Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Wymiana paska wieloklinowego 1.2 16v D4F
Autor Wiadomość
mentoch 
Zielony listek


Marka: DACIA
Model: LOGAN II
Silnik: 1,2 16V D4F
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 5
Skąd: POLKOWICE
  Wysłany: 2017-08-07, 22:49   Wymiana paska wieloklinowego 1.2 16v D4F

Witam.
Chcę wymienić pasek wieloklinowy w moim Loganie 1.2 16v D4F 732.
Pasek ten napędza pompę wspomagania i klimatyzacji.
Z tego co zauważyłem jest on na dwóch rolkach prowadzących.
Myślałem że może któraś z tych rolek jest napinaczem ale nie widać by można było którąś z nich poluzować w celu zwolnienia naciągu paska.
Chciałbym się dowiedzieć od szanownych kolegów w jaki sposób w tym silniku można poluzować stary pasek jak i również naciągnąć nowy.
Ostatnio zmieniony przez mentoch 2017-08-07, 22:54, w całości zmieniany 2 razy  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-08-08, 09:21   

Masz napinacz.
Luzujesz srube napinacza i sciagasz pasek.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2017-08-08, 09:26, w całości zmieniany 3 razy  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-08-08, 10:42   

shrek, ale jemu chodzi o to, która z rolek jest napinaczem...
On wie, że trzeba poluzować napinacz by wymienić pasek.... ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
kochelet1 


Marka: mazda
Model: 6
Silnik: 2,0
Dołączył: 15 Lip 2017
Posty: 173
Skąd: polska
Wysłany: 2017-08-08, 10:48   

Może chodzi o śrubę przy "KOLE"
shrek: precyzyjna odpowiedź jest warta więcej niz złoto. powyższa odpowiedź to jak by powiedzieć "masło jest tłuste"
Sory za OT i bez urazy ;-)
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-08-08, 11:24   

No przeciez wystarczy wziasc klucz i zluzowac jedna potem druga i juz wszystko bedzie jasne. Co trzeba jeszcze napisac? Gdzie macie klucze w domu? Bez przesady.

Jak to jest dokladnie ten silnik to miedzy walem a alternatorem.
https://www.google.fr/sea...Hh4_1hrELDQWOM:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-12, 11:42   


Dolny schemat: odkręcić śrubę rolki G, odkręcić śrubę napinacza T, zluzować prawoskrętnie nakrętkę napinacza T, zdjąć pasek.

Montaż odwrotnie, obowiązkowo nowe rolki i ich śruby, plus sprawdzenie napięcia paska - ale _uwaga_, w dacii jest inna wartość niż na rysunku! Ma być 219,5±4 Hz.
 
kochelet1 


Marka: mazda
Model: 6
Silnik: 2,0
Dołączył: 15 Lip 2017
Posty: 173
Skąd: polska
Wysłany: 2018-04-30, 18:08   

Jaka jest rwałość przekładni pasowej w tym silniku? wg producenta 120 tyś , a rzeczywiście? mam 50 tkm
 
kochelet1 


Marka: mazda
Model: 6
Silnik: 2,0
Dołączył: 15 Lip 2017
Posty: 173
Skąd: polska
Wysłany: 2018-05-01, 12:53   

nikt nie wie przy jaki przebiegu mu się rozpadła przekładnia pasowa? :(
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-05-01, 17:06   

To zalezy:
-Od paska.
-Napinacza.
- Trwalosci lozysk.
-Klimat.
- Dokladnoscs wykonania poszczegolnych czesci.

Jezeli producent przewidzial 120 tys , to zblizajac sie do tego przebiegu wymian go lub jak u mnie po 75 tys rolka napinacza zaczela piszczec przy -3, wiec zmienilem komplet.
Nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
kochelet1 


Marka: mazda
Model: 6
Silnik: 2,0
Dołączył: 15 Lip 2017
Posty: 173
Skąd: polska
Wysłany: 2018-05-01, 20:39   

no właśnie i takiej odpowiedzi oczekiwałem
Dzięki kolego
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1196
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2019-08-27, 13:00   

koledzy.
podłączę się pod temat.
Moje Sandero II 1.2 16V z 2014 roku chyba już powinno mieć wymienione paski.
Choć na liczniku dopiero 40.000 km, to jednak czas robi swoje.
Będę wymieniał rozrząd z pompą wody więc przy okazji zrobię full serwis z paskami i płynem chłodnicy.
Z tego co widzę u mnie przy silniku są dwa osobne paski "akcesoriów".

Jeden napędza alternator i odczytałem numer 3PK751 więc takiego będę szukał (choć u niektórych sprzedawców pisze, że zamiennikiem jest 3PK750)

Drugi natomiast nie ma żadnych oznaczeń. Z tego co widzę to napędza kompresor klimy.

Czy ktoś może mi podać jaki powinienem dobrać pasek? Na necie szukałem, ale wychodzą różne..Jakieś 4PK925 a u innego sprzedawcy 4PK908 itd.

P.s. czy przy takim przebiegu jest sens wymiany rolek?

Z góry dziękuję za podpowiedź.
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-27, 13:13   

W tym silniku zalecana wymiana co 6 lat lub 120 kkm więc jeszcze spokojnie możesz ze dwa lata pojeździć.
Natomiast jak już się zdecydujesz to wymień w komplecie wszystkie paski rolki i napinacze. Pompę wody również nie zaszkodzi bo ma się wszystko na wierzchu i spokój na kolejne 6 lat.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-27, 13:15   

Różna długość pasków dla tej samej silnika, wynika z tego czy jest to auto z klimą czy bez.

Tak samo u mnie jest - ta liczba przy pasku oznacza długość w mm - i też jest tam różnica około 30cm w wersji z klima czy bez.

Jeśli chodzi o rolke napinacza paska osprzetu, to przy Twoim przebiegu jeszcze jest na pewno w dobrym stanie. Ja bym jeszcze nie wymienial chyba, ze szumi , albo sam napinacz juz tez slabo dziala. Mozesz sobaczyc czy szumi , jak zrzucisz pasek osprzetu i zakrecisz nia.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne