Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Zakup Dustera poliftingowego
Autor Wiadomość
renaultuser 


Marka: Dacia
Model: Duster II PH2
Silnik: 1.0TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 58
Skąd: Piątek
Wysłany: 2014-12-21, 21:04   Zakup Dustera poliftingowego

Witajcie
Myślę poważnie o zakupie dustera poliftingowego. Chciałem się dowiedzieć od użytkowników takiego modelu czy macie problemy z korozją tak jak to miało miejsce w starszych egzemplarzach? Kilka miesięcy na rynku już ten model jest więc chyba już coś wiadomo?
W salonie nie dowiedziałem się niestety czy polift jest już ocynkowany czy też nie. Generalnie niczego się nie dowiedziałem :(
 
kulawy 
Zielony listek


Marka: Daewoo
Model: Lanos
Silnik: 1,5 16V
Rocznik: 2000
Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 2
Skąd: kosmos
Wysłany: 2014-12-21, 22:12   

Witajcie
Mam to samo co kolega "renaultuser". Zwłaszcza, że zamierzam śmigać daćką około 10 latek albo nawet więcej. Tyle tylko że uściślę wymagania w zakresie paliwa: lpg lub diesel. Co sądzicie? A może lepiej stepway?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-21, 22:19   

Nie ma żadnych informacji, żeby nastąpiła jakakolwiek zmiana w stosunku do wcześniejszych rozwiązań technicznych w kwestii zabezpieczeń antykorozyjnych - http://www.daciaklub.pl/f...p?p=49320#49320

Cytat:
MR400-02/2009-EN-04F-1-2 napisał/a:
I. Przed montażem:
    1. spray antykorozyjny;
    2. kit wyciskany;
    3. kit nakładany pędzlem;
    4. preformowane kształtki z kitu.


MR400-02/2009-EN-04F-10-11 napisał/a:
II. Po montażu:
    1. elektrogalwanizacja cynkiem;
    2. kit wyciskany;
    3. kit napylany;
    4. kit nakładany pędzlem;
    5. wosk do profili zamkniętych.


NT0592A-07/2009-EN-04E-3 napisał/a:
Elektrogalwanizacja cynkiem stosowana jest do maski, drzwi bocznych oraz błotników przednich i tylnych.


(Przypadki korozji się zdarzają - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=113 - ale tak samo jest w innych markach, a brak jest faktycznych danych, by ocenić, czy występują częściej niż gdzie indziej).
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-22, 04:11   

10 lat zrobisz bez problemu i robienia czegokolwiek
Jak będziesz dbał to będziesz jeździł nawet 20 lat
dbał czyli
raz na 4-5 lata baranek : podwozie nadkola
raz na 2-3 lata olej w wszelkie profile zamknięte
raz na 2-3 lata woskowanie lakieru

resztę informacji możesz znaleźć w podczepionym tu temacie
http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=10718
_________________
Moje auto
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2014-12-22, 19:13   

Ja mam z pierwszego rocznika ( odbiór = październik 2010 ) i nic nie rdzewieje - bez żadnych działań antykorozyjnych. To straszenie rdzą uważam za przesadę, tak jak na początku wszyscy bali się pękania mastyki przy tylnych drzwiach - miało rdzewieć, ba - nawet były głosy że będzie woda wpływać do środka - mi pękło na początku 2011 i od tego czsu bez zmian - zewnętrzne pęknięcie lakieru. Na błotniku od trzech lat mam też uszkodzony lakier - podkład cały, nic się nie dzieje.
Jak będziesz cudował to po 10-ciu latach sprzedasz za 5 tyś, a na zabezpieczenie wydasz przez te lata podobną kwotę - a jak nic nie będziesz robił to najwyżej oddasz na złom - wyjdzie na to samo, tylko nie będziesz musiał szukać kupca :-D
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2014-12-22, 19:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
zdzisiu27 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 371
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-22, 19:23   

U mnie zero problemów.
_________________
Dusty Popylacz ;-P 1.6 Laureate 2011


W moim odczuciu samochód Dacia Duster zrobi niesamowitą wręcz furorę na rynku motoryzacyjnym
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-12-22, 20:39   

DD przedliftingowy, trzy lata eksploatacji, żadnych konserwacji, nic poza bębnami hamulcowymi i kawałem żeliwa wewnątrz komory silnika (wtajemniczeni wiedzą o co chodzi :-P ) nie barwi się na rudo
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-12-22, 20:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
lubię_pierogi 


Marka: Dacia
Model: Duster Ph II 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 73
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-12-22, 20:47   

Dar1962 napisał/a:
kawałem żeliwa wewnątrz komory silnika (wtajemniczeni wiedzą o co chodzi )

O ja jestem jeszcze w tej kwestii niewtajemniczony. Po cholerę ten odważnik?
 
renaultuser 


Marka: Dacia
Model: Duster II PH2
Silnik: 1.0TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 58
Skąd: Piątek
Wysłany: 2014-12-22, 21:10   

byłem dzisiaj w salonie oglądałem nowy model, kolor piękny no jak mi się to auto podoba ale:
1. spasowanie progów z karoserią fatalne plastik będzie tarł między innymi o błotniki i korozja jest niemalże pewna
2. brak zabezpieczenia tylnych nadkoli wygląda to dramatycznie.
3. wiązka idąca od ecu do wnętrza bez zabezpieczenia gołe przewody, to jakiś dramat przecież.
4. brak osłony w standardzie progu załadunkowego

smród we wnętrzu i jakość wnętrza pominę bo to da się przeboleć, ale np brak plastikowych osłon we wnętrzu na progach jak w każdym współczesnym samochodzie to już przegięcie. Coś jak w maluchu :)
 
renaultuser 


Marka: Dacia
Model: Duster II PH2
Silnik: 1.0TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 58
Skąd: Piątek
Wysłany: 2014-12-22, 21:12   

Dar1962 napisał/a:
DD przedliftingowy, trzy lata eksploatacji, żadnych konserwacji, nic poza bębnami hamulcowymi i kawałem żeliwa wewnątrz komory silnika (wtajemniczeni wiedzą o co chodzi :-P ) nie barwi się na rudo


a oglądasz dokładnie? Bo ja oglądałem już kilka przedliftów które według właścicieli nie mają korozji nadwozia i zawsze coś znajdowałem a to w okolicy zawieszenia na podwoziu, a to wlew od strony nadkola, przy błotnikach na dole itp itd, nie wspominając już o komorze silnika.
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2014-12-22, 22:18   Re: Zakup Dustera poliftingowego

renaultuser napisał/a:
Kilka miesięcy na rynku już ten model jest

Więcej - to juz ponad rok, czas szybko leci :-) .

renaultuser napisał/a:
W salonie nie dowiedziałem się niestety czy polift jest już ocynkowany czy też nie.

Ph2 ma ocynk*, z resztą ph1 też już miał, co najmniej z poźniejszych rocznikow.

* przynajmniej na oficjalnych stronach Dacii w Czechach (a za nimi analogicznie rownież na Słowacji) podają, że "Všechny vnější části karoserie a některé prvky konstrukce skeletu jsou lisovány z oboustranně pozinkovaných plechů.". Po polsku będzie to brzmiało mniej więcej tak: "Wszytkie zewnętrzne części karoserii oraz niektóre elementy konstrukcji szkieletu sę tłoczone z dwustronne ocynkowanych blach." Informacja dotyczy ogólnie Dacii (a nie tylko DD) i wisi tam już od dość dawna - jak sięgam pamięcią, to tak co najmniej rok-dwa.

Aha, gdyby ktoś zechcial skorzystać z Google translatora, to niech się nie zdziwi, że czeskie słowo "karoserie" zostaje przetłumaczone na polski jako "ciało" :mrgreen: (a nie "karoseria"). Kto zna trochę angielski również w terminologii motoryzacyjnej, ten wie dlaczego się tak dzieje :-) .
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-23, 04:34   

w daci od zawsze jest pół ocynk i jest on w "wybranych" miejscach
_________________
Moje auto
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2014-12-23, 09:42   

Karenzo napisał/a:
w daci od zawsze jest pół ocynk i jest on w "wybranych" miejscach

Po czterech latach użytkowania Dustera i po pięciu latach korzystania z MCV przez zięcia twierdzę że na 10 - 12 lat to całkiem wystarczy, a służyć 30-40 lat jak Audi 100 cygaro nie musi :mrgreen:
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-12-23, 13:56   

lubię_pierogi napisał/a:
Dar1962 napisał/a:
kawałem żeliwa wewnątrz komory silnika (wtajemniczeni wiedzą o co chodzi )

O ja jestem jeszcze w tej kwestii niewtajemniczony. Po cholerę ten odważnik?

równoważy różnicę masy wynikłą z montażu sporego i ciężkiego akumulatora po lewej stronie


renaultuser napisał/a:
a oglądasz dokładnie?.

staram się, choć z lupą tego nie robię - są oczywiście ślady rdzawego nalotu na elementach zawieszenia, bębnach hamulcowych, śrubach, nakrętkach ale na żadnym newralgicznym miejscu na razie nic niepokojącego się nie pojawia. Zresztą ślubu z nim nie brałem - jeszcze ze trzy lata i ktoś kolejny będzie się cieszył ;-)
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-12-23, 14:01, w całości zmieniany 3 razy  
 
renaultuser 


Marka: Dacia
Model: Duster II PH2
Silnik: 1.0TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 58
Skąd: Piątek
Wysłany: 2016-02-07, 21:10   

ja kupując auto chce po prostu pojazd wolny od takich przypadłości. Nie lubię korozji, obecnie mam bmw x3 ale to auto totalnie nie spełnia moich oczekiwań. A jak z kwestią jakości nagłośnienia w wersji z media nav?
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-07, 22:37   

Uważasz, ze Duster będzie lepszy od bmw x3? Pod jakim względem?
 
renaultuser 


Marka: Dacia
Model: Duster II PH2
Silnik: 1.0TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 58
Skąd: Piątek
Wysłany: 2016-02-07, 23:17   

ekonomiczniejszy silnik to na pewno, mam obecnie 2.0 M47 i poje mi na trasie 7-7.5l ropy. A że miesięcznie się trafia czasami tankować 5-6razy to trochę boli. Poza tym ja potrzebuje prześwitu nie napędu 4x4 no i prostszego zawieszenia. BMW jest pod spodem tak napakowane, że wszelkie naprawy to sporo pracy a mnie się nie chce robić a nikomu do naprawy nie dam gdyż nie bo nie :)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-07, 23:57   

na mniejsze spalanie nie licz , tylko na większe .
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-02-07, 23:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-08, 00:15   

Karenzo napisał/a:
na mniejsze spalanie nie licz .

Oj tam oj tam - diesel na trasie ( a co tydzień robię 700 km w tym S-ką około 300 km) wychodzi mi średnia 6,5 l/100km ,obciążenie 2-3 osoby + 50 kg bagażu.
Czyli sporo mniej niż "będziesz miał wydatki" - koszt serwisu też na pewno będzie niższy.
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-08, 00:51   

pytanie co to za trasa bo na jednopasmówce za tirem to i ja 6 litrów gazu spale

Duster jest mniej opływowy i ma gorszy silnik od x3 .
Więc przy takiej samej jeździe duster będzie palił 2 nawet 3 litry więcej .
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-02-08, 00:54, w całości zmieniany 2 razy  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-02-08, 19:51   

renaultuser napisał/a:
ekonomiczniejszy silnik to na pewno, mam obecnie 2.0 M47 i poje mi na trasie 7-7.5l ropy.


To mniej niż Duster przy 120 km/h...
Więc o czym mowa?
 
thrak 


Marka: Dacia Duster
Model: Urban Explorer
Silnik: 1.6 SCe 115
Rocznik: 2016
Dołączył: 10 Lut 2016
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-16, 22:09   

Czy po zakupie nowego Dustera można bez utraty gwarancji zamontować nie w ASO kilka dodatków jak listwy na drzwiach, osłonki na błotniki i różne listwy na progi?
 
saydack 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance
Dołączył: 16 Lut 2016
Posty: 52
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2016-02-16, 22:23   

Jeżeli nie "powiercisz" blachy to dlaczego nie - wszyscy boją się tej utraty gwarancji jak ognia - a prawda jest taka że nie tak łatwo ją stracić - na ten przykład jeżeli nawet podziurawisz blachę na drzwiach to stracisz ewentualnie gwarancję na te konkretne drzwi i tylko jeżeli Twoje przeróbki mają wpływ na awarię którą potencjalnie będziesz zgłaszał.
Tak że alleluja i do przodu ;)
_________________
Na codzień: Dacia Duster 1.6
Na weekend: Nissan Patrol Y60
 
renaultuser 


Marka: Dacia
Model: Duster II PH2
Silnik: 1.0TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 58
Skąd: Piątek
Wysłany: 2016-04-03, 14:38   

Cav napisał/a:
renaultuser napisał/a:
ekonomiczniejszy silnik to na pewno, mam obecnie 2.0 M47 i poje mi na trasie 7-7.5l ropy.


To mniej niż Duster przy 120 km/h...
Więc o czym mowa?


ale prędkość ok 100km/h sporadycznie 160-190km jak się wyprzedza kolumny tirów.
 
renaultuser 


Marka: Dacia
Model: Duster II PH2
Silnik: 1.0TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 58
Skąd: Piątek
Wysłany: 2017-05-02, 09:19   

no to teraz Was zaskoczę, jazda w 4 osoby cykl mieszany 5.9 - 6.5, trasa dało się zejść według dystrybutora do 5.1l fwd 1.5dci
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne