Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
pierścień czujnika ABS
Autor Wiadomość
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2017-06-04, 15:58   pierścień czujnika ABS

Wampir był na przeglądzie przedurlopowym. Wyszło, że mam do wymiany tarcze. Przy ponad 140 tys maja prawo byc do wymiany. Ale zmartwiono mnie czymś innym - do wymiany ma być jeden pierścień czujnika ABS, bo jakis 1 czy 2 zęby sa wyłamane. A w Dusterze taki pierścień nie jest jako część, tylko razem z półosia. W ASO stwierdzili, ze da radę podmianę z któregoś z innych modeli Renault dopasowac, ale jeszcze nie wiedza jaki. Ja teżą nie wiem jaki. Ale może pomożecie. Czy ktoś wie jaki bedzie pasował do mojego? Czy to zależy od silnika?, od średnicy tarczy czy od czegos jeszcze innego?
Nie mam chęci przepłacać jesli nie muszę, a porównanie cennika ASO i sklepu gdzie zwykle kupuję wskazuje, że na własnym zakupie częsci bedę o kilkaset PLN do przodu
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-06-04, 21:59   

No to tak. Jezeli masz uszkodzone liczydlo /tarcze ABS automatycznie ABS/ESP nie dziala i rzyga bledem na desce lub po podlaczeniu do kompa, bo jedno z kol ma bledny odczyt predkosci.
Nie spotkalem sie jeszcze, zeby pierscien ABS byl na polosi. Jak jest, to jest na przegubie zewnetrznym i do wymiany tylko przegub. Jezeli w aucie dziala ABS i ESP, lub nie masz zadnego bledu, bo nie piszesz o nim to wszystko jest ok. Zobacz sam te kolo bo moze tylko syfem sie zakleilo, bo przeciez jak mozna tam uwalic zeby. Chyba, ze jezdzisz w terenie. Napisz jeszcze czy przod czy tyl
Ostatnio zmieniony przez shrek 2017-06-04, 22:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2017-06-05, 18:53   

Jak zrozumiałem w ASO przód. Mieli wymieniać klocki, ale okazało się, że i tarcze do wymiany, pewnie przy tym stwierdzili. Na szczegółach sie nie znam, mechanika to dla mnie "nic na siłę, wszystko młotkiem". Powtarzam tylko po serwisie. Mówili o półosi, ale może chodzi o przegub. Dla mnie to wszystko i tak ryba. W terenie jeżdżę. Nie wiem jak można uwalić zęby poza tymi w ustach. I nawet nie wiem, gdzie tego pierścienia szukać. Nawet nie miałem pojęcia, że coś takiego w ogóle jest. Czy trzeba wymieniać cały przegub?
Ostatnio zmieniony przez ajax 2017-06-06, 17:41, w całości zmieniany 2 razy  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-06-05, 19:12   

Czy auto wyswietla jakis blad -sygnalizuje cos? Sprawdz dzialanie ABS. Najlepiej na szutrowej drodze, jak nie masz to asfalt tylko wiadomo uwazaj - nikogo za Toba. Jezeli blokuje kola to diagnoza komuterowa, zeby zobaczyc o co kaman. Jezeli nie blokuje czujesz dzialanie ABS-u ( podczas dzialania pedal delikatnie podskakuje i slychac specyficzny dzwiek ) to wszystko jest ok.
Jak powiedzieli Ci, ktora strona to sciag kolo i za tarcza hamulcowa najprawdopodobniej zobaczysz pierscien ABS-u pod warunkiem , ze nie jest gleboko schowany, pokrec kolem i zobaszysz ,czy masz wszystkie zeby.
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2017-06-05, 19:18   

Nie sygnalizuje. ABS w ogóle rzadko sie u mnie uruchamia, bo zwykle hamuję łagodnie, ale wiem czego oczekiwać. Sprawdzę. Może dam radę jutro. A i koło zdejmę, to może zobaczę. Dziękuję. A jak już to wykorzystam Cię dalej - jeżeli kupować bo uszkodzony to co - przegub? Czy pierściem od innej reni podpasuje?
Edit - przeglądam sklep z częściami i znalazłem - jako podzespół o takiej nazwie: "wał napędowy - półoś", opisany że z pierścieniem ABS. Link poniżej
link
Ostatnio zmieniony przez ajax 2017-06-05, 19:30, w całości zmieniany 2 razy  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-06-05, 19:37   

No to teraz popatrz jak można taki stalowy ząb wyrwać. Coś mi to dziwnie pachnie. Jeżeli, jak pisze shrek, nic się nie dzieje to raczej bym nic nie ruszał. Podjedź do innego aso na diagnozę albo nawet do niezależnego czy na stacje diagnostyczną.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-06-05, 19:51   

Jzeeli kupowac to tylko przgub przedni prawy lub lewy zewnetrzny, bo na nim jest nabity pierscian ABS-u. Tak jak pisze Marek1603 podjedz gdzie indziej na diagnoze ABS i wtedy nic nie musisz sprawdzac.
przegub lub pierscien o ile jest dostepny kup taki do twojego auta ,bo nie tylko liczy sie ilosc zebow ale tez ich szerokosci i ect.
Czesta awaria abs jest to:
-zabrudzony pierscien (oklejony blotem, syfem z klockow, itp.)
-awaria czujnika ABS
-nieprawidlowy odsep pomiedzy czujnikiem a pierscieniem.
To tyle co moze stac sie przy kole. Osobiscie watpie,ze wylamaly sie zeby.- ale wszystko mozliwe.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2017-06-05, 20:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2017-06-05, 20:31   

Domyśliłem sie, że musza zgadzac sie wszystkie wymiary oraz ilość zębów, i ich kształt (itp) gdy to ustrojstwo zobaczyłem na zdjęciu. Zrobię jak radzicie - zaczynając od sprawdzenia na jakiejś pustej scieżce i ewentualnie od podjechania do innego mechanika. Zobaczę. Dam znać.
Marku jak mozna taki ząb wyrwac nie mam pojęcia, ale już widywałem i ucestniczyłem w sytuacjach nie mieszczących sie w głowie. Może podobnie jak może pęknąć łożysko w kole samochodowym
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-06-05, 20:55   

Dwa zęby to nie jest tak dużo. Myślę, że układ ma "zapas" pomiaru impulsów z pierścienia. Jeżeli się pojawiają ciągle pomimo, że jest ich mniej to układ nie generuje błędu.

Szwagrowi w seacie spadł pierścień w drodze nad morze i luźno obracał się na półosi ale się obracał. Nie miał wskazań prędkości i przebiegu kilometrów. Po za tym auto normalnie jeździło. Mogło to mieć jednak wpływ na ABS ale na szczęście nie było potrzeby go używać.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-06-05, 20:56   

Lozysko pekniete widzialzm w aucie Lublin. Te zeby / pierscien naprawde sa gleboko schowane. No , ale wszystko mozliwe.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-06-06, 04:49   

shrek napisał/a:
Te zeby / pierscien naprawde sa gleboko schowane.


Tak mnie teraz naszło. Jak oni zobaczyli te wyrwane zęby bez odkręcenia półosi. Jest strasznie trudno zobaczyć w ogóle ten pierścień zobaczyć, a co dopiero policzyć zęby. Chyba, że mają w clip-ie możliwość zliczyć ilość impulsów kręcąc kołem. Tyle, że to też nie znaczy, iż ich nie ma, bo mógł czujnik ich nie zliczyć z jakiegoś powodu, a jak pisałem wcześniej skoro nie ma błędu to nie ma się co przejmować.

Rozumiem też Andrzeja. Jak już wie, że tam coś jest nie tak to musi to zrobić, bo go będzie to nurtowało.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2017-06-06, 04:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2017-06-06, 17:38   

Nie mam Marku pojęcia. Ale byłem, dopytałem, zażyczyłem sobie wydruku. Okazuje sie, że nie wszystko zrozumiałem. Na wydruku mam napisane cos takiego: "Pękniety pierścień ABS koła L/T". Czyli nie zęby tylko pierscień i nie przód a tył. Czy - waszym zdaniem - to coś zmienia? Dzisiaj pojechałem na szutrowe dróżki pod lasem - ABS działał, kontrolka błędów nie wywaliła, samochód był sterowny i bez ściągania. Czy warto zajmować się tym teraz? ("Wielki Step" za jakieś 3 tygodnie, chyba że wiz nam nie dadzą)
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-06-06, 19:18   

ajax napisał/a:
Czy - waszym zdaniem - to coś zmienia?


Zmienia sie na pewno strona pojazdu. ;-)
A tak powaznie, masz troche lepszy dostep i mniej rozbierania, zeby to sprawdzic.
Pierscien z tylu jest wcisniety na beben(zaznaczony na czerwono) i tak jakby peknol to powstal by luz i zaczelo by Ci cos dzwonic i moglby uszkodzic czujnik abs-u.
Moja rada to: Lewarek, klucz do kol, srubokret, klucz nasadowy 36 i bedziesz wszystko wiedzial lub jezeli nie czyjesz sie na silach to obojetnie jaki warsztat rozbieze to w 10 min.
Dzwigasz auto, sciagasz kolo, wyciagasz kapsel/zaslepke nakredki/lozyska piasty, odkrecasz nakretke, sciagasz beben i wszystko jasne. Przy okazji czyscisz wszystko z pylu, ogladasz stan okladzin i skladasz.
Tak wyglada beben od srodka i na czerwono pierscien ABS-u.
Ja bym sie zaiteresowal ,bo jak faktycznie peknol, to zeby ci jeszcze szkody nie narobil.

Sans titre.png
Plik ściągnięto 6292 raz(y) 144,53 KB

Sans titre&.png
Plik ściągnięto 6292 raz(y) 187,92 KB

 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2017-06-06, 19:58   

dziękuję. Faktycznie coś pobrzękiwało z tyłu. Myślałem,że zostawione w bagażniku menażki na wyjazd.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne