Sam się teraz zastanawiam nad Dokkerem 1.6 z LPG ale osobowy
Bo sprzedawca proponuje mi wersje Laureate z nawigacją i podgrzewanymi fotelami
wersje demo 2 miesięczną bez przebiegu za 48.000 pln
zdarzało Ci się jeździć jakieś dłuższe trasy Dokkerem
Dacię znam dość dobrze, wcześniej miałem Logana, Lodgy, teraz znów Logana MCV
a co powiesz o wygodzie w Partnerze porównując z Dokkerem ?
Mam 183cm wzrostu i 125kg. Jeżdżę na co dzień Dokkerem. Najdłuższe trasy to 500+ kilometrów. Ważne jest aby kupić Dokkera z regulacja wysokości siedzenia kierwowcy. Ja mam "bez" natomiast kolegi jest "z". Różnica w komforcie wyczuwalna. Nogi są bardziej wyprostowane.
Wypytaj też o koszty serwisowania bo cena auta to jedno. Wersja z LPG będzie zapewne tańsza w serwisowaniu niż diesel z powodu zastosowania w tym drugim nowoczesnych wynalazków ratujących naszą planetę przed globalnym ociepleniem (jest 04-05-2017 i mamy 9C, dziękuję wam ekolodzy!).
Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-04, 13:15
słoń napisał/a:
Marckok napisał/a:
zdarzało Ci się jeździć jakieś dłuższe trasy Dokkerem
Dacię znam dość dobrze, wcześniej miałem Logana, Lodgy, teraz znów Logana MCV
a co powiesz o wygodzie w Partnerze porównując z Dokkerem ?
Mam 183cm wzrostu i 125kg. Jeżdżę na co dzień Dokkerem. Najdłuższe trasy to 500+ kilometrów. Ważne jest aby kupić Dokkera z regulacja wysokości siedzenia kierwowcy. Ja mam "bez" natomiast kolegi jest "z". Różnica w komforcie wyczuwalna. Nogi są bardziej wyprostowane.
niestety autko o ktorym mowa takiej regulacji nie posiada; wsiadlem i faktycznie trochę nisko jak na moje upodobania; w przyszlym tygodniu ogladam dokladniej Peugeota
Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-05, 08:14
moglbym chwile zaczekac, ale wersja z regulacja bedzie droższa, bo to juz nie bedzie z rocznika 2016
w srode ogladam Partnera, za niecale 5000 brutto wiecej jest znacznie lepsze wyposazenie (fotel jest regulowany tez na wysokość, kierownica w 2 osiach, tempomat, podlokietnik itp); no i silnik 100 KM zamiast marnych 75 KM w Dokkerze
jak dokladnie wczoraj obejrzalem tego Dokkera, to uwazam ze prawie 50 000 za te wersje silnikowa to za sporo porównując z Peugeotem
Zalezy co komu potrzebne. Jeden ceni, że mu się rusztowanie mieści, inny schowki, jeszcze innemu akurat pasują drzwi. Nie jeździłem Partnerem, ale bardzo spodobał mi się Doblo. Ten silnik 1.3 multijet, daje radę, jest dużo fajniejszy od naszych 1.5dci. Fiacik kręci się do 6000rpm, bo myślałem że to benzyna jak wsiadłem. Poza tym jest ogromny I całkiem mięciutki, jeśli chodzi o zawieszenie.
Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-05, 23:03
Michał B24 napisał/a:
Zalezy co komu potrzebne. Jeden ceni, że mu się rusztowanie mieści, inny schowki, jeszcze innemu akurat pasują drzwi. Nie jeździłem Partnerem, ale bardzo spodobał mi się Doblo. Ten silnik 1.3 multijet, daje radę, jest dużo fajniejszy od naszych 1.5dci. Fiacik kręci się do 6000rpm, bo myślałem że to benzyna jak wsiadłem. Poza tym jest ogromny I całkiem mięciutki, jeśli chodzi o zawieszenie.
przyjrzalem sie w necie i faktycznie...chyba najwieksza paka w kategorii, znalazlem oferte dealera z moich stron za 55800 brutto 1.6 multijet z fajnym wyposazeniem (fotel z podłokietnikiem, regulacja na wysokosc i regulacja podparcia ledzwiowego plus kilka innych opcji)
przy tym wszystkim Dokker wyglada cenowo i wyposazeniowo bardzo kiepsko i raczej go nie kupię, zastanawiam sie tez skad taki ich wysyp ostatnio...chyba ze firmy kupujac kilka maja inne ceny albo te 4-5 tysiecy na sztuce ma znaczenie przy flotach bo globalne oszczędności sa juz spore
Ostatnio zmieniony przez Marckok 2017-05-05, 23:05, w całości zmieniany 1 raz
Partner zachowuje się jak taczka przy Doblo. Doblo to fajny sprzęcik.
Jednak gdybym potrzebował małe auto dostawcze, a Dokker by wystarczał, kupiłbym Dokkera. To auta do pracy, ma spełniać wszystkie wymagania, nie część.
Takie jak: gabaryt paki, nośność, klima, spalanie, minimalne potrzebne osiągi. Znaczy jeśli auto tylko w ramach jednego miasta pracuje, wystarczy jak jedzie 100km/h. Ale jeśli robi duże przebiegi między miastami, to raczej musi być nieco szybszy. Dobrze, aby był jak najprostszy I tutaj Dacia bije na głowe wszystkie auta.
Każdy kto myśli o firmie biznesowo, kupi najtańsze auto spełniające kryteria.
Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-06, 09:47
Michał B24 napisał/a:
Partner zachowuje się jak taczka przy Doblo. Doblo to fajny sprzęcik.
Jednak gdybym potrzebował małe auto dostawcze, a Dokker by wystarczał, kupiłbym Dokkera. To auta do pracy, ma spełniać wszystkie wymagania, nie część.
Takie jak: gabaryt paki, nośność, klima, spalanie, minimalne potrzebne osiągi. Znaczy jeśli auto tylko w ramach jednego miasta pracuje, wystarczy jak jedzie 100km/h. Ale jeśli robi duże przebiegi między miastami, to raczej musi być nieco szybszy. Dobrze, aby był jak najprostszy I tutaj Dacia bije na głowe wszystkie auta.
Każdy kto myśli o firmie biznesowo, kupi najtańsze auto spełniające kryteria.
tym autem bede jezdzil osobiście; moze jak kupujesz dla pracownika to nie na znaczenia wygoda siedzenia, a jak kupujesz flote to kilka tysiecy roznicy jest znaczace; ale stwierdzam ze na tle konkurencji (Doblo, Partner) Dokker ze slabiutkim Dieslem i wyposazeniem zenujaco slabym nie jest ciekawa oferta - moze do jazdy w kolo komina bylby ok, ale na trasy a takie pokonuje (Expertem zrobilem w 4 lata 150 000 km) nie wystarczy
jak kupowalem Logana MCV to sprawa byla dosc prosta - choc temat dlugo walkowalem - w tym przedziale cenowym nie bylo konkurencji poza Peugeot 301
ale w przypadku Dokkera cargo konkurencja jak widze jest, i to silna
Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-07, 18:48
pofatygowałem się wczoraj do dealera Fiata w Trójmieście: cena za Doblo w wersji przedłużonej i z fajnym wyposażeniem to jakieś 58 000 zł netto - więc w stosunku do Dokkera różnica kosmiczna; no ale auto większe a wygoda siedzenia bez porównania
na razie mam do wyboru:
Dokker w wersji bardzo ubogiej 1,5 dCi 75 KM za 40 000 zł netto (rocznik 2016)
lub Peugeot Partner w wersji Active 1.6 blue hdi 100 KM za 44 000 zł netto (rocznik 2016)
jak poszperałem po otomoto to Doblo jest bliżej 50 000 zł netto u większości dealerów (z wczorajszej wizyty wiem że trzeba sprawdzać wyposażenie bo najprostsza wersja Doblo nie ma nawet bocznych drzwi przesuwanych)
na tę chwilę raczej wybrałbym Partnera, biorąc pod uwagę jakość wykończenia i wyposażenie, Dacia powinna być o jakieś 8-10 kzł tańsza
Peugeot daje upust na auto z 2016 rzędu kilkunastu tysięcy zł
Dacia właściwie nie daje upustu na auto z rocznika 2016 kupowane w maju 2017 - po prostu cena jest wg cennika 2016; i to mnie trochę rozczarowuje, zwłaszcza że jestem klientem który kupił już 3 Dacie, a łącznie od tego dealera 5 samochodów (wiem że to nie flota, ale jednak klient powracający)
Przyczyna jest nieco inna. 40 tysiecy za auto z Dieslem, to jest cena minimalna. No nie da sie zejść niżej. Chyba, że ze sporą strata. Dokker się sprzedaje dobrze. A Partnery zalegają, z jakiegoś powodu, stąd chcą się ich wyzbyc. To dobra okazja do kupna Partnera.
Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-08, 09:05
pawel1313 napisał/a:
Marckok napisał/a:
na tę chwilę raczej wybrałbym Partnera, biorąc pod uwagę jakość wykończenia i wyposażenie, Dacia powinna być o jakieś 8-10 kzł tańsza
Jestem za
Marckok napisał/a:
lub Peugeot Partner w wersji Active 1.6 blue hdi 100 KM za 44 000 zł netto (rocznik 2016)
Tylko przypomnę że sam niedawno zastanawiałeś się jak to jest z adlbue zimą w koncernie PSA
to prawda, ale biorac pod uwage ze na tym jezdzi tez Mercedes i Audi oraz ze ponoc na Adblue ma przejsc tez Renault to zaczynam myslec ze jednak te problemy to troche legenda jak słynne awaryjne diesle 1.5 dCi o ktorych tez duzo slysze
Ostatnio zmieniony przez Marckok 2017-05-08, 09:10, w całości zmieniany 1 raz
Dla mnie prostota Daci to zaleta, a nie wada. Auto ktore mozna umyc mokrą szmatą, a nie jakimis nietanimi specyfikami, to duży plus. Jakość wykończenia nie jest zła, bo nic nie ma ochoty odpadać. Pracownicy potrafią wykończyć wszystko.
gdybym sam miał jeździć, to pewnie bym Fiata wybrał, ale różnica Dacia/Peugeot to wolę Dokkera, ze względu na zawieszenie, bardziej przyjazne.
Na wszelki przypadek trzeba się zaopatrzyć tylko w ogrzewany garaż lub mieć gdzie taki ewentualnie wynająć do czasu odmarznięcia instalacji.
mówisz z doświadczenia ?
Nie z doświadczenia ale z opisów sytuacji na forum. Jedni jeżdżą i nic, a niektórym zamarzł.
Jeżeli o mnie chodzi to nie kupiłbym nic gdzie trzeba coś jeszcze dolewać oprócz paliwa. W szczególności jak wlew jest w bagażniku w niektórych modelach.
Pomijam tylko LPG i dolewki PB, bo to ma być oszczędnie jak ktoś chce.
Zdaję sobie sprawę, że kiedyś może nastąpić taki czas, że nic innego się nie kupi ale to już wtedy nie będzie wyjścia.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2017-05-08, 10:24, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-08, 10:31
Marek1603 napisał/a:
Marckok napisał/a:
Marek1603 napisał/a:
Na wszelki przypadek trzeba się zaopatrzyć tylko w ogrzewany garaż lub mieć gdzie taki ewentualnie wynająć do czasu odmarznięcia instalacji.
mówisz z doświadczenia ?
Nie z doświadczenia ale z opisów sytuacji na forum. Jedni jeżdżą i nic, a niektórym zamarzł.
Jeżeli o mnie chodzi to nie kupiłbym nic gdzie trzeba coś jeszcze dolewać oprócz paliwa. W szczególności jak wlew jest w bagażniku w niektórych modelach.
Pomijam tylko LPG i dolewki PB, bo to ma być oszczędnie jak ktoś chce.
Zdaję sobie sprawę, że kiedyś może nastąpić taki czas, że nic innego się nie kupi ale to już wtedy nie będzie wyjścia.
tyle że nie wiadomo czy dodatkowy katalizator na tlenki azotu który jest w Daciach w dłuższej perspektywie będzie sprawiał mniej kłopotu czy więcej niż rozwiązanie z Adblue
wlew Adblue w bagażniku skutecznie mnie odstraszył od 301 na korzyść Logana, ale w Partnerze jest normalny wlew obok wlewu paliwa
nie wiem z czego to wynika, ale siedząc we wnętrzu Dokkera mam wrażenie większej taniości i kiepskiego wykonania niż w Loganie; może wynika to z ograniczeń podstawowej wersji Dokkera
Adblue jest trochę prolematyczne. Jak zabraknie w trasie i nie uzupełnisz to auto staje i koniec pojemniki z Adblue mają zazwyczaj grzałkę więc przy lekkich mrozach to nie powinien być problem. Dokker z założenia jest tanim autem, w LPG powinno być bardzo tanio.
Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-08, 11:38
Maniak napisał/a:
Adblue jest trochę prolematyczne. Jak zabraknie w trasie i nie uzupełnisz to auto staje i koniec pojemniki z Adblue mają zazwyczaj grzałkę więc przy lekkich mrozach to nie powinien być problem. Dokker z założenia jest tanim autem, w LPG powinno być bardzo tanio.
niestety taniość posunięta jest trochę do absurdu - najbardziej irytuje mnie niewygodne siedzenie bez możliwości regulacji; a jak dodać kilka opcji i wersję z regulowanym siedzeniem to mam cenę powyżej ceny Peugeota Partnera; w takiej sytuacji raczej zaryzykuję AdBlue
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum