Nie przesadzajmy, ale instrukcja obsługi tego nie podaje i tyle.
Raczej zabezpieczają się przed kimś kto widzi minimum, wlewa dokładnie 745 ml do maska i tu zonk, brakuje 3 mm, albo jest tak że jest za dużo (wątek bagnetu w 1.2 16V poruszany tutaj) i ma poważny problem. O auto trzeba dbać i poprawnie użytkować, ale pedantyzm nie przysłuży się nikomu i niczemu, oprócz osób które potrafią na tym jakoś zarobić.
Przypomniała mi się offtopowa historyjka, jak to za komuny polska fabryka kupiła w Anglii maszynę. Przyjechał z nią monter-serwisant i jako warunek rozpoczęcia montażu powiedział, że cokół, fundament pod maszynę ma być poziomy. Polski inżynier (bardziej papieski niż sam papież) zapytał, jaka tolerancja poziomu - czy może być +/-1mm na metrze? +/-2mm? Serwisant odpowiedział, że żadnego milimetra, ma być pozioma i tyle. Dla Anglika miała być po prostu pozioma, wiadomo, że ideał nie istnieje, ale na ile to możliwe ma być równo. A Polak znowu: z jaką dokładnością? Tłumaczowi brakło słów i się zapętlił. Podobną różnicę światopoglądów widziałem na własne oczy, gdy w 2000 r. pisano protokół zdawczo-odbiorczy maszyny, gdzie polski dyrektor i wice podpisali z pieczęciami, a Hiszpan (zdający) postawił swoją parafkę, pieczątki nie miał. Taki dokument nie mógł zostać uznany za dowód - żadnej pieczątki? Jak to tak?
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-04-23, 19:55 Re: Ile dolać oleju do Sandero Stepway Tce90?
sobol1976 napisał/a:
Wygląda na to że powinienem uzupełnić trochę oleju w moim samochodzie.
Za zasady pilnuję żeby było w okolicach 3/4 pomiędzy kreskami teraz jest 1/3.
Prawdopodobnie trochę mniej nalali w ASO przy ostatniej wizycie przeglądowej.
Czy wie ktoś ile jest dokładnie oleju pomiędzy kreskami w Tce90?
W instrukcji jest napisane, że "ok. 1,5-2 litra w zależności od silnika".
No właśnie... a ile jest w Tce90? Byłbym b. wdzięczny za sprawdzoną informację.
Nic nie dolewaj. Jak jest pomiedzy max i mini jest dobrze. Sprawdz olej za jakies 2-3 tys km i jak bedzie pokazywalo tyle samo lub milimetr dwa mniej to jest idealnie. Nie popadajmy w paranoje. Roznica poziomu oleju 5 milimetrow na bagnecie miedzy mimi i max nie sprawi silniko zadnej roznicy.
Co do oleju ma być między i pewnie jakbym miał minimum to bym dolał z 200-300ml dla spokoju.
eplus napisał/a:
Przypomniała mi się offtopowa historyjka, jak to za komuny polska fabryka kupiła w Anglii maszynę. Przyjechał z nią monter-serwisant i jako warunek rozpoczęcia montażu powiedział, że cokół, fundament pod maszynę ma być poziomy. Polski inżynier (bardziej papieski niż sam papież) zapytał, jaka tolerancja poziomu - czy może być +/-1mm na metrze? +/-2mm? Serwisant odpowiedział, że żadnego milimetra, ma być pozioma i tyle. Dla Anglika miała być po prostu pozioma, wiadomo, że ideał nie istnieje, ale na ile to możliwe ma być równo. A Polak znowu: z jaką dokładnością? Tłumaczowi brakło słów i się zapętlił. Podobną różnicę światopoglądów widziałem na własne oczy, gdy w 2000 r. pisano protokół zdawczo-odbiorczy maszyny, gdzie polski dyrektor i wice podpisali z pieczęciami, a Hiszpan (zdający) postawił swoją parafkę, pieczątki nie miał. Taki dokument nie mógł zostać uznany za dowód - żadnej pieczątki? Jak to tak?
no i co w tym dziwnego, że ma być poziomo? Wykonawca powinien robić jak najlepiej a nie +/- 1mm/m - to jak mam 10x16m płytę fundamentową to po przekątnej może odjebać 1.9cm różnicy, czy może 3.8cm? Szczęśliwie akurat płyta fundamentowa w moim domu wyszła z dokładnością do 1-2mm na całości, niestety później przyszli znawcy norm, przez co robili tak żeby tylko się zmieścić, a na następny dzień zrywali płyty bo jednak się nie mieści. Wykonawca ma robić jak najlepiej, tolerancja dotyczy technologii a nie jego roboty - niejednorodna masa, nieidealne narzędzia - ergo jak wyleje ma być idealnie, żeby jak wyschnie na pewno zmieścić się w normie.
Ostatnio zmieniony przez czaju 2017-04-24, 10:16, w całości zmieniany 1 raz
Szanowni :)
Mam takie pytanko,
Jest po gwarancji więc wolność Tomku.
Chcę wymienić olej w norauto,
Czy takie coś będzie ok?
Wymiana oleju syntetycznego Castrol 5W40 + filtr?
A po co zmieniać olej na inny?
To jest po prostu chwyt marketingowy. Tylko kilka koncernów na świecie produkują oleje silnikowe, a potem je zlewają do różnych butelek pod rożnymi markami i nazwami.
Lej taki sam olej jaki był poprzedni (ELF), wcale nie jest taki zły oraz nie drogi.
Wiele aut w formule F1 używa oleju właśnie ELF-a.
Ważny jest tylko interwał wymiany oleju i tyle.
Jak nie ma ubytku oleju w okresie miedzy wymianami to nie ma sensu lać syntetyka.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2017-05-10, 07:52, w całości zmieniany 1 raz
No to nic nie rozumiem,
Na naklejce pod maską mam napisane,
Motrio 5w40
A z tego co widzę na stronie
http://www.skleprenaultwa...syntetyczny/264
To jest to syntetyk o parametrach ACEA A3/B4
Dlatego wybrałem ten Castrol 5W40.
Kurcze, czy coś pokręciłem ?
hehe auta formuły 1 na elfie a to dobre
silnik zatarł by się już na wolnych obrotach :)
Kilka firm na świecie produkuje BAZY olejowe a od tego jeszcze daleko do produktu finalnego.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2017-05-10, 11:21, w całości zmieniany 2 razy
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-05-31, 15:05
kupić albo zamówić olej zalecany przez producenta, pojechać do warsztatu, poprosić o PORZĄDNY filtr olejowy (na tym nie warto oszczędzać), poprosić,żeby wymienili (na wszelki wypadek) podkładkę uszczelniającą pod korkiem spustowym. Przypomnieć na wszelki wypadek (różnie to w życiu bywa) mechanikowi, żeby przed dokręceniem nowego filtra przesmarował gumkę jego uszczelki olejem i dokręcił go z głową a nie siłą Pudziana. Zachować kwit z tej czynności I to by było na tyle, jak mawiał śp. Jan Tadeusz Stanisławski - profesor mniemanologii stosowanej. Jak tak uczyniłem po 3,5 tys km przebiegu w stacji Bosch Service za płotem mojego domu, bo nie chciało mi się jechać 90 km do aso. I płacić jakiejś abstrakcyjnej kwoty za ten prosty i nieskomplikowany zabieg
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2017-05-31, 15:07, w całości zmieniany 1 raz
Tak do informacji zainteresowanych. Wymieniałem drugi raz olej samodzielnie i po raz drugi pod rząd zapomniałem wymienić uszczelkę korka spustowego
Nic nie cieknie
PS Mam taką z stalową z gumowym oringiem, nie wiem czy z dmuchaną miedzianą to samo by przeszło, ale gwinty korków spustowych są tak gęste, że moim zdaniem nie ma prawa to cieknąć, a uszczelka zapobiega tylko i wyłącznie odkręcaniu się...
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2017-05-31, 19:50, w całości zmieniany 1 raz
No nie ma nic nadzwyczajnego w podkładce korka spustowego, ale może to nie jest dla każdego oczywiste - dla mnie nie było. Ja wolę zmieniać, jak każą zmieniać, 3zł to nie majątek, a przy wycieku oleju ryzykujemy kosztem co najmniej 1000krotnie wyższym :P
Tyle, że zapomniałem, ale na szczęście technologia jest łaskawa ;)
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2017-06-02, 09:19, w całości zmieniany 1 raz
Lepiej ori niż kiepski zamiennik. Parę złotych więcej dasz ale za to masz pewny towar niż wywalisz więcej kasy za remont silnika jak dasz kiepski tani filtr.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
witam
w tym roku zamierzam sam wymienić olej w swoim dokerze , mam już stary filtr oleju dokupię olej , potrzebuje numeru właśnie tej uszczelki która jest pod korkiem w karterze olejowym , dokupię jeszcze filtry powietrza i przeciw pyłkowy , myśle że to wszystko
jakies sygestie?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum