Witam.
Chcę wymienić pasek wieloklinowy w moim Loganie 1.2 16v D4F 732.
Pasek ten napędza pompę wspomagania i klimatyzacji.
Z tego co zauważyłem jest on na dwóch rolkach prowadzących.
Myślałem że może któraś z tych rolek jest napinaczem ale nie widać by można było którąś z nich poluzować w celu zwolnienia naciągu paska.
Chciałbym się dowiedzieć od szanownych kolegów w jaki sposób w tym silniku można poluzować stary pasek jak i również naciągnąć nowy.
Ostatnio zmieniony przez mentoch 2017-08-07, 22:54, w całości zmieniany 2 razy
Może chodzi o śrubę przy "KOLE"
shrek: precyzyjna odpowiedź jest warta więcej niz złoto. powyższa odpowiedź to jak by powiedzieć "masło jest tłuste"
Sory za OT i bez urazy
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-08-08, 11:24
No przeciez wystarczy wziasc klucz i zluzowac jedna potem druga i juz wszystko bedzie jasne. Co trzeba jeszcze napisac? Gdzie macie klucze w domu? Bez przesady.
Montaż odwrotnie, obowiązkowo nowe rolki i ich śruby, plus sprawdzenie napięcia paska - ale _uwaga_, w dacii jest inna wartość niż na rysunku! Ma być 219,5±4 Hz.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-05-01, 17:06
To zalezy:
-Od paska.
-Napinacza.
- Trwalosci lozysk.
-Klimat.
- Dokladnoscs wykonania poszczegolnych czesci.
Jezeli producent przewidzial 120 tys , to zblizajac sie do tego przebiegu wymian go lub jak u mnie po 75 tys rolka napinacza zaczela piszczec przy -3, wiec zmienilem komplet.
Nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
koledzy.
podłączę się pod temat.
Moje Sandero II 1.2 16V z 2014 roku chyba już powinno mieć wymienione paski.
Choć na liczniku dopiero 40.000 km, to jednak czas robi swoje.
Będę wymieniał rozrząd z pompą wody więc przy okazji zrobię full serwis z paskami i płynem chłodnicy.
Z tego co widzę u mnie przy silniku są dwa osobne paski "akcesoriów".
Jeden napędza alternator i odczytałem numer 3PK751 więc takiego będę szukał (choć u niektórych sprzedawców pisze, że zamiennikiem jest 3PK750)
Drugi natomiast nie ma żadnych oznaczeń. Z tego co widzę to napędza kompresor klimy.
Czy ktoś może mi podać jaki powinienem dobrać pasek? Na necie szukałem, ale wychodzą różne..Jakieś 4PK925 a u innego sprzedawcy 4PK908 itd.
P.s. czy przy takim przebiegu jest sens wymiany rolek?
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3593 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-27, 13:13
W tym silniku zalecana wymiana co 6 lat lub 120 kkm więc jeszcze spokojnie możesz ze dwa lata pojeździć.
Natomiast jak już się zdecydujesz to wymień w komplecie wszystkie paski rolki i napinacze. Pompę wody również nie zaszkodzi bo ma się wszystko na wierzchu i spokój na kolejne 6 lat.
Różna długość pasków dla tej samej silnika, wynika z tego czy jest to auto z klimą czy bez.
Tak samo u mnie jest - ta liczba przy pasku oznacza długość w mm - i też jest tam różnica około 30cm w wersji z klima czy bez.
Jeśli chodzi o rolke napinacza paska osprzetu, to przy Twoim przebiegu jeszcze jest na pewno w dobrym stanie. Ja bym jeszcze nie wymienial chyba, ze szumi , albo sam napinacz juz tez slabo dziala. Mozesz sobaczyc czy szumi , jak zrzucisz pasek osprzetu i zakrecisz nia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum