Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-07-02, 01:02
Wydajność klimatyzacji
Autor Wiadomość
Bartosz81 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Kwi 2015
Posty: 93
Skąd: Warszawa Marysin
Wysłany: 2017-06-19, 10:04   

W mojej sanderce z 2011 klima nie dawała rady. Dopiero jak szyby zafoliowałem to jako tako wyrabia, lecz muszę nawiew na siebie dać w upalne dni, bo jednak takie chłodzenie ogólne to za mało.
 
Decybel 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 Sce 4x4
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 210
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2017-06-22, 15:50   

Duster 2016 rok.
Wydajność klimatyzacji przy temperaturze do ok 26-27 stopni IMO wystarczająca. Powyżej- raczej słabo ale nie beznadziejnie.
Zawsze ustawiam klimatyzację na obieg zamknięty, pokrętło nawiewu ustawione na twarz/korpus( przy ustawieniu na korpus/nogi wieje wyraźnie słabiej), bieg trzeci, okna tylne uchylone, po przewietrzeniu okna zamykam, bieg dmuchawy na dwa, czasem na jeden.
Przy temperaturach ok 30 stopni dmuchawa o jeden bieg do góry, robi się nieprzyjemnie głośno.
Powiem szczerze, w poprzednich Fiatach( Stilo, Qubo) było wyraźnie lepiej.
_________________
Po pięciu latach z sympatyka stałem się użytkownikiem....
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2017-06-22, 19:37   

Pytanie - czy w ramach czynności serwisowych wykupionych w pakiecie (Easy service?) ASO odgrzybia klime? Bo filtr kabinowy wymieniają?
Ostatnio zmieniony przez pixa 2017-06-22, 19:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dracid 


Marka: ex-Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe Laureate 7 os.
Rocznik: 2017
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Maj 2017
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-06-23, 06:56   

A czy tryb Eco ma wpływ na wydajność? W mojej jakby słabo wiało na 1. i 2. biegu, ale jechałem pierwsze kilometry na Eco i może ktoś podpowie, czy przełożył się on na chłód z nawiewów.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-06-23, 08:25   

Dracid napisał/a:
czy tryb Eco ma wpływ na wydajność?

Tak.
 
trybik 


Marka: dacia
Model: dokker
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 362
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2017-06-23, 11:11   

witam
przypadkiem wczoraj odkryłem że w moim dokerze dżwignia - powietrza pobierana z auta a z zewnątrz pojazdu ustawiona był po środku , ...... może to mieć jakiś wpływ na działanie klimatyzacji ?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-06-23, 12:01   

Nie wiem, nie próbowałem, ale przypuszczam że takie położenie dźwigni powoduje mieszanie powietrza wewnętrznego z zewnętrznym. Wewnętrzne powietrze jest schłodzone, ale nieświeże, a zewnętrzne ciepłe albo letnie, ale świeże i może klima działa wydajniej. Taka jest moja sugestia. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
trybik 


Marka: dacia
Model: dokker
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 362
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2017-06-23, 12:47   

no ba ale czy klima lepiej dział pobierają powietrze z zewnątrz czy z wewnątrz , przecież całe urządzenie klimatyzacji znajduje się jakby na zewnątrz pojazdu ?
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2017-06-23, 13:28   

Dłuższe stosowanie zamkniętego obiegu powietrza może spowodować zaparkowanie szyb bocznych oraz przedniej (szczególnie w okresie jesienno-zimowym oraz przy opadach deszczu) oraz powstawanie zapachów charakterystycznych dla zamkniętych pomieszczeń.
Dlatego zaleca się ustawienie w pozycji pobierania z zewnątrz.
Tak z ciekawości w mojej Toyocie Auris (klimatyzacja automatyczna) w pierwszej fazie uruchomienia klimatyzacji przy wysokiej temperaturze wewnątrz kabiny, przez około 1 minutę układ automatycznie zamyka dopływ powietrza z zewnątrz (następuje silne schłodzenie) następnie przechodzi automatycznie na obieg zewnętrzny i tak utrzymuje cały czas. Nie wiem co inżynierowie mieli na myśl ale to działa. ;-)
_________________
Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3625
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-06-23, 14:58   

Klima chłodzi zawsze znacznie wydajniej pracując w obiegu wewnętrznym powietrza. Schładza wtedy wielokrotnie to samo powietrze i jest w stanie uzyskać znacznie niższą temperaturę niż w przypadku jednorazowego schładzania powietrza z zewnątrz, które ma np. 28*C. To chyba jasne. Ja na przykład jeżdżę zawsze na obiegu wewnętrznym (lub pół na pół) a jedynie co ok. pół godziny przełączam na chwilę na zewnętrzny żeby zaczerpnąć trochę tlenu i właśnie wilgoci. Szyby absolutnie nie parują, bo to w obiegu wewnętrznym powietrze wysusza się znacznie bardziej. Dlatego chcąc szybko odparować szyby przełączamy właśnie na obieg wewnętrzny.
 
Decybel 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 Sce 4x4
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 210
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2017-06-23, 16:54   

Dodam jeszcze, że przed wyłączeniem silnika przełączam obieg wewnętrzny na zewnętrzny, wyłączam klimę i pozwalam silnikowi i dmuchawie trochę tak popracować. Staram się zrobić to chwilę przed dojechaniem do celu, jeśli oczywiście o tym pamiętam ;-)
_________________
Po pięciu latach z sympatyka stałem się użytkownikiem....
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-06-23, 17:51   

Wam też na obiegu wewnętrznym wyraźnie głośniej chodzi dmuchawa?
_________________
enjoy the silence
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2017-06-23, 22:40   

Tak, to normalne.
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-06-25, 09:27   

Tak, bo otwiera się dziura i praktycznie dmuchawa jest kilka centymetrów od wyżej wspomnianej.
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-06-25, 09:41   

Otóż to. Nie dość, ze na obiegu wewnętrznym już głośno działająca dmuchawa w Dacii jest jeszcze bardzie uciążliwa to w okresach chłodniejszych i deszczowych dni okna zaczynają parować dość intensywnie.
Dlatego jak dla mnie po różnych eksperymentach najbardziej optymalnym ustawieniem klimatyzacji jest:obieg zewnętrzny, pokrętło na max. zimne powietrze, dmuchawa 2-3, nawiew ustawiony na nogi oraz korpus, ale kratki wentylacyjne przestawione jak najniżej i lekko pod kątem.
Tak wiem, że to niezbyt fortunne ustawienie ze względów zdrowotnych, ale inaczej nie da się jeździć w czasie wysokich temperatur :-/
_________________
enjoy the silence
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-06-25, 11:56   

gregorisan napisał/a:
Otóż to. Nie dość, ze na obiegu wewnętrznym już głośno działająca dmuchawa w Dacii jest jeszcze bardzie uciążliwa to w okresach chłodniejszych i deszczowych dni okna zaczynają parować dość intensywnie.


Rozumiem, że mówisz o wentylacji działającej BEZ KLIMATYZACJI? Intensywne parowanie szyb przy obiegu zamkniętym bez załączonej klimatyzacji jest całkowicie normalne. Wilgoć skumulowana w kabinie po prostu zacznie się skraplać bez dostępu świeżego powietrza.

Natomiast obieg zamknięty z załączoną klimatyzacją z zasady nie powinien skutkować parowaniem szyb. Klimatyzator poza chłodzeniem ma za zadanie osuszać powietrze - nawet w szczelnej kabinie. Jeśli parują ci szyby z klimatyzacją to coś jest nie tak.
 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-06-25, 16:33   

A może ktoś z rocznikiem '17 sandero/logan sprawdzić u siebie czy nadal fabryka nie montuje nawiewów na drugi rząd siedzeń (pod fotelami)? Jest tylko dziura w wykładzinie czy widać w niej plastik rury nawiewu?

Pewnie trochę pomagają (w stosunku do golasa) u mnie przyciemnione szyby, wygłuszony dach/podłoga i dołożone dolne nawiewy drugiego rzędu, ale:

Przede wszystkim przewietrzenie i wstępne wychłodzenie tapicerki. 2-4 minuty:

Owszem, może upierdliwy manewr, ale to podstawa by po ruszeniu zostać na:

lub wymiennie

Nawiewy ustawione mocno w górę i tak by mnie omijały (i dmuchałyteż trochę na tył), ale tak bym czuł choć minimalny ruch powietrza na twarzy (bo lubię).

@edit
Ostatnio zmieniony przez Kauris 2017-06-25, 17:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2017-06-25, 16:53   

Kauris napisał/a:
A może ktoś z rocznikiem '17 sandero/logan sprawdzić u siebie czy nadal fabryka nie montuje nawiewów na drugi rząd siedzeń (pod fotelami)? Jest tylko dziura w wykładzinie czy widać w niej plastik rury nawiewu?

Pewnie trochę pomagają (w stosunku do golasa) u mnie przyciemnione szyby, wygłuszony dach/podłoga i dołożone dolne nawiewy drugiego rzędu, ale:

Przede wszystkim przewietrzenie i wstępne wychłodzenie tapicerki. 2-4 minuty:
Obrazek
Owszem, może upierdliwy manewr, ale to podstawa by po ruszeniu zostać na:
Obrazek
lub wymiennie
Obrazek
Nawiewy ustawione mocno w górę i tak by mnie omijały (i dmuchały na tył), ale tak bym czuł choć minimalny ruch powietrza na twarzy (bo lubię).


nie miałeś nawiewów drugiego rzędu? dziwnie
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-06-25, 18:42   

Jest dziura, ale wyprowadzone są pod tą wykładzinę nawiewy trochę dalej od otworu, ale niestety trochę powietrza marnuje się na łączeniach segmentów.
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-06-25, 20:48   

sobol1976 napisał/a:
Rozumiem, że mówisz o wentylacji działającej BEZ KLIMATYZACJI?

Tak - poprzednio niezbyt jasno się wyraziłem :-/
_________________
enjoy the silence
 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-06-26, 22:35   

@wat
Strach się bać czego jeszcze może nie być...
Kupiłem i założyłem rury od dustera 279318256R 279304511R (widziałem jak niemcy to robią - bo też wykastrowane mieli, ruskie lepili sobie z pcv). ASO twierdziło, że nie będzie pasować, więc albo pod mój VIN "nie przysługuje" ta część, albo numery części (i same części) są inne dla dustera i logana. Nie umiem poszukać numerów, widziałem tylko rysunki i wiem, że stara MCV i lodgy ma inne rury (z odejściem na 3 rząd). Zakładam, że duster/sandero/logan ma to samo.

#edit
Znalazłem numery dla sandero. Te same co duster...

@arnold
Może pół rury dali? ;) Taki kompromis...

rura1.jpg
Plik ściągnięto 107 raz(y) 46,36 KB

rura2.jpg
Plik ściągnięto 90 raz(y) 36,34 KB

Ostatnio zmieniony przez Kauris 2017-07-05, 20:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-06-27, 21:54   

Co chodzi o wydajność klimatyzacji to nie wiem, dlaczego niektórzy tak dramatyzują. Mam od kilku dniu MCV i na klimatyzację narzekać nie mogę. Druga sprawa, że zrobiłem też kilka tysięcy kilometrów w upalne dni Loganem w sedanie w wersji Celebration i tam także klimatyzacja pracowała wydajnie. Podsumowując, według mnie klimatyzacja daje radę.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-06-28, 04:54   

kicpra napisał/a:
Podsumowując, według mnie klimatyzacja daje radę.


Ciszej, bo zaraz cię okrzyczą ci, którym nie działa. ;-) :mrgreen:
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-06-28, 07:24   

Bo generalnie nie umieją obsługiwać manualną klimą.
A tak ze swego doświadczenia to jeszcze nie nabijałem klimy od nowości, jeszcze chłodzi tak jak trzeba - nie za zimno i nie za gorąco. Nastawy mam tak: wentylator - 2 bieg, nawiew pomiędzy górą (z przewagą góry) a dołem, a kraty nawiewu lekko w górę (nie na ciało!!!), a temperatura na maksymalny minus (niebieskie pole) i - UWAGA - przełącznik nawiewu powietrza zewnątrz i wewnątrz ustawiony na PÓŁ czyli po środku i jest OK. ;-)
Powietrze z zewnątrz jest "gorące" i dlatego klima dłużej chłodzi, stąd taki efekt kiepskiego chłodzenia, a powietrze "schłodzone" z wewnątrz jest lepiej chłodzone, a żeby nie było za duszno to ustawiam przełącznik na pół (przełącznik znajduje się pod pokrętłem wentylatora).
W kabinie jest przyjemny chłodek, a nie takie zimno jak w lodówce. :->
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2017-06-28, 08:26   

Ja ustawiam na pobor z zewnatrz, temperature nawet w upalach jest OK. czasem zdarza mi sie dodac ogrzewania w deszczu, gdy szyba jednak zaczyna parowac, a robi sie za zimno.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne