Mam 13 letniego Peugeota i rdzy na nim nie ma. Nawet w miejscu gdzie lakier jest ubity do gołej blachy już tak czwarty rok
Goła blacha i lakier nie rdzewieje już czwarty rok - chyba kupie Peugeota ale od Ciebie bo to naprawdę nadzwyczajna blacha - pewnie są wersje nie lakierowane bo jak nie rdzewieją to po co lakierować.
Jutro wrzucę fotografię obitego narożnika drzwi w moim Golfie, gdzie zdarty został lakier i ostał się goły ocynk - mija rok, a rdzy ani śladu.
Ostatnio zmieniony przez luckyboy 2017-04-25, 20:55, w całości zmieniany 1 raz
W Peugeocie blacha jest obustronnie ocynkowa. Nie porównuj tych marek to inna liga
Faktycznie Dacia nie jest cynkowana, jednak jest tak samo zabezpieczana jak np. Lanosy w procesie kataforezy, co jest równie skuteczne, co widać po stanie kilkunastoletnich zadbanych Daewoo. Wobec tego można oczekiwać, że przez co najmniej 10lat nie powinno być wykwitów rdzy.
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 912 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-04-25, 21:06
72 strony w tym wątku to chyba dowód na to że rdzewieją.
Metaliki mniej ale mój mimo wszystko miał rdzawe wykwity np na wewnętrznej stronie maski - tam gdzie nie ma klaru.
Pastelowy Logan koleżanki mojej żony po 6 latach miał każdą blachę poszycia skorodowaną na wylot - auto użytkowane od nowości - pół biedy że auto wygrane w konkursie
Sąsiadka ma pierwszego Focusa - każde nadkole przerysowane do gołej blachy o ściany w garażu. Od trzech lat niezabezpieczone - zero rdzy. Aż dziw - w końcu to ford
Ostatnio zmieniony przez kapelusznik 2017-04-25, 21:08, w całości zmieniany 2 razy
Nawet Cav nie skarżył się na rdzę, przynajmniej nie pamiętam.
Wrzucić jeszcze raz zdjęcia przerdzewiałej Felicji? Aktualnie jest odrestaurowana za pomocą włókna szklanego i szpachli, samych materiałów poszło za 200 złotych.
A jak tam Fabie
72 strony w tym wątku to chyba dowód na to że rdzewieją.
Tyle stron o niczym nie świadczy zwłaszcza jak tylko 1/10 tego będzie dotyczyła sedna tematu.
kapelusznik napisał/a:
Pastelowy Logan koleżanki mojej żony po 6 latach miał każdą blachę poszycia skorodowaną na wylot - auto użytkowane od nowości - pół biedy że auto wygrane w konkursie
Tak się mogło zdarzyć z loganami PHI.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2017-04-26, 05:04, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 912 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-04-26, 05:22
eplus, możesz wrzucać. Mialen Felicię. Problemem była klapa - w 13 letnim aucie.
Reszta blach zaczęła rdzewieć w okolicach 18 roku.
Przyznasz że słabe porównanie wybrałeś?
Co do Fabii to ciężko mi to stwierdzić. Ja problemów nie mam. Ale póki co auto za młode na rdzę.
Sąsiadka ma pierwszego Focusa - każde nadkole przerysowane do gołej blachy o ściany w garażu. Od trzech lat niezabezpieczone - zero rdzy. Aż dziw - w końcu to ford
Skoro tak go rysuje o ścianę garażu, to możliwe, że nie ma rdzy, bo ją regularnie ściera o rzeczona ścianę
eplus napisał/a:
Nawet Cav nie skarżył się na rdzę, ...
To jest niepodważalny argument - Dacie nie rdzewieją!
A tak bardziej serio - moja ma 6 lat i nie mogę narzekać na rdzę. Myślę, że jak w każdej marce - wszystko zależy od egzemplarza. Nawet Mercedes potrafi rdzewieć po roku. Wywalona gruba kasa na auto nie jest gwarancją absencji tego problemu.
W Peugeocie blacha jest obustronnie ocynkowa. Nie porównuj tych marek to inna liga
Faktycznie Dacia nie jest cynkowana, jednak jest tak samo zabezpieczana jak np. Lanosy w procesie kataforezy, co jest równie skuteczne, co widać po stanie kilkunastoletnich zadbanych Daewoo. Wobec tego można oczekiwać, że przez co najmniej 10lat nie powinno być wykwitów rdzy.
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1353 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-04-26, 07:30
Dwa tygodnie temu przy okazji woskowania karoserii zauważyłem, że na rantach tylnych drzwi mam takie dwa małe odpryski na 1-1.5 mm do gołej blachy. Były symetryczne, więc na bank ubytki fabryczne lub transportowe. Autko ma za sobą prawie dwa lata i dwie zimy parkowania pod chmurką i w tym miejscu nie było ani grama rdzy. Kupiłem zaprawkę z kodem mojego lakieru i zagruntowałem.
eplus, możesz wrzucać. Mialen Felicię. Problemem była klapa - w 13 letnim aucie.
Reszta blach zaczęła rdzewieć w okolicach 18 roku.
Przyznasz że słabe porównanie wybrałeś?
Co do Fabii to ciężko mi to stwierdzić. Ja problemów nie mam. Ale póki co auto za młode na rdzę.
Ty już to widziałeś przecież:
kapelusznik napisał/a:
Oczywiście. Reparaturki błotników.
Nie takie rzeczy się w felce robiło.
To jakie rzeczy jeszcze robiłeś? Podobno tylko klapę?
_________________ K4M - NOT tested on animals
Ostatnio zmieniony przez eplus 2017-04-26, 10:31, w całości zmieniany 1 raz
Nie bardzo rozumiem niektórych ludzi... są na forum Dacii i udowadniają innym, że gulfy i peżoty 308 są lepsze... To jest forum Dacii, problemem nie jest wybór auta tylko rdza. Z tego co wiem Dacia ma 6 lat gwarancji na blachę więc trzeba obserwować i naprawiać. Gdzieś czytałem o przypadku gdzie co roku robiony był wlew paliwa z powodu rdzy, różne bywają przypadki, czasem córka jest starsza od matki
Ostatnio zmieniony przez Maniak 2017-04-26, 11:25, w całości zmieniany 1 raz
No to napiszę hit, dolewam dziś płyn do spryskiwaczy do Toyoty Auris kombi, oglądam maskę od spodu i oczom nie wierzę, korozja na zamku... ok zdarza się, patrzę dalej a cały przód maski od spodu wytarty od uszczelki do gołej blachy... w część już ruda włazi, masakra. Auto nowe odebrałem w Październiku 2016 totalna porażka. Duster jest z maja 2016 i takich atrakcji nie ma - wniosek jeden nie ma co z Daćką dramatyzować skoro nawet toyota taką wtopę zalicza, ciekaw jestem co serwis na to powie.
Nic nie może wiecznie trwać Panowie. Dacia to auta eco .... biodegradowalne
ps. moja pierwsza ma już 8 lat ....druga 4 lata .... i wizualnie korozji nie widać ... musi się ruda franca dobrze ukrywać ... jak wirus adoptuje się do środowiska ... chce przeżyć
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 912 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-04-26, 14:36
eplus, czy napisałem że tylko klapę?
Napisałem że klapa poszła pierwsza i podałem wiek.
Zresztą dalej śmieszy mnie porównywanie kilkuletniej Dacii z prawie pełnoletnią Felicia. Ale skoro uważasz że to dobry przykład...
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 21 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 618 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-04-26, 22:58
Mam gołą blachę na rancie tylnych drzwi, bo żona wysiadając wbiła się pod elewację (otynkowane ocieplenie zaczynające się metr nad gruntem). Dwie zimy tak przejeździło i jest ok.
Mam gołą blachę na rancie tylnych drzwi, bo żona wysiadając wbiła się pod elewację (otynkowane ocieplenie zaczynające się metr nad gruntem). Dwie zimy tak przejeździło i jest ok.
Bo pewnie masz nie gołą blachę, ale ocynk albo podkład pod lakier :P
Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019 Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 401 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-05-02, 14:47
Mojego Dustera odebrałem II.2016 i lakier jest w stanie idealnym (jakoś się udało przetrzymać) - ani jednej rysy czy odprysku, ponadto znikoma ilość mikrorysek (autko nie było nigdy myte w myjni automatycznej).
Zastanawia mnie niestety rudawy nalot na tylnym zawieszeniu... Na rantach zawieszenia już przy samych kołach niestety widzę rdzę...
Wiem, że to może kosmetyka, ale u Was też to tak wygląda?
Ostatnio zmieniony przez walter_g 2017-05-02, 14:48, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum