Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Biała polarna Lodgy by route2000
Autor Wiadomość
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-05-16, 07:56   

route2000 napisał/a:


Potem rozwiążę sprawę wyłączenia dźwiękowej sygnalizacji niezapiętych pasów bezpieczeństwa. :->


Ja bym zostawil.chyba, ze jezdzisz bez pasow.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-05-16, 08:10   

Mam jakieś 500 drogi gruntowej do drogi asfaltowej, jak już jadę (jeszcze jedzie wolno), a żona już wtedy zapina pasy.
Ja zawsze pamiętam o pasach, ale ja trzeba coś podjechać kawałek to dźwięk trochę irytuje. ;-)
Zobaczymy....
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2017-05-16, 10:32   

Ja w PH1 mam wyciągniętą pod siedzeniem kierowcy wtyczkę prowadzącą do zamka pasów. Zostawiona luzem, nie trzeba mostkować. Tylko poduszek bocznych nie odłączaj ani nie testuj.
:idea: :lol:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-05-16, 10:57   

Pewnie da się zmienić czas tego pikania. Może to będzie rozwiązanie.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2017-05-16, 11:07   

Połowiczne, bo jak pasażer ruszy tyłkiem, to zaczyna odliczać od nowa. U kierowcy raczej na pewno nie ma czujnika zajętości, no chyba, że fotel na kontynent i na Anglię to ten sam fotel.
Zresztą już ktoś próbował software'owo i chyba nie da rady zmienić parametrów czasowych, tylko można zał/wył.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-05-16, 11:16   

Marek1603 napisał/a:
Pewnie da się zmienić czas tego pikania. Może to będzie rozwiązanie.

Syn jest studentem informatyki, więc jak będzie miał więcej czasu, to dokopie w tym programie, tam gdzie jest zmiana parametru sygnalizacji.
Wcześniej zaleźliśmy w innym miejscu, gdzie (chyba) można całkiem wyłączyć dźwięk piszczyka (z deski rozdzielczej), ale nie będzie wtedy dźwięku sygnalizacji np. rezerwy paliwa, czy CHECK itp.
Narazie tego nie ruszaliśmy. jeszcze zobaczymy u ruskich sąsiadów, jak to oni zrobili (bo tam jest, widzieliśmy to, trzeba jeszcze dodatkowo ściągnąć jakiś program do deaktywacji dźwięku).
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2017-05-16, 11:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-10-25, 13:13   

Mnie dawno nie było w swoim wątku, bo co miałem pisać, jak nic specjalnie się nie działo..... lałem paliwo i jechałem. Nawinąłem już przez 3,5 roku ponad 85 tys.km. ;-)

W ubiegłym tygodniu zrobiłem rozrząd z pompą wody, pasek osprzętu z rolką, wymiana oleju (wcześniej płukanka płynem Liqui Moly), no i wymiana płynu chłodniczego (spuszczony był płyn z powodu wymiany pompy wody) na inny firmy Prestone. Wymieniłem filtry powietrza i kabinowy. Całość robiłem już u mechanika (nie w ASO, bo już jest po gwarancji).
Materiały kupowałem w necie (znana firma wysyłkowa oryginalnych części Renault i Dacia).

Po tym zabiegu silnik jakby bardziej równomierniej pracuje, nie ma sporadycznego falowania obrotów na zimnym, co czasami się zdarzało.

Będę niedługo wymieniał świece zapłonowe, przewody WN i dalsza regulacja zaworów.
A wcześniej jeszcze mini przegląd LPG. ;-)

I dalej w drogę... :-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
kuba_malenstwo 


Marka: Dacia/Seat
Model: Lodgy/Mii
Silnik: 1.6 MPi LPG Fabryczne/1,0 MPi 60KM LPG BRC
Rocznik: 2015/2015
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lut 2015
Posty: 220
Skąd: Kraków/Elbląg
Wysłany: 2017-11-06, 21:26   

route2000, czy słyszysz podczas pracy silnika zasilanego LPG/PB, że auto wymaga regulacji luzów zaworowych?

Mam fabryczną instalację LPG (co się wiąże ze zmodyfikowaną głowicą) i bez regulacji zrobione 65tkm, bo producent zaleca ten zabieg na przebieg 100tkm. Ostatnio - jakieś 2 tkm temu miałem na gwarancji wymienianą uszczelkę pokrywy zaworów (zapocenie) i zaproponowano mi by w obniżonej cenie wyregulować zawory, ale powiedziałem mechanikowi, że nie chcę tego jeszcze robić, bo spod pokrywy silnika nie dobiegają żadne niepokojące dźwięki i podczas wymiany uszczelki uzyskałem informację, że z luzami wszystko ok.
Przewrotnie planuję zrobić regulację na chwilę przed końcem gwarancji czyli przed 80tkm..
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-11-07, 10:24   

Wiesz, jestem osobą niedosłyszącą i nie odpowiem na to pytanie dokładnie.
Ale regulacja jest dość prosta jak na ten silnik, koszt to raptem 100 zł u mechanika (nie ASO. bo koszt wynosi 320 zł), no i koszt nowej uszczelki pod pokrywę zaworów ok. 40 zł.
Niedawno zmieniałem rozrząd to spytałem mechanika czy zawory przypadkiem nie klepią to mi powiedział, że nie.
Myślę, że nie ma co tak bardzo oszczędzać na to i dać je do regulacji. To nie zaszkodzi, a tym bardziej wydłużysz sprawność silnika. Miałem już dwie regulacje i za każdym razem maiłem trochę poniżej/powyżej normy. Niedługo będę jechał na następną regulację. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-02-07, 12:01   Wymiana termostatu.

Ostatnio zauważyłem bardzo słabe ogrzewanie wnętrza w zimne dni.
Od razu podejrzewałem padnięty termostat (przejechałem prawie 90 tys. km)
Zakupiłem nowy termostat Calorstat by Vernet na 83 st (taki był fabrycznie zamontowany).
Przy okazji dokonałem płukania układu chłodzenia i wymiany płynu chłodzącego, bo już był "brudny".
Po tym zabiegu wszystko działa jak należy, silnik szybko się nagrzewa niż przedtem.

Operacja wymiany jest bardzo prosta, wystarczy mieć klucz nasadowy 10, trzeba najpierw spuścić płyn, ja tak to zrobiłem, że nie odłączałem dolnego węża od chłodnicy, bo dostęp do tego jest trudny (trzeba by było zdemontować zderzak, a mi się nie chciało :-P ), tylko okręciłem zawór odpowietrzający i poprzez wciśniętą rurkę do odpowietrznika wylałem trochę płynu do plastikowej butelki, a jak już trochę płynu ubyło w zbiorniczku wyrównawczym, to ściągnąłem grubszy wąż od zbiorniczka, zatkałem wąż i ściągnąłem wąż pod auto do przygotowanej miski i tam zlałem resztę płynu. Następnie zdjąłem rurę wlotową powietrza do puszki filtra powietrza, by nie przeszkadzało, kluczem 10 odkręciłem 3 śruby mocującą plastikową obudowę termostatu (jest umieszczony po prawej strony silnika patrząc od przodu). Potem już odchyliłem je obudowę z grubą rurą i miałem dostęp do termostatu. wymieniłem je na nowy i złożyłem je w odwrotnej kolejności do demontażu. Na koniec założyłem wąż do zbiorniczka wyrównawczego i wlałem nowy płyn chłodniczy.
Tylko trzeba pamiętać o odpowiednim odpowietrzeniu układu chłodzenia. ;-)

Niżej zdjęcie uszkodzonego termostatu, gdzie widać wywaloną wewnętrzną uszczelkę co spowodowało przepływ cieczy chłodzącej na duży obieg czyli do chłodnicy.
A na drugim zdjęciu widać pod światło jaka jest szczelina, gdzie płyn "uciekał" do chłodnicy.

Wywalona wenętrzna uszczelka.JPG
Plik ściągnięto 5 raz(y) 120,71 KB

Szczelina w termostacie.JPG
Plik ściągnięto 10 raz(y) 100,67 KB

_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-02-07, 12:36   

Oby wszystkie problemy sie dalo tak latwo rozwiazac ;-) .
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-02-07, 14:13   

shrek i o to chodzi.
Jak jak kocham prostotę w życiu, że wiele rzeczy samemu da się robić i mieć z tego satysfakcję. ;-)

A tak mam pewien pomysł jak to zrobić, by w przyszłości łatwiej spuszczać płyn chłodniczy.
W dolnej części węża, gdzie rura idzie do zbiornika wyrównawczego, przeciąć rurę, wstawić jakby trójnik z zaworem i zacisnąć opaskami metalowymi. Taki zaworowy trójnik trzeba zrobić w warsztacie mechanicznym (mam taką możliwość).
Jak będzie potrzeba, to tylko pod spodem podłożyć miskę, odkręcić zawór i płyn spłynie do miski. :-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne