszych modelach?

wlasnie... tez bym byl zainteresowany odpowiedzia kogos kto wie o co chodzi...
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-04-19, 09:40   

Kolega Marek1603 reklamował złe działanie klimy, wymienili mu czujnik ciśnienia w obwodzie klimy i podobno już jest OK, ale jak na prawdę to nie wiem do końca.
Może kolega wypowie ta ten temat...
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-04-19, 11:21   

Więc tak. W poliftowych daćkach został zmieniony układ klimatyzacji tj. sprężarki o zmiennej wydajności na sprężarkę o stałej wydajności. W związku z tym nastąpiła zmiana sterowania nią w zależności od temperatury z zastosowanego czujnika umieszczonego za skraplaczem mierzącego prawie temperaturę na wylocie do kabiny.
I teraz w różnych modelach były inne problemy. W części dusterów wymieniano zestaw pokręteł. W innych dodatkowo soft sterujący.
U mnie (lodgy) i u Cava (duster) wymieniono dodatkowo zawór rozprężny na samym początku operacji, ponieważ sprężarka wyłączała się wraz ze wzrostem obrotów silnika zamiast od temperatury. Następnie soft ponieważ zamarzała klima po długiej jednostajnej jeździe.
Aktualnie problem chyba rozwiązany. Przynajmniej dwa lata temu był.
 
przemekadv 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 114km
Rocznik: 2017
Dołączył: 30 Lis 2016
Posty: 54
Skąd: Janowo
Wysłany: 2017-04-19, 15:20   

A czy jest ktoś w stanie podać jaka temperatura powinna być na wylocie? Podejrzewam że temperatura na wylocie jest zależna od temperatury otoczenia?
_________________
Nie mam podpisu...
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-04-19, 15:49   

Marek1603 napisał/a:

U mnie (lodgy) i u Cava (duster) wymieniono dodatkowo zawór rozprężny na samym początku operacji, ponieważ sprężarka wyłączała się wraz ze wzrostem obrotów silnika zamiast od temperatury. Następnie soft ponieważ zamarzała klima po długiej jednostajnej jeździe.
Aktualnie problem chyba rozwiązany. Przynajmniej dwa lata temu był.


Rozwiązany problem śnieżenia, ale nie tragicznej wydajności.
To jest namiastka klimy, a nie normalny sprzęt.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-04-19, 19:16   

Moj na poczatku tak samo tragicznie, ale teraz po wygluszeniu i wklejeniu pianki prawie wszedzie jest zadowalajaco.
Co do czynnika to faktycznie trzeba sprawdzic. Dwa lata temu w nowym iveco czymnik ulotnil sie w miesiac.
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2017-04-19, 19:45   

przemekadv napisał/a:
A czy jest ktoś w stanie podać jaka temperatura powinna być na wylocie? Podejrzewam że temperatura na wylocie jest zależna od temperatury otoczenia?


Po wychlodzeniu wnętrza ok 10 stopni z nawiewu.
 
przemekadv 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 114km
Rocznik: 2017
Dołączył: 30 Lis 2016
Posty: 54
Skąd: Janowo
Wysłany: 2017-04-19, 20:41   

shrek napisał/a:
Moj na poczatku tak samo tragicznie, ale teraz po wygluszeniu i wklejeniu pianki prawie wszedzie jest zadowalajaco.
Co do czynnika to faktycznie trzeba sprawdzic. Dwa lata temu w nowym iveco czymnik ulotnil sie w miesiac.


Hej jest gdzies opis wygluszen jakich zastosowales?
_________________
Nie mam podpisu...
 
przemekadv 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 114km
Rocznik: 2017
Dołączył: 30 Lis 2016
Posty: 54
Skąd: Janowo
Wysłany: 2017-04-19, 21:24   

Hej znalazlem na forum odpowiedz

Wysłany: 2011-04-17, 17:36
Mekintosz, nota techniczna NT 6001A opisuje następująco :

Tabela :

Kod:
Temp. otoczenia | Akceptowalna temp. wydobywająca się z środkowych kratek
15°C | pomiędzy 4°C a 8°C
20°C | pomiędzy 6°C a 10°C
25°C | pomiędzy 8°C a 13°C
30°C | pomiędzy 12°C a 16°C
35°C | pomiędzy 17°C a 20°C
40°C | pomiędzy 21°C a 25°C


Test wykonujesz następująco :

CHECKING THAT THE AIR CONDITIONING
IS EFFICIENT
I - PREPARING THE VEHICLE
Keep the vehicle in the shade for approximately an
hour (doors, windows and bonnet closed, centre air
vent open).
II - METHOD OF USE
Start the vehicle's engine (leave it idling).
Make sure that the air conditioning is not activated.

Wait 2 minutes.

Adjust the air conditioning controls:
- temperature: maximum cold setting,
- distribution: centre air vent (all at face level),
- ventilation: maximum setting,
- recirculation: open (external air position).

Check the temperature of the air blown from the centre
air vents using a thermometer:
- the temperature must be the same as the ambient
air temperature ± 5°C.

Activate the air conditioning.

Check the temperature of the air blown from the centre
air vents using a thermometer, 6 minutes after
the air conditioning is switched on and refer to the table
above. The temperature must not change more
than ± 0.5°C.
_________________
Nie mam podpisu...
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-04-19, 22:51   

przemekadv napisał/a:
shrek napisał/a:
Moj na poczatku tak samo tragicznie, ale teraz po wygluszeniu i wklejeniu pianki prawie wszedzie jest zadowalajaco.
Co do czynnika to faktycznie trzeba sprawdzic. Dwa lata temu w nowym iveco czymnik ulotnil sie w miesiac.


Hej jest gdzies opis wygluszen jakich zastosowales?


Owszem. Wygluszenie / wyciszenie.
Jak bedziesz potrzebowal porady pisz na PW.
 
trybik 


Marka: dacia
Model: dokker
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 362
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2017-04-20, 07:41   

witam
w moim przypadku jakby po 2 latach eksploatacji jakby stan się pogorszył tzn , odczuwam jakby gorzej chłodziło , zobaczę jak będzie w tym roku , na razie aura nas nie rozpieszcza :-D
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-04-20, 16:54   

pixa napisał/a:
przemekadv napisał/a:
A czy jest ktoś w stanie podać jaka temperatura powinna być na wylocie? Podejrzewam że temperatura na wylocie jest zależna od temperatury otoczenia?


Po wychlodzeniu wnętrza ok 10 stopni z nawiewu.


A na którym biegu?
Bo na pierwszym ( a tylko taki lubię) obawiam się, że bliżej 20.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2017-04-20, 17:20   

Na pierwszym biegu powietrze jest najzimniejsze, bo najwolniej przepływa przez parownik, gdzie oddaje ciepło. Jak masz 20, to masz zepsute auto.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-04-20, 17:35   

eplus napisał/a:
Na pierwszym biegu powietrze jest najzimniejsze, bo najwolniej przepływa przez parownik, gdzie oddaje ciepło. Jak masz 20, to masz zepsute auto.


W normalnym samochodzie miałbyś rację, ale Dacia to nie jest normalny samochód - to jego namiastka za małe pieniądze.

Podczas akcji naprawy śnieżenia z nawiewów zamontowałem sobie diodę, która świeci się podczas pracy sprężarki, więc mogłem obserwować kiedy sprężarka pracuje.

Na pierwszym biegu pracuje kilka, kilkanaście sekund, potem się wyłącza, pół minuty przerwy, znowu się włącza na kilkanaście sekund i tak w kółko.
Efekt jest taki, że z nawiewów zimne powietrze leci krótko, a zazwyczaj leci letnie.

Im wyższy bieg dmuchawy, tym dłużej chodzi sprężarka, dłużej leci zimne powietrze.
Skutej jest taki, że przy upałach dopiero na 3 biegu klima ma jakąkolwiek szanse cokolwiek schłodzić tym powietrzem z nawiewów, ale hałas wtedy emituje niemiłosierny.

Przyczyna moim zdaniem jest banalna - zbyt mały parownik, więc szybko się wychładza i zamarza, więc żeby się przed tym zabezpieczyć, zastosowali wyłączanie chłodzenia.
Czyli na niskich biegach dmuchawy klima głównie nie działa.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2017-04-20, 17:48   

U mnie sprężarka pracuje ciągle. Nawet w upały mam na wylocie 8-7C. 8-)
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-04-20, 17:53   

eplus napisał/a:
U mnie sprężarka pracuje ciągle. Nawet w upały mam na wylocie 8-7C. 8-)


Bo masz przedliftowy egzemplarz.
Potem postanowiono zepsuć samochód, widać Renault za mało zarabiało, więc za kilka Eur więcej zarobionych od sztuki, wydymano klientów.
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-04-20, 18:08   

To prawda - przy upałach rzędu 30 stopni wentylator musi lecieć na 3-4 biegu bo inaczej nic z tego nie wyjdzie. I mówię to jako kierowca i pasażer na przednim siedzeniu - tylko współczuć pasażerom na tylnej kanapie. Nie pomagają żadne sztuczki typu wietrzenie, obieg zamknięty itp.
Klima w Dacii jest słaba i nie ma sensu zaklinać rzeczywistości - tak do 25-27 stopni jest znośnie.
_________________
enjoy the silence
 
kn 


Marka: Kia
Model: Rio
Silnik: 1.2
Rocznik: 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Mar 2017
Posty: 113
Skąd: Lublin i okolice
Wysłany: 2017-04-20, 18:41   

Nie poprawili tego przy liftingu na 2017? Jeśli tak, to lipa.

gregorisan: chyba ostatecznie zniechęciłeś mnie do Sandero...
Ostatnio zmieniony przez kn 2017-04-20, 19:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
przemekadv 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 114km
Rocznik: 2017
Dołączył: 30 Lis 2016
Posty: 54
Skąd: Janowo
Wysłany: 2017-04-21, 13:36   

Dam wam znać co w wtorek wymyśli serwis.
_________________
Nie mam podpisu...
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-04-22, 07:21   

polecam rowniez sprawdzic czy wnetylator na skraplaczu klimy (skraplaczu ) rowniez sie kreci bo bez tego wydajnosc klimy znacznie spada , zwlaszcza jezeli auto stoi/wolno jedzie.
 
brzuch0 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 w benzynie
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 27 Maj 2016
Posty: 214
Skąd: Tychy
Wysłany: 2017-04-22, 12:06   

gregorisan napisał/a:
To prawda - przy upałach rzędu 30 stopni wentylator musi lecieć na 3-4 biegu bo inaczej nic z tego nie wyjdzie. I mówię to jako kierowca i pasażer na przednim siedzeniu - tylko współczuć pasażerom na tylnej kanapie.
.

To co mają mówić pasażerowie ostatniego rzędu w lodgy przy upałach ?
Ostatnio zmieniony przez brzuch0 2017-04-22, 12:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne