Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Test Logana MCV II FL 1,0 SCE
Autor Wiadomość
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-05-07, 18:30   Test Logana MCV II FL 1,0 SCE

Jakiś czas temu mieliśmy Logana z 1,0 SCE

Zapraszam do testu
http://www.test.auto.pl/t...ce-75-laureate/
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2017-05-07, 19:09   

Cytat:
...a co najważniejsze klimatyzacja działa sprawnie i szybko.

W znaczeniu coś zmieniono na plus wraz z liftingiem?
Czy też Wasze "sprawne i szybkie" to to samo co innych "słabe" chłodzenie?
 
paulus108 


Marka: Skoda
Model: Octavia
Silnik: 1.2
Rocznik: 2017
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 76
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-05-08, 11:45   

Fajny test.
Chyba jedyny po polsku z silnikiem 1.0 z Loganem kombi (a moze w ogole nawet z Loganem/Sandero).

To wlasciwie wychodzi na to, ze chyba ten silnik 1.0 spala troche mniej niz 1.2?

Ciekawe jak bedzie z bezawaryjnoscia.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-05-08, 12:06   

4,4 l na 100 bardzo bym to chciał zobaczyć
 
spoogie 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.3L 130KM
Rocznik: 2022
Wersja: Prestige
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 82
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-05-09, 08:13   

-10 Nm w porównaniu do poprzedniego silnika to chyba jednak czuć różnice. Już sam 1.2L 16v demonem mocy nie był a co dopiero to maleństwo bez turbo. Nie po to się kupuje kombi żeby jeździć samemu. Przecież wtedy przecież zwykłe sandero by wystarczyło.
 
paulus108 


Marka: Skoda
Model: Octavia
Silnik: 1.2
Rocznik: 2017
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 76
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-05-09, 08:51   

spoogie napisał/a:
-10 Nm w porównaniu do poprzedniego silnika to chyba jednak czuć różnice. Już sam 1.2L 16v demonem mocy nie był a co dopiero to maleństwo bez turbo. Nie po to się kupuje kombi żeby jeździć samemu. Przecież wtedy przecież zwykłe sandero by wystarczyło.


niekoniecznie. Wlasnie niekiedy ktos jezdzi sam, czy tylko z 1 osoba, ale potrzebuje duzego bagaznika, i nie po to zeby wozic kartofle (zart;-) ale czasem troszke wieksze czy dluzsze przedmioty czy duzego pieska.

Albo moze sie komus zwyczajnie Sandero nie podobac, a kombi juz tak...
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-09, 09:17   

To jeszcze obejrzyj przebieg krzywej momentu i mocy w Sce i 1.2 16V - przy normalnej miejskiej eksploatacji ten pierwszy jest znacznie żwawszy ... co innego autostrada ......
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2017-05-09, 12:30   

-10Nm, ale osiąganych przy niższych obrotach, więc tutaj aż tak bym nie demonizował.
Nie miałem tej przyjemności porównania wykresów obu silników, ale jest znaczna szansa, że idą "łeb w łeb".
Zresztą te 107 w 1.2 d*py nie urywa, 1.2 od Kijanki oferuje 122Nm, a pojemność przecież ta sama.

Natomiast 1.2 ma trochę ważniejszą przewagę - dłuższe przełożenia skrzyni biegów.
Żadna nie jest dedykowana na trasy, ale starsza jednak trochę dłuższa.
Zacytuje samego siebie:

Cytat:
Sandero + Logan 1.0 SCe (75):
- Przełożenie najwyższego biegu - 29,83
- Prędkość obrotowa silnika przy 90km/h - 3.000 [obr/min]
- Prędkość obrotowa silnika przy 140km/h - 4.700 [obr/min]

Sandero + Logan 1.2 SCe (75):
- Przełożenie najwyższego biegu - 31,77
- Prędkość obrotowa silnika przy 90km/h - 2.850 [obr/min]
- Prędkość obrotowa silnika przy 140km/h - 4.400 [obr/min]
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-09, 13:04   

DrOzda napisał/a:
obejrzyj przebieg krzywej momentu i mocy w Sce

?
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-09, 13:53   

Niestety klasycznego nie znalazłem ale ekstrapolując filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=kAJAkV-ru0g
domyślam się że VVT udostępnia z 90% jego wartości już pewnie od 1800 obrotów .....
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-05-09, 18:26   

Nie wiem czy dobrze rozumiem ale jest coś na wzór zmiennych faz rozrządu.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-09, 18:37   

VVT - "normalne" zmienne fazy rozrządu sterowane kołami wałków rozrządu.
Dodatkowo łańcuch zamiast paska plus znane z Tce tłoki/cylindry pokryte grafitem zmniejszające tarcie wewnętrzne silnika.
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-05-10, 19:30   

DrOzda napisał/a:
To jeszcze obejrzyj przebieg krzywej momentu i mocy w Sce i 1.2 16V - przy normalnej miejskiej eksploatacji ten pierwszy jest znacznie żwawszy ... co innego autostrada ......


Przebieg momentu wg. producenta w prezentacji, a rzeczywisty wykres na hamowni to dwie różne rzeczy ;)
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2017-05-10, 20:40   

A odpowiedzi, na moje całkowicie poważne pytanie odnośnie klimatyzacji, nie dostałem... :roll:
 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-05-10, 21:52   

DrOzda napisał/a:
To jeszcze obejrzyj przebieg krzywej momentu i mocy w Sce i 1.2 16V - przy normalnej miejskiej eksploatacji ten pierwszy jest znacznie żwawszy ... co innego autostrada ......

Przecież 1.2 16v ma te 97Nm niżej niż 1.0 SCe. Tak na oko 2800 vs 3500
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-05-11, 06:40   

GRL napisał/a:
A odpowiedzi, na moje całkowicie poważne pytanie odnośnie klimatyzacji, nie dostałem...

Autko testowane w okresie wiosennym, gdzie jak wiadomo temperatury nie są wysokie, więc ciężko oczekiwać, aby dobrze sprawdzić działanie klimatyzacji ;-)
_________________
enjoy the silence
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-05-11, 07:58   

Trzeba czekać na wielkie upały, by sprawdzić działanie klimy. :->
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
paulus108 


Marka: Skoda
Model: Octavia
Silnik: 1.2
Rocznik: 2017
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 76
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-05-11, 08:58   

route2000 napisał/a:
Trzeba czekać na wielkie upały, by sprawdzić działanie klimy. :->


W Gdansku wczoraj ok. 8 rano byl 1 stopien Celsjusza i sypal snieg... 10 maja...

Wiec na "wielkie upaly" to bym nie liczyl... choc klimat sie ociepla (wszedzie tylko nie w Polsce?).

PS. ja to w ogole klimy prawie nie uzywam, tylko w okresie koniec maja/poczatek czerwca - przelom sierpnia/wrzesnia, a rok temu dwa razy sie w wakacje zalatwilem - ostry bol gardla, katar, itp. Wiec nawet sie zaczalem zastanawiac czy w tym klimacie klima ma sens... (ponoc nie uzywana sie moze zepsuc bo sie zatrze sprezarka czy cos takiego...).
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2017-05-11, 10:21   

Bo klimy to trzeba umieć używać ;-) Nie kierować przede wszystkim nawiewów na siebie czy nogi, tylko na szybę. Wyłączać klimę kilka minut przed przyjazdem na miejsce w celu zmniejszenia różnicy temperatur w aucie i na zewnątrz. Poza tym raz do roku odgrzybiać i włączać min. raz na miesiąc na 10 min w celu smarowania sprężarki.
 
paulus108 


Marka: Skoda
Model: Octavia
Silnik: 1.2
Rocznik: 2017
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 76
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-05-11, 11:32   

sluchaj, ja to wszystko robie, a i tak bardzo czesto sie niestety przeziebiam (gorzej ze czesto tez moja Pociecha malutka)... widac taki mam organizm... kiedys czytalem w Auto Motor Sport wywiad z owczesnym szefem VW - Piechem i on mowil, ze nie jest zwolennikiem klimatyzacji w samochodach w naszym klimacie bo czlowiek czesto jest przez nia chory - "ale bredzi" pomyslalem... i co? I teraz sam to poniekad potwierdzam... tyle ze w lato bez klimy to czasem trudno w aucie wytrzymac - inny fakt. I we Wloszech auta bez klimy sobie nie wyobrazam, ale w sumie w naszym klimacie... bo ja wiem...
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-05-11, 11:36   

Klima ma sens do suszenia szyb z pary w okresach przejściowych.
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-05-11, 16:08   

paulus108 napisał/a:
sluchaj, ja to wszystko robie, a i tak bardzo czesto sie niestety przeziebiam (gorzej ze czesto tez moja Pociecha malutka)... widac taki mam organizm... kiedys czytalem w Auto Motor Sport wywiad z owczesnym szefem VW - Piechem i on mowil, ze nie jest zwolennikiem klimatyzacji w samochodach w naszym klimacie bo czlowiek czesto jest przez nia chory - "ale bredzi" pomyslalem... i co? I teraz sam to poniekad potwierdzam... tyle ze w lato bez klimy to czasem trudno w aucie wytrzymac - inny fakt. I we Wloszech auta bez klimy sobie nie wyobrazam, ale w sumie w naszym klimacie... bo ja wiem...


W mieście z klimy nie korzystam, tylko w trasie i nigdy chory przez nią nie byłem.
 
paulus108 


Marka: Skoda
Model: Octavia
Silnik: 1.2
Rocznik: 2017
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 76
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-05-13, 09:06   

Kolejny test Logana z 1.0...
podobnie niskie spalanie.
http://francuskie.pl/daci...i-sposob-kombi/
 
ryjas 


Marka: Peugeot
Model: Grand Scenic, Pug 306
Silnik: 1,9 dCi 130 KM FAP, 1,4 75KM
Rocznik: 2006,1999
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 311
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-05-17, 19:53   

W tej chwili to samo auto testuje autogaleria.pl. Niedługo test. Mnie to spalanie szokuje. Dynamika silnika trzycylindrowego może niejednego zaskoczyć. Jest więcej pary bez wciskania gazu. Pojawia się jakby mimo wolnie, ale oczywiście przy mocnym ciśnięciu nic sienie zmienia.
Sam bym do MCV tego silnika nie wybrał, ale do Sandero chyba w sam raz. Najciekawsze jest to że ten silnik będą wsadzac w podstawowych Clio. W Micrze która jest technicznym bliżniakiem ten silnik juz montują.
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-05-18, 19:14   

Jeśli chodzi o wyciszenie i redukcje drgań to silnik 1,0 SCE jest dużo lepszy od 0,9 TCE
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne