Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Większe hamulce?
Autor Wiadomość
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2016-04-02, 14:53   

Belki raczej nie trzeba rwać, mocowanie bębnów i piasta jest łudząco podobna do clio II i myślałem o kupnie hamulcow z 1.6 16v
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-02, 15:05   

w gofie gdzie mocniejsze silniki miały właśnie tarcze trzeba było belka wymieniać tylko tam belka kosztowała kilka stów

Nasze belki są łudzące podobne do tych golfowych stąd moje przekonanie
_________________
Moje auto
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2016-04-02, 15:15   

W clio chłopaki też całe belki przerzucali, z tego względu że łatwiej szybciej i taniej :)
W Dacii jest ten problem o którym piszesz, że nie za bardzo jest z czego kupić belkę z tarczami, która będzie pasować p&p
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3597
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-02, 16:50   

Biorąc pod uwagę przeciętny rozkład mas hamowania 80:20 to już po prostu lepiej wydać kasę na częstsze czyszczenie wnętrze bebnów z pyłu i wymieniać szczęki niż bawić się w swapy. Dodatkowo ponieważ teraz moduł abs/esp steruje hamowaniem pewnie trzeba by mu zmienić program po instalacji tarcz z tyłu. ..
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2016-04-02, 16:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-04-03, 00:38   

Jeżeli jesteśmy wstanie zablokować koła/lub doprowadzić so zadziałania ABS-u to limit hamowania leży nie w układzie hamulcowym lecz w przyczepności opon. W takim wypadku nawet hiper tarcze i klocki nam nie pomgą. Co najwyżej poprawi poprawi się nam "modulacja" hamulców i siła wymagana do zablokowania..
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2016-04-03, 18:31   

damiaszek wszystko ładnie pięknie, tylko nie bierzesz pod uwagę tego że w moim przypadku po hamowaniu ze 170 tarcze są do wyrzucenia, poza tym jak ostrzej pojeździsz czuć że hamulce płyną.
Kolejna sprawa - mega szybkie zużycie klocków na małych, litych tarczach, jakoś w bmw pomimo agresywnego stylu jazdy nie mam takich problemów :mrgreen:
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-04-04, 07:35   

Jeśli chodzi o zużycie, to bębny i szczęki będą trwalsze niż tarcze. Rozmiaru klocków z przodu nie zmienisz nie zmieniając zacisków, a i co do wentylowanych tarcz też mam wątpliwości czy takie wejdą. W tico zakładali tarcze wentylowane od swifta, ale były grubsze i trzeba było wstępnie zebrać kilka milimetrów z kloców aby to wszystko zmienić. Lepiej do agresywnej jazdy zostawić BMW, a loganem jeździć statecznie :-P
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2016-04-04, 10:01   

Zmiana z litych na wentylowane jest p&p jeśli zostawimy ten sam rozmiar :-D
W dci i tce są wentylowane wiec jarzmo stare zostaje, jedynie zacisk inny a to nie problem :-) sztuka rzeźbienia zaczyna się jeśli chodzi o większe i wentylowane tarcze :-D
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-04-05, 08:47   

Wymiana samych bębnów z tył na tarcze przyniesie spadek skuteczności hamowania. Tarcza wentylowana jest grubsza od litej, więc zacisk musi być inny, często inny zacisk oznacza inne jarzmo, bo zmienia się mocowanie i grubość tarczy i klocki. Jarzm i zacisków najlepiej szukać w obrębie tego samego gatunku. Konstruktorzy mają narzucone koszty, więc korzystają z możliwie dużej liczby gotowych rozwiązań. Najlepiej mieć kogoś na szocie i kombinować. Tarcze przy tym to już najmniejsze piwo, bo są produkowany przez niezależnych producentów i często przednia tarcza we Fiacie jest tylna w Audi. Dość fajne crossy na tarcze i klocki robi baza TecDoc.
 
WooojaS 



Marka: Dacia
Model: Logan Pick-Up
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Logan
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 188
Skąd: Łódź
  Wysłany: 2016-10-03, 11:17   Od czego większe hamulce w loganie 2011r.

Dobry.
Oststnio dosc duzo jeździłem z przyczepa i laweta i stwierdzam ze musze wzmocnić hamulce. Puchna po 1 hamowaniu. Pytanie od czego by pasowały wieksze zaciski/zwrotnice? I tam bede mial niedlugo do wymiany tarcze i klocki to bym już caly wiekszy zestaw kupil.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7411
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-10-03, 11:48   

Musisz kupić większe tarcze i zaciski.
Najpierw zwróć uwagę ile jest miejsca między felgą, a zaciskiem. Może się okazać, że do wymiany będą felgi z oponami.
 
WooojaS 



Marka: Dacia
Model: Logan Pick-Up
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Logan
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 188
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-10-03, 11:58   

To ja wiem ze musze wieksze kupic. Pytanie od czego - clio 2 rs czy cos takiego?
Felgi to ja mam 16... :) co nie co tam zmieszcze :)

Widze na slawnym portalu aukcyjnym ze jest troche zaciskow od sportow, od 2, 3 i 4... Pytanie ktory podejdzie montażowo pod te same śruby...
Ostatnio zmieniony przez WooojaS 2016-10-03, 12:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-03, 12:36   

nikt ci tego nie powie
a widać że nie za bardzo wiesz co robić
_________________
Moje auto
 
WooojaS 



Marka: Dacia
Model: Logan Pick-Up
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Logan
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 188
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-10-03, 13:48   

Na czym opierasz swoja wypowiedz?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-03, 13:54   

Bo nie podałeś żądnych istotnych szczegółów
_________________
Moje auto
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-10-03, 14:12   

Idż na szrot i popatrz. Bo inaczej nie da rady. Zawsze można coś dorobić. Zobacz tu. http://www.rezerwa126p.pl...lcow-tarczowych
Co prawda nie jestem za takim przerabianiem w wypadku zmiany tarczy na tarczę bo masz wtedy mocowanie na dwa punkty i bez podparcia o oś zwrotnicy.
Zawsze można dać wentylowane od MCV.
Ostatnio zmieniony przez kali 2016-10-03, 14:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-03, 14:31   

Jeżeli się nie myle to w daci najpopularniejsze jest ATE w modelach sportowych występujące o całkowicie innej konstrukcji od naszej więc wszystkie RS odpadają z miejsca .
W ate wspólna zwrotnica jest tylko dla bliskiej gamy modelowej .
Więc trzeba iść na grubo zmieniać cały system albo poszukać od ate trochę większej tarczy .
Normalnie to zaczyna się od kupienia zwrotnicy a potem się coś dopasowuje .
Nawet nie podałeś jakie masz teraz tarcze wiec nie wiemy o czym rozmawiamy
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-10-03, 14:43, w całości zmieniany 3 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2016-10-03, 16:25   

WooojaS napisał/a:
musze wzmocnić hamulce

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5434

WooojaS napisał/a:
od czego by pasowały wieksze zaciski/zwrotnice?

W pick-upie masz już największe z fabrycznych loganowych.

W daciach większe są w dusterach i lodgy z ESP - do tarcz 280 mm. Czy będą pasować do logana - nie wiadomo, nie da się tego określić na podstawie dokumentacji technicznej. Trzeba podjechać do sklepu z częściami i porównywać punkty mocowań.


(Osobną kwestią jest legalne dopuszczenie do ruchu albo ryzyko ponoszone bez niego...).
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-03, 17:12   

pasować na pewno nie będą bo 280 produkuje TRW a dusterowe 256 mm ATE
zresztą sprawdziłem organoleptycznie
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-10-03, 17:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
WooojaS 



Marka: Dacia
Model: Logan Pick-Up
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Logan
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 188
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-10-08, 09:00   

I teraz mam jakieś informacje. Teraz już wiem od czego zacząc, jeżeli nikt nie wie od czego pasuje p&p.
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2017-05-25, 12:19   Swap hamulców

Zamierzam u siebie zrobić swap przednich hamulców.
Opcji jest kilka :
-zacisk logan ii tce / dci wentylowana tarcza I na tym koniec
I tu pytanie czy jarzmo jest takie samo we wszystkich Logan/Sandero II?
-zacisk i jarzmo clio ii 1.6 16v
-zacisk i jarzmo od czegoś innego, może wiecie od czego podejdzie?

Ponadto zastanawiam się nad swapem tylu na tarcze z clio ii
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-05-25, 13:31   

http://www.daciaklub.pl/f...1680545#1680545
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2017-05-26, 05:32   

Pytanie do drogich forumowiczów :mrgreen:
Zdecyduje się na swap przodu na 280mm.
Takie hamulce występują w dokkerze, megane 1/2, clio 2/3, laguna 1. Mowa oczywiście o tarczach na 4 śruby , żeby uniknąć zmiany piast.
Czy zwrotnica w dokkerze jest taka sama jak w Loganie II?
Musze od czegoś dopasować jarzmo, po głowie chodzi mi jeszcze komplet zacisk i jarzmo od laguny 1.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7411
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-05-26, 08:58   

Zmieniasz tarcze musisz i jarzmo, a za tym idzie i piasta, bo jarzmo ma szerszy rozstaw śrub. Przynajmniej tak mi się wydaje więc sprawdź to też przed zakupem.
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2017-05-26, 09:37   

Piasta za tym nie idzie, jeśli dalej tarcza ma 4 otwory, tylko zwrotnica jeśli już ;-)
Chodzi mi o to, czy dokker ma te same zwrotnice, wtedy jarzmo z dokkera można wziąć, a zacisk laguna
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne