Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Lodzia Michela
Autor Wiadomość
michele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Lodgy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Cze 2017
Posty: 413
Skąd: Wilcza
Wysłany: 2017-08-05, 15:44   Lodzia Michela

Samochód zakupiony w lipcu 2017 roku w salonie Kellera w Gliwicach, po wcześniejszym zamówieniu w maju.

Dacia Lodgy - model 2017
Silnik: 1.6 Sce 100 LPG (fabryczny)
Miejsc: 7-osobowy
Kolor: czarny
Wyposażenie: Full opcja dostepna na maj 2017 w konfiguratorze: bez skóry, grzanych foteli i navi na europę wschodnią.

Wyposażenie dodatkowe:
- hak 13'pin - miałbyć oryginalny, a wsadzili z autohaka :/ ale za to automatycznie wypinany. ;-)

Jest to pierwsze auto, które kupiłem w salonie, więc emocje były na wysokim poziomie...

Po pierwszym użyciu szyba przednia przestała się otwierać - 2 dni ją naprawiali i coś w skrzynce bezpieczników było nie tak, ale jak zwykle dokładnie nie chciał mi nikt nic powiedzieć.

IMG_6650_small_forum.jpg
Plik ściągnięto 86 raz(y) 204,83 KB

_________________
Moja galeria
Ostatnio zmieniony przez michele 2017-08-05, 15:59, w całości zmieniany 3 razy  
 
RowerekCombi 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 223
Skąd: małopolska
Wysłany: 2017-08-05, 15:49   

Gratulacje piękny wóz ;-)
_________________
RowerekCombi
 
michele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Lodgy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Cze 2017
Posty: 413
Skąd: Wilcza
Wysłany: 2017-08-05, 16:13   

No miał być jeszcze pakiet chrom, ale niestety nie pasuje do fl no i przyciemniane szyby. Więc niestety sporo takich dodatków, które mogły być niestety nie ma tego w standardzie... Ach Ci sprzedawcy, zawsze Ci więcej powiedzą niż otrzymasz, a na piśmie niestety tego nie będzie i nic się nie załatwi.

A tak wygląda jednostka LPG fabrycznym(?) czasem mam wątpliwość, czy aby nie dołożyli przed dystrybucją.

IMG_6756_small_forum.jpg
Plik ściągnięto 226 raz(y) 207,6 KB

_________________
Moja galeria
Ostatnio zmieniony przez michele 2017-08-05, 16:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
RowerekCombi 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 223
Skąd: małopolska
Wysłany: 2017-08-05, 16:53   

No powiem tak :shock: wg. mnie tez to nie wygląda na fabryczną instalacje ale jesli lepsza od fabrycznej to niech śmiga jak najdłużej :mrgreen:
_________________
RowerekCombi
 
luk006 



Marka: Dacia
Model: Lodgy 7os.
Silnik: 1,6 SCe 102 KM + LPG
Rocznik: 2017
Dołączył: 21 Sty 2017
Posty: 153
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2017-08-05, 22:30   

Gratuluję! Wygląda identycznie jak moja! Życzę bezawaryjnej eksploatacji.

Co do LPG. Jeśli chcesz mogę Ci podesłać zdjęcia mojej, podobno fabrycznej instalacji. A swoją drogą czy masz w świadectwie homologacji wpisane jako paliwo LPG? Wydaje mi się, że gdyby nie był wyprodukowany z instalacją, miałbyś jedynie zapis o Pb. Również dostałeś zalecenie, by na początku eksploatować auto tylko na Pb?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-08-06, 11:31   

Na moje oko to LPG było dokładane w ASO ale mogę się mylić.... ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Dracid 


Marka: ex-Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe Laureate 7 os.
Rocznik: 2017
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Maj 2017
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-08-06, 19:27   

Jak rozumiem, masz czujniki parkowania. Czy przy zapiętym haku i aktywnych czujnikach piszczą Ci one?
 
luk006 



Marka: Dacia
Model: Lodgy 7os.
Silnik: 1,6 SCe 102 KM + LPG
Rocznik: 2017
Dołączył: 21 Sty 2017
Posty: 153
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2017-08-06, 19:44   

Panowie na jakiej podstawie stwierdzacie, że instalacja była dokładana?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-08-06, 22:56   

Widać tam taśmy klejące, niedokładnie zrobione. Fabryka tego nie robi partactwa, tylko druciarze.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-08-07, 11:15   

witam/pozdrawiam/gratuluję nabytku. Nawet jeśli LPG zakładał podwykonawca, nie widzę powodu do niepokoju, diler w końcu daje gwarancję a doświadczony instalator poradzi sobie nieraz lepiej od fabryki. Zaś dokładana instalacja ma tą zaletę,że można bez problemu dostać się do jej oprogramowania również poza aso, co nie zmusza do jej serwisowania tamże po upływie gwarancji
 
wlodarek1 



Marka: renault
Model: captur
Silnik: 1.3 mild
Rocznik: 2024
Dołączył: 20 Mar 2016
Posty: 454
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-08-07, 17:48   

A można wiedzieć , ile taka bogato wyposażona lodziara kosztowała :?: ;-)
_________________
sandero ma bratanek a ja mam captur
 
michele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Lodgy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Cze 2017
Posty: 413
Skąd: Wilcza
Wysłany: 2017-08-07, 20:47   

Dracid napisał/a:
Jak rozumiem, masz czujniki parkowania. Czy przy zapiętym haku i aktywnych czujnikach piszczą Ci one?
Nie wiem czemu nie mam wyłącznika przy ESP, natomiast po wsadzeniu wtyczki z przyczepy, wyłączają się czujniki. Wsadziłem przejściówkę 13->7 i też się wyłączyło, więc jakieś zabezpieczenie jest.

wlodarek1 napisał/a:
A można wiedzieć , ile taka bogato wyposażona lodziara kosztowała :?: ;-)
W Rybniku po fakcie Pan Marcin S. poinformował, że chciał mi taką sprzedać za 53 tys... wraz z bajerami takimi jak felgi ryflowane, etui na okulary, grill chromowany, pakiet chrom, schowek klimatyzowany (etc... ach długo by było pisać),

ja dałem około 58 tys. wraz z zamianą pakietu chrom na assistance 5 letnie.

Taką cene musiałbym wydać na samochód typu Opel Zafira, czy Renault Scenic 6 letni z przebiegiem 150 tys. Więc stwierdziłem, że chcę mieć wypas i nowy... ;) Oczywiście auto kupione w kredycie.

route2000 napisał/a:
Widać tam taśmy klejące, niedokładnie zrobione. Fabryka tego nie robi partactwa, tylko druciarze.

Dar1962 napisał/a:
witam/pozdrawiam/gratuluję nabytku. Nawet jeśli LPG zakładał podwykonawca, nie widzę powodu do niepokoju, diler w końcu daje gwarancję a doświadczony instalator poradzi sobie nieraz lepiej od fabryki. Zaś dokładana instalacja ma tą zaletę,że można bez problemu dostać się do jej oprogramowania również poza aso, co nie zmusza do jej serwisowania tamże po upływie gwarancji

No tak, ale homologacja jest, my dacia mają napisane, że jest to z fabrycznym LPG. Nie miałbym nic przeciw zagazowaniu przez serwis, ale chcę mieć zagazowany silnik, który jest do tego przystosowany oraz po gwarancji silnik mi się szybciej przez lpg nie rozsypie oraz jeśli ktoś inny to instaluje, to nie chcę mieć napisane fabryczny lpg, bo on nim nie jest.

luk006 napisał/a:
Wygląda identycznie jak moja! Co do LPG. Jeśli chcesz mogę Ci podesłać zdjęcia mojej, podobno fabrycznej instalacji. A swoją drogą czy masz w świadectwie homologacji wpisane jako paliwo LPG? Wydaje mi się, że gdyby nie był wyprodukowany z instalacją, miałbyś jedynie zapis o Pb. Również dostałeś zalecenie, by na początku eksploatować auto tylko na Pb?
No wszędzie w papierach mam napisane Pb/LPG co mnie przekonuje do fabryki, ale sposób wykonania już nie do końca. Niestety ja nie dostałem żadnej kartki dotyczące zalecenia... W salonie niestety nic nie wiedzieli o tym zaleceniu jak im od Ciebie pokazałem (wydruk zdjęcia) i stwierdzili, że to pic na wodę i mogę jeździć bez tego. Jednak wolę się ustosunkować do tego zalecenia i jeżdżę na Pb (już 900km), ponieważ w planach auto ma mi wystarczyć na min 8 lat (poprzednie dostał szwagier, a ma już 23 lata i ciągle jeździ bez większych problemów - fakt 218 tys dopiero nalatane, ale to inny wóz).
_________________
Moja galeria
Ostatnio zmieniony przez michele 2017-08-07, 21:04, w całości zmieniany 3 razy  
 
michele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Lodgy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Cze 2017
Posty: 413
Skąd: Wilcza
Wysłany: 2017-09-06, 07:20   

2000km poleciało jak z bicza.

Moje spostrzeżenia:
- listwy przy szybach wychodzą przy zamykaniu szyb. Co chwile muszę je dociskać, bo jeszcze je mogę zgubić. To chyba największy zarzut.
- Czasami mam problem z 2'gim biegiem, kilka razy zdarzyło mi się, że musiałem dwa razy wysprzęglać, aby go wrzucić.
- tryb eco jest OK, ale tak jak w temacie luk006 trzeba wiedzieć co i jak. Raz w tym trybie pod górkę na jakieś S pod żywcem chcialem wyprzedzić, to tylko się ośmieszyłem, ale wyłączenie ECO i od razu autko dostało kopa.
- byłem w Zawoi i jeździłem trochę po tych górkach i muszę powiedzieć rumpluję tymi biegami, aby auto chodziło sensownie i w zakresie do 3 tys obrotów bez dławienia się.
- hamowanie silnikiem jest kiepskie. W poprzednim aucie z silnikiem diesel wolnossący umiałem w górach jeździć bez hamulca, tu niestety pedału trzeba użyć - brak przyzwyczajenia, czy też nawyków.
- czasami S&S dziwnie działa. Podjeżdzam do skrzyżowania luzuję auto delikatnie się toczy, więc jest możliwość uśpienia silnika, puszczam sprzęgło przełącza mi się światło na zielone na skrzyżowaniu silnik jeszcze chodzi, wciskam sprzęgło, wrzucam bieg, puszczam sprzęgło, a on w tym momencie się przechodzi w tryb uśpienia. Potrzebuję w tym momencie ponad 3 sekund, aby odpalił. Z kluczyka nie chce palić, a zanim go zapali, muszę go wyluzować i na nowo wcisnąć sprzęgło, czy jakoś tak. Żona mnie już powyzywała, że to jakiś szrot ten S&S. Na szczęście zdarza się to bardzo rzadko może dwa, trzy razy dopiero.
- coś mi stuka z tyłu podejrzewam, że to zestaw naprawczy - nie mam czasu tego sprawdzać.
- tempomat na eco mniej szarpie, co mi się podoba
- w trybie eko czasem silnik nie ma mocy przy zbyt małej prędkości i zmianie na drugi bieg.
- raz mi się Media naw zresetował do ustawień fabrycznych


A tak to rewelacja... Silnik widzę, że lepiej jeździ, niż jak go odebrałem. Od ostatniego tankowania spalił mi 6.5l/100km Pb, więc jestem zadowolony. Czekam aż nastanie 3.5tys km na liczniku i włączam gaz :)
_________________
Moja galeria
Ostatnio zmieniony przez michele 2017-09-06, 07:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
luk006 



Marka: Dacia
Model: Lodgy 7os.
Silnik: 1,6 SCe 102 KM + LPG
Rocznik: 2017
Dołączył: 21 Sty 2017
Posty: 153
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2017-09-06, 07:48   

michele napisał/a:

- listwy przy szybach wychodzą przy zamykaniu szyb. Co chwile muszę je dociskać, bo jeszcze je mogę zgubić. To chyba największy zarzut.

Ale kaszana. Byłeś z tym w ASO? Kurczę, chyba nikomu nic takiego się nie przydarzyło? Nie daj się zbyć, że TTTM
michele napisał/a:

- Czasami mam problem z 2'gim biegiem, kilka razy zdarzyło mi się, że musiałem dwa razy wysprzęglać, aby go wrzucić.

Też bym podjechał z tym do ASO
michele napisał/a:

- hamowanie silnikiem jest kiepskie. W poprzednim aucie z silnikiem diesel wolnossący umiałem w górach jeździć bez hamulca, tu niestety pedału trzeba użyć - brak przyzwyczajenia, czy też nawyków.

Wydaje mi się, że przede wszystkim to może być spowodowane całkiem inną charakterystyką tych silników. Czym jeździłeś wcześniej?
michele napisał/a:

- raz mi się Media naw zresetował do ustawień fabrycznych

Też mi się raz zawiesiło ale po pół godzinnym postoju zaczęło wszystko działać
michele napisał/a:

A tak to rewelacja... Silnik widzę, że lepiej jeździ, niż jak go odebrałem. Od ostatniego tankowania spalił mi 6.5l/100km Pb, więc jestem zadowolony. Czekam aż nastanie 3.5tys km na liczniku i włączam gaz :)

No to spalanie rewelacja! Dostałeś informację z salonu, że masz jeździć 3,5 tys. km na Pb, czy to Twoja inicjatywa?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-06, 11:15   

michele napisał/a:
Czasami mam problem z 2'gim biegiem

Ten Typ Tak Ma - skrzynia jest konstrukcyjnie stara i nieprecyzyjna.

michele napisał/a:
rumpluję tymi biegami, aby auto chodziło sensownie i w zakresie do 3 tys obrotów bez dławienia się

Jak wyżej - TTTM, taki to już "urok" niezbyt dużych wolnossących beznzyniaków.

michele napisał/a:
hamowanie silnikiem jest kiepskie [...] brak przyzwyczajenia, czy też nawyków.

Dokładnie tak, czyli oo raz trzeci TTTM - ale tym razem dotyczy kierowcy (;

Wszystko powinno się poprawić w miarę nabywania doświadczenia.

michele napisał/a:
S&S dziwnie działa

Zgłoś w ASO, bo wygląda to na ewidentny kiks w oprogramowaniu sterownika silnika.
 
CzarnY 


Marka: Dacia
Model: Lodgy + Logan
Silnik: 1,6 SCe LPG + 1,0 Sce LPG
Rocznik: 2017 +2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Kwi 2017
Posty: 247
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-09-06, 11:43   

Spalanie 6,5? Zamień się :) Mi się nie udało zejść poniżej 8,8 w mieście. Na lpg mam między 10,5 a 11 w zależności jak butuję, więc tu jest ok, ale 8,8 na pb95 boli :)
_________________
3 szt => Dacia Lodgy 1,6 SCE + LPG
5 szt =>Dacia Logan 1,0 SCE + LPG
1 szt=> Dacia Logan Stepway 1,0 TCE + LPG
1 szt =>Dacia Sandero'09 1,6 MPI + LPG

Tanie muły robocze :)
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-09-06, 12:02   

Zejdziesz do takiego spalania jak nie jeździsz po mieście (korki) i do 90km/h.
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-06, 13:33   

michele, diesel ma krótszą skrzynie więc i hamowanie silnikiem lepsze. Podejrzewam, że jak zredukujesz na 3 zamiast 4 to hamować będzie :-) .
 
michele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Lodgy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Cze 2017
Posty: 413
Skąd: Wilcza
Wysłany: 2017-09-06, 13:35   

Zgadza się, ja mam ponad 75% po za miastem trasy, z czego większą część na odcinkowym pomiarze, więc nie mam gdzie szaleć i te max 90km/h trzymam grzecznie, potem raczej nie ma co już się gonić:) Jedne światła i jedno, czy dwa ustąp pierwszeństwa, więc auto cały czas sobie spokojnie jeździ. Tak wygląda większość tras autka codziennie:)
_________________
Moja galeria
 
Dracid 


Marka: ex-Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe Laureate 7 os.
Rocznik: 2017
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Maj 2017
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-09-06, 15:17   

A masz z tyłu 3 czy cztery czujniki parkowania? Bo dziwią mnie dwie rzeczy: nie masz wyłącznika czujników przy wyłączniku ESP oraz czujniki Ci się wyłączają po wpięciu chociażby przejściówki 13/7.

Ja mam wyłącznik czujników, ale jak podłączę przyczepę, to czujniki nadal mi działają i muszę je wyłączać samodzielnie. A miało być tak pięknie. I się zastanawiam, gdzie tkwi sedno sprawy.

Ten wzrost mocy przy wyprzedzaniu pod górkę i wyłączeniu ECO był mega zauważalny? Jechałem z przyczepą ostatnio na A4, pod górkę trochę obroty spadły, wyłączyłem ECO i... Nic. I znów się zastanawiam, o co kaman.
 
benyo 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 691
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2017-09-06, 17:09   

A to nie jest tak że tryb Eco steruje tylko pracą klimatyzacji? Jak to opisują np tu i nie tylko tu. Różnica powinna być odczuwalna ewentualnie tylko w czasie gdy pracujemy klimatyzacją. Bez klimatyzacji właściwie nie powinno być żadnej różnicy, ewentualnie sterowanie wentylatorem ale chyba od tego mocy pod górkę nie ubywa zbytnio.
Ostatnio zmieniony przez benyo 2017-09-06, 17:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-06, 18:36   

benyo, na pewno nie tylko klimatyzacja, komputer oszczędniej zarządza przepustnicą :-D .
Efekt tego taki, że auto nie jedzie, chyba, że gaz do oporu wtedy ECO się wyłącza :mrgreen: .
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-06, 18:43   

benyo napisał/a:
to nie jest tak że tryb Eco steruje tylko pracą klimatyzacji?

W Renault/Dacia - nie. W instrukcji obsługi samochodu napisane jest wprost:

Steruje wszystkimi elementami zużywającymi paliwo (moc silnika, ogrzewanie i/lub klimatyzacja).

(I to nie są wszystkie, bo skądinąd wiadomo, że np alternatorem też).
 
benyo 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 691
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2017-09-06, 18:52   

kicpra napisał/a:

Efekt tego taki, że auto nie jedzie, chyba, że gaz do oporu wtedy ECO się wyłącza :mrgreen: .

I wtedy jedziemy w tym samym tempie tyle że bez ECO :-) może ma to sens w silniku 200 konnym ale 84 konnego już się bardziej zwolnić nie da :-)
Ja w każdym razie nie odczuwam różnicy z ECO czy bez. W spalaniu raczej też nie znacząco, aby mówić tu o radykalnych oszczędnościach. Natomiast w klimatyzacji odczuwam.
Ostatnio zmieniony przez benyo 2017-09-06, 19:04, w całości zmieniany 2 razy  
 
michele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Lodgy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Cze 2017
Posty: 413
Skąd: Wilcza
Wysłany: 2017-09-07, 07:14   

Dracid napisał/a:
A masz z tyłu 3 czy cztery czujniki parkowania? Bo dziwią mnie dwie rzeczy: nie masz wyłącznika czujników przy wyłączniku ESP oraz czujniki Ci się wyłączają po wpięciu chociażby przejściówki 13/7.


Mam 4.

Dracid napisał/a:
Ja mam wyłącznik czujników, ale jak podłączę przyczepę, to czujniki nadal mi działają i muszę je wyłączać samodzielnie. A miało być tak pięknie. I się zastanawiam, gdzie tkwi sedno sprawy.

Ja przy zamówieniu mówiłem, że to ma elegancko działać, abym nie miał problemów z hakiem, wiec jakoś musieli się z tym namęczyć :) Podejrzewam, że auto zamówili bez czujników, a czujniki dodali przy okazji montażu haku mając kostki dedykowane. Zaintrygowałeś mnie tym, więc muszę kurcze sprawdzić co oni tam majstrowali.

Dracid napisał/a:
Ten wzrost mocy przy wyprzedzaniu pod górkę i wyłączeniu ECO był mega zauważalny? Jechałem z przyczepą ostatnio na A4, pod górkę trochę obroty spadły, wyłączyłem ECO i... Nic. I znów się zastanawiam, o co kaman.
No nie jest to jakaś mega różnica, może bym powiedział odczucie jakbym zredukował o pół biegu. Różnicę czuć przy pustym aucie na płaskim, to przyspieszenie jest całkiem odczuwane w trybie bez ECO, na biegach np. trzecim. Ale też nie testowałem tego powyżej 3 tysięcy obrotów.

Dodam, że wczoraj ciągnąłem przyczepę i nie wiem co napisać, w jedną stronę obciążoną przez kanapę jej nie czułem, a z powrotem nie wiedziałem co zrobić, bo tempomat skakał mi o 4-5km.... Przyczepa dosyć wysoka, z jakieś 50cm nad dachem mam z plandeką z płaskim czołem.

benyo napisał/a:
Ja w każdym razie nie odczuwam różnicy z ECO czy bez. W spalaniu raczej też nie znacząco, aby mówić tu o radykalnych oszczędnościach. Natomiast w klimatyzacji odczuwam.
Ja za mało jeździłem, aby potwierdzić regułę, ale jak zobaczę na statystyki tankowań, a mam ich za mało, wniosek nie pewny na chwilę obecną jest taki, że pali mi o 0,5-1l/100km mniej. Link do statystyki po kliknięciu w opis 6.4 to jest cały czas eco - jazda po górach. 7.4l/100km to bez eco, 6,7l/100km, to normalna jazda, ale w połowie baku włączyłem eco. Ale tych tankowań mam zbyt mało, aby potwierdzić zależność...
_________________
Moja galeria
Ostatnio zmieniony przez michele 2017-09-07, 07:22, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne