Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Szwajcaria opłaca się dacia ?
Autor Wiadomość
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-21, 12:22   Szwajcaria opłaca się dacia ?

Planuje tygodniowy wypad do szwajcari w niedługim czasie i zastanawiam się którym autem pojechać.
Jest moje subaru i duster.
Duster ma LPG co zmniejsza koszty o 40% ale nie ma tempomatu ,nawigacji, koła zapasowego a silnik na trasach mocno kuleje.
Jest też subaru gdzie mocy nie brakuje ale niestety konsumpcja na benzynę jest znacząca.
Dustera znam i trzeba nim jechać 120-140 więc weźmie 14 l / 100 co wychodzi 1100 zł
Subaru na tempomacie przy 100 weźmie 6-7 liczmy 8 wychodzi 1450 zł
Do tego do subaru wchodzi 60l benz a do dustera 32 l lpg
Jakieś rady spostrzeżenia ? może jakieś turystyczne miejsca warte odwiedzenia
_________________
Moje auto
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-21, 12:33   

Karenzo napisał/a:
trzeba nim jechać 120-140

Dusterem _trzeba_ tyle, a subaru wystarczy 100???
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-21, 12:51   

Brak tempomatu wymusza ciągłe operowanie pedałem gazu . Po godzinie jazdy ze stałą prędkością dacia kierowca jest zmęczony jak po 6 godzinach jazdy. Z doświadczenia wiem że trzeba jechać te 120-130 i redukować pod górkę aby noga zwyczajnie nie sztywniała.
W forku wrzucam tempomat i jade niczym się nie przejmuje. Pod górkę wystarcza mu mocy nie trzeba redukować. Robiłem kilka tras po PL dusterem te 100km/h i była to straszna męczarnia.
Nie da się ukryć że subaru mimo 300 kg większej wagi , stałego 4x4 i większego silnika pali mniej od dustera.
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2017-07-21, 12:56, w całości zmieniany 2 razy  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-07-21, 13:14   

dla jednego męczarnia dla innego rozrywka :-P
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2017-07-21, 13:47   

A w Szwajcarii w ogóle jest dostępny gaz? Bo to bogaty kraj... :mrgreen: :-o
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-21, 14:06   

Karenzo napisał/a:
Brak tempomatu wymusza ciągłe operowanie pedałem gazu. Po godzinie jazdy ze stałą prędkością dacią kierowca jest zmęczony jak po 6 godzinach jazdy. Z doświadczenia wiem że trzeba jechać te 120-130 i redukować pod górkę aby noga zwyczajnie nie sztywniała.

Gdyby faktycznie trzeba było ciągle operować gazem, to by oznaczało, że noga wcale nie sztywnieje od stałej prędkości i nie ma konieczności rozruszania jej dzięki dodatkowym redukcjom akurat pod górkę. A jeśli sztywnieje od trzymania w jednej pozycji, to prędkość nie jest stała. Trzeciej możliwości nie ma, bo bez tempomatu to nawet auta o kilku litrach pojemności zwalniają pod górki bez dodania gazu. Fizyki nie da się oszukać.


(Zmęczenie może też oczywiście wynikać z ciągłej pracy nogą na pedale gazu, ale wtedy tym bardziej przecież nie sztywnieje, bo to objaw długotrwałego unieruchomienia kończyny w jednej pozycji, więc chyba nie o to chodzi).


Z drugiej strony, zamiast słów "kierowca jest", powinno być po prostu "jestem". Dużo zależy bowiem także od pozycji za kierownicą. Np ja bezboleśnie - nie tylko dla nogi, ale także pleców i tyłka - mogę zrobić w 1 dzień trasę Warszawa-Gorzów Wlkp.-Katowice-Warszawa. Znaczna większość tych 1300 km to autostrady i ekspresówki (A2, S3, A4, S1, S8) i zwykle właśnie nie chce mi się zbytnio bawić biegami. Siedzę jednak na fotelu maksymalnie podniesionym do góry i z pionowym oparciem, dzięki czemu stopę na pedale gazu przy jego głębokim wciśnięciu na długich odcinkach ze stałą wysoką prędkością mam w pozycji niemal neutralnej. Nie u każdej osoby sprawdzi się dokładnie ten sam sposób, ale na pewno warto sprawdzić, czy mniej lub bardziej radykalna zmiana sposobu siedzenia nie poprawi komfortu.


Karenzo napisał/a:
subaru mimo 300 kg większej wagi , stałego 4x4 i większego silnika pali mniej od dustera

Przy prędkościach autostradowych to w dużej mierze efekt także znacznie lepszej sylwetki subarynki, nie tylko mocy silnika i zestrojenie z nim przełożeń.


Karenzo napisał/a:
Jakieś rady

Wybór jest między ceną a komfortem - zdecyduj się na czym Ci bardziej zależy i będziesz miał rozwiązany dylemat.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-21, 14:29   

Wciskanie pedału do podłogi jest bardzo wygodne dlatego pisałem że będę poruszał się dużymi prędkościami, problem jest przy płaskich długich prostych gdzie stopa musiała by być praktycznie nieruchomo.
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2017-07-21, 14:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-21, 14:35   Re: Szwajcaria opłaca się dacia ?

Karenzo napisał/a:
..Duster... weźmie 14 l / 100
Subaru... weźmie 6-7...

A ile Duster weźmie przy 100 km/h? A subaru przy 140?
Bo Twoje wyliczenie to było tak od czapy .
Jeśli chcesz taniej to Duster jeśli wygodniej to Subaru.
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
swissman 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: dci 1.5, 90 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 283
Skąd: W-Wa, teraz CH
Wysłany: 2017-07-21, 14:48   

eplus napisał/a:
A w Szwajcarii w ogóle jest dostępny gaz? Bo to bogaty kraj... :mrgreen: :-o

no wlasnie... troche tu ciezko z gazem...
ja przez 9 lat jezdzilem Loganem MCV 1.5 dci 68KM ze Szwajcarii do Polski i jakos dalem rade...
po drodze trzeba po prostu odpoczywac, robic pauzy co godzinke-dwie... jezdzac z psem zawsze je robimy...
jest szwajcarskie forum.polacy.ch gdzie mozna znalezc sporo informacji o Szwajcarii
pozdrawiam z Zurychu
swissman
Ostatnio zmieniony przez swissman 2017-07-21, 14:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-21, 15:37   

Docelowo jadę do mediolanu z 2-3 noclegami w szwajcari powrót taki sam .
Z tym lpg wcale nie jest tak różowo , po trasie ciężko trafić a jak jest to w zaporowej cenie. Do tego tankowanie co 2-3 godz na co zawsze się traci te 15-30 min.
Chciał bym z warszawy do zurychy strzelić na 1 raz z 2=3 przerwami na tankowanie w daci takich przerw będę musiał robić 5-7.
Jeździłem trochę dusterem po europie i z tą pojemnością butli cienko to wygląda ,musiałem tankować co 200 km bo potem długo nie było żadnej stacji (w Austrii to w ogóle nie było).
Porównanie jak najbardziej zasadne bo autem z lpg opłaca się jechać tylko szybko , oszczędna jazda bez tempomatu to już masochizm.
Jeszcze nie rezerwowałem ale noclegi w szwajcarii cholernie drogie , 500 zł za noc gdzie Mediolan kosztuje połowę tego.

Jeżeli dostęp do lpg w szwajcarii jest ograniczony to nie już czego rozpatrywać
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2017-07-21, 15:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-21, 16:06   

Stacji lpg masz w D duzo : http://www.dvfg.de/fahren...gas-tankstellen
W CH znacznie mniej : http://www.vitogaz.ch/autogaslpg/tankstellennetz/
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-21, 23:37   Re: Szwajcaria opłaca się dacia ?

jas_pik napisał/a:

A ile Duster weźmie przy 100 km/h?
A subaru przy 140?

forester
100 = 7,5 l 140 = 10l
duster
100= 9l 140 = 14l LPG

Hotele już pobukowane tak więc zostaje tylko pojechać.
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2017-07-21, 23:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-22, 12:09   

Zrobiłem trasę do Włoch 1500 km w ciągu 20 godzin w tym tankowania kupiwanie winiety i dwie godziny drzemki na parkingu. Spalanie ok 8 litrów i jazda z maksymalną dopuszczalną prędkością 130 km/h - to nie Wolska i fotoradary są dosłownie co krok - polecam Waze w telefonie.
14 litrów to jakaś abstrakcja jak dla mnie ...
 
baxter12 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 8v
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 01 Sie 2016
Posty: 52
Skąd: Poznan
Wysłany: 2017-07-23, 23:01   

Karenzo napisał/a:
Wciskanie pedału do podłogi jest bardzo wygodne dlatego pisałem że będę poruszał się dużymi prędkościami, problem jest przy płaskich długich prostych gdzie stopa musiała by być praktycznie nieruchomo.



Jeżeli masz problem z operowaniem dźwignią nożną gazu to proponuję samolot, autobus, albo pociąg. No bo faktycznie, jak ci noga zcierpnie to może być niebezpiecznie....
Nie masz w rodzinie drugiego kierowcy, który podołałby wyzwaniu tak długiej trasy?
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2017-07-24, 00:35   

baxter12 napisał/a:
Jeżeli masz problem z operowaniem dźwignią nożną gazu...

Coś czuję, że za 40 lat będę opowiadał wnukom czym były sznurówki, a one z niedowierzaniem będą kręciły głowami - że też dziadek codziennie stawał przed arcytrudnym wyzwaniem wiązania butów... :roll:
 
baxter12 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 8v
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 01 Sie 2016
Posty: 52
Skąd: Poznan
Wysłany: 2017-07-24, 12:52   

Cytat:
Robiłem kilka tras po PL dusterem te 100km/h i była to straszna męczarnia.


Kolego, a może Twoje problemy spowodowane są jakimś schorzeniem związanym z krążeniem, lub kręgosłupem. No bo jeżeli pojawią się ból nogi, może to świadczyć o zakrzepicy, albo o rwie. Może warto się przebadać. Bo te dolegliwości z wiekiem mogą się nasilać! Nie lekceważ tego!
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-24, 13:05   

A może zainstaluj tempomat.
Ceny na niemieckim portalu aukcyjnym o nazwie zaczynającej się jak piwo "EB" to około 180 Euro
A jak zainstalować masz pełen opis W tym wątku.
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-24, 17:36   

No więc konkrety.
Forester przy jeździe 120-130 spala 8l benzyny , na trasie czeka mnie 6 tankowań , 2 w PL na granicy po 4.25 zł , 2 w DE po 1.29 EU i jedno w mediolanie po 1.41 eu
pozaznaczałem sobie stacje na google maps a we włoszech tankuje pod auchanem razem wychodzi 1300 zł

Przy ostatnim wyjeździe do Włoch butla starczała na 250 km , co daje spalanie na poziomie 12.5l gdzie starałem się nie przekraczać 120. Jadac na gazie nie da się praktycznie zaplanować gdzie będzie się tankować zostają tylko sporo droższe stacje przy autostradach przyjmując cene 0,6 euro za litr wychodzi 1000 zł plus pełny bak benzyny z PL do jazdy choćby po Szwajcarii otrzymujemy 1220 zł Jadac na lpg trzeba jechać szybciej ponieważ tankowanie przypada 3 razy częściej niż przy benzyny.

Bez większej butli (min 60 l ) całe eskapada jest nieopłacalna.
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2017-07-24, 17:44, w całości zmieniany 4 razy  
 
baxter12 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 8v
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 01 Sie 2016
Posty: 52
Skąd: Poznan
Wysłany: 2017-07-24, 19:19   

Cytat:
Jadac na lpg trzeba jechać szybciej ponieważ tankowanie przypada 3 razy częściej niż przy benzyny.


Mógłbyś rozwiać tę myśl?
 
wojtek013 



Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 330
Skąd: KR
Wysłany: 2017-07-24, 20:42   

baxter12 napisał/a:
Cytat:
Jadac na lpg trzeba jechać szybciej ponieważ tankowanie przypada 3 razy częściej niż przy benzyny.


Mógłbyś rozwiać tę myśl?


Jak się zamontuje ujowy malutki zbiorniczek LPG, to tak jest.
Do Dustera przecież wchodzi bańka około 70 litrów.
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Ostatnio zmieniony przez wojtek013 2017-07-24, 20:44, w całości zmieniany 2 razy  
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-24, 21:48   

Ile bagażnika wtedy zostaje?
 
wojtek013 



Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 330
Skąd: KR
Wysłany: 2017-07-24, 22:33   

Zapas w Dusterze ma średnicę 689 mm, szerokość 215 mm; wnęka musi być nieco większa.
Stako 720x230 brutto 72l; netto 58l - śmiało można zrobić 65l.
Osobiście walnął bym Bormech 720x250 brutto 80l, netto 64l, po rozsądnym podgięciu pływaka ok. 72l. Podłoga bagażnika podniesiona o 3,5 cm, miejsca mniej o tyle, co zajmuje koło zapasowe, a jeśli masz zestaw naprawczy - nieodczuwalne.

W Fieście mam bańkę, gdzie na "pusty" wchodzi 40l, zasięg miasto około 400 km, trasa 500+; miał być 44l netto, ale montaż na przełomie roku i niestety ponoć nie było jeszcze homologacji.
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
 
gfedorynski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 468
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-25, 09:44   

Cytat:
Siedzę jednak na fotelu maksymalnie podniesionym do góry i z pionowym oparciem

Ja podobnie jeżdżę w lodgy (może nie całkiem pionowo oparcie, ale fotel wysoko) i o ile w trakcie jazdy nie mam uczucia wielkiego komfortu, o tyle po przejechaniu 700 km jednego dnia nie odczuwam dolegliwości. W trasie oczywiście z tempomatem, ale nie robi to aż tak wielkiej różnicy.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-25, 16:13   

gfedorynski napisał/a:
w trakcie jazdy nie mam uczucia wielkiego komfortu, o tyle po przejechaniu 700 km jednego dnia nie odczuwam dolegliwości

Tak ma być, bo tak to właśnie działa - po prostu zbyt duża wygoda bardzo źle wpływa na ludzki organizm, który od tego flaczeje.

(Oczywiście, daciowe siedzenia i tak są mocno przeciętne i przydałyby się im poprawki, ale najważniejsza jest jednak pozycja za kierownicą).
 
michele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Lodgy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Cze 2017
Posty: 413
Skąd: Wilcza
Wysłany: 2017-07-26, 10:15   

Czy ja wiem... Ja miałem możliwość porównania siedzenia z puntem z 94 roku, czy peugeotem partnerem z 2007 roku i stwierdzam, że Daciowe są na znacznie lepszym poziomie.
_________________
Moja galeria
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne