W clio chłopaki też całe belki przerzucali, z tego względu że łatwiej szybciej i taniej :)
W Dacii jest ten problem o którym piszesz, że nie za bardzo jest z czego kupić belkę z tarczami, która będzie pasować p&p
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3597 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-02, 16:50
Biorąc pod uwagę przeciętny rozkład mas hamowania 80:20 to już po prostu lepiej wydać kasę na częstsze czyszczenie wnętrze bebnów z pyłu i wymieniać szczęki niż bawić się w swapy. Dodatkowo ponieważ teraz moduł abs/esp steruje hamowaniem pewnie trzeba by mu zmienić program po instalacji tarcz z tyłu. ..
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2016-04-02, 16:51, w całości zmieniany 1 raz
Jeżeli jesteśmy wstanie zablokować koła/lub doprowadzić so zadziałania ABS-u to limit hamowania leży nie w układzie hamulcowym lecz w przyczepności opon. W takim wypadku nawet hiper tarcze i klocki nam nie pomgą. Co najwyżej poprawi poprawi się nam "modulacja" hamulców i siła wymagana do zablokowania..
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
damiaszek wszystko ładnie pięknie, tylko nie bierzesz pod uwagę tego że w moim przypadku po hamowaniu ze 170 tarcze są do wyrzucenia, poza tym jak ostrzej pojeździsz czuć że hamulce płyną.
Kolejna sprawa - mega szybkie zużycie klocków na małych, litych tarczach, jakoś w bmw pomimo agresywnego stylu jazdy nie mam takich problemów
Jeśli chodzi o zużycie, to bębny i szczęki będą trwalsze niż tarcze. Rozmiaru klocków z przodu nie zmienisz nie zmieniając zacisków, a i co do wentylowanych tarcz też mam wątpliwości czy takie wejdą. W tico zakładali tarcze wentylowane od swifta, ale były grubsze i trzeba było wstępnie zebrać kilka milimetrów z kloców aby to wszystko zmienić. Lepiej do agresywnej jazdy zostawić BMW, a loganem jeździć statecznie
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Zmiana z litych na wentylowane jest p&p jeśli zostawimy ten sam rozmiar
W dci i tce są wentylowane wiec jarzmo stare zostaje, jedynie zacisk inny a to nie problem sztuka rzeźbienia zaczyna się jeśli chodzi o większe i wentylowane tarcze
Wymiana samych bębnów z tył na tarcze przyniesie spadek skuteczności hamowania. Tarcza wentylowana jest grubsza od litej, więc zacisk musi być inny, często inny zacisk oznacza inne jarzmo, bo zmienia się mocowanie i grubość tarczy i klocki. Jarzm i zacisków najlepiej szukać w obrębie tego samego gatunku. Konstruktorzy mają narzucone koszty, więc korzystają z możliwie dużej liczby gotowych rozwiązań. Najlepiej mieć kogoś na szocie i kombinować. Tarcze przy tym to już najmniejsze piwo, bo są produkowany przez niezależnych producentów i często przednia tarcza we Fiacie jest tylna w Audi. Dość fajne crossy na tarcze i klocki robi baza TecDoc.
Wysłany: 2016-10-03, 11:17 Od czego większe hamulce w loganie 2011r.
Dobry.
Oststnio dosc duzo jeździłem z przyczepa i laweta i stwierdzam ze musze wzmocnić hamulce. Puchna po 1 hamowaniu. Pytanie od czego by pasowały wieksze zaciski/zwrotnice? I tam bede mial niedlugo do wymiany tarcze i klocki to bym już caly wiekszy zestaw kupil.
Musisz kupić większe tarcze i zaciski.
Najpierw zwróć uwagę ile jest miejsca między felgą, a zaciskiem. Może się okazać, że do wymiany będą felgi z oponami.
Idż na szrot i popatrz. Bo inaczej nie da rady. Zawsze można coś dorobić. Zobacz tu. http://www.rezerwa126p.pl...lcow-tarczowych
Co prawda nie jestem za takim przerabianiem w wypadku zmiany tarczy na tarczę bo masz wtedy mocowanie na dwa punkty i bez podparcia o oś zwrotnicy.
Zawsze można dać wentylowane od MCV.
Ostatnio zmieniony przez kali 2016-10-03, 14:14, w całości zmieniany 1 raz
Jeżeli się nie myle to w daci najpopularniejsze jest ATE w modelach sportowych występujące o całkowicie innej konstrukcji od naszej więc wszystkie RS odpadają z miejsca .
W ate wspólna zwrotnica jest tylko dla bliskiej gamy modelowej .
Więc trzeba iść na grubo zmieniać cały system albo poszukać od ate trochę większej tarczy .
Normalnie to zaczyna się od kupienia zwrotnicy a potem się coś dopasowuje .
Nawet nie podałeś jakie masz teraz tarcze wiec nie wiemy o czym rozmawiamy
W pick-upie masz już największe z fabrycznych loganowych.
W daciach większe są w dusterach i lodgy z ESP - do tarcz 280 mm. Czy będą pasować do logana - nie wiadomo, nie da się tego określić na podstawie dokumentacji technicznej. Trzeba podjechać do sklepu z częściami i porównywać punkty mocowań.
(Osobną kwestią jest legalne dopuszczenie do ruchu albo ryzyko ponoszone bez niego...).
Zamierzam u siebie zrobić swap przednich hamulców.
Opcji jest kilka :
-zacisk logan ii tce / dci wentylowana tarcza I na tym koniec
I tu pytanie czy jarzmo jest takie samo we wszystkich Logan/Sandero II?
-zacisk i jarzmo clio ii 1.6 16v
-zacisk i jarzmo od czegoś innego, może wiecie od czego podejdzie?
Ponadto zastanawiam się nad swapem tylu na tarcze z clio ii
Pytanie do drogich forumowiczów
Zdecyduje się na swap przodu na 280mm.
Takie hamulce występują w dokkerze, megane 1/2, clio 2/3, laguna 1. Mowa oczywiście o tarczach na 4 śruby , żeby uniknąć zmiany piast.
Czy zwrotnica w dokkerze jest taka sama jak w Loganie II?
Musze od czegoś dopasować jarzmo, po głowie chodzi mi jeszcze komplet zacisk i jarzmo od laguny 1.
Zmieniasz tarcze musisz i jarzmo, a za tym idzie i piasta, bo jarzmo ma szerszy rozstaw śrub. Przynajmniej tak mi się wydaje więc sprawdź to też przed zakupem.
Piasta za tym nie idzie, jeśli dalej tarcza ma 4 otwory, tylko zwrotnica jeśli już
Chodzi mi o to, czy dokker ma te same zwrotnice, wtedy jarzmo z dokkera można wziąć, a zacisk laguna
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum