Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-09-21, 22:24
Wymiana sprzęgła ?
Autor Wiadomość
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-02-13, 13:57   

Akurat Zastawa to był wręcz hipernowoczesny pojazd w porównaniu do tego co u nas tłuczono.
Poprzeczny, dość oszczędny ( w trasie palił 6-7 litrów) i bardzo trwały silnik OHC (ojciec przejechał bez remontu 250 kkm przez 14 lat aż do skasowania w wypadku zalewając trudno i tak dostępnym Selektolem), napęd na przód więc dużo miejsca w kabinie i spory jak na długość samochodu bagażnik. Z wad to strasznie podłej jakości blacharka i tylne zawieszenie na resorze piórowym. Z sentymentem wspominam kilkudniowe wyprawy do Bułgarii na tylnej ceratowej kanapie bez żadnych fotelików czy pasów z tyłu :-D
Ten kanciakowy i polonezowy paździerz zwany dumnie polską motoryzacją się nawet nie umywał ......
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2017-02-13, 16:23   

nie wiem co masz do pierdolota. Auto które miało powiększoną karoserię w stosunku do Lanci Delty Integrale. Jak by dostało swoje planowane silnik to by to nawet nieźle śmigało. Pamiętaj że robiło się to z czego było płytę podłogową miało z Fiata 125p. Ale wystrój wnętrza zupełnie inny. Do tego ten rasowy sportowy wygląd. Przyjrzyj się Lancii. Jeszcze więcej przestrzeni i przedni napęd miał Wartburg.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-02-13, 19:50   

He he Wartburg nawet nie był dobrze wygłuszony i halasowal jak puszka po konserwie....
Karoseria była mocowana na ramie, nie było to nadwozie samonośne.
Na zakrętach potrafił kłaść się tak jak słynny Citroen 2CV..... ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2017-02-13, 19:58   

I co z tego że na ramie? To jakaś ujma na honorze? Do dziś sporo aut ma ramę szczątkowa. Był duży i jechał. Zobacz na Dokkera wygłuszeniem nie grzeszy.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-02-13, 21:49   

route2000 napisał/a:
He he Wartburg nawet nie był dobrze wygłuszony i halasowal jak puszka po konserwie....
Karoseria była mocowana na ramie, nie było to nadwozie samonośne.
Na zakrętach potrafił kłaść się tak jak słynny Citroen 2CV..... ;-)

Miałem dwa Wartburgi 1.3 z końca produkcji i wspominam je bardzo dobrze. Silnik z Golfa 1.3 był nie do zarąbania, cichy i zrywny (jak na tamte czasy), auto wyciszone lepiej niż Dacia, awaryjność mniejsza, części taniutkie, spalanie 6.5 l/100. Prowadzenie słabe z oczywistych względów. Blachy bez ocynku wytrzymały bez większych dziur 25 lat. Fantastyczny samochód na lata.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2017-02-13, 21:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-02-13, 21:58   

Józef napisał/a:
Moim zdaniem sprzęgło powinno wytrzymać ponad 150 tyś przebiegu, a może i więcej. Jeżeli ulega awarii wcześniej jak niektórzy nadmieniają. To nie umieją prawidłowo jego używać. Takie jest moje zdanie. Miałem trzy pojazdy i nie wymieniałem sprzęgła a przebiegi zrobiłem duże. Daćka moja ma ponad 87 tyś i sprzęgło pracuje idealnie


To prawda, są jednak przypadki, gdy średnica tarczy jest zbyt mała do masy pojazdu, a silnik zbyt słaby. Wtedy trzeba piłować silnik, aby nie zgasł, a sprzęgło "palić" przy każdym ruszaniu.

Podstawowy grzech kierowców to postoje na wciśniętym sprzęgle, kiedy jest to zbędne (np. sygnalizacja świetlna), wtedy wykańcza się docisk i łożysko.
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2017-02-13, 22:50   

route2000 napisał/a:
He he Wartburg nawet nie był dobrze wygłuszony i halasowal jak puszka po konserwie....
Karoseria była mocowana na ramie, nie było to nadwozie samonośne.
Na zakrętach potrafił kłaść się tak jak słynny Citroen 2CV..... ;-)


Był u mnie w rodzinie przez 9 lat wartburg dwusuw, ostatnie lata użytkowany przeze mnie. Wersja Tourist, znaczy kombi. Bardzo duży - po rozłożeniu tylnej kanapy równo dwa metry bieżące PŁASKIEJ podłogi (o szerokości też sporej). Kufer sedana zresztą też był pakowny.
Czy hałasował? Bez przesady, jakoś nie wpędził mnie w traumę. Że miał ramę? Miało to swoje poważne zalety, których ilość może przewyższyć liczbę wad (z których najpoważniejsza to chyba zwiększenie masy). Nie "kładł się" na zakrętach, jeśli ktoś jeździł normalnie (bo styl jazdy zakonnic z francuskich komedii do normalnych nie należy :mrgreen: ). Warto było zmienić opony: zamiana fabrycznych wąskich, bezdętkowych (to akurat był jedyny plus) gum Pneumant na szersze radialne - np. polską Dębicę 124 (już z dętką, niestety) - ogromnie poprawiała prowadzenie i komfort jazdy, zwłaszcza zimą.
Poza tym samochód prosty, bez udziwnień, porządnie wykonany i złożony na tle tego, co oferowały wówczas demoludy. Silnik wyciągałem w pojedynkę w czasie 40 minut, włożenie i całkowite uzbrojenie w osprzęt i chłodziwo - na spokojnie do dwóch godzin (też samemu). Palił 7 litrów, miał dobry wykop... czego chcieć więcej...
Bardzo dobrze go wspominam i nawet żałuję, że sprzedałem.
_________________
Pozdrawiam.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-02-14, 08:02   

jan ostrzyca napisał/a:
route2000 napisał/a:
He he Wartburg nawet nie był dobrze wygłuszony i halasowal jak puszka po konserwie....
Karoseria była mocowana na ramie, nie było to nadwozie samonośne.
Na zakrętach potrafił kłaść się tak jak słynny Citroen 2CV..... ;-)

Miałem dwa Wartburgi 1.3 z końca produkcji i wspominam je bardzo dobrze. Silnik z Golfa 1.3 był nie do zarąbania, cichy i zrywny (jak na tamte czasy), auto wyciszone lepiej niż Dacia, awaryjność mniejsza, części taniutkie, spalanie 6.5 l/100. Prowadzenie słabe z oczywistych względów. Blachy bez ocynku wytrzymały bez większych dziur 25 lat. Fantastyczny samochód na lata.

Zgoda, ale mówiłem o wcześniejszym modelu z silnikiem dwusuwowym. 8-)
Kolega miał tego Wartburga, jeździłem z nim i miałem takie uczucia.... ale go nie skreślałem go z życiorysu, po prostu miał taki urok... ;-)

A wspominacie może Trabanta? Jedyny pojazd bez trzech pomp: paliwa, oleju i wody.
Benzyna spływała do gaźnika grawitacyjnie jak w motorach, był to dwusuw i chłodzony powietrzem jak w maluchu.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2017-02-14, 08:08, w całości zmieniany 2 razy  
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-02-14, 08:46   

Na Trabancie to uczyłem się jeździć :-D . Bardzo dobrze go wspominam. Tp była wersja z instalacją 6V i mechanicznym układem zapłonowym.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-02-14, 09:22   

a ja na maluchu :)

Prosze nie robcie smietnika z tematu ...
Odbiegacie od tematy wymiany sprzegla w daćkach
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-02-14, 17:22   

baxter12 napisał/a:
Trwałość sprzegla była adekwatna do trwałości silnika. A pamiętajmy że silnik Fiata 125p po 150 tys. Km to był silnik straszliwie zużyty, palący olej kolorach na niebiesko, a czasem czarno 180 tys km to była granicą przebiegu i przy remoncie takiego silnika trzeba było robić szlif na ostatni nadwymiar.


Ojciec robił remont co 70-80tys km, bo zaczynał dymić. Wałki rozrządu były jak z marchwi, a świetnym usprawnieniem była obudowa rozrządu z napinaczem :)
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-02-15, 09:51   

luckyboy napisał/a:
baxter12 napisał/a:
Trwałość sprzegla była adekwatna do trwałości silnika. A pamiętajmy że silnik Fiata 125p po 150 tys. Km to był silnik straszliwie zużyty, palący olej kolorach na niebiesko, a czasem czarno 180 tys km to była granicą przebiegu i przy remoncie takiego silnika trzeba było robić szlif na ostatni nadwymiar.


Ojciec robił remont co 70-80tys km, bo zaczynał dymić. Wałki rozrządu były jak z marchwi, a świetnym usprawnieniem była obudowa rozrządu z napinaczem :)


No proszę... Te nowoczesne silniczki mają podobnie.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-02-15, 13:06   

Historia koło zatoczyła. :mrgreen:
 
oberkron 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 mpi
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 11 Wrz 2013
Posty: 87
Skąd: śląsk
Wysłany: 2017-02-15, 13:29   

Z braku czasu mechanika sprzęgła jeszcze nie wymieniłem. Jedną rzecz nie daje mi spokoju. Mianowicie zauważyłem ,że przez pierwsze ok. 20 km wszystko dział ok ,problemy zaczynają się później. Wypróbowałem te sposoby z ręcznym i próba ruszenia ,zarówno na 3 i na 5 biegu auto zgasło.
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-02-15, 20:58   

oberkron napisał/a:
Z braku czasu mechanika sprzęgła jeszcze nie wymieniłem. Jedną rzecz nie daje mi spokoju. Mianowicie zauważyłem ,że przez pierwsze ok. 20 km wszystko dział ok ,problemy zaczynają się później. Wypróbowałem te sposoby z ręcznym i próba ruszenia ,zarówno na 3 i na 5 biegu auto zgasło.


Wraz z kilometrami, rozgrzewa się silnik, a tym samym cały zespół napędowy wraz ze sprzęgłem. Wraz ze wzrostem temperatury maleje zdolność przenoszenia siły na sprzęgle.

Kiedyś chciałem przyoszczędzić i do swojego starego samochodu kupiłem po taniości sprzęgło marki Nexus. Efekt był taki, że jak temperatura otoczenia była większa niż 30stC to sprzęgło do końca nie rozłączało - sprężyny w docisku robiły się bardziej plastyczne i nie miały siły odciągnąć docisku :)
 
wojtus 



Marka: Dacia
Model: Lodgy, Sandero
Silnik: 1.6 MPI, 1.4 MPI LPG
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 167
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2017-02-22, 08:41   

Ostatni w zeszłym tygodniu wymieniłem sprzęgło (oczywiście nie sam) w swoim Sandero przy przebiegu 101 000 km.
Samochód ciągnął normalnie, tylko przy ruszaniu było słychać taki dziwny odgłos jakby "chrupnięcie" i aby wcisnąć pedał sprzęgła trzeba było użyć sporo siły.
Teraz po wymianie sprzęgło jest strasznie miękkie, ale tak chyba też było na początku na fabrycznym komplecie.
Zakupiłem komplet sprzęgła LUK 618 3091 00.
Wymontowana tarcza sprzęgła miała spore luzy na sprężynkach (latały luźno) i łożysko oporowe miało spore luzy.
 
oberkron 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 mpi
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 11 Wrz 2013
Posty: 87
Skąd: śląsk
Wysłany: 2017-04-16, 13:56   

Sprzęgło kupione,mechanik bierze się za wymianę i.......zaczynają się jaja. Okazuje się ,że sprzęgło katalogowe nie pasuje. Musi być komplet sprzęgła hydrauliczny. Różnica w cenie 240 vs 560 zł . Zaczyna mnie to pudło załamywać.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-04-16, 14:09   

270zl za sprzeglo?chyba sama tarcza plus docisk bo i.tak.za.tnaio zeby byl.tez.wysprzeglik.
A mogles poza tym.najperw sprawdzic jaka.masz.skrzynie.i.model.silnika.wtedy.by.pasowalo.
 
macko 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2017
Dołączył: 27 Lut 2017
Posty: 7
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-04-16, 19:23   

560 to i tak dobra cena, ciesz się że nie musisz płacić ponad 800-1200 zł jak w przypadku niektórych pojazdów
 
Ksiezyc 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 87KM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 17 Sie 2014
Posty: 69
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2017-07-28, 07:13   wymiana sprzęgła

Witam,
chciałbym prosić o dobór sprzęgła, żebym się nie rozczarował z modelem przy wymianie jak już wszystko będzie rozebrane. Na doborze w sklepie już nie raz się przejechałem.
logan mcv. silnik 1.6, 64 kW, skrzynia JR5 151
Czy posiada ktoś może zdjęcia z własnej wymiany? Bardzo problematyczna jest wymiana sprzęgła w tym modelu? Jaką firmę sprzęgła wybrać? Valeo chyba dodaje taki wałek naprowadzający, który może być pomocny, tak?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-07-28, 09:10   

Ksiezyc, jedź do CSF. Tam dobiorą odpowiednie sprzęgło i niedrogo Ci zrobią.
Tam robiłem zawory (regulacja) i mi kosztowało z diagnostyką 150 zł zamiast 300 zł w ASO. ;-)
Na to dają gwarancję za robotę, a ręce będziesz miał czyste...
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2017-07-28, 09:12, w całości zmieniany 2 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-28, 09:10   

Da sie w Clio przez otwor miedzy skrzynia a silnikiem

lub jak tutaj :
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-28, 10:24   

@Ksiezyc: Średnica 200 mm, grubość 7,6 mm, liczba zębów wielowypustu 26, kolor sprężyn szary.

OE 8201069011, 540 zł w ASO - ale raczej nie ma się co bawić z samą tarczą, bo poza ASO cały komplet jest tańszy (OE 302052307R / 6001549054).

Miejsca jest dość, żeby nie trzeba było całkowicie zrzucać skrzyni.

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1807

http://largus-mcv.ru/html...-ustanovka.html

http://largus-mcv.ru/html...tseplenija.html

(i kolejne o wysprzęgliku, odpowietrzaniu itd.).
 
Ksiezyc 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 87KM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 17 Sie 2014
Posty: 69
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2017-07-28, 12:31   

Bardzo dziękuję za odpowiedzi. Oczywiście kupiłem komplet - łożysko, tarczę i docisk (na szczęście numery zgadzają się z Twoimi, więc już nie mam obaw, że nie będą pasować :)

Czy coś się przy okazji tej wymiany jeszcze wymienia jako część eksploatacyjną?
Czy jeśli nic nie cieknie,to tylko to co wymieniłem?
Ostatnio zmieniony przez Ksiezyc 2017-07-28, 12:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-28, 12:49   

Ksiezyc napisał/a:
jeśli nic nie cieknie

To stan aktualny - ale wysprzęglik ruszany przy wymianie sprzęgła czasem zaczyna potem od tego właśnie cieknąć, więc mądre głowy mimo wszystko zalecają jego prewencyjną wymianę przy okazji, skoro i tak już wszystko rozbebeszone i na wierzchu.

(306200650R, w ASO 350 zł, tańsze zamiennik w innych sklepach).

Jak zawsze w takich pracach do wymiany są też w większości drobiazgi w rodzaju wszelkich uszczelek.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2017-07-28, 12:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne