Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Szarpanie kierownica - Duster
Autor Wiadomość
Saragossa 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 21 Cze 2017
Posty: 20
Skąd: Dyspozytor
Wysłany: 2017-06-21, 07:20   Szarpanie kierownica - Duster

Witajcie

Mam niewielki problem z nowo nabyta Dacia Duster 1.6
2011 r, 87000 oryginalnego przebiegu.

Auto nie ma zadnych luzow w ukladzie kierowniczym - sprawdzone na szarpakach
Zbieznosc ok.
Przy pokonywaniu kolein albo dziur, czuc dosyc mocne i malo przyjemne szarpniecia na kierownicy.
W Dusterze rodzicow, 2012 r, podobny przebieg tyle ze 1.5 Dci nie wystepuje nic takiego.
Auto na prostych rownych odcinkach prowadzi sie idealnie, cyrki zaczynaja sie dopiero na koleinach - nierownosciach.
Dodam jeszcze ze przy przejezdzaniu dziur, po stronie pasazera slychac delikatne stuki, ale luzow nigdzie nie stwierdzono.
Jakies pomysly?
_________________
Lukasz
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-06-21, 07:41   

a autko nie mialo zadnej kolizji ? wszystko jest proste ?
Jesli nie ma luzow w zawieszeniu i autko proste , to moze w pekla sprezyna w ktoryms macpersonie ? albo z jednej strony wybita poduszka amortyzatora, wiec wpadajac w dol jedno kolo ma luz i oczywiscie inne katy ( pochylenia, zbieznosc , itp.)?
 
Saragossa 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 21 Cze 2017
Posty: 20
Skąd: Dyspozytor
Wysłany: 2017-06-21, 07:45   

Dziekuje za odp.

Auto bezwypadkowe, z polskiego salonu, wszystko proste.
Sprezyny sa cale, co do poduszki Mcphersona to nie wpadlem na to - temat do sprawdzenia
_________________
Lukasz
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-06-21, 08:33   

Sprawdź jeszcze tuleje wahaczy, stabilizatora, mocowanie tłumika itp.
Sam układ kierowniczy to nie wszystko, ważny jest cały układ zawieszenia.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Saragossa 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 21 Cze 2017
Posty: 20
Skąd: Dyspozytor
Wysłany: 2017-06-21, 08:47   

Tuleje wahaczy sa ok, sam wlazilem na kanal
Co do lacznikow stabilizatora - to ten po stronie kierowcy chodzi minimalnie lzej, a stuka strona pasazera
_________________
Lukasz
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-06-21, 08:55   

Sprawdź łącznik stabilizatora przechyłu z wahaczami. Przy tym przebiegu w MCV PH1 mi si wysypał jeden. Pękła śruba. Widać nie było, a słychać na dziurach stuki. Weź jakiś styl albo brechę, wsadź pomiędzy stabilizator i wahacz. Poruszaj góra, dół i zobaczysz czy się nie rozchodzi czasami.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-06-21, 08:57   

Saragossa napisał/a:
Tuleje wahaczy sa ok, sam wlazilem na kanal
Co do lacznikow stabilizatora - to ten po stronie kierowcy chodzi minimalnie lzej, a stuka strona pasazera

To na bank tuleje stabilizatora do wymiany, one są winowajcami, a koszt jest dość mały.
Miałem taki sam przypadek w Scenicu, jak jechałem po gładkiej drodze to nie było słychać, a jak jechałem po wertepach to było słychać aż dobrze. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1127
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-06-21, 13:57   

Stuki od łącznika stabilizatora. Ale szarpanie to chyba coś innego. Sprawdzenie łącznika na równym podłożu bez podnoszenia auta - przypomnienie, na wszelki wypadek.
_________________

 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-06-21, 16:24   

Lacznik stabilizatora raczej nie bedzie powodowal szarpan na kierownicy.Ja obstawiam cos co wplywa na katy i geometrie kol.

A jeszcze z tylu tuleja belki jest Ok?nie wywalona? Bo.moze tam poszla sie walic i geometria sie rozjechala i sa na niej luzy.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-06-21, 18:47   

Sruba mocujaca amortyzaror z poduszka, moze byc dokrecona, ale lekki luz moze wybic otwor w poduszce i zrobi sie "jajo".
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1127
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-06-22, 06:04   

Przyszła mi do głowy jeszcze maglownica. Zazwyczaj jak pada, to przy jeździe na wprost nie daje objawów, ale przy pełnym wychyleniu w jedną, albo w obie strony (oczywiście nie jednocześnie :-D ) coś stuka, puka, a może w skrajnym przypadku i przeskakuje.
_________________

 
Saragossa 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 21 Cze 2017
Posty: 20
Skąd: Dyspozytor
Wysłany: 2017-06-22, 09:00   

Po wizycie na szarpakach

Delikatny luz na laczniku stabilizatora po stronie kierowcy + rozjechana tuleja tylnej belki po stronie kierowcy. Zrobie to i dam znac jak sie zachowuje autko. Innych luzow nie stwierdzono.
Poduszka amortyzatora po stronie pasazera (czyli tej stukajacej) teoretycznie jest ok.
Zrobie tuleje, laczniki + gumy stabilizatora i dam znac jak wyglada sytuacja.

Uwaga :) problem rozwiazany. Wystarczyla wymiana gum na stabilizatorze i calkiem inne auto. Przestalo plywac i szarpac, wiec problem rozwiazany.
Wszystkim jeszcze raz dziekuje za pomoc!

Lukasz
_________________
Lukasz
Ostatnio zmieniony przez Saragossa 2017-07-06, 08:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne