Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-10, 19:44
Guma była fabrycznie uszkodzona, tzn miała szerokie rozcięcie przez fabryczny montaż. Bezpiecznik być może jakoś ufiksuje Rysy były, nie wiem od czego. Nie sądzę, bym tam jakoś zahaczył czubkiem buta.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2014-07-10, 19:45, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-12, 15:59
Dziś zainstalowałem kolejne gniazdo zapalniczki - tym razem w bagażniku. Więcej już nie planuje W sumie to jest czwarte Okablowanie 1.5 mm. Przewody owinięte miękką plecioną taśĶą izolacyjną. Puszczone wraz z fabryczną wiązką nadkolem, dalej do tunelu środkowego.
front.jpg
Plik ściągnięto 138 raz(y) 210,31 KB
bok.jpg
Plik ściągnięto 119 raz(y) 199,94 KB
gnizadoprzód.jpg
Plik ściągnięto 125 raz(y) 213,24 KB
gniazdotył.jpg
Plik ściągnięto 136 raz(y) 146,47 KB
otwor.jpg
Plik ściągnięto 118 raz(y) 171,97 KB
owijka.jpg
Plik ściągnięto 112 raz(y) 175,41 KB
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2015-05-12, 21:01, w całości zmieniany 1 raz
Zgadzam się z Kol.route2000, Zawsze to masz niezależne układy , no i pytanie co chcesz mieć tym zasilane i czy jednocześnie, bo im więcej gniazdek , tym więcej urządzeń do wykorzystania się znajdzie , jak podepniesz lodówkę w bagażniku a w środku przetwornicę i np.GPS-a to może ten jedyny bezpiecznik zaprotestować
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-13, 08:56
Ja do tej instalacji na jednym bezpieczniku podłączam GPS + telefon + CB + lodówka. Do środka auta aż do 1 i 2 gniazda jest przewód 2.5 mm, dalej do bagażnika 1.5 mm. Jak szlag trafi bezpiecznik to CB przełączę na zasilanie z gniazdka oryginalnego. W rezerwie mam wyprowadzone dwa gniazda "letnie" Letnie, gdyż są dołączone do zasilania mat grzejnych, które latem nie są wykorzystywane. Aktualnie nie używam ale jest zapas.
Dodatkowo lodówkę podepnę przez urządenie zabezpieczające z własnym bezpiecznikiem, które wyłącza zasilanie przy spadku napięcia akumulatora poniżej 11.5 V
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2015-05-13, 08:59, w całości zmieniany 1 raz
Chce dac ukryte gniazdo pod które będzie podpięte ładowarka do GPS (2 A)
Gdzie proponujecie takie miejsce wygospodarowywać ?
Kabel od ładowarki będzie szedł słupkiem do okolic lampki .
Gdzie się podpiąć ? zasilanie ma być tylko po przekręceniu kluczyka , podpinać się pod kable od fabrycznego gniazda ?
Do tego chce z tyłu podłokietnika zamontować kolejne gniazdo
Na jakim to wszystko puścić kablu 1,5 mm ?
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-06-15, 21:33, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-15, 21:43
Proponuje od oryginalnego gniazda , gdzieś z boku w okolicach plastików przy stopach pasażera. Gniazdo wkręcane np. http://allegro.pl/gniazdo...5062643789.html . Kabel 1.5 mm styka.
Chce dac ukryte gniazdo pod które będzie podpięte ładowarka do GPS (2 A)
Gdzie proponujecie takie miejsce wygospodarowywać ?
Za małym szarym panelem, przed lewarkiem zmiany biegów. Jest w nim wgłębienie / schoweczek (w wersji 4x4 przełącznik napędu), włącznik blokady szyb i coś tam jeszcze.
Gdy wyjmiesz ten mały panel, zobaczysz, że za nim jest całkiem sporo miejsca. Ja upchnąłem tam podwójny rozgałęziacz, w którym tkwią wtyczki ładowarki komórki i kamery. Wszystko schowane, niewidoczne - tylko trzeba ładnie ułożyć.
Karenzo napisał/a:
Gdzie się podpiąć ? zasilanie ma być tylko po przekręceniu kluczyka , podpinać się pod kable od fabrycznego gniazda ?
W tamtym miejscu masz blisko do gniazda zapalniczki. Podepnij się do niej od tyłu, pozostanie wtedy normalnie gniazdo do okazyjnego wykorzystania.
Karenzo napisał/a:
Na jakim to wszystko puścić kablu 1,5 mm ?
Starczy. Najlepiej spójrz na kabelki od ładowarki i postaraj się nie dać cieńszych od tamtych.
Polecam Ci położenie kabli w podwójnej izolacji (takie, jak np. do lampek biurkowych). Zawsze to bezpieczniej i trudniej o przetarcie. Tyle, że jeśli dasz gruby przewód, może być trudno go przeciągnąć tu i ówdzie.
Jeśli puszczasz kabel słupkiem obok kierowcy, można wykorzystać mocowania, którymi już leci np. przewód antenowy (gdy zdejmiesz plastik, zobaczysz, o co chodzi).
Powodzenia.
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 52 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1599 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2017-08-20, 16:21
Trzeba by sprawdzić miernikiem gdzie w tej skrzynce jest napięcie prosto z akumulatora i tam się wpiąć przez bezpiecznik z plusowym przewodem gniazda.
A nie łatwiej byłoby przeciągnąć dwa kabelki bezpośrednio z akumulatora do takiego gniazda (oczywiście też przez bezpiecznik) zamiast grzebać w tym makaronie z cieniutkich przewodów?
Witam mam problem zapalniczka działa ale jak chcę podłączyć ładowarkę to już gniazdo nie działa dodam tylko że ładowarka sprawdzona i działa w innych autach co może byc przyczyną?
Może być za krótka ładowarka i nie kontaktuje w środku?
Pisali o tym na forach, że gniazda mają trochę za dużą głębokość przez to niektóre ładowarki nie "dosięgają" dna...
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum