Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Markowa LODGY.
Autor Wiadomość
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-07-31, 05:22   

W Lodowie zmieniales?
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-07-31, 05:26   

Toż przecież temat o lodówie. ;-)
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-07-31, 05:29   

No wiem, dlatego sie dziwie. Ile masz nalatane? I jaki olej tam sie leje? Moze wymienie, ale u mnie przy 110 tys wszystko gra.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-07-31, 05:39   

Jak wyżej 65000.
Generalnie u mnie też wszystko było ok, bop auto jeździ. Niepokoiły mnie właśnie dziwne objawy nie zawsze występujące. Nie przy każdej zmianie biegów. Po rozgrzaniu dopiero ustępowało. Najprościej wygląda na to, że olej zaczął tracić właściwości.
Zalałem dedykowanym ELF Tranself NFP 75W80. Taki sam wlałem do MCV-ki.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-07-31, 07:53   

To dziwne, bo mam już nalatane blisko 79 tys. i nic się nie dzieje w skrzyni na zimno czy na ciepło...
Niedługo będę robił rozrząd po 80 tys. km, wymiana oleju i inne duperele. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2017-07-31, 10:12   

route2000 napisał/a:
Niedługo będę robił rozrząd po 80 tys. km


Dlaczego rozrząd po 80 tys. km? Ja czekam na zapisane w instrukcji 120 tys. km. Potem będę wymieniał co 100 tys. km. Uważam, że rozrząd z linii produkcyjnej - firmowy - jest najtrwalszy.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-07-31, 10:13   

Ja zaproponowalbym po 100 tys potem co 90
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-07-31, 11:00   

Mam to zapisane w instrukcji, że wymienia się po 80 tys.km... :roll:
Nie wiem dokładnie czy jak to jest w rzeczywistości.
Muszę sprawdzić dokładniej w ASO i u innych źródeł. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-07-31, 12:16   

piku napisał/a:
route2000 napisał/a:
Niedługo będę robił rozrząd po 80 tys. km


Dlaczego rozrząd po 80 tys. km? Ja czekam na zapisane w instrukcji 120 tys. km. Potem będę wymieniał co 100 tys. km. Uważam, że rozrząd z linii produkcyjnej - firmowy - jest najtrwalszy.

Masz tutaj ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-07-31, 15:08   

route2000 napisał/a:
To dziwne, bo mam już nalatane blisko 79 tys. i nic się nie dzieje w skrzyni na zimno czy na ciepło...


To nie znaczy że u mnie się "olej zużył". Miałem przy około 30kkm wymieniane uszczelnienie półosi od strony skrzyni, bo było zapocenie. Może nie dolali albo dolali czegoś innego i olej szlag trafił. Teraz mam wrażenie jakby i sprężarka klimy ciszej chodziła. A może przez opór jaki stwarza wymuszała na skrzyni głośniejszą pracę przy zużytym oleju. :?:
Nie ważne, ważne, że skrzynia chodzi elegancko.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-08-01, 08:39   

U mnie też wymieniali uszczelkę lewej półosi przy ok. 67 tys.km, bo też miałem zapocenie.
Teraz mam jakby lekkie szuranie przy skręcie w prawo przy włączonej klimie, a na wprost tego nie słychać.
Jaki olej do skrzyni stosowałeś? Może też wymienię. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-08-01, 09:24   

Marek1603 napisał/a:

Zalałem dedykowanym ELF Tranself NFP 75W80. Taki sam wlałem do MCV-ki.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-08-01, 11:02   

shrek napisał/a:
Marek1603 napisał/a:

Zalałem dedykowanym ELF Tranself NFP 75W80. Taki sam wlałem do MCV-ki.

Dzięki Shrek, jakoś coś nie zauważyłem tego... pewnie przez te cholerne upały. :mrgreen: ;-)

Marek1603, tak na prawdę, to ile litrów oleju wchodzi do skrzyni, bo pisałeś, że wlałeś 3 litry?
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2017-08-01, 12:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-08-01, 18:04   

Trzy musisz kupić 3, bo są litrówki. Weszło prawie trzy. Może z 2,7.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2017-08-01, 18:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1127
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-08-07, 13:26   

Znalazłem ten olej w sklepie internetowym ale w dziale olejów do mostów napędowych, a nie do skrzyń.
Olej
Błąd w katalogu, czy to nie ma znaczenia?
_________________

 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-08-07, 18:25   

Dla dacii Lodgy 1,6MPI.
http://www.elf.com.pl/dobierz-olej.html

Karta katalogowa.
http://produkty.elf.com.p...SELF-NFJ-75W-80
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1127
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-08-08, 06:07   

Czyli mają błąd w katalogu :-)
_________________

 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-08-08, 07:16   

Na to wygląda.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-08-19, 18:45   

Lodzia wróciła z wczasów. :-P

Przebieg 66972km
Podczas wyjazdu przejechała 1569,1km
spaliła 112,9l PB
Średnie spalanie z całego dystansu 7,1l/100km
Ze średnią prędkością 70,5km/h

Jakiś kawałek przed celem podróży na urlop złapałem gumę z tyłu i w Ustce musiałem odwiedzić wulkanizatora. Czuć nie było ale wydawało mi się, że z dwa razy mignęła kontrolka poślizgu/ABS (brak czujników).
Poza tym zastrzeżeń brak.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-08-21, 08:09   

No to spalanie ladne. Moj kopciuch pali prawie tyle samo zaladowany do pelna i na tym samym dystansie zadowala sie od 95 -105 litrow diesla.
Nastepny bedzie w bezynie, bo tych oszczednosci pomiedzy ON a BP nie ma za duzo.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-08-21, 08:23   

Na autostradzie starałem się utrzymywać 110 - 130 dostosowując się do warunków i sporadycznie do 150 przy wyprzedzaniu.
W tym dwa korki. Koło Kutna 3km i na jedynce pyr, pyr, pyr.
Drugi za Strykowem 6km i pyr, pyr, pyr. ;-) :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2017-08-21, 08:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-08-21, 10:17   

Wczoraj wracając z Trójmiasta do domu jechałem S7 gdzie tam jest sporo ekspresowej a trochę zwykłej to jadąc 130 km/h spalił ok. 10-12 l LPG. Musi spalić swoje, więc nie musi nastawiać się na rekord najmniej spalonego paliwa.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-10-24, 17:37   

Przebieg 69462km.

Tak sobie zacząłem sprawdzać przed zimą i coś znalazłem.
Wymiana przewodów WN.
Sentech 8402. Pasują idealnie na długość.
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-24, 18:31   

Ja bym poszukał przewodów innej firmy niż Sentech. Ja zawsze kupowałem Beru, ale nie wiem czy do Dacii też produkują.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-10-24, 20:21   

Czemu? Za/przeciw.

Beru/renault miałem oryginalne.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne