Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dolot zimnego powietrza za 40 złotych
Autor Wiadomość
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2017-07-25, 19:41   Dolot zimnego powietrza za 40 złotych

Witam. Wykonałem stosowny dolot zimnego powietrza. Potrzebne rzeczy: rura kanalizacyjna 50, kolanko 67 st. redukcja z 50 na 75, rura krótka kanalizacyjna 75. Dodatkowo okleiłem matą izolacyjną obudowę filtra powietrza, wyciąłem szlifierką dziurę w osłonie silnika na rurę i łączenia przejechałem taśmą izolacyjną. Uciąłem wąż dolotowy z obudowy filtra.

Wygląda to tak:



_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-07-25, 20:08   

Ile kuni wiecej?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-25, 20:27   

Pobieranie powietrza spod płyty ochronnej silnika to zdecydowanie _zły_ pomysł.

Po pierwsze, tuż nad powierzchnią drogi jest znacznie więcej zanieczyszczeń niż wyżej.

Po drugie, wylatuje tędy powietrze ogrzane w czasie opływania bloku silnika.

Po trzecie, przepływ styczny do otworu rury powoduje zmniejszenie w niej ciśnienia, czyli utrudnia zasysanie powietrza do silnika.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-07-25, 20:35   

Taki bedzie lepszy. Da 1 kun wiecej.

2.jpg
Plik ściągnięto 34 raz(y) 60,97 KB

 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2017-07-25, 20:38   

raczej mi się wydaje, że spod spodu leci zimne powietrze. po drugie wyłapuje mi to wkładka K&N. po trzecie lepsze chyba to niż branie powietrza z góry. Testowałem wstępnie na spiro rurze i było git. Lepsze przyśpieszenie podobnie jak na uciętej rurze. gdzie indziej nie ma miejsca na zamontowanie dolotu. mam jeszcze matę izolacyjną to rurki mogę jeszcze zaizolować.
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-25, 20:42   

jjmalin napisał/a:
raczej mi się wydaje

To prawda.

jjmalin napisał/a:
wyłapuje mi to wkładka K&N

Nie.

jjmalin napisał/a:
lepsze chyba to niż branie powietrza z góry

Nie.

jjmalin napisał/a:
było git. Lepsze przyśpieszenie podobnie jak na uciętej rurze

"Raczej mi się wydaje" << hamownia.

(Owszem, przy niskich prędkościach jeszcze nie ma efektu dyszy na końcu rury, a długi dolot obniża obroty maksymalnego momentu, ale potem niemal na pewno zrobi się wielokrotnie gorzej niż w rozwiązaniu seryjnym).
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2017-07-25, 20:54   

z góry przy uciętym leci znowu ciepłe powietrze z silnika. zobaczymy po spalaniu
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-07-25, 21:05   

To co robisz to niczemu nie sluzy i zalatuje agrotjuningiem.tak jak pisze laisar tylko pogarszasz sytuacje i masz zludne odczucie polepszenia osiagow.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-25, 21:46   

jjmalin napisał/a:
z góry

To powinno oznaczać "znad maski / zderzaka", nie "nad silnikiem pod maską"...
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-07-25, 21:57   

http://www.daciaklub.pl/f...1637964#1637964
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2017-07-25, 22:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-25, 22:14   

Czyli w tym samym silniku, sa rozne polozenia wlotu powietrza do dolotu w phase1 i phase2 ? W phase 2 dolot biegnie na wprost sprzed grila ?
I jest dokladnie nadal ta sama moc i moment obrotowy ?
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-07-25, 22:20   

Dane nominalne będą takie same bo oni je określają na hamowni silnikowej , dolot jest po to żeby zasysać powietrze o temp 20-30 C a nie z komory gdzie jest 60
 
przemoc84 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4
Rocznik: 2010
Wersja: BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lut 2017
Posty: 469
Skąd: zam. Elbląg, ur. Poznań
Wysłany: 2017-07-26, 10:00   

no ale to chyba logiczne bo dla mnie montowanie dolotu z rur PCV to już dziwne, nie dość że szybciej się nagrzewa to jeszcze przy gorącym silniku i jego bliskości to się topić będzie
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2017-07-26, 13:44   

blisko silnika akurat nie jest i topić się nie będzie. mata termoizolacyjna zrobi robote. niestety nie ma innego sensownego miejsca. fabryczne to jest jakaś kpina.
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-26, 18:40   

jjmalin napisał/a:
fabryczne to jest jakaś kpina

Nie jest, ale nawet gdyby tak założyć, to Twoje dzieło jest niestety jeszcze gorsze.
 
michele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Lodgy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Cze 2017
Posty: 413
Skąd: Wilcza
Wysłany: 2017-07-26, 21:09   

(Jakoś zdjęć nie widzę)...

Większa kałuża, chlap i masz wodę w silniku :!: Zastanawiam się po co to zrobisz?
_________________
Moja galeria
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-07-27, 05:59   

Moc i jeszcze raz moc.
 
przemoc84 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4
Rocznik: 2010
Wersja: BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lut 2017
Posty: 469
Skąd: zam. Elbląg, ur. Poznań
Wysłany: 2017-07-27, 07:26   

shrek napisał/a:
Moc i jeszcze raz moc.


i lans +200 na dzielni jak pierdzi głośniej, bo domyślam się że tak jest skoro więcej powietrza niby...
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2017-08-02, 18:20   

Zmieniłem koncepcję. Wywaliłem grill, wyciąłem plastik od strony chłodnicy z prawej strony, uciąłem blaszkę od mocowania chłodnicy, bo z rurą 50 nie mogłem się zmieścić. Włożyłem między lampę a chłodnicę ( trochę na siłę ale weszło ). Przed chłodnicą jest redukcja 75 na 50 ( szeroki lejek łapiący ), kolanko między chłodnicą a lampą 67 st. potem rurka żebrowana sanitarna biała i 50 łącząca oryginalny dolot z resztą. Trochę zabawy było. Powietrze łapie z przodu, rurki odizolowane od ciepła matą termoizolacyjną
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
michele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Lodgy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Cze 2017
Posty: 413
Skąd: Wilcza
Wysłany: 2017-08-02, 19:29   

i jak wrażenia?
_________________
Moja galeria
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2017-08-02, 19:49   

troszkę grill zasłania. ale wlot jest całkiem oki, dynamika też. zobaczymy po spalaniu. a co do rozwiązania poprzedniego. z przodu to niby woda nie będzie leciała ? też poleci









Uprzedzam sugestię: grill będzie poprawiony w sensie malowanie
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
Ostatnio zmieniony przez jjmalin 2017-08-05, 20:18, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne