Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Polerowanie maszynowe karoserii - co polecacie?
Autor Wiadomość
sidlo 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2006
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-06-01, 14:58   Polerowanie maszynowe karoserii - co polecacie?

Witam,
Zamierzam wziąć się za polerowanie maszynowe mojej karoserii gdyż w ubiegłym roku malując (po partyzancku) karoserię sprajem w wielu punktach wyszły mi niełądne prześwity (białe).....tzw. ciapki.

Doradźcie proszę co polecacie:
- jakie pasty polerskie,
- jakie pady
- jaką technikę zastosować.

Czy było to już wcześniej w jakiejś innej grupie opisywane?
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2017-06-01, 16:42   

Robię coś takiego osobiście i powiem Ci tak jak znajomy lakiernik.

Kup polerkę z regulacją obrotów, pady średnie (pomarańczowe) i czarne ( wykończeniówka ). Pasta Farecla G3, wosk obojętnie jaki ( może być w płynie lub w kostce np Shell ).

Myjesz auto karcherem. Później woda i szmatką usuwasz resztę brudu. Bierzesz pastę i rozcieńczasz to z wodą. Małą powierzchnię ( np pół maski ) robisz pędzlem ( moczysz pędzel i tak jakbyś malował maskę ). Czekasz z minutkę włączasz maszynę najlepiej na 600 do 800 obr/min i jedziesz z tym koksem. Jak zrobisz całe auto to na myjkę, żeby pozbyć się pyłu i resztek pasty. Nakładasz wosk również na małą powierzchnię żeby nie wysechł za bardzo i zakładasz czarny pad miękki. Polerujesz i gotowe. Ja to robię 2 razy do roku.

Czas ok. pół dnia na spokojnie cały dzień. Warto zamaskować czarne plastiki bo pasta z nich trudno schodzi ( zwykła żółta taśma malarska starczy )

Zrobiłem tak 3 auta w tym 2 busy ( z szarobiałego zrobiły się bieluteńkie aż raziło ) i swoje Sandero.

Najważniejsze: NIE RÓB TEGO NA DUŻYM SŁOŃCU BO SPALISZ LAKIER I DOTRZESZ DO PODKŁADU !!!

Sprzęt jaki mam: polerka z K2 i pady też z tej firmy. Komplet z padami kosztował mnie ok. 230 złotych, bo brałem od jednego sprzedającego z allegro. Pasta ok. 60 ale starczy Ci na długo ( op. 500 ml są też mniejsze w tubkach ). Wosk jaki Ci się uzna. Osobiście dobry jest Turtle Wax. Ok. 25 zeta 500 ml
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
Ostatnio zmieniony przez jjmalin 2017-06-01, 16:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2017-06-02, 08:18   

Farecla? Serio?

Chcesz całe auto wypolerowac, czy tylko część? Zależy Ci na pełnej korekcie czy tylko na odświeżeniu ?
Zajmuje się detailingiem zawodowo.
 
sidlo 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2006
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-06-02, 09:55   

Michał93 napisał/a:
Farecla? Serio?

Chcesz całe auto wypolerowac, czy tylko część? Zależy Ci na pełnej korekcie czy tylko na odświeżeniu ?
Zajmuje się detailingiem zawodowo.


Mam ok. 40-50% karoserii do spolerowania tak więc będę fragmentami robił patrząc na efekty.
Jestem kompletnym nowicjuszem
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2017-06-02, 19:29   

ja używam farecli i jest gites.

A co kolega poleca innego ?? Chętnie się dowiem
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
Ostatnio zmieniony przez jjmalin 2017-06-02, 19:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2017-06-03, 06:04   

Farecla strasznie brudzi, ponadto zostawia hologramy.
Do cięcia jeśli naprawdę jest mocno porysowany lakier używam pasty boll 100 z futrem na rotacji. Następnie pasta Koch h7 i twardy pad na D/A, średni pad i pasta sonax żółta, jeśli coś zostało to Koch antihologramm i pad finiszowy. Pady polecam flexipads.

Ogólnie trochę słaba opcja polerowania połowy karoserii ;)
Na Twoim miejscu bym kupił maszynę D/A, pad one step flexipads i pastę menzerny lub magicone one step i pojechał z całą karoseria.
Maszyna D/A to rotacyjno - oscylacyjna
 
sidlo 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2006
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-06-12, 14:13   

Michał93 napisał/a:
Farecla? Serio?

Chcesz całe auto wypolerowac, czy tylko część? Zależy Ci na pełnej korekcie czy tylko na odświeżeniu ?
Zajmuje się detailingiem zawodowo.


Czy zaleca się jeszcze po Farecli G3 wykańczać Fareclą G10? Tak mi zachwalali w sklepie z kosmetykami samochodowymi ale może bo chcieli się pozbyć jakiegoś produktu ?
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2017-06-12, 20:38   

Tak. Po G3 zostają rysy. G3 jest mocno tnąca.
Mała rada - pastę zawsze po wykonaniu elementu bądź jego części trzeba wymyc i dopiero po wymyciu widać realny stan lakieru. Jak tylko wytrzesz pastę ale jej nie wymyjesz to zazwyczaj jest złudne wrażenie, że jest idealnie, bo pasta zakrywa rysy. Dlatego trzeba wymywać pomiędzy różnymi etapami.
Do wymycia są różne środki, ja używam wipe out pro od adbl.
Do wykończenia zalecam sonaxa żółtego i zielonego.
_________________
WyprzedzaczPL #001
Ostatnio zmieniony przez Michał93 2017-06-12, 20:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
sidlo 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2006
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-06-13, 07:33   

Michał93 napisał/a:
Farecla? Serio?

Chcesz całe auto wypolerowac, czy tylko część? Zależy Ci na pełnej korekcie czy tylko na odświeżeniu ?
Zajmuje się detailingiem zawodowo.


A co w temacie tzw. papierka wodnego? Jak to funkcjonuje? Czy zalecane jest przed polerowaniem jeszcze przejechać papierkiem (jakim?) elementy do polerowania ?
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2017-06-20, 23:29   

Nie jest konieczne przejechanie papierem. Jeśli już to minumum 2000 na wodę, najlepiej wyższe gradacje. Jedynie przy głębokich rysach to ma zastosowanie (rysa typu życzliwy sąsiad) lub podczas wygładzania zaprawek.
Od ogólnego wycinania rys są pasty tnące - nie niszczą struktury lakieru w przeciwieństwie do papieru ściernego
_________________
WyprzedzaczPL #001
Ostatnio zmieniony przez Michał93 2017-06-20, 23:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne