Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-10-30, 01:26
Wymiana oleju silnikowego - kiedy, jaki, ile?
Autor Wiadomość
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-04-22, 19:58   

Nie przesadzajmy, ale instrukcja obsługi tego nie podaje i tyle.
Raczej zabezpieczają się przed kimś kto widzi minimum, wlewa dokładnie 745 ml do maska i tu zonk, brakuje 3 mm, albo jest tak że jest za dużo (wątek bagnetu w 1.2 16V poruszany tutaj) i ma poważny problem. O auto trzeba dbać i poprawnie użytkować, ale pedantyzm nie przysłuży się nikomu i niczemu, oprócz osób które potrafią na tym jakoś zarobić.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2017-04-22, 22:16   

Przypomniała mi się offtopowa historyjka, jak to za komuny polska fabryka kupiła w Anglii maszynę. Przyjechał z nią monter-serwisant i jako warunek rozpoczęcia montażu powiedział, że cokół, fundament pod maszynę ma być poziomy. Polski inżynier (bardziej papieski niż sam papież) zapytał, jaka tolerancja poziomu - czy może być +/-1mm na metrze? +/-2mm? Serwisant odpowiedział, że żadnego milimetra, ma być pozioma i tyle. Dla Anglika miała być po prostu pozioma, wiadomo, że ideał nie istnieje, ale na ile to możliwe ma być równo. A Polak znowu: z jaką dokładnością? Tłumaczowi brakło słów i się zapętlił. Podobną różnicę światopoglądów widziałem na własne oczy, gdy w 2000 r. pisano protokół zdawczo-odbiorczy maszyny, gdzie polski dyrektor i wice podpisali z pieczęciami, a Hiszpan (zdający) postawił swoją parafkę, pieczątki nie miał. Taki dokument nie mógł zostać uznany za dowód - żadnej pieczątki? Jak to tak?
:?: :?: :?: :shock: :shock: :shock: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-04-23, 19:55   Re: Ile dolać oleju do Sandero Stepway Tce90?

sobol1976 napisał/a:
Wygląda na to że powinienem uzupełnić trochę oleju w moim samochodzie.
Za zasady pilnuję żeby było w okolicach 3/4 pomiędzy kreskami teraz jest 1/3.
Prawdopodobnie trochę mniej nalali w ASO przy ostatniej wizycie przeglądowej.
Czy wie ktoś ile jest dokładnie oleju pomiędzy kreskami w Tce90?

W instrukcji jest napisane, że "ok. 1,5-2 litra w zależności od silnika".
No właśnie... a ile jest w Tce90? Byłbym b. wdzięczny za sprawdzoną informację.


Nic nie dolewaj. Jak jest pomiedzy max i mini jest dobrze. Sprawdz olej za jakies 2-3 tys km i jak bedzie pokazywalo tyle samo lub milimetr dwa mniej to jest idealnie. Nie popadajmy w paranoje. Roznica poziomu oleju 5 milimetrow na bagnecie miedzy mimi i max nie sprawi silniko zadnej roznicy.
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2017-04-24, 10:14   

Co do oleju ma być między i pewnie jakbym miał minimum to bym dolał z 200-300ml dla spokoju.

eplus napisał/a:
Przypomniała mi się offtopowa historyjka, jak to za komuny polska fabryka kupiła w Anglii maszynę. Przyjechał z nią monter-serwisant i jako warunek rozpoczęcia montażu powiedział, że cokół, fundament pod maszynę ma być poziomy. Polski inżynier (bardziej papieski niż sam papież) zapytał, jaka tolerancja poziomu - czy może być +/-1mm na metrze? +/-2mm? Serwisant odpowiedział, że żadnego milimetra, ma być pozioma i tyle. Dla Anglika miała być po prostu pozioma, wiadomo, że ideał nie istnieje, ale na ile to możliwe ma być równo. A Polak znowu: z jaką dokładnością? Tłumaczowi brakło słów i się zapętlił. Podobną różnicę światopoglądów widziałem na własne oczy, gdy w 2000 r. pisano protokół zdawczo-odbiorczy maszyny, gdzie polski dyrektor i wice podpisali z pieczęciami, a Hiszpan (zdający) postawił swoją parafkę, pieczątki nie miał. Taki dokument nie mógł zostać uznany za dowód - żadnej pieczątki? Jak to tak?
:?: :?: :?: :shock: :shock: :shock: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


no i co w tym dziwnego, że ma być poziomo? Wykonawca powinien robić jak najlepiej a nie +/- 1mm/m - to jak mam 10x16m płytę fundamentową to po przekątnej może odjebać 1.9cm różnicy, czy może 3.8cm? Szczęśliwie akurat płyta fundamentowa w moim domu wyszła z dokładnością do 1-2mm na całości, niestety później przyszli znawcy norm, przez co robili tak żeby tylko się zmieścić, a na następny dzień zrywali płyty bo jednak się nie mieści. Wykonawca ma robić jak najlepiej, tolerancja dotyczy technologii a nie jego roboty - niejednorodna masa, nieidealne narzędzia - ergo jak wyleje ma być idealnie, żeby jak wyschnie na pewno zmieścić się w normie.
Ostatnio zmieniony przez czaju 2017-04-24, 10:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2017-04-24, 15:39   

Chodzi o to, że Anglik żądał poziomu po prostu "na chłopski rozum", nasz nawet błąd chciał mieć unormowany.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 736
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2017-05-09, 22:49   

Szanowni :)
Mam takie pytanko,
Jest po gwarancji więc wolność Tomku.
Chcę wymienić olej w norauto,
Czy takie coś będzie ok?
Wymiana oleju syntetycznego Castrol 5W40 + filtr?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-05-10, 07:50   

A po co zmieniać olej na inny?
To jest po prostu chwyt marketingowy. Tylko kilka koncernów na świecie produkują oleje silnikowe, a potem je zlewają do różnych butelek pod rożnymi markami i nazwami.
Lej taki sam olej jaki był poprzedni (ELF), wcale nie jest taki zły oraz nie drogi.
Wiele aut w formule F1 używa oleju właśnie ELF-a.
Ważny jest tylko interwał wymiany oleju i tyle. ;-)
Jak nie ma ubytku oleju w okresie miedzy wymianami to nie ma sensu lać syntetyka.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2017-05-10, 07:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 736
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2017-05-10, 11:09   

No to nic nie rozumiem,
Na naklejce pod maską mam napisane,
Motrio 5w40
A z tego co widzę na stronie
http://www.skleprenaultwa...syntetyczny/264
To jest to syntetyk o parametrach ACEA A3/B4

Dlatego wybrałem ten Castrol 5W40.
Kurcze, czy coś pokręciłem ?
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-05-10, 11:19   

hehe auta formuły 1 na elfie a to dobre
silnik zatarł by się już na wolnych obrotach :)
Kilka firm na świecie produkuje BAZY olejowe a od tego jeszcze daleko do produktu finalnego.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2017-05-10, 11:21, w całości zmieniany 2 razy  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-05-10, 11:20   

Twoje auto, Twoja sprawa. ;-)
Ten olej też będzie pasował, jeśli spełnia normę ACEA A3/B4 (sprawdź to na etykietce CASTROL-a).
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
brzuch0 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 w benzynie
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 27 Maj 2016
Posty: 214
Skąd: Tychy
Wysłany: 2017-05-31, 14:13   

Chce wymienić olej po 4 tyś jak to zrobić, żeby wymienić go w zwykłym warsztacie, aby nie przyczepili się w ASO przypadku jakieś awarii silnika .
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-05-31, 15:05   

kupić albo zamówić olej zalecany przez producenta, pojechać do warsztatu, poprosić o PORZĄDNY filtr olejowy (na tym nie warto oszczędzać), poprosić,żeby wymienili (na wszelki wypadek) podkładkę uszczelniającą pod korkiem spustowym. Przypomnieć na wszelki wypadek (różnie to w życiu bywa) mechanikowi, żeby przed dokręceniem nowego filtra przesmarował gumkę jego uszczelki olejem i dokręcił go z głową a nie siłą Pudziana. Zachować kwit z tej czynności I to by było na tyle, jak mawiał śp. Jan Tadeusz Stanisławski - profesor mniemanologii stosowanej. Jak tak uczyniłem po 3,5 tys km przebiegu w stacji Bosch Service za płotem mojego domu, bo nie chciało mi się jechać 90 km do aso. I płacić jakiejś abstrakcyjnej kwoty za ten prosty i nieskomplikowany zabieg
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2017-05-31, 15:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-05-31, 16:16   

Kup oryginalne czesci i nikt sie nie dowie.
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 921
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2017-05-31, 19:50   

Tak do informacji zainteresowanych. Wymieniałem drugi raz olej samodzielnie i po raz drugi pod rząd zapomniałem wymienić uszczelkę korka spustowego :mrgreen:

Nic nie cieknie :mrgreen:

PS Mam taką z stalową z gumowym oringiem, nie wiem czy z dmuchaną miedzianą to samo by przeszło, ale gwinty korków spustowych są tak gęste, że moim zdaniem nie ma prawa to cieknąć, a uszczelka zapobiega tylko i wyłącznie odkręcaniu się...
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2017-05-31, 19:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-31, 19:53   

to przeciez nic nadzwyczajnego, ja mam juz chyba 3ci rok ta sama i nawet mysle zmieniac.
Jak zacznie cieknac spod auta to dopiero pomysle o wymianie :lol:
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 921
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2017-06-02, 09:18   

No nie ma nic nadzwyczajnego w podkładce korka spustowego, ale może to nie jest dla każdego oczywiste - dla mnie nie było. Ja wolę zmieniać, jak każą zmieniać, 3zł to nie majątek, a przy wycieku oleju ryzykujemy kosztem co najmniej 1000krotnie wyższym :P

Tyle, że zapomniałem, ale na szczęście technologia jest łaskawa ;)
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2017-06-02, 09:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-06-27, 14:28   Olej zamienniik ELF EVOLUTION 900 SXR 5W40 5L

Witam

Od zawsze leje ten olej.

Polecacie jakiś inny spełniający normę Renault dla mojego silnika 1.5 dci bez FAP ?

Łukasz

Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2017-06-27, 14:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-06-27, 14:32   

Cytat:
Od zawsze leje ten olej.


I rob tak dalej.

Cytat:
Polecacie jakiś inny spełniający normę Renault dla mojego silnika 1.5 dci bez FAP ?

Nie , nie polecamy.
:lol:
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-06-27, 14:39   

Filtr oleju oryginalny, manna czy byle filtron ?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-06-27, 14:50   

Lepiej ori niż kiepski zamiennik. Parę złotych więcej dasz ale za to masz pewny towar niż wywalisz więcej kasy za remont silnika jak dasz kiepski tani filtr. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-06-27, 14:53   

Filtr 7700274177 OEM Renault będzie ok ?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-06-27, 14:57   

Myślę, że tak, wszak nie mam Diesla, ale jak tam piszą że do takiego silnika dają to można brać.
;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
trybik 


Marka: dacia
Model: dokker
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 362
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2017-06-28, 08:04   uszczelka korka spustu oleju

witam
w tym roku zamierzam sam wymienić olej w swoim dokerze , mam już stary filtr oleju dokupię olej , potrzebuje numeru właśnie tej uszczelki która jest pod korkiem w karterze olejowym , dokupię jeszcze filtry powietrza i przeciw pyłkowy , myśle że to wszystko
jakies sygestie?
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-06-28, 08:16   

http://www.renault-czesci...,472,1635).aspx
Poniżej jest info, ze najlepiej zadać pytanie poprzez wysłanie numeru VIN do sprzedającego.
_________________
enjoy the silence
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-06-28, 09:30   

Konkretnie to jest ta uszczelka:
http://www.renault-czesci...(3,469,23).aspx
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne