Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1353 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-01-17, 07:50
Michał93 napisał/a:
Ponadto koroduja ranty drzwi górne - trą o uszczelkę (taka glupia konstrukcja) i odpryski lakieru prowadzą do korozji
Trzeba regularnie smarować uszczelki - tam szczególnie zimą tworzy się warstewka lodu i zapewne ona ma wpływa na wycieranie się lakieru. U mnie w tym miejscu to tworzy się nalot z preparatów do konserwacji uszczelek.
Póki co moje pierwsze sandero zalicza już 8 rok pod chmurką i rdzy nie widać ... przynajmniej z wierzchu .... fakt bębny i tarcze mocno skorodowane.... ale i o nie nie dbałem
A ja się nie zgodzę - wychodzi rdza.
Wynik wady fabrycznej - jeden z trzpieni uatalających pozycję wlewu paliwa u mnie szorował o blachę i wyszła rdza.
Ponadto koroduja ranty drzwi górne - trą o uszczelkę (taka glupia konstrukcja) i odpryski lakieru prowadzą do korozji
Michał93 a jak zakończył się temat tych rdzawek na błotniku i na dole drzwi co wstawiałeś kiedyś fotki odnośnie tematu lakieru ?
gladi malowanie.
Odpryski na rantach górnych uznane na gwarancji.
Tyle, ze jeszcze nie malowane. Teraz będzie naprawiany samochód po stłuczce to i przy okazji się załatwi tematy gwarancyjne.
gregorisan co nie zmienia faktu, że dla mnie to skurwiała konstrukcja. W żadnym aucie nie miałem takiego problemu, nie mówiąc już o tym ile wody gromadzi się w tym miejscu i drzwi notorycznie przymarzają zimą.
Michał93 ja swojego logana kupiłem mniej więcej w tym samym okresie co ty , i po roku błotniki i drzwi wyglądały podobnie jak u ciebie tylko miałem pełno odbitek od kamieni do białego podkładu, jak samochód był brudny tzn zakurzony to wyłaziły rdzawe plamki ja mam kolor granatowy podstawowy,serwis stwierdził że to tylko lotna rdza a odbitki są od kamieni z mojej winy . Miałem kilka samochodów ale takich jaj jeszcze nigdy. Zawsze miałem cię zapytać jak ty odnalazleś się po przesiadce z BMW
gladi tez nie mialem takich jaj
Miałem nowego I30 z salonu (1 generację) i tam dużo lepiej było z serwisem. Po 2 nowym aucie doszedłem do wniosku, że koniec z nowymi. Po prostu nie opłaca mi się to.
Co do przesiadki - cały czas mam BMW i w planach jest zmiana auta w tym roku.
Dacia pozwoliła mi trochę odetchnąć finansowo, czyli spełniła swoją rolę.
Pomimo tego, że to stare auto (2001) w przypadku dzwona wolałbym siedzieć w BMW niż w Dacii.
Różnica w eksploatacji na ten moment jest duża, natomiast ciekawe jak by to wyglądało gdyby dacia miała 15 lat i 300 tysięcy w kołach :)
Najbardziej brakuje mi tu pozycji za kierownicą + wyciszenia z BMW.
Osiągi to kwestia odrębną, w mieście wygodniej się jeździ mogąc wcisnąć się nagle przyspieszając a na trasie to po prostu bezpieczeństwo przy wyprzedzeniu.
Wyposażenie tez w Dacii jest dużo biedniejsze od tego, które mam w E39, ale powiedzmy ze logan Laureate ma to, co niezbędne na codzień.
Te auta to 2 różne światy, które ciężko porównać do siebie.
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-04-22, 14:37
Niestety ale muszę stwierdzić, że Dacia ma bardzo słabe zabezpieczenie antykorozyjne i nic nie zmieniło się w tej kwestii od lat tz. od Logana I z 2005r. Moja Dacia to Logan II MCV z 2014 r użytkowany od lutego 2015r czyli lekko ponad 2 lata. Nie jestem pierwszym użytkownikiem tego auta ale raczej nie jest to auto kolizyjne. Dzisiaj postanowiłem przyjrzeć się bliżej mojemu autku i zauważyłem w kilku miejscach korozję, nie jest tego dużo ale na białym aucie łatwo można takie uszkodzenia zauważyć. Pierwszym miejscem to maska silnika od środka. Korozje widać koło rygla oraz przy krawędziach konstrukcji samej maski. Następnym miejscem gdzie przypadkowo czyszcząc grodź silnika znalazłem to podszybie. Przetarłem wszystko pastą polerska i pomarańczowy nalot został starty ale za parę lat będą dziury. Logana użytkuję od ponad miesiąca i chciałem jeździć tym autkiem około 10 lat ale skoro zabezpieczenie korozyjne jest tak fatalne i auto koroduje po 2 latach użytkowania to za kilka lat puki dziury nie wyjdą będzie trzeba go sprzedać.
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2017-04-25, 10:48
Biały lakier w Dacii jest słabej jakości.Miałem białego Dustera z 2011 roku i tam również pod uszczelkami w komorze silnika rudy nalot pojawił się bardzo szybko. Do słabej jakości lakieru dochodzą też oszczędności w lakierowaniu komory silnika i maski od wewnątrz - cieniutka warstwa lakieru bez dobrych zabezpieczeń = tanio.
ja miałem ten granatowy zwykły nie metalik i po pierwszym roku pełno było odbitek od kamieni na drzwiach ,masce, błotnikach, jak go umyłem po zimie to się wystraszyłem ,samochód użytkowany w mieście. Byłem z tym w serwisie ale ogólnie parodia i wielka lipa
Niestety ale muszę stwierdzić, że Dacia ma bardzo słabe zabezpieczenie antykorozyjne i nic nie zmieniło się w tej kwestii od lat tz. od Logana I z 2005r. Moja Dacia to Logan II MCV z 2014 r użytkowany od lutego 2015r czyli lekko ponad 2 lata. Nie jestem pierwszym użytkownikiem tego auta ale raczej nie jest to auto kolizyjne. Dzisiaj postanowiłem przyjrzeć się bliżej mojemu autku i zauważyłem w kilku miejscach korozję, nie jest tego dużo ale na białym aucie łatwo można takie uszkodzenia zauważyć. Pierwszym miejscem to maska silnika od środka. Korozje widać koło rygla oraz przy krawędziach konstrukcji samej maski. Następnym miejscem gdzie przypadkowo czyszcząc grodź silnika znalazłem to podszybie. Przetarłem wszystko pastą polerska i pomarańczowy nalot został starty ale za parę lat będą dziury. Logana użytkuję od ponad miesiąca i chciałem jeździć tym autkiem około 10 lat ale skoro zabezpieczenie korozyjne jest tak fatalne i auto koroduje po 2 latach użytkowania to za kilka lat puki dziury nie wyjdą będzie trzeba go sprzedać.
To auto gorzej koroduje niż 126p czy Polonez :) Tymi oto zdjęciami odwiodłeś mnie już całkowicie od zakupu Dacii. Byłem gotowy na kompromisy w wykończeniu, wygłuszeniu, ale taka korozja w nowym aucie jest niedopuszczalna. To 14-letni Golf jest wolny od takich obrazków, nie ma śladu widocznej rdzy.
Marka: Dacia, Skoda
Model: Duster Ph II 4x4, Superb II
Silnik: 1,6, LPG, 2,0 TDI
Rocznik: 2015, 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 97 Skąd: Polska
Wysłany: 2017-04-25, 14:47
luckyboy napisał/a:
To auto gorzej koroduje niż 126p czy Polonez :) Tymi oto zdjęciami odwiodłeś mnie już całkowicie od zakupu Dacii. Byłem gotowy na kompromisy w wykończeniu, wygłuszeniu, ale taka korozja w nowym aucie jest niedopuszczalna. To 14-letni Golf jest wolny od takich obrazków, nie ma śladu widocznej rdzy.
To zapraszam również na forum golfa: http://forum.golf6.pl/vw-...ozja-t1105.html
Niektórzy żyją "fachową" niemiecką literaturą samochodową to mają wtedy takie proste poglądy o 14 -letnich golfach - a na tym forum to tylko z Polski takie brednie wypisują :P. Ludzie czasy golfa II dawno minęły w VW.
Ostatnio zmieniony przez Maximus 2017-04-25, 14:49, w całości zmieniany 2 razy
To auto gorzej koroduje niż 126p czy Polonez :) Tymi oto zdjęciami odwiodłeś mnie już całkowicie od zakupu Dacii. Byłem gotowy na kompromisy w wykończeniu, wygłuszeniu, ale taka korozja w nowym aucie jest niedopuszczalna. To 14-letni Golf jest wolny od takich obrazków, nie ma śladu widocznej rdzy.
To zapraszam również na forum golfa: http://forum.golf6.pl/vw-...ozja-t1105.html
Niektórzy żyją "fachową" niemiecką literaturą samochodową to mają wtedy takie proste poglądy o 14 -letnich golfach - a na tym forum to tylko z Polski takie brednie wypisują :P. Ludzie czasy golfa II dawno minęły w VW.
Mam "czwórkę" i wiem co piszę - to nie są proste poglądy tylko proste wnioski z życia wzięte. Na V i VI nie zamieniłbym się, bo też korodują, tak samo jak 2-letnie Passaty. Bliżej mi już do jakiegoś francuza pokroju 308 czy C4.
Prawda w oczy kole? Mam zachwycać się świetnymi wykwitami rdzy czy uważać jej występowanie za normalność, bo to budżetowy produkt? Tico ma lepszą blachę i lakiery
Ostatnio zmieniony przez luckyboy 2017-04-25, 15:27, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia, Skoda
Model: Duster Ph II 4x4, Superb II
Silnik: 1,6, LPG, 2,0 TDI
Rocznik: 2015, 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 97 Skąd: Polska
Wysłany: 2017-04-25, 16:35
luckyboy napisał/a:
Mam "czwórkę" i wiem co piszę - to nie są proste poglądy tylko proste wnioski z życia wzięte. Na V i VI nie zamieniłbym się, bo też korodują, tak samo jak 2-letnie Passaty. Bliżej mi już do jakiegoś francuza pokroju 308 czy C4.
Teraz mam porównywać zabezpieczenie antykorozyjne golfa IV do poloneza czy fiata 126p? Jakoś nie widzę powodu. Nie chce mi się szukać ale chyba oprócz trabanta i wyrobów podobnych wszędzie znajdziesz korodujące samochody w każdej marce.
Mam "czwórkę" i wiem co piszę - to nie są proste poglądy tylko proste wnioski z życia wzięte. Na V i VI nie zamieniłbym się, bo też korodują, tak samo jak 2-letnie Passaty. Bliżej mi już do jakiegoś francuza pokroju 308 czy C4.
Teraz mam porównywać zabezpieczenie antykorozyjne golfa IV do poloneza czy fiata 126p? Jakoś nie widzę powodu. Nie chce mi się szukać ale chyba oprócz trabanta i wyrobów podobnych wszędzie znajdziesz korodujące samochody w każdej marce.
Jeżeli będziesz dysponował takimi zdjęciami w tak młodym aucie to owszem.
Niestety ale muszę stwierdzić, że Dacia ma bardzo słabe zabezpieczenie antykorozyjne... Moja Dacia to Logan II MCV z 2014 r użytkowany od lutego 2015r...
A co na to gwarant?
Bo chyba gwarancja na lakier jest jakoś dłuższa?
Wróć do spamowania swoich bzdur w tematach ogólnych i zostaw problemy natury technicznej odpowiednim osobom.
Ciekawi mnie tylko co motywuje ludzi do marnowania swojego jak mniemam cennego czasu na forach niezwiązanym z piszącym ... to jakaś misja ?
coś jak jehowi będziesz nas uświadamiał nad błędnym światopoglądem ?
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2017-04-25, 17:26, w całości zmieniany 2 razy
Chciałem przypomnieć, że kolega jest drugim właścicielem autka. Nic nie mówi o pierwszym i historii auta.
Może był zatopiony np. albo po kolizji i kiepsko naprawiony. Przynajmniej miejsca występowania by na to wskazywały.
Popowodziowe się zdarzają nawet na gwarancji, a ich historia jest zatajana.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2017-04-25, 17:53, w całości zmieniany 1 raz
Wróć do spamowania swoich bzdur w tematach ogólnych i zostaw problemy natury technicznej odpowiednim osobom.
Ciekawi mnie tylko co motywuje ludzi do marnowania swojego jak mniemam cennego czasu na forach niezwiązanym z piszącym ... to jakaś misja ?
coś jak jehowi będziesz nas uświadamiał nad błędnym światopoglądem ?
Marka: Dacia, Skoda
Model: Duster Ph II 4x4, Superb II
Silnik: 1,6, LPG, 2,0 TDI
Rocznik: 2015, 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 97 Skąd: Polska
Wysłany: 2017-04-25, 19:22
luckyboy napisał/a:
Jeżeli będziesz dysponował takimi zdjęciami w tak młodym aucie to owszem.
"Błogosławieni którzy nie widzieli a uwierzyli" - ale Ty do nich nie należysz - zarejestruj się na forum VW jak była porada a zobaczysz zdjęcia skorodowanych kilkumiesięcznych karoserii.
Marka: Dacia, Skoda
Model: Duster Ph II 4x4, Superb II
Silnik: 1,6, LPG, 2,0 TDI
Rocznik: 2015, 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 97 Skąd: Polska
Wysłany: 2017-04-25, 19:34
wuju napisał/a:
Mam 13 letniego Peugeota i rdzy na nim nie ma. Nawet w miejscu gdzie lakier jest ubity do gołej blachy już tak czwarty rok
Goła blacha i lakier nie rdzewieje już czwarty rok - chyba kupie Peugeota ale od Ciebie bo to naprawdę nadzwyczajna blacha - pewnie są wersje nie lakierowane bo jak nie rdzewieją to po co lakierować.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum