Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Daczka Lodgy 1,6 SCE + LPG - 7 os. i otwieracz zamiast logo
Autor Wiadomość
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-07-12, 21:28   

luk006 napisał/a:
Ma ktoś jakiś patent jak szybko wymienić żarówkę,


Wpadnij do Zrębic to nauczymy cię to na czas robić. :mrgreen:

Żaróweczki dobre ale wolę te +130%. Też jadę na noc, a i dużo jeżdżę po zmroku.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2017-07-12, 21:29, w całości zmieniany 2 razy  
 
luk006 



Marka: Dacia
Model: Lodgy 7os.
Silnik: 1,6 SCe 102 KM + LPG
Rocznik: 2017
Dołączył: 21 Sty 2017
Posty: 153
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2017-07-13, 06:49   

GRL napisał/a:
luk006 napisał/a:
GRL napisał/a:
Stereotyp nieaktualny od 3-4 lat.

Racja - nakryłeś mnie. Chciałem być fajny i dlatego wymyśliłem tą całą historię ale tym razem się nie udało ;-) . A Citroeny i Peugeoty są tanie jak barszcz, czego dowód masz tutaj.

Ale ja nigdzie nie zarzucam Ci kłamstwa i zmyślania.
Jak wyglądają obecne rabaty w Citroenie to już się tutaj raz szeroko rozpisałem, ale nie chce mi się szukać.
W każdym razie strzelam, że u dealera stał zbyt grubo skonfigurowany egzemplarz, kurzył się od kilku miesięcy, nikt patykiem nie chciał trącić, to próbowali się pozbyć za wszelką cenę.
Może był już zarejestrowany, może ktoś zrezygnował i zarobili na zadatku, a może po prostu oglądałeś przedlifta (bo lifting był ledwie 2 miesiące temu).
Gdybyś zapytał o egzemplarz do produkcji to jestem niemal pewien, że wywalczyłbyś coś w granicach 1-3% rabatu i kuniec.


Nie ma o co bić piany. Nie rozkminiałem, czy był to taki czy inny egzemplarz. Sprzedawca zaproponował duży rabat na początku rozmowy i tym mnie zaskoczył. Natomiast kojarzą mi się również jakieś reklamy Cytryny z przełomu roku, gdzie oferowali spore upusty i może dlatego też odniosłem wrażenie, że jest u nich spore pole negocjacyjne.

Oczywiście jest to forum, dlatego nie ma o co mieć do siebie urazy :-) .
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-13, 21:23   

Co do żarówek to polecam Tungsram Bluish. Ładna biała barwa, długa żywotność, a i cena niska :-)
 
luk006 



Marka: Dacia
Model: Lodgy 7os.
Silnik: 1,6 SCe 102 KM + LPG
Rocznik: 2017
Dołączył: 21 Sty 2017
Posty: 153
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2017-07-14, 06:24   

Mam takie pytanko. Ponieważ mój Otwieracz ma seryjny LPG, dlatego mam okrojoną wersję komputera. Pokazuje przebieg, przebieg dzienny, ciśnienie w oponach oraz temperaturę. Sprzedawca przy wydaniu samochodu podpowiedział mi, że można wgrać jakiś soft, dzięki któremu pokażą się pozostałe dane obsługiwane przez komputer. Spotkał się ktoś z czymś takim i może więcej na ten temat powiedzieć?
 
luk006 



Marka: Dacia
Model: Lodgy 7os.
Silnik: 1,6 SCe 102 KM + LPG
Rocznik: 2017
Dołączył: 21 Sty 2017
Posty: 153
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2017-07-18, 22:35   

Dzisiaj po raz pierwszy w Daczce wyjarałem gaz do końca. Wlazło 32,4 litra na Orlenie. Przejechane 343 kilometry, czyli spalanie 9,44. Mnożąc przez cenę gazu (1,63) w Bolkowie wychodzi 15,39 za przejechanie 100 kilometrów. Cóż... rogal nie schodzi z twarzy :mrgreen:

Co do żarówek, to dzisiaj po raz pierwszy jechałem po nocy i co tu dużo mówić, w porównaniu do seryjnych jest miazga!!! Aż jestem ciekaw jak świeciłyby philipsy +150%, albo chociaż +130%, skoro żarówki +60% robią taką genialną robotę.

A przygotowania do urlopu trwają nadal. Podłączyłem dzisiaj cb-radyjko, i chyba zostawię je we wnęce pomiędzy fotelami, ponieważ nie chce nigdzie wiercić otworów na uchwyt. Radio jest mi potrzebne tylko na wakacje.

Po jutrze montuję bagażnik dachowy oraz box Cube 470. Swoją drogą, ciekaw jestem ile zjara potwór z kraju Draculi przy składzie 4+2 oraz pełnym obciążeniu? Byłbym mega zadowolony, jeśli zmieściłbym się w 11 l/100km LPG. Może jakieś macie typy? Kto będzie najbliżej dostaje po powrocie dużą flaszkę chorwackiego piwka wysłaną na mój koszt :-) .
Ostatnio zmieniony przez luk006 2017-07-18, 22:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-07-19, 05:27   

luk006 napisał/a:
Podłączyłem dzisiaj cb-radyjko, i chyba zostawię je we wnęce pomiędzy fotelami, ponieważ nie chce nigdzie wiercić otworów na uchwyt.


Ja wyrzeźbiłem coś takiego na rzepach. Jeszcze ani razu nie odpadło przez 68kkm. W MCV przez blisko 135kkm patent wykorzystywany.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2017-07-19, 05:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
histe 


Marka: Renault
Model: Megane Grandtour
Silnik: 1.2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lip 2014
Posty: 53
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-07-19, 06:47   

luk006 napisał/a:
Dzisiaj po raz pierwszy w Daczce wyjarałem gaz do końca. Wlazło 32,4 litra na Orlenie. Przejechane 343 kilometry, czyli spalanie 9,44. Mnożąc przez cenę gazu (1,63) w Bolkowie wychodzi 15,39 za przejechanie 100 kilometrów. Cóż... rogal nie schodzi z twarzy :mrgreen:

Co do żarówek, to dzisiaj po raz pierwszy jechałem po nocy i co tu dużo mówić, w porównaniu do seryjnych jest miazga!!! Aż jestem ciekaw jak świeciłyby philipsy +150%, albo chociaż +130%, skoro żarówki +60% robią taką genialną robotę.

A przygotowania do urlopu trwają nadal. Podłączyłem dzisiaj cb-radyjko, i chyba zostawię je we wnęce pomiędzy fotelami, ponieważ nie chce nigdzie wiercić otworów na uchwyt. Radio jest mi potrzebne tylko na wakacje.

Po jutrze montuję bagażnik dachowy oraz box Cube 470. Swoją drogą, ciekaw jestem ile zjara potwór z kraju Draculi przy składzie 4+2 oraz pełnym obciążeniu? Byłbym mega zadowolony, jeśli zmieściłbym się w 11 l/100km LPG. Może jakieś macie typy? Kto będzie najbliżej dostaje po powrocie dużą flaszkę chorwackiego piwka wysłaną na mój koszt :-) .



Jeżeli na wakacje jedziesz tam skąd ma pochodzić to piwo myślę, że przy pełnym obciążeniu, albo zrezygnujesz z przelotowych prędkości autostradowych, albo te 11 litrów może pęknąć (czego oczywiście nie życzę). Jeżeli się tam wybierasz zwróć uwagę na małą ( w stosunku do PL) dostępność LPG za granicą. Piszę, bo dopiero co stamtąd wróciłem ;-) , szerokości życzę
_________________

 
luk006 



Marka: Dacia
Model: Lodgy 7os.
Silnik: 1,6 SCe 102 KM + LPG
Rocznik: 2017
Dołączył: 21 Sty 2017
Posty: 153
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2017-07-19, 06:55   

Dlatego ciekaw jestem tego spalania.

Co do dostępności stacji, słuszna uwaga. Nie mniej wszystko jest elegancko rozpisane - zaczynając od lokalizacji stacji, przez ceny na tychże, kończąc na godzinach otwarcia - na stronie mylpg.eu. Serdecznie polecam jeśli ktoś wybiera się za granicę.

Poza tym w razie konieczności bez problemu można przejechać kilka kilometrów na benzynie.
 
histe 


Marka: Renault
Model: Megane Grandtour
Silnik: 1.2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lip 2014
Posty: 53
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-07-19, 08:03   

Warto zwrócić uwagę, że ceny paliw przy głównych drogach są znacznie wyższe niż poza nimi.
Ceny gazu nie interesowały mnie, natomiast benzyna najdroższa była w Chorwacji, nico tańsza w Słowenii i w Austrii. Poza tym dla wybierających się na Bałkany polecam (mam nadzieję, ze mogę) portal cro.pl
_________________

 
luk006 



Marka: Dacia
Model: Lodgy 7os.
Silnik: 1,6 SCe 102 KM + LPG
Rocznik: 2017
Dołączył: 21 Sty 2017
Posty: 153
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2017-07-19, 08:19   

Pamiętam, że jadąc w tamtym roku na wakacje, zjeżdżając kilometr z autostrady na stację OMV paliwo było tańsze o 35 czy 40 centów na litrze. Masakra! Tankując ok. 60 litrów byłem 20 euro do przodu.

A co do portalu cro.pl - nieoceniona skarbnica wiedzy o Chorwacji i wszystkim co dotyczy tego kraju od dojazdu zaczynając, na cenach kwater kończąc. Również serdecznie polecam.
Ostatnio zmieniony przez luk006 2017-07-20, 05:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
luk006 



Marka: Dacia
Model: Lodgy 7os.
Silnik: 1,6 SCe 102 KM + LPG
Rocznik: 2017
Dołączył: 21 Sty 2017
Posty: 153
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2017-07-19, 08:23   

Marek a co do tego uchwytu bardzo fajny patent. Rzep jest zaczepiony o wykładzinę? Kiedyś próbowałem przykleić radyjo na taśmę dwustronną z rzepem przyklejając jedną część do plastiku, drugą do radia ale niestety nie zdało egzaminu.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-07-19, 10:52   

Rzep jest przyklejony na silikonie do wygiętej aluminiowej blachy zmatowionej papierem ściernym i przyczepiony do wykładziny. Teraz ci nie powiem która część rzepu się klei do wykładziny. Blacha na czarno dla estetyki.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2017-07-19, 10:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
luk006 



Marka: Dacia
Model: Lodgy 7os.
Silnik: 1,6 SCe 102 KM + LPG
Rocznik: 2017
Dołączył: 21 Sty 2017
Posty: 153
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2017-07-21, 21:48   

Kurcze, ten samochód jest niesamowity. To co zmieścił się w swoim wnętrzu i bagażniku jest wręcz nieprawdopodobne. Spalanie przy prędkości autostradowej ok. 130 km/h to ok. 11,5-11,7 l/100 km/h. 6 osób pokonało ponad tysiąc kilometrową trasę dość komfortowo. Jedynie dwukrotnie na sporych pojazdach w Chorwacji musiałem zredukować na czwórkę. Poza tym samochód nie dawał po sobie poznać, że jest przeladowany. Tak wygłądał z pięcioma osobami na pokładzie. Szósty, kierowca robił zdjęcie podczas korku na słoweńskiej autostradzie:
 
luk006 



Marka: Dacia
Model: Lodgy 7os.
Silnik: 1,6 SCe 102 KM + LPG
Rocznik: 2017
Dołączył: 21 Sty 2017
Posty: 153
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2017-08-02, 01:01   

Nie wiem dlaczego ale zdjęcie z komórki nie przeniosło się, dlatego wklejam je ponownie.
Co do samego samochodu, to mogę go opisywać w samych superlatywach.

Przejechałem ok. 2800 kilometrów z czego ok. 300 kilometrów na Pb i spalanie na trasie oscylowało w granicach 9,5-13,5 LPG l/100 km. w zależności od prędkości i ukształtowania terenu. Co ciekawe na płaskiej trasie, z niewielkimi wzniesieniami i zjazdami Otwieraczyk palił przy prędkości 130-150 km/h ok. 12 litrów! Jak dla mnie wynik bardzo zadowalający. Dodam, że Daczka była załadowana masakrycznie. Licząc, a raczej szacując wagę pasażerów i bagaży + paliwo, wychodziło mi, że dopuszczalna ładowność 595 kg. mogła być nieco przekroczona. Odnośnie dokładnych wyników spalania, skrupulatnie zbierałem paragony z całej trasy, zatem jutro postaram się autko zatankować do pełna, by w miarę obiektywnie policzyć średnie spalanie. Zauważyłem, że na różnych stacjach do pustej butli wchodziła różna ilość gazu - od 30 do nawet 33 litrów. Cóż, winę można zrzucić albo na ciśnienie w dystrybutorze albo na rzetelność wskazania dystrybutora.

Aaaa co do samego pakowania bagaży... Przy rodzinnej popijawie padł pomysł, by zamiast do toreb i walizek zapakować się do worków próżniowych. Tak też zrobiliśmy. Do bagażnika za siedzeniami postanowiliśmy wrzucić co prawda dwie duże tradycyjne torby i różne pierdoły (sam nie wierzę, że to wszystko nam się zmieściło), natomiast do bagażnika dachowego zapakowałem rzeczy upchane do worków kupionych w JYSKu (cena ok. 20 zł. za dwie sztuki) i odessałem z nich powietrze za pomocą odkurzacza. Normalnie prawie 40-letni chłop, cieszył się jak dziecko. MAGIA!!! :-) . Myślę, że bez tych worków, do bagażnika dachowego weszłaby może połowa ciuchów. Rzućcie okiem na jakikolwiek film na YT o tych workach. Są zarąbiste!

Zauważyłem również, że autko na chorwackim gazie było nieco bardziej ospałe. Nie wiem czy to wina jakości? Może to moje subiektywne wrażenie, nie uwzględniające np. kierunku wiatru, który miał olbrzymie znaczenie. Z drugiej strony, wyczuwając ową ospałość starałem się przełączać auto na Pb i zachowało się identyczne. Więc czy to na pewno wina gazu - trudno powiedzieć.

Co do dynamiki auta - nie oszukujmy się - nie jest to samochód wyścigowy, jednak nawet przy takim obciążeniu, uznaję ją za przyzwoitą. Niestety dojazd na miejsce wakacji był nieco bardziej płaski niż np. drogi na późniejsze wycieczki. Tak więc, jadąc chorwacką autostradą, musiałem kilka razy przeprosić się z czwartym biegiem, bo autko klękało. Było to znacznie więcej niż dwa razy, o których pisałem powyżej. Ale na równym Daczka dziarsko sunęłą. Prędkości przelotowe rzędu 130-150 km/h na prawdę nie stanowią dla niej problemu. Kilka razy z większej górki samochód został nawet bujnięty do 170 km/h i również dał radę.

Kilka słów o hałasie wewnątrz. Po raz setny powtórzę, że przed zakupem Daczki była to moja największa obawa i po raz sto pierwszy powiem, że nawet przy prędkościach przelotowych, o których pisałem powyżej pasażerowie z pierwszego rzędu mogli swobodnie rozmawiać z tymi z trzeciego rzędu.

Na forum spotkałem się również z opinią, iż w Lodgy jest mało wydajna klima. Jak to wyglądało w praktyce? Temperatury rzędu 35 stopni były codziennością, a jednak wszyscy - nawet ci z trzeciego rzędu - z działania klimy byli zadowoleni. Muszę jednak uczciwie przyznać, że jazda z dmuchawą na 4 biegu jest nieco uciążliwa, bo po prostu jest głośna.

Zatem jakie minusy samochodu dostrzegłem? Największy to pojemność butli. Niestety, jadąc szybciej zmuszony byłem co 250-280 km. na tankowanie. Tak na prawdę na autostradzie, to przymusowy postój co 2 godzinki lub mniej. Inne minusy? Pewnie jutro sobie przypomnę, to coś naskrobię. Dzisiaj miałem napisać jedynie o spalaniu, a jednak napoje energetyczne wypite po drodze robią swoje, bo wyszedł mi długi i nudny referat ;-) .

Dobra, tak więc na sam koniec jeszcze obiecane zdjęcie zapakowanego Otwieracza i postaram się jutro coś dopisać o szczegółowym spalaniu.

1.jpg
Plik ściągnięto 49 raz(y) 230,56 KB

Ostatnio zmieniony przez luk006 2017-08-02, 12:24, w całości zmieniany 4 razy  
 
benyo 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 691
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2017-08-02, 08:21   

luk006 napisał/a:
Kurcze, ten samochód jest niesamowity. To co zmieścił się w swoim wnętrzu i bagażniku jest wręcz nieprawdopodobne.


Po powrocie z każdego wyjazdu rodzinnego też mam takie same wrażenia :-)
 
luk006 



Marka: Dacia
Model: Lodgy 7os.
Silnik: 1,6 SCe 102 KM + LPG
Rocznik: 2017
Dołączył: 21 Sty 2017
Posty: 153
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2017-08-02, 12:58   

Dobra, tak więc samochód zatankowany i wszystko policzone. Sprawa wygląda następująco:
- przejechałem łącznie 2774 km, z czego:
* ok. 190 km na Pb;
* 2584 na LPG.

Zatankowałem łącznie:
- 21,16 litrów Pb;
- 289,23 litrów gazu.

Średnie spalanie wyniosło zatem:
- 11,13 litra Pb/100 km;
- 11,19 litra LPG/100 km.

Jeśli chodzi o samo spalanie, były takie odcinki, gdzie np. 200 km. przejechałem po drogach krajowych + ok. 100 km. po autostradzie ale ze względu na straszną burzę z prędkością ok. 80-100 km/h i średnie spalanie wyniosło ok. 9,25 l LPG/100km, były i takie, gdzie na tempomacie na autostradzie miałem 140 km/h, do tego olbrzymie górki, kilkukrotna redukcja do czwórki i wówczas średnie spalanie wyniosło ok. 13,5 l LPG/100 km.,a były i takie, gdzie ok. 240 km przejechałem po autostradzie z prędkością ok. 140 - 150 km/h, gdzie większość stanowiły zjazdy lub płaski teren z jedynie dwoma dość długimi podjazdami wymagającymi redukcji do 4 biegu do tego ze 20 km jazdy ślimaczym tempem w korku (przejazd koło godziny) i kolejne ok. 30 km jazdy po drodze krajowej, gdzie w sumie Daczka na 289 kilometrów połknęła 33 litry czyli średnio 11,38 litra.

Podsumowując jestem ze spalania MEGA zadowolony. Wyliczyłem, że przejechanie 100 kilometrów, uwzględniając miejscowe ceny LPG oraz kursy walut, średnio kosztowało mnie 29,28 zł. Oczywiście cenę dzielimy na dwa, ponieważ jechaliśmy w dwie rodziny, czyli wychodzi 14,64 zł/rodzinę. Jak dla mnie zarąbiście :mrgreen: .

Miałem coś jeszcze napisać o wadach ale tu poważnie, ciężko jest coś znaleźć. Jeśli już to:
- zacięła się nawigacja, wyskoczył jakiś błąd i pokazywał się jedynie ekran startowy. Błąd ustąpił po ok. 15 minutowym postoju na parkingu - wszystko zaczęło z powrotem elegancko działać;
- przydałaby się w MNE funkcja, która pokazywałaby wysokość n.p.m. Mam coś takiego w automapie i tutaj fajnie widać, czy mamy do czynienia z delikatnym podjazdem, zjazdem itp. Czasami jadąc, "na oko" trudno to wychwycić;
- przydałoby się nieco więcej schowków lub chociażby uchwytów na napoje w środku. Ewentualnie bardziej pojemne kieszenie w drzwiach;
- a to już raczej w kwestii marzeń niż wad - gdyby Daczka miała z 10 cm więcej miejsca na nogi w drugim rzędzie, to byłby kosmos. Mam spore gabaryty i muszę mieć fotel na maxa odsunięty do tyłu, dlatego żona siedząca za mną czasami coś tam marudziła.

Reasumując - Daczka Lodgy to super 7 osobowy rodzinny VAN, w pełni spełniający swoje funkcję. Ekonomiczny, pojemny i komfortowy. U mnie na razie ma ocenę 9,75/10 :mrgreen:
 
michele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Lodgy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Cze 2017
Posty: 413
Skąd: Wilcza
Wysłany: 2017-08-02, 16:20   

No patrząc na boxa na dachu, to jestem ciekaw ile mój będzie palił...

No ja już znalazłem kilka mankamentów. W sumie to nie wiem gdzie trzymać komplet żarówek, kamizelek, jakiś podręcznych narzędzi...

A tak to jeszcze raz gratuluję!
_________________
Moja galeria
 
luk006 



Marka: Dacia
Model: Lodgy 7os.
Silnik: 1,6 SCe 102 KM + LPG
Rocznik: 2017
Dołączył: 21 Sty 2017
Posty: 153
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2017-08-02, 17:13   

Kamizelki trzymałem w tej małej wnęce, która znajduje się po lewej stronie po otwarciu bagażnika, żarówki były w drzwiach kieszeni, a lewarek wraz z kluczem do kół podróżowały w dojazdowym kole zapasowym, które było na dachu.
 
luk006 



Marka: Dacia
Model: Lodgy 7os.
Silnik: 1,6 SCe 102 KM + LPG
Rocznik: 2017
Dołączył: 21 Sty 2017
Posty: 153
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2017-08-05, 13:20   

Kurde mole chyba przechwaliłem Daczkę. Dzisiaj, po wizycie w myjni zapaliła mi się taka kontrolka ale w kolorze czerwonym. Boże broń nie był myty silnik, czy coś takiego. Po prostu opłukanie auta, nałożenie szamponu, spłukanie i wytarcie do sucha.

W instrukcji jest napisane, by zgasić samochód i nie uruchamiać go ponownie oraz jak najszybciej skontaktować się z przedstawicielem marki. Zadzwoniłem na assistance i w poniedziałek przyjeżdża laweta po Padaczkę.

Ktoś coś podobnego miał? Co to może być? Wcześniej cały czas paliła mi się kontrolka od czujnika od opon. Pomyślałem czy ta czerwona kontrolka nie zapaliła mi się, bo zlekceważyłem ciśnienie w oponach i nie dopompowałem kół, ale to się chyba nie trzyma kupy?

Dodam, że autem bezproblemowo dojechałem do domu z myjni, w pracy silnika i w zachowaniu nie widać żadnej różnicy.

kontrolka.jpg
Plik ściągnięto 9698 raz(y) 2,21 KB

 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-08-05, 13:36   

Moze nalecialo wody tam gdzie nie mialo i tyle zapalila sie kontrolka, Aso podlaczy pod kompa, zgasi i dalej bedziesz jezdzil. Ja dzis odpiolem wiazke przy slupku, w ktorym sa kable z abs na zalaczonym zaplonie jak podlaczalem kamere. Wywalilo wszystko na czerwono podlaczylem i dalej swiecilo dopiero zgaslo po skasowaniu kompem.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2017-08-05, 13:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
luk006 



Marka: Dacia
Model: Lodgy 7os.
Silnik: 1,6 SCe 102 KM + LPG
Rocznik: 2017
Dołączył: 21 Sty 2017
Posty: 153
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2017-08-05, 18:41   

Może faktycznie masz Shrek rację. Odpaliłem auto, przejechałem z 10 kilometrów i nic się nie zapalało. Z drugiej strony, auto nie było w jakiś szczególny sposób myte, normalnie tak jak zawsze. Pojeżdżę jeszcze jutro i zobaczę. Jak nic się nie zapali w poniedziałek podjadę do ASO, żeby ewentualnie wrzucili na komputer.

Z innej beczki. Jakiś czas temu kupiłem sobie - przez wzgląd na wakacyjny wyjazd - dojazdówkę. Chyba pierwszy raz miałem takiego czuja. Na urlopie dwa razy dopompowałem powietrza, bo schodziło i zapalała się kontrolka. Dzisiaj z kolei auto stało na zupełnym kapciu. Tak więc w Otwieraczu zadebiutowała dojazdówka. Jak to powiedziała moja córka: "Tato, to na pewno koło od tego samochodu???", faktycznie wygląda śmiesznie, jednak wszystkie właściwości jezdne przy prędkości ok. 80 km/h są poprawne. Znając życie, z moim fartem, gdybym nie kupił dojazdówki kapeć miałby miejsce w najmniej odpowiednim momencie, gdzieś w nocy, na autostradzie itp....

Na marginesie, zastanawiam się, czy takie koło ma sens, biorąc pod uwagę obciążenie z jakim jechałem na urlop?

dojazdówka.jpg
Plik ściągnięto 24 raz(y) 142,63 KB

Ostatnio zmieniony przez luk006 2017-08-05, 18:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-08-05, 19:11   

He he. Jakieś fatum. Ja też dzisiaj w lodówie złapałem kapcia i to z tej samej strony. Musiało być jakieś 50 km przed celem urlopu bo na stacji jak tankowałem było wszystko oki. Dopiero jak postał 2h to zeszło.
 
michele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Lodgy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Cze 2017
Posty: 413
Skąd: Wilcza
Wysłany: 2017-08-05, 21:51   

luk006 napisał/a:
Na marginesie, zastanawiam się, czy takie koło ma sens, biorąc pod uwagę obciążenie z jakim jechałem na urlop?


Zależy co masz na oponie napisane. Większość tych opon jest robione na wyższe ciśnienie i są wytrzymałe na obciążenie, ale nie są w pełni kompatybilne z oponą oryginalną. Są samochody, w których powyżej 80km/h* esp zaczyna szwankować. bieżnik jest inny, co może rodzić problemy powyżej 80km/h*. No a druga sprawa, to też zasięg, który jest przewidziany do tej opony. Mając te trzy kryteria, dojazdówkę bardziej obciążysz niż na normalnej oponie przestrzegając tych kryteriów**.

* - zależy od opony na dojazdówce.
** - kupując dojazdówkę, warto zapoznać się z parametrami wytrzymałościowymi. Z tego co pamiętam, fabryczne dojazdówki, z którymi miałem do czynienia mają większą nośność niż indeks prędkości

Podsumowując ostatnio stwierdziłem, że też kupię dojazdówkę zamiast pełno wymiarowego koła, które ma inną oponę niż jest na samochodzie i w razie draki również bym musiał jeździć wolno ze względu na różny typ bieżnika i nieprzewidywalne zachowanie się pojazdu.
_________________
Moja galeria
Ostatnio zmieniony przez michele 2017-08-05, 21:56, w całości zmieniany 2 razy  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-08-06, 11:38   

Po trzech latach też złapałem gumę przy domu. Śruba do mocowania blachodachowki wbila w bieżnik i powietrze poszło....
Założyłem zapas, a tam naklejka 80 km/h, a wymiar koła mam typowe (to nie była dojazdówka). Nim jeździłem przez dwa dni (weekend) i dopiero w poniedziałek mi naprawili koło. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-08-06, 12:50   

Cześć,


luk006 słuchaj miałem kiedyś podobna sytuacje co Ty tylko że w MCV II. Zapaliła mi się kontrolka od opon ale zlekceważyłem to i pojechałem na myjnie umyć auto. Po umyciu odpaliłem silnik za świeciła mi się pomarańczowa kontrolka spirali a po pewnym czasie pomarańczowa zamieniła sie w czerwoną. Kumpel elektryk samochodowy sprawdził mi błędy w ECU żadnego nie było. Pojechałem na CPN sprawdzić ciśnienie i okazało się że w jednym kole było ponizej 1 Atm i to bylo powodem zaświecenia się najpierw pomarańczowej spirali ( zapala sie jak w kole jest poniżej 1,5Atm) a póżniej czerwonej ( ponizej 1Atm w kole). Po dopompowaniu kół kontrolka znikła. Na 100% u Ciebie będzie identycznie. Nawet u nas na forum jest temat o tych kontrolkach.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne