Jezdzilem dieslem 3.0 ale I 6.5 z turbine I lag jest. Jest odczuwalny, nie znaczy, że malutki silnik turbo jest lepszy.
Benzynowe V8 jest lepsze pod względem kultury oddawania mocy I tyle.
20-30 lat temu turbo silniki, a zwłaszcza diesel nie były jakieś rewelacyjne. Dobry turbodiesel do setki sie napędzał w 15 sekund, a BMW w 12.9, takie 2.4td.
Dzisiaj 0.9 tce rozpedza sie w 11.2 I nazywamy mułem.
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1353 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-04-27, 06:47
A ja mam taką możliwość, że czasami na przemian jeżdżą swoim Tce 90 oraz 10-letnim turbo - dieslem Mitsubishi Space Star 1.9 DiD 102KM ( silnik koncernu Renault) i różnica jest kolosalna na korzyść diesla.
Oczywiście zdaję sobie sprawę z różnicy pojemności, ale jednak wyższy moment w dieslu robi swoje.
_________________ enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2017-04-27, 06:55, w całości zmieniany 2 razy
Moment w dieslu, o takiej samej mocy, co benzyna, bedzie sporo wyzszy. Jednak diesel ma tez swoje wady.
Jezdze na przemian: 09TCe SS, Suzuki Vitara 1.6 8V, Clio III 1.5dci 75PS.
W miescie, SS jest zdecydowanie najszybsza. W trasie Clio wydaje sie najszybsze, mimo ze jednak redukujac bieg, SS szybciej wyprzedza I to duzo szybciej. Ale dlugotrwala jazda 140km/h Clio jest cichsze I jeszcze przyspiesza na 5 biegu, ale redukcja biegu nic nie daje.
Vitara nie ma dachu, wiec jazda w trasie jest trudna, ale stary silnik 1.6 jest najwolniejszy, ma tylko 80PS, ale im mocniej deptam, tym lepiej jedzie. Mozna go krecic powyzej 6krpm, jeszcze ciagnie. Mozna sie calkiem sprawnie tym poruszac. W terenie reszta parku maszyn od Vitary odstaje dramatycznie.
Ostatnio zmieniony przez Michał B24 2017-04-27, 08:06, w całości zmieniany 1 raz
Trochę chyba dyskusja odbiegła od tematu:).
Jeśli chodzi o to który silnik ma lepszy moment itp. to proponuję spotkać się na ringu bokserskim reprezentując konkretne silniki i będzie wiadomo jaki najlepszy:)
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2017-05-09, 18:17
lisek400 napisał/a:
Umowa podpisana :)
Bialy blackshadow z czarnymi nadkolami + mata do bagaznika + zapas + czujniki + tylnie szyby elektryczne = 52 tysie
Do tego wczoraj przyczailem, ze oferta na oc i ac za 499 weszla tez na Dustera :)
Takiego samego białego blackshadow też zamówiłem ale zamiast czujników będzie kamera cofania, zamiast tylnich szyb będzie hak = 52,8 tysie
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
RTS Elblag po 3 mc negocjacji i przedstawieniu ofert w promieniu 400 km i wbiciu sie w termin Dustera, ktory juz zostal zamowiony, ale klient
sie wycofal (jeszcze byla mozliwosc zmiany koloru i doboru dodatkow, musial zostac tylko Blackshadow co mi pasowalo :p )
Bialy blackshadow z czarnymi nadkolami + mata do bagaznika + zapas + czujniki + tylnie szyby elektryczne = 52 tysie
Do tego wczoraj przyczailem, ze oferta na oc i ac za 499 weszla tez na Dustera :)
A który to dealer daje takie ładne rabaty?
o to samo miałem zapytać, też czekam na BS, w czerwcu ma być do odbioru. Czarna perła, czujniki parkowania,dywaniki gumowe,elektr.tylne szyby, podłokietnik = 56tyś z hakiem. + ubezpieczenie. Możecie podać linka do tego ubezpieczenia za 499?
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2017-05-17, 22:45
Cav napisał/a:
przemekadv napisał/a:
Cav napisał/a:
Jan Dusigaz napisał/a:
Panowie, jeśli potrafi się właściwie korzystać z auta to 1,6sce daje radę
Daje radę się wlec i nic więcej.
Twoje (i Tobie podobnych) zdanie na ten temat, nic w temacie nie zmienia, co najwyżej pokazuje jak małe masz pojęcie o czym piszesz (może brak skali porównawczej).
Kolego jak chcesz być taki skurpulatny to powiem co tak
Kia Sportage 1.7 diesel ma 12,3 s. do 100km/h
Dacia Duster 1.6 benzyna - 11 s. do 100 km/h
Tyle że ja nie mam 15 lat, więc tego typu papierowe dane zupełnie mnie nie interesują, zwłaszcza przy przyspieszeniu do 100 - zupełnie nieistotna wartość.
Dla mnie ważne jest to, co czujesz po wciśnięciu gazu, przy dowolnych obrotach.
Jak znajdziesz czasy przyspieszania na 5 i 6 biegu od drogowych prędkości, to wtedy się pochwal - różnice będą kolosalne.
Trochę to trwało ale poznajdowałem pomiary elastyczności samochodów (60-100 km/h 4 bieg) i tak:
Elastyczność (80-120 hm/h 5 bieg)
Dacia Duster 1,5 dCi (110 KM) 4x4 - 9,2 s
Kia Sportage 1,7 CRDi (115 KM) - 11,6 s
Różnice może i są ale nie tak kolosalne i chyba nie w tym kierunku.
Różne warianty Dusterów naprawdę nie mają się czego wstydzić przynajmniej w konfrontacji z Kią Sportege w zakresie elastyczności.
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
Ostatnio zmieniony przez pluto 2017-05-22, 21:14, w całości zmieniany 1 raz
Kia Sportage jest cięższa więc diesel 1.7 z 115KM to auto dla naprawdę cierpliwych. W konfiguracji z 6-biegową skrzynią to bardzo oszczędny zestaw, ale zamiast jechać ciągle zmieniasz biegi.
Trochę zastanawiający wynik.
Pokusiłem się o szybką kalkulację.
TCe jechało w zakresie 2600-4300obr/min, więc w większości miało do dyspozycji maksymalny moment.
Sce jechało w zakresie 2000-3400obr/min, więc wciąż poniżej max.
I tak zbliżone czasy?
Czyżby nadwaga 4x4 zabijała aż tak dużo?
Nie tylko waga, roznica miedzy Sandero a SS jest w predkosci maksymalnej widoczna, a na przyspieszenie do 100, roznicy nie ma specjalnej. opory wyzszej budy wchodza przy predkosciach 100+
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-05-18, 15:38
pluto napisał/a:
Trochę to trwało ale poznajdowałem pomiary elastyczności samochodów (60-100 km/h 4 bieg)
Jak to 4 bieg?
Przynajmniej Sportage ma skrzynię 6 biegową, więc jakiekolwiek pomiary biegu 4 są całkowicie bez sensu, a już na pewno w celu mierzenia elastyczności.
Mierzy się bieg najwyższy i jeden niżej.
4 bieg mierzyło się dla skrzyń 5 biegowych.
Musisz więc ponownie wykonać robotę, bo tą schrzaniłeś.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-05-18, 15:42
Maniak napisał/a:
Kia Sportage jest cięższa więc diesel 1.7 z 115KM to auto dla naprawdę cierpliwych. W konfiguracji z 6-biegową skrzynią to bardzo oszczędny zestaw, ale zamiast jechać ciągle zmieniasz biegi.
Wręcz przeciwnie - w porównaniu do Dustera 4x4 wreszcie jest odpoczynek od tej czynności.
Tak na oko - na każdym z biegów MOŻESZ jechać dwa razy dłużej niż w Dusterze.
Wydaje mi się że raz że użyteczne obroty są daleko szersze, dwa że kręci się niżej, czyli Duster po przełączeniu na 6 bieg był o 20% wyżej z obrotami, a do tego rozpędzał się do niższych prędkości, więc i góra była obcięta.
Silnikowi 1.7 crdi bliżej charakterystyką pracy do 1.2 tce niż do 1.5 dci 4WD.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum