Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Blog na DaciaLoganII.BlogSpot.Com
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-23, 01:47   

skylar napisał/a:
potocznie oba typy nazywa się belkami skrętnymi

Wystarczy używać nazw technicznych i nie będzie bałaganu.

Przykłady niepoprawnego użycia terminów - nawet przez teoretycznie specjalistów - niczego tu nie zmieniają.
 
skylar 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.5 dCi 90km
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 163
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-03-23, 11:21   

Cytat:
Wystarczy używać nazw technicznych i nie będzie bałaganu.

Jestem jak najbardziej za :-) . Jednocześnie jestem niezmiernie szczęśliwy, że w Daci nie znajdę nie nadającego się na polskie drogi rozwiązania z drążkami skrętnymi :mrgreen: .

Nie zmienia to faktu, że podobnie jak do używania poprawnej polszczyzny, nie da się zmusić całego społeczeństwa do używania poprawnych z punktu technicznego nazw. Dlatego według mnie nie bez powodu Dacia-Renault w swoim katalogu dla Logana MCV nie użyła nazwy belka skrętna, która znacznej części użytkowników samochodów koncernu PSA z drążkami skrętnymi, kojarzy się bardzo negatywnie.
Ostatnio zmieniony przez skylar 2015-03-23, 11:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-23, 11:42   

skylar napisał/a:
nie nadającego się na polskie drogi rozwiązania z drążkami skrętnymi

Zawieszenie na drążkach świetnie nadaje się na wszelkie drogi - oraz brak dróg, czyli teren, o czym świadczy używanie go w czołgach czy pojazdach użytkowych (:
 
skylar 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.5 dCi 90km
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 163
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-03-23, 11:48   

W wersji PSA niestety nie. Na polskich drogach często co 4-5lat trzeba robić. Koszt ok. 1000zł.
Ostatnio zmieniony przez skylar 2015-03-23, 11:52, w całości zmieniany 3 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-23, 12:04   

skylar napisał/a:
W wersji PSA niestety nie

Być może, ale wtedy jest to problem z PSA, a nie ogólnie z zawieszeniem tego typu.

...Aczkolwiek jeśli na świecie coś się sprawdza, a tylko w Polsce okazuje się nietrwałe, to zazwyczaj jest to wina naszej ułańskiej fantazji i dezynwoltury względem danych technicznych (np ładowności) i zaleceń serwisowych...
 
skylar 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.5 dCi 90km
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 163
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-03-23, 12:51   

laisar napisał/a:
jest to problem z PSA

To nie jest problem PSA. To jest problem użytkowników samochodów tego koncernu. Przykład pierwszy lepszy z brzegu - bardzo popularna 206ka. Produkcja w latach 1998 – 2012. Nie powiesz, że nie mogli zmodyfikować zawieszenia w tym okresie tak aby było trwalsze (zastosowane łożyska igiełkowe są bardzo trwałe mechanicznie, ale nie odporne na korozję). Połączenie naszych dziurawych dróg z korozją jest główną przyczyną zużywania się belki. Na zachodnich równych drogach problem występuje dużo rzadziej to co się będzie PSA przejmowało. Czysta kasa bo ASO wymieniają całe belki.
laisar napisał/a:
zaleceń serwisowych...

Niestety nie spotkałem się z żadnymi. Przy czym często nawet na szarpakach nie można stwierdzić uszkodzenia belki, bo luzów nie ma a łożyska są zardzewiałe i belka nadaje się do regeneracji. Gdyby nie ta wewnętrzna korozja łożysk to taka belka byłaby nie do zajechania bo jak sam zauważyłeś jest to jedno z najodporniejszych zawieszeń na dziurawe drogi.

Powiesz, że można profilaktycznie wymieniać łożyska i uszczelnienia (co ile km nikt nie wie, nawet ASO robi z belką dopiero jak jest zajechana). Niestety taka profilaktyka niewiele różni się od regeneracji całej belki (trzeba ją tak samo w całości rozebrać). Jak masz szczęście to oszczędzisz na czopach, ale jeśli zrobisz ta operację sam lub w słabym warsztacie to może się okazać, że miałeś szczelną belkę a po profilaktycznej wymianie łożysk masz nieszczelną belkę i zamiast jeszcze pojeździć parę lat masz ją do regeneracji za parę miesięcy. Możliwy niewielki zysk a duża możliwość utopienia kasy.

Ogólnie zalecenia większości mechaników są takie, żeby jeździć do momentu pojawienia się objawów uszkodzenia belki, a wtedy planować kompleksową naprawę.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-24, 14:40   

@skylar: Jeżeli francuscy rolnicy katują swoje auta po polnych drogach (a na prowincji miewają gorsze drogi niż u nas) i przejeżdżają one 300 tys. do naprawy to nie bardzo jest tu co poprawiać pod kątem trwałości.

Chociaż jeśli głównym problemem faktycznie jest korozja, to niestety - "taki mamy klimat": znacznie gorszy pod tym względem niż Żabolandia (;

Co prawa w krajach skandynawskich też jakoś nie słychać większych narzekań... ale być może to z kolei dzięki oszczędnemu gospodarowaniu solą na drogach.

W takim przypadku zaleceniem serwisowym byłoby dbanie o szczelność łożysk - np przez częste i obfite smarowanie.

Tylko że to jednak trochę inna sprawa niż (nie)trwałość mechaniczna z powodu sugerowanej dziurawości polskich dróg - bo na to ten typ zawieszenia jest akurat dość odporny.



Podsumowując i wracając do dacii: oprócz dustera 4x4 wszystkie mają tylną belkę skrętną. Hwgh! (:


(...Duster 4x4 ma natomiast skrętny drążek stabilizacyjny - z tyłu i z przodu, a pozostałe modele, chyba tylko poza najsłabszymi dawnymi wersjami silnikowymi, też zazwyczaj mają ten drugi).
 
skylar 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.5 dCi 90km
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 163
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-03-24, 20:45   

laisar napisał/a:
Chociaż jeśli głównym problemem faktycznie jest korozja, to niestety - "taki mamy klimat": znacznie gorszy pod tym względem niż Żabolandia (;

Jak to pewien mądry człowiek powiedział klimat umiarkowany charakteryzuje się nieumiarkowanymi zmianami pogody :mrgreen: . Niestety mamy taki klimat, że bardzo często w zimie co najmniej dwa razy dziennie masz przejście przez temperaturę 0st. C. A to jak dla mnie może powodować szybsze skraplanie się wody w teoretycznie hermetycznej belce, a w efekcie następuje uszkodzenie korozyjne, które skutkuje uszkodzeniem łożysk i uszczelniaczy. Po zdjęciu wahacza z takiej teoretycznie hermetycznej belki potrafi lecieć woda.
laisar napisał/a:
Co prawa w krajach skandynawskich też jakoś nie słychać większych narzekań... ale być może to z kolei dzięki oszczędnemu gospodarowaniu solą na drogach.

Tak, jak napisałeś brak soli na pewno pomaga. Ale ważniejsze jest co innego, że jak już przyjdzie zima to trzyma. A nie tak jak u nas w nocy zima, nad ranem i wieczorem jesień a w południe letnie słoneczko i wszystko płynie ;-) .
laisar napisał/a:
W takim przypadku zaleceniem serwisowym byłoby dbanie o szczelność łożysk - np przez częste i obfite smarowanie.

Niestety przez to, że belka jest "hermetyczna" nie ma jak smarować łożysk. Żeby nasmarować łożyska musisz rozebrać większą część belki . Ktoś próbował zakładać kalamitki do takiej belki żeby ją co pewien czas smarować. Niestety nie wiem jaki był skutek takiej przeróbki.
laisar napisał/a:
Tylko że to jednak trochę inna sprawa niż (nie)trwałość mechaniczna z powodu sugerowanej dziurawości polskich dróg - bo na to ten typ zawieszenia jest akurat dość odporny.

Nie jest to pierwszy w historii przypadek, gdzie drobne pierdoły rozkładają dobre rozwiązanie. Nasze dziurawe drogi o tyle mają wpływ na uszkodzenie belki, że znacząco skracają czas (dokładnie przebieg) pomiędzy powstaniem korozji w łożysku a powstaniem luzu na kole, czyli momentem w którym można stwierdzić, że belka nadaje się do regeneracji.
laisar napisał/a:
Podsumowując i wracając do dacii: oprócz dustera 4x4 wszystkie mają tylną belkę skrętną. Hwgh! (:

I niech tak pozostanie bo najprostsze rozwiązania często są najlepsze. Coś jak ruskie gniotsa nie łamiotsa. Jak dla mnie urok Daci jest właśnie w prostocie. Z mojego doświadczenia w belkach jakie są w Dacii to mogą ewentualnie po 12-15 latach przegnić sprężyny. Jak już tak przechodzimy na indiański to też Howgh!
Ostatnio zmieniony przez skylar 2015-03-25, 07:28, w całości zmieniany 4 razy  
 
Hamil 



Marka: Dacia
Model: logan
Silnik: 1.6MPI
Dołączył: 15 Gru 2011
Posty: 71
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-28, 18:04   

skylar napisał/a:
Cały bałagan wynika z tego, że potocznie oba typy nazywa się belkami skrętnymi.Przykład ze strony Antałex'u .


Tutaj również mnóstwo ciekawostek o naprawie tylnej belki, źródło www.szmytek.pl niestety ten typ auta, tak ma :)
 
paulus108 


Marka: Skoda
Model: Octavia
Silnik: 1.2
Rocznik: 2017
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 76
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-05-04, 12:43   

dzien dobry :-)

czy ten watek jest zupelnie martwy - czy moze wlasciciel auta jeszcze czasem forum czyta???
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-05-05, 22:05   

Piszesz głupoty łożyska da się wyminić nie wyciągając belki natomiast bez demontażu nie da się wymienić czopów. Ale w nie przeciążanym aucie w naszy klimacie belka wytrzymuje ok 150 tys. Obecnie porządna regenaracja belki kosztuje ok 750 zł
 
Dawid_Bittner 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2 16V 75KM + LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 22
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-05-23, 10:33   Martwy wątek

Witam. Chciałbym się ustosunkować do wypowiedzi osoby przedstawiającej się pseudonimem "paulus108" z Gdańska. Jak Pan słusznie zauważył, nie jestem stałym bywalcem Forum Elektrody, ale zapewniam, że odbieram korespondencję oraz odpisuję na nią. Nie ukrywam, że cieszę się, że ten wątek komuś pomaga. Nie mam zwyczaju chwalić się umiejętnościami czy jakością auta, kupiłem je ze względu na fabryczną instalację LPG, przestrzeń na tylnych siedzeniach, rozmiary bagażnika oraz to, że w rodzinie była już Dacia Logan MCV 1G. Gdybym miał więcej funduszy być może kupiłbym Fabię z większym bagażnikiem ze względu na znajome już sklepy oraz serwisy Škody, przy Dacii jestem nowicjuszem. Posiadałem wcześniej Škodę Felicję 1.3 z 2000 r., ale koszty planowanych napraw przewyższyły parokrotnie jej wartość, stąd zapadła decyzja o jej sprzedaniu po 16 latach. Napraw Dacii jak na razie nie miałem (no może oprócz LPG, wymiany klocków hamulcowych i samodzielnego czyszczenia głowicy LPG). Daleki jestem od moderowania tegoż wątku, założyłem je w celu otrzymywania informacji na temat nieścisłości czy uwag dotyczących strony, ale jeśli przydaje się także do innych spraw to super - w końcu czy to ważne pod jakim wątkiem znajdę pomocną dłoń? Proszę mi wybaczyć, ale nie dysponuję większą ilością czasu, aby aktualizować bieżąco tę stronę - chociaż starałem się udostępniać aktualne numery czasopism opisujące rodzinę Dacii (Sandero, Logan, MCV) - nadal jako archiwalne w większości do kupienia w Krakowie - Nowej Hucie na TOMEX-ie. Pewnie niedługo pojawi się wersja 3G tego samochodu. Proszę mnie źle nie zrozumieć, ale podczas pisania poświęcałem przynajmniej godzinę dziennie przez parę miesięcy, aby przygotowywać zdjęcia, obrabiać je oraz naturalnie redagować teksty. No cóż latka lecą a i priorytety jakby się pozmieniały. Swoją drogą proszę spróbować samodzielnie przygotować analogiczne zestawienia porównujące to autko ze skodą Oktavią (którą Pan jak sądzę jeszcze posiada), na pewno byłoby to dużo bardziej interesujące niż porównanie z najmniejszą Škodą (aczkolwiek dość popularną swego czasu). Pomyślałem sobie, że dam przykład na wzór innych osób, które w podobny sposób wcześniej się tak zachowały. Z mojej strony chciałbym w najbliższym czasie upublicznić dostępne mi faktury, aby każdy widział jakie koszty czekają na potencjalnego użytkownika tego pojazdu i niestety pewnie na tym zakończę aktualizację strony dacialoganii.blogspot.com - chociaż kto wie? Może z czasem mogłyby pojawić się zdjęcia po 5, 10 i 15 latach jej używania - z pewnością coraz mniej będą atrakcyjne. Na Pana pytania chętnie odpowiem (o ile dam radę) poprzez mechanizmy PW lub adres dawid.bittner@gmail.com. Pozdrawiam. Dawid Bittner.
_________________
Dawid Bittner
Ostatnio zmieniony przez Dawid_Bittner 2017-05-23, 10:36, w całości zmieniany 2 razy  
 
Hamil 



Marka: Dacia
Model: logan
Silnik: 1.6MPI
Dołączył: 15 Gru 2011
Posty: 71
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-08, 21:12   

wuju napisał/a:
Piszesz głupoty łożyska da się wyminić nie wyciągając belki natomiast bez demontażu nie da się wymienić czopów. Ale w nie przeciążanym aucie w naszy klimacie belka wytrzymuje ok 150 tys. Obecnie porządna regenaracja belki kosztuje ok 750 zł


aktualne cenniki za belki https://wymianatylnejbelki.pl/, kilka warsztatów w Polsce, na swoją robotę daja gwarancje 3 lata bodajże...
_________________
Dacia...czemu nie.
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-09-08, 22:47   

W Antałexie (jedna z bardziej znanych firm zajmująca się regeneracją belek ) 650 zł za belkę regenerowaną plus stara do zwrotu.
 
Dyziek 



Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 437
Skąd: Wawa
Wysłany: 2017-09-10, 19:30   

ew. podwarszawski GreenCar też dobrze robi regenerację belek.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne