Mi go na serwisie doslownie wycieli. Przy mnie sprawdzal na komputerze serwisowym skad systemy biora sygnal i wszedzie wyszlo ze z abs. Czujnik w skrzyni jest tylko "zaslepka" lub gdy nie ma abs w aucie.
Wyjmij wtyczke i sprawdź.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-11-24, 20:29
Jezeli WooojaS ma racje to podpiecie pod CLIP nic nie da w twoim przypadku. Jedynie zmiana srednicy felg ale tez jakos nie przemawia to do mnie. Sprawdz ten czujnik.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
@Shrek, tak jak pisałem wielkość kół nie idzie zmienić przez DDT2000. Rzuca błędem i po zapaleniu świeci się kontrolka ABS na zegarach. Gdy znowu ustawie "215/65 r16 " to błąd ginie a ABS już się nie pali.
Jutro sprawdzę z czujnikiem na skrzyni, dzisiaj się trochę śpieszyłem, ale obawiam się że u mnie jednak ECM bierze z niej sygnał i wylicza wartości funkcji wtrysku również na jego podstawie .
No i temat tempomatu raczej z takiej przyczyny nie działa na ostatnim biegu :
Cytat:
"Dla potomnych.
Potwierdziło się moje przypuszczenie - w skrzyni były niewłaściwe tryby 6 biegu. Po zmianie skrzyni (z właściwymi przełożeniami) - tempomat działa na wszystkich biegach. Tempomat nie działał bo sterownik nie znał przełożenia 6 biegu i głupiał (pokazywał że jest na biegu jałowym). Teraz jest już OK."
Teraz mam pytanie, czy da radę zmienić przełożenia biegów skrzyni zapisane w ECU silnika ?
Ewentualnie zmienić typ skrzyni na JR5 306 z której mam zębatkę piątego biegu - zależy mi tylko aby na 5tce chodził tempomat , na 3, 4 nie musi .... :) Bo teraz mi działą na wszystkich oprócz 5tki .
Czy da radę zmienić to przez CAN CLIPa ?
Dzięki za odpowiedzi...
Odświeżam temat. Wczoraj ogłosił niejaki Leszek, który oferuje tempomat uniwersalny pasujący do Dacii Lodgy/Dokker, ale cena jest raczej zaporowa.
Jestem tylko ciekawy czy wymiana ECU i dorobienie brakujących gadżetów tj. przyciski "O" i "R" oraz wyłącznik to wyjdzie taniej niż uniwersalny? Może się mylę...
Nadal jestem ciekawy, czy do ECU Valeo 237102071R jest możliwość wgrania nowszego softu tak jak w ECU 237104671R
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Może Wam się przyda. Dziś uruchomiłem diagnostykę w swojej Dacii i zrobiłem parę zrzutów ekranu, gdzie przewija się tempomat. Możliwe, że w Waszych będzie potrzebna jakaś aktywacja, ale w oprogramowaniu nigdzie jej nie widziałem - przycisk "Write configuration" nieaktywny. Możliwe, że po pierwszym włączeniu aktywuje się samo.
Widze , ze kolega ma Clipa,
czy mozna sie kiedys umowic w Skierniewicach na podlaczenie mojego dustera i sprawdzenie kilku rzeczy z tempomatem, czy da sie tam ustawic ?
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-03-26, 06:52
route2000 napisał/a:
Odświeżam temat. Wczoraj ogłosił niejaki Leszek, który oferuje tempomat uniwersalny pasujący do Dacii Lodgy/Dokker, ale cena jest raczej zaporowa.
Jestem tylko ciekawy czy wymiana ECU i dorobienie brakujących gadżetów tj. przyciski "O" i "R" oraz wyłącznik to wyjdzie taniej niż uniwersalny? Może się mylę...
Nadal jestem ciekawy, czy do ECU Valeo 237102071R jest możliwość wgrania nowszego softu tak jak w ECU 237104671R
Podmiana oprogramowania w sterownikach continental moim zdaniem jast mozliwa przez Clip z polaczeniem do sieci tylko trzeba kogos znalesc kto poszuka, poszpera i podejmnie sie tego. Moj znajomy pracujacy w Reno to tak niby chce, niby nie, niby moze a potem nie moze. a moim zdaniem poprostu jak kazdy wymieniacz czesci w Reno ma to w d.... Do lodgy (juz z ogranicznikiem to: koszt wtyczki kompa ze szrotu 50-70 zl, przelacznik tempomat/ogranicznik do 100, wymiana kierownicy ? ,zmiana oprogramowania i pewny gosc co ci to dogra ?.Jak ktos ci to zrobi od razu to bedzie sie oplacac, bo ja jezdzilem po roznych serwisach szykalem kogos zeby mi to zrobil i chyba stracilem juz kwote rowna temu tempomatowi. Ale zainteresowany jestem jakby go za 1200 puscil to biore.
Potrzebne są:
- czujnik sprzęgła (i jakaś blacha żeby go zamontować )
- przełącznik tempomat/ogranicznik (mogę odsprzedać chętnemu - jest też aktualnie na allegro):
http://allegro.pl/renault...6235110539.html
- nowa kierownica z przyciskami ( http://allegro.pl/kierown...6209260895.html ) lub wydziergane pudełko z przyciskami i rezystorkami jak na zdjęciu
No i trochę ciągnięcia kabelków jeśli nie są w wiązkach - wszystkie informacje co gdzie jak w tym wątku ....
Tempo_1.jpg
Plik ściągnięto 34 raz(y) 177,67 KB
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-06-02, 12:14, w całości zmieniany 3 razy
Marka: *
Model: *
Silnik: * Pomógł: 14 razy Dołączył: 19 Sie 2009 Posty: 336 Skąd: ABCD
Wysłany: 2016-06-02, 17:18
corrado napisał/a:
Czy ktoś ogarnia temat i wie jak ustawić konfigurację ABS przez DDT2000, żeby nie "brał" pod uwagę prędkości z kół albo ewentualnie ją skorygować ? Bo przez zmianę kół 5tki nie włącza mi się teraz tempo na piątce.
Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1,2 75km
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 17 Sty 2016 Posty: 60 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-03, 08:42
A nie wymagana jest wymiana zwijacza na takiego z opcja tempomatu?? bo widziałem takie na allegro i zastanawiałem sie czy to potrzebne i jaka jest różnica
Witam,
udało mi się aktywować tempomat używając skryptów pyren i interfejsu ELM327.
W samochodzie były rozprowadzone wszystkie wiązki kablowe oraz czujniki na sprzęgle i hamulcu.
Instrukcja i skrypty:
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3593 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-10, 14:38
No właśnie , chce ktoś taki włącznik do tempomatu jak na pierwszym zdjęciu ?
W 1.6 MPI z pierwszych lat się nie da uruchomić tempomatu bez wymiany ECU.
Odstąpię za tyle co kupiłem czyli trzy dychy i ewentualny koszt wysyłki.
Acha ma białe podświetlenie jak w Renault.
Z jakiego samochodu to manetka?
Czy wiązka pod kierownica jest przystosowana do zmiany samej kierownicy na model z przyciskami?
Czy potrzebuje jakiegoś pliku z wsadem do wgrania, czy też uruchomienie tempomatu to kwestia odklikania jakiś opcji?
_________________ 22 miesiące przygody z Dacią i wystarczy.
Witam,
proszę uważnie przeczytać opis - 2 pierwsze linki
Manetka tempomatu z Pegouta 607 kupiona w serwisie aukcyjnym, dzisiaj widziałem za 15zł.
Manetka NIE JEST gotowa do podłączenia, wymaga przeróbki.
Manetka została przerobiona wg schematu w załączniku. Odlutowałem rezystory smd , przylutowałem do punktów testowych taśmę i na płytce uniwersalnej na zewnątrz umieściłem układ z rezystorami. Całość mocowana do obudowy kierownicy.
Oprogramowanie - Pyren - połączenie ELM327 i bazy danych CLIP-a. Działa w trybie tekstowym ( nawet przez smartfon) - jest to analogiczne rozwiązanie do DDT4ALL opisanego na forum.
Włączenie polega na aktywacji funkcji na komputerze wtrysku i tablicy rozdzielczej -opis w załączniku.
Do zrobienia całości wymagane jest trochę "oblatania" technicznego i informatycznego ( sprawdzenie wiązek przewodów, wyłącznika sprzęgła, hamulca, +12V na wiązce przełącznika tempomatu/ogranicznika, uruchomienia skryptów pyren, połączenie przez ELM327).
Wiązka kierownicy chyba nie jest przystosowana - złącze tempomatu wchodzi w uchwyt w zwijaczu kierowniczy bez styków - niebieska wtyczka. Co jest wyprowadzone po kierownicą, nie wiem, nie zdejmowałem.
P.S. - sprawdzając menu tablicy rozdzielczej włączyłem jeszcze pomiar temperatury zewnętrznej ( na konfiguracji pokazywał, że jest podłączony termistor) i wyłączyłem sygnał niezapiętych pasów
Tez planuje taki mod u siebie. Pomysł z manetka od Peugeota świetny.
Elm mam, ale te skrypty to trochę mnie przerestaja
Z Krakowa do Gliwic dość blisko, wiec może jak skompletuje całość, to bym wpadł z jakąś krata piwa na programowanie (o ile Kolega się zgodzi)
To, że da się wlaczyc wyświetlanie temperatury tez odkryłem i mam włączone
A da się też obudzić komputer pokładowy dot. spalania?
Ps jak w obudowie kierownicy jest przymocowana manetka tempomatu? Było pod obudowa na tyle miejsca, żeby się zmieściła, czy trzeba było coś ciąć?
_________________ 22 miesiące przygody z Dacią i wystarczy.
Wysłany: 2017-10-07, 20:37 aktywacja tempomatu - Dacia Dokker Van 1.6
Witam serdecznie
Chciałbym aktywować funkcję tempomatu w mojej Dacii Dokker Van 1.6 8V wersja Base.
Przeczytałem już kilka tematów na forum w związku z aktywacją tempomatu lecz mam kilka wątpliwości.
1. Czy da się aktywować funkcję w wersji Base? Mój nr ECU to: 237102479R prod. Valeo
2. Co muszę dokupić by aktywacja zadziałała? Znalazłem kierownicę multifunkcyjną z Dacii Sandero II która ma dwa przyciski +/- i R/O - wystarczy?
Jeśli ktoś jest ogarnięty w temacie to prosiłbym o pomoc.
Moja wersja to typowy golas - nawet bez klimy.
Dzisiaj podpatrzę, czy mam czujnik sprzęgła i hamulca (można się podpiąć do czujnika światła stop?)
Jeśli nie mam położonych przewodów to czy ktoś na forum przerabiał już taki temat?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum