Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
LED-owe zamienniki żarówek w aucie
Autor Wiadomość
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-06-21, 06:21   

Nie.wiem jaka.byla.moc.cieplna.tychc.rezystorow bo az.tak.nie.patrzylem i nie.mialem.lupy.Jesli.sie.nie.spalily znaczy ze byly.wieksze mocowo niz.to wynika z pradu.plynacego przez.nie:)

Oszczednosc w mocy jakas.jest no.i lepiej.swieci.wg.mnie.niz.zarowki.T20.
Bo zamiast 2*21W , drl pobiera 2*8W
42W kontra 16W.


Ps.nie.wiem.czemu.kolega.sie.tak.nerwuje i tu.sie.rzuca.jak. jakas wesz.na.grzebieniu.
Mogę wykasowac.swoje.doswiadczenia.dot. tych zarowek ledowych i.nie bedzie problemu:)
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2017-06-21, 08:59   

Kol. Laisar chyba tu korzysta z tego, że jest plonkoodporny jako mod? Do Sztrasburga z nim! hahaha :!:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-06-21, 09:35   

Ja się nie "rzucam", tylko pastwię nad "drut-tjumingiem" <;

Jestem niespotykanie spokojny człowiek, ale akurat badziewne światła "letko" mnie irytują... Żeby jeszcze rzeczywiście były z tego jakiekolwiek zyski - widoczności, światłości, trwałości, oszczędności, cokolwiek! - to nawet pal licho te całe homolo, byle trzymały geometrię. No ale nie - wszystkie te lampki chujinkowe świecą wszędzie, gdzie popadnie, tylko nie tam, gdzie trzeba, albo migają, albo wcale nie świecą.

Aaa, no i lubię cyferki, to chociaż bym na takie ładne obliczenia popaczał, ale widzę, że też nie... Znikąd nadziei /:
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-06-21, 09:49   

Ledy wchodza na rynek nieuchronnie i beda bo coraz lepsze robia, sprawniejsze faktycznie oszczednosc pradowa jest znaczna ( oczywiscie nie w moim przypadku, ze wzgledu na marnosc wykonania , ale to pominmy :P gdyby byly dobrze wykonane zasilanie ze stabilizacja napiecia to byloby spoko ).

Ale co mam rzekomo obliczac? Ile litrow benzynki / ropy zaoszczedzisz na DRL LED vs dzienne zarnikowe ? Wszystko zalezy tez od wykonania DRL ile ciagna pradu, ... ile jezdzisz godzin na takich lampach, itd ... Lepiej chyba sprawdzic podczas tankowania, albo na komputerku spalania w zegarach ;]

Jest gdzies stronka fajna moze jakiegos autoswiata , bylo pokazane ile oszczedza sie paliwa na DRL w przykladach na roznych autkach. Poszukaj sobie, jak znajde to tez wkleje

O jest :

http://magazynauto.interi...ych,nId,1023449
Ostatnio zmieniony przez corrado 2017-06-21, 09:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
Jan Dusigaz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Maj 2016
Posty: 184
Skąd: Żuławy
Wysłany: 2017-07-09, 21:41   

Póki co wróciłem do ori żarówek DRL ( ledy zostały jako podświetlenie wnętrza - tutaj akurat świetnie się sprawdzają) sprzedawca oddał kasę za felerny towar i po temacie, no chyba że ma ktoś sprawdzone godne polecenia żarówki led do jazdy dziennej? :-)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-10, 00:16   

corrado napisał/a:
Ledy wchodza na rynek nieuchronnie i beda bo coraz lepsze robia

No, jak widać na Twoim przykładzie <;

A serio: jestem bardzo "za" - tylko tak jak pisałem: tam, gdzie ma to sens techniczno-ekonomiczno-prawny, a nie na zasadzie "modnego drut-luku", świecącego jak psu... ślepia, a nie normalne światła samochodowe.

corrado napisał/a:
ile oszczedza sie paliwa na DRL

To są różnice między światłami mijania (2x55 W) a LED-dziennymi, a nie między żarówkowymi dziennymi a LED-dziennymi. W tym drugim przypadku oszczędność spada jeszcze ponad połowę, więc już w ogóle do aptekarskich ilości...

...I o ile w ogóle cokolwiek i gdziekolwiek w dobrą stronę faktycznie świeci, bo to wciąż jest ten podstawowy problem.


Chyba EOT, bo sprawa prześwietlona z każdej strony [;
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-10, 08:28   

Cytat:


To są różnice między światłami mijania (2x55 W) a LED-dziennymi, a nie między żarówkowymi dziennymi a LED-dziennymi. W tym drugim przypadku oszczędność spada jeszcze ponad połowę, więc już w ogóle do aptekarskich ilości...

...I o ile w ogóle cokolwiek i gdziekolwiek w dobrą stronę faktycznie świeci, bo to wciąż jest ten podstawowy problem.


Chyba EOT, bo sprawa prześwietlona z każdej strony [;


No chyba jeszcze nie koniec. :-P
Dodam tylko od siebie, ze dodalem stabilizator napiecia 12V na dziennych i od teraz wszystko swieci OK, nagrzewa sie jedynie czesc aluminiowa wokol led i to tylko delikatnie , po ponad godzinnej jezdzie mozna smialo dotknac i tylko ledwo cieplo czuc.

Kolejna sprawa zmiezylem prad i przy dziennych , ciagnie 0.15A
co daje pobor mocy 12V*0.15A = 1.8W
co przy 21W - jest ponad 10*krotny spadek poboru pradu :P
Ostatnio zmieniony przez corrado 2017-07-10, 08:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-07-10, 09:02   

OK, tylko czy te Ledy mają homologację? ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-10, 11:32   

Cytat:
co daje pobor mocy 12V*0.15A = 1.8W
co przy 21W - jest ponad 10*krotny spadek poboru pradu :P

Brawo! To ile w końcu zaoszczędzisz - 0,005 litra na 100 km, czyli 2 gr? To może schudnij o o 1 kg, to będziesz miał większy zysk, dzięki mniejszej masie auta z kierowcą... Albo lepiej: tankuj bak do połowy - jeszcze mniejsza masa, jeszcze większa oszczędność! A jak do tego będziesz jeździł 5 km/h wolniej, to już w ogóle rozbijesz bank (((: Powodzenia!!!

(I teraz już naprawdę EOT).



route2000 napisał/a:
czy te Ledy mają homologację?

Oczywiście, że nie - nie istnieją żadne homologowane zamienniki żarówek. Uniemożliwia to sama geometria lamp, zaprojektowanych dla konkretnego źródła światła. Musiałbyś stworzyć LED-ę o wielkości i jasności drucika wolframowego żarówki - widzisz taką możliwość? (O sensie nie wspominając...).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2017-07-10, 11:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-10, 12:34   

laisar napisał/a:
To ile w końcu zaoszczędzisz - 0,005 litra na 100 km, czyli 2 gr?

Chyba jakis glupi jestes, jakie 5 tysiecznych litra?
skad to wzieles kolego? :)
Spokojnie, ze 0.1L/100km mniej pali podczas jazdy "autostradowej" sprawdzone organoleptycznie, wiec jak ktos sobie lubi "oszczedzac" to czemu nie . A ja tak lubie sobie robic sobie robie i co mnie zrobisz? :-P

Cytat:
To może schudnij o o 1 kg, to będziesz miał większy zysk, dzięki mniejszej masie auta z kierowcą...

Tez glupie, wiec pozostawie bez komentarza :) Waze ile waze, zdrowie jest cenniejsze dla mnie niz zeby chudnac specjalnie dla twojego widzimisie.

Cytat:
Albo lepiej: tankuj bak do połowy - jeszcze mniejsza masa, jeszcze większa oszczędność! A jak do tego będziesz jeździł 5 km/h wolniej, to już w ogóle rozbijesz bank (((: Powodzenia!!!

o tu, nieglupie :-)
Akurat tak robie zazwyczaj, jak nie musze to nie tankuje do pelna, po co wozic dodatkowe kg jak nie musze.
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-07-10, 13:16   

Niestety ale:

1. To co niby widziałeś na zużyciu to mogło być związane z innymi zmiennymi niż tylko DRL na ledach.

2. Schudnięcie ma większy sens.

3. Lampy są nie homologowane wspominałem kilka razy, jak moduły które zmieniają światła drogowe na dziennie i takie januszostwo powinno być karane.

4. Na te żarówki wydasz więcej niż na paliwa.

5. Nie dotyczy to Dacii, ale co z idiotami wydającymi setki złotych na ledy do Audic lub BMW które mają "can busa" i są obciążone oporami żeby nie było problemów z sygnalizacją spalonej żarówki? I czemu te Seby nie naprawią tych gratów, nie wymienią opon tylko robią "tjuning".
 
masterczerwi 


Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Lepszy Power Gamoniu
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Kwi 2017
Posty: 231
Skąd: LU
Wysłany: 2017-07-20, 20:11   

A ja zakupiłem takie coś:
https://pl.aliexpress.com/item/1156-P21W-BA15S-S25-63-smd-LED-auto-brake-light-car-Backup-Reverse-Rear-Indicator-Fog/32795092992.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.hgsoTF

oczywiście w wersji 12V 66smd
I coś mocno nie tak, ale po kolei.
Po założeniu ładnie świeciło i przestało. Okazało się że spalił się bezpiecznik (7,5A).
Po założeniu nowego bezpiecznika świecą dalej, ale:
zauważyłem że jedna sztuka ma tendencję do migania; obydwie potrafią zgasnąć na chwilę; jedna wyraźnie zmniejszała natężenie światła przy naciśnięciu hamulca. Zauważyłem również lekkie zmatowienie na reflektorze nad żarówką. I oczywiście jedna grzała się bardziej od drugiej.
Rozważam dwie możliwości: za słaba instalacja (za mocne ledy) lub trzepnięta żarówka z ledami.
Tak czy inaczej od razu (z wielkim żalem) założyłem zwykłe żarniki.

Jakieś pomysły co do powyższego ?
_________________
Dacie radę? Tak! Damy radę!
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2017-07-20, 20:35   

Kombinujecie, ściągacie z Chin dziadostwo a nasze lepsze :-P http://allegro.pl/show_item.php?item=5557349200 - półtora roku od zakupu i nic złego z autem się nie dzieje, żadnego przygasania, palenia bezpieczników czy niszczenia lamp.
_________________

 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-07-20, 21:08   

U mnie od 08.01.2016 i też działają.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-21, 08:27   

masterczewi
U Ciebie w Twoich zarowkach led, najprawdopodobniej nie ma stabilizacji napiecia + pewnie i rezystor ograniczajacy napiecie jest za maly i zrobiony na 12V. W zasilaniu zarowek miales podczas jazdy na pewno sporo wiecej - okolo 14V i moglo sie przepalic - zarowno sama dioda jak i rezystor. Musialbys rozebrac te zarowke i zobaczyc w srodku co sie spalilo
 
masterczerwi 


Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Lepszy Power Gamoniu
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Kwi 2017
Posty: 231
Skąd: LU
Wysłany: 2017-07-21, 15:47   

To że to chyba nie do końca trafiony pomysł z tym zakupem to wykoncypowałem sam :oops: . Ale żarówki są bez polaryzacji. I jak uda mi się rozebrać to dam znać co tam w środku.
_________________
Dacie radę? Tak! Damy radę!
 
raven66 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90 TCe S&S LPG
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Lip 2016
Posty: 45
Skąd: Gród Smoka
Wysłany: 2017-07-24, 08:10   

Czyli póki co, nie ma legalnego źródła światła do zmiany w światłach dziennych?
A co ewentualnie jako zamiennik do Sandero/Logana? Bo te oryginalne to widoczność dają taką se...
_________________
Dacia Sombrero 0.9 TCe "White Hurricane"
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-07-24, 08:38   

Z tego właśnie powodu wsadziłem se w dzienne ledy do lodgy i już blisko trzeci rok świecą.
 
raven66 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90 TCe S&S LPG
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Lip 2016
Posty: 45
Skąd: Gród Smoka
Wysłany: 2017-07-24, 09:07   

Marek1603 napisał/a:
Z tego właśnie powodu wsadziłem se w dzienne ledy do lodgy i już blisko trzeci rok świecą.

Sorki, co innego myślałem, co innego napisałem... zbyt szybki multi-threading.
Chodziło mi o światła krótkie/mijania. Coś z lepszą widocznością.
_________________
Dacia Sombrero 0.9 TCe "White Hurricane"
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-24, 09:11   

raven66 napisał/a:
nie ma legalnego źródła światła do zmiany w światłach dziennych?

Nie ma i w dającej się przewidzieć przyszłości nie będzie.

raven66 napisał/a:
co ewentualnie jako zamiennik do Sandero/Logana? Bo te oryginalne to widoczność dają taką se

Fabryczne pozycyjne i dzienne (a o takich jest ten temat) spełniają wszelkie wymogi widoczności. Zbyt jasne też nie mogą i nie powinny być.

raven66 napisał/a:
Chodziło mi o światła krótkie/mijania. Coś z lepszą widocznością

Każdy rodzaj światła ma odgórny limit światłości. Wszystkie bajeranckie "+150%" to albo po zagrywka na odczuciach (np niebieskawe światło wydaje się jaśniejsze), albo kombinowanie z pomiarami (np w innych miejscach, niż bada się to przy homologacji).

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=198
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 921
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2017-07-26, 21:22   

laisar napisał/a:
Nie ma i w dającej się przewidzieć przyszłości nie będzie.

Ostatnio był w "Motorze" artykuł, w którym redaktor twierdził, że coś ma się niebawem zmienić. O ile w to wątpię, bo zapewne jakaś mafia producencka ma interes w wolframowych drucikach :-D o tyle nie jest prawdą, że nie da się zrobić LEDowego zamiennika, który spełniałby kryterium nieoślepiania, co zresztą udowodniono we wspomnianym artykule. Być może nie spełniłby norm, ale to już jest kwestia dobrej woli legislatorów, żeby prawo było rozsądne i nie rozmijające się z rzeczywistością.

laisar napisał/a:
Każdy rodzaj światła ma odgórny limit światłości. Wszystkie bajeranckie "+150%" to albo po zagrywka na odczuciach

E tam, włożenie żarówki +100% z całą pewnością daje dużo lepszą widoczność (być może nie w punktach pomiarowych, ale jako średnią) i nie ma co zaklinać rzeczywistości, że tak nie jest. To widać nie tylko na drodze, ale też choćby na ścianie:po tym, że granica światła i cienia jest dużo bardziej kontrastowa (co oczywiście po części wynikać może także z lepiej zaprojektowanego żarnika).

laisar napisał/a:
Fabryczne pozycyjne i dzienne (a o takich jest ten temat) spełniają wszelkie wymogi widoczności. Zbyt jasne też nie mogą i nie powinny być.

I lepiej, żeby pod względem jasności takie pozostały, jak fabryka dała, straszną zarazą jest buractwo wsadzające sobie pseudo ksenony, albo tzw. "janusze" straszący po lasach niewidzialnymi, chińskimi ledami dziennymi...
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-26, 23:34   

kolejna sprawa to instalacja,....tak sie tu niektorzy przejmuja oslepianiem i moca zarowek , uwazam , ze calkiem na wyrost i chorobliwie...

przypominam , ze caly czas mowimy tutaj o zamiennikach dla zarowek o mocy max 21W a nie mijania itp. wiec tutaj o oslepianiu raczej nie powinno byc mowy, chyba, ze ktos no nie wiem dioda CREE kilku watowa bedzie celowal na wprost auta :mrgreen:

ja zastanawiam sie wogole kto sprawdza instalacje ? czy ktos wogole weryfikuje jakie jest napiecie w poszczegolnych pojazdach - zaluzmy ktos ma slaba mase, czy zasniedziala instalacje , i co ? wtedy powiedzmy napiecie na zarowkach ma 11-12V na wolnych obrotach i co ile wtedy tez zarowka bedzie mu swiecic tak jak komus na 13-14v? jasne, ze nie... jakos nikt o tym nie wspomina nawet... :-P a czepiacie sie ze moze aby jakis led o mocy 2W bedzie oslepial ... kogo , kiedy ? :lol:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-27, 01:43   

Marmach napisał/a:
coś ma się niebawem zmienić

Prawa fizyki? <;

EOT o LED-ach, nie będę przekonywał do faktów :roll:

Marmach napisał/a:
z całą pewnością daje [...] być może nie w punktach pomiarowych

Punkty pomiarowe są tak dobrane, by zapewnić, że lampa oświetla to co trzeba i tak jak trzeba. Jeżeli dodatkowa widoczność obejmuje np wiewiórki na drzewach, to cieszę się Waszym szczęściem <; ale to się załapuje właśnie na "zagrywkę na odczuciach".
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 921
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2017-07-27, 07:53   

laisar napisał/a:
Prawa fizyki? <;

Nie, komentarz dotyczył w szczególności stanu prawnego zamienników LED do reflektorów na żarówki H4, gdyż i sam artykuł przedstawiał rozkład światła zamiennika LED marki Phillips (oczywiście sprzedawanego jako "offroad only" i oczywiście zbudowanego na tyle dobrze, że nie powodującego żadnego oślepiania).

laisar napisał/a:
ale to się załapuje właśnie na "zagrywkę na odczuciach".

Nie wiem na co się to załapuje i nie robiłem pomiarów laboratoryjnych. Natomiast empiria jest taka, że na żarówkach +xx% widzę lepiej i więcej. Może to więcej światła (ostatecznie żarniki padają w nich zazwyczaj po 1-1,5 roku), może to lepsza jego dystrybucja, może inna barwa, może to jej urok, może to Maybelline.

corrado napisał/a:
przypominam , ze caly czas mowimy tutaj o zamiennikach dla zarowek o mocy max 21W a nie mijania itp. wiec tutaj o oslepianiu raczej nie powinno byc mowy, chyba, ze ktos no nie wiem dioda CREE kilku watowa bedzie celowal na wprost auta

To nie jest takie oczywiste, pseudo xenony potrafią oślepiać i w środku dnia, dopiero co doświadczyłem tego od ruskiego motórzysty wracając z wakacji...
Światła dzienne w założeniu świecą trochę po oczach. Jak ktoś założy CREE z soczewką, które będzie dawało dwa razy więcej światła, to efekt może być taki, że lampy nie będzie widać pod kątem w ogóle, a od przodu będzie oślepiała...
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-27, 09:07   

JUż są legalne żarówki led Philipsa -zamienniki zwykłych

http://www.usa.philips.co...ghts/vision-led

http://jeepcherokeeclub.c...ment-bulbs.html

I nie wiem co tu się tak napinaja "niektórzy" :-P :lol:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne