Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Duster Black & White
Autor Wiadomość
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2016-03-05, 18:26   

jak udało Ci się uwalić silnik wycieraczek?
 
kilazz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.2TCE 125PS
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 518
Skąd: Gorny Slask
Wysłany: 2016-03-05, 18:41   

mam jedynie podejrzenia bo jeszcze dwa dni po sytuacji działał i zepsuł się w trakcie normalnej jazdy.. ale geneza moim zdaniem jest taka, że kilka dni temu napadało dość sporo mokrego śniegu, rano gdy odpalałem auto to usunąłem większość śniegu z boków szyby ale pomiędzy wycieraczkami została warstwa, która po włączeniu wycieraczek została zmieciona w dół ale stworzyła sporą zaporę w okolicy podszybia. No i gdy wycieraczka dobijała do dołu to zablokowała się na tej górze śniegu i nie mogła dobić do końca pozycji. Zgasiłem wycieraczki ale słyszałem jak dalej tyka i próbuje zejść na miejsce - zgłupiały. Zanim to wszystko wyczyściłem z tego ciężkiego mokrego śniegu to chwila minęła, podejrzewam że to wykończyło silnik. Ale uważam, że nie powinno się to stać i bezpiecznik powinien je od razu wywalić jeżeli silniczek był tak przeciążony.
_________________
Moje Dustery (sprzedane..)
Mini Clubman F54 2.0d
 
Kubuch 


Marka: Volkswagen / Skoda
Model: Golf 7FL / Octavia 3FL
Silnik: 1,4 TSi / 1,0 TSi
Rocznik: 2017 / 2017
Dołączył: 03 Lut 2016
Posty: 340
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2016-03-12, 21:22   

Czemu ASO odwaliło gwarancję? Przyznałeś się do śniegu?
_________________

 
kilazz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.2TCE 125PS
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 518
Skąd: Gorny Slask
Wysłany: 2016-04-28, 10:38   

Dacia dziś niestety odmówiła posłuszeństwa, standardowo stało się to w czasie gdy autem jechała żona, czyli 1 na 100 razy :)

Tym razem w czasie jazdy zapaliły się wszystkie kontrolki, ale auto jechało normalnie. Po zjechaniu na parking i próbie odpalenia niestety auto już nie odpaliło.

Podejrzany nr 1 to kuna, której nie mogę się pozbyć od pewnego czasu, a ostatnio znalazłem pod maską Dustera kurze jajko (a właściwie skorupka z wyjedzonym srodkiem).

Duster na szczescie po kilkunastu minutach odpalił i własnymi siłami dojechał do serwisu. W połowie maja miałem jechać na przegląd tak więc połączymy dwa w jednym.

Przy okazji na stałe pozbyłem się oryginalnych felg 16 cali i na zimę i lato zostają 17
_________________
Moje Dustery (sprzedane..)
Mini Clubman F54 2.0d
 
funyo 


Marka: Renault
Model: Kadjar
Silnik: 1.2 TCe
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 255
Skąd: Mazury
Wysłany: 2016-04-28, 21:02   

A ja mam pytanie odnośnie skrzyni biegów w Twoim Dusterze 1.2 TCe - czy przełożenia są takie same jak w wersji 4x4? Czy jedynka też jest aż tak krótka i ile mniej więcej masz obrotów na szóstce przy 120?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-28, 23:32   

funyo napisał/a:
czy przełożenia są takie same jak w wersji 4x4?

Nie prościej po prostu sprawdzić dokładne dane w broszurze producenta?

http://www.dacia.pl/kontakt/cenniki-i-katalogi.jsp - Duster: Cennik i dane techniczne 2016 - http://www.dacia.pl/media...zura_duster.pdf - str 22:

prędkość na I biegu przy 1000 obr/min dla 1.2 TCe 4x2: 7,58 km/h, 4x4: 5,79 km/h
obroty na VI biegu przy 120 km/h = 120/44,25*1000 = 2711 obr/min
 
funyo 


Marka: Renault
Model: Kadjar
Silnik: 1.2 TCe
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 255
Skąd: Mazury
Wysłany: 2016-04-29, 10:25   

Chodziło mi bardziej o subiektywne odczucia z jazdy 1, 6 4x4 i 1, 2 4x2 w odniesieniu do biegów .
Zbyt skrótowo napisałem, wiem że przełożenia są nieco inne...
 
kilazz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.2TCE 125PS
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 518
Skąd: Gorny Slask
Wysłany: 2016-04-29, 10:33   

Jeśli chodzi o skrzynię biegów to wydaje mi się podobna do tego co było w 1.6, mało przydatna i krótka jedynka, natomiast obroty przy 120 zgadzałyby się, ok 2500
_________________
Moje Dustery (sprzedane..)
Mini Clubman F54 2.0d
 
funyo 


Marka: Renault
Model: Kadjar
Silnik: 1.2 TCe
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 255
Skąd: Mazury
Wysłany: 2016-04-30, 07:43   

To niestety podobnie jak w moim Scenicu - bardzo niewygodne rozwiązanie. Szczególnie, gdy trzeba szybko przejechać skrzyżowanie i w połowie trzeba zmienić bieg :-/
A na 6 przy prędkościach autostradowych mam obroty (i hałas) jak w "normalnych" samochodach na 5.
Bardzo mocno myślę nad Dusterem, ale ta skrzynia mnie zniechęca. A 1.6 ma tylko 5 i ponadto obawiam się braków w dynamice...
 
funyo 


Marka: Renault
Model: Kadjar
Silnik: 1.2 TCe
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 255
Skąd: Mazury
Wysłany: 2016-05-07, 00:05   

@kilazz - czy to nie Twój Duster pojawił się w ogłoszeniach? Znudziłeś się nim, czy jednak ostatnia awaria Cię zniechęciła?
 
kilazz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.2TCE 125PS
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 518
Skąd: Gorny Slask
Wysłany: 2016-05-14, 13:09   

tak to mój, sprawdzam rynek ;)

ostatnia awaria to był splot pewnych okoliczności..

Skracając - kilka dni wcześniej pojawił się check engine, podpiąłem chińskiego elma327 do komputera i sprawdziłem co się pojawi - wyskoczył błąd sondy lambda. Skasowałem żeby sprawdzić czy wróci. Zapomniałem tylko wyciągnąć moduł z portu OBD.

Następnego dnia jeździłem autem z 10-15km, nic się nie pojawiło więc uznałem że problem rozwiązany.

Dwa dni później autem jechała żona, zadzwoniła mi po 10km że check engine znowu wyskoczył ale powiedziałem jej że może jechać dalej bo to tylko sonda i załatwię to jak wróci. No ale parę kilometrów dalej rozpoczęła się historia o której napisałem wcześniej, tj. wszystkie kontrolki.

Ostatecznie okazało się, że winnym był.. chiński moduł OBD2 bluetooth, po jego wyjęciu jak ręką odjął. Przy okazji zrobiłem przegląd w ASO no i na gwarancji wymieniłem padniętą sondę.
Ostatnio zmieniony przez kilazz 2016-05-14, 13:22, w całości zmieniany 3 razy  
 
kilazz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.2TCE 125PS
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 518
Skąd: Gorny Slask
Wysłany: 2016-06-02, 15:44   

doposażyłem się w fabryczną kamerę cofania, ostrość dość mizerna ale swoje zadanie spełnia
_________________
Moje Dustery (sprzedane..)
Mini Clubman F54 2.0d
 
majkel 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe 115 4x4
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 22 Sie 2015
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2016-06-03, 14:55   

kilazz, jaką kamerkę kupiłeś ? Jak możesz to podaj namiary.
_________________

 
kilazz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.2TCE 125PS
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 518
Skąd: Gorny Slask
Wysłany: 2016-06-03, 18:56   

kupiłem oryginalną kamerkę oferowaną w ASO
_________________
Moje Dustery (sprzedane..)
Mini Clubman F54 2.0d
 
majkel 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe 115 4x4
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 22 Sie 2015
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2016-06-04, 06:44   

kilazz, a jaka cena kamerki w ASO ?
_________________

 
kilazz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.2TCE 125PS
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 518
Skąd: Gorny Slask
Wysłany: 2016-06-04, 11:23   

koszt 450zł
_________________
Moje Dustery (sprzedane..)
Mini Clubman F54 2.0d
 
kilazz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.2TCE 125PS
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 518
Skąd: Gorny Slask
Wysłany: 2016-06-09, 19:45   

Zrobiłem dziś dłuższą trasę do Krynicy morskiej, auto na tempomacie przy 140kmh pali ok 11-13 litrów, a przy 120kmh 8litrow, powyżej 125kmh zaczyna się mocny wzrost spalania. Auto przy 150kmh jeszcze żwawo się zbiera ale klockowata bryła nieprzyjemnie walczy z wiatrem..
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-09, 22:12   

wszystko sie zgadza niestety, wszystko dlatego ze Cx czyli wspolczynnik oporow powietrza jest spory ok. 0.42 w DD, a sila oporów powietrza jest praktycznie proporocjalna od kwadratu predkosci
 
kilazz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.2TCE 125PS
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 518
Skąd: Gorny Slask
Wysłany: 2017-04-28, 16:51   

W kwestii Dustera nic ciekawego ale testuję nowe gadżety :-)

jakby ktoś chciał "usiąść" w Dusterze Prestige
Ostatnio zmieniony przez kilazz 2017-04-28, 18:41, w całości zmieniany 5 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne