Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-09-03, 18:19
Słupki a powędrowały o 10 cm do przodu, więc kabina będzie na pewno sprawiać wrażenie obszerniejszej - tyle,że jeśli przy tym nie wydłużono znacząco rozstawu osi (nie wiem, bo nie doczytałem) niewiele to zmieni. W poprzednim modelu Colta tak zrobiono - wysoko poprowadzony dach i słupki a sięgające bardzo daleko na maskę. Efekt? hektar plastiku deski rozdzielczej, który do niczego nie służy - chyba,że pasażerka chce położyć na nim nogi...
LEDy są wyłącznie dzienne w formie wąskich pasków a'la renualt. W pewnością bajerancko to wygląda, tylko czy w samochodzie o charekterze roboczo-uzytkowym jest to aż takie niezbędne? Jak słusznie koledzy wyżej zauważyli, wymiana spalonej żarówki dziennej to powiedzmy 1/400 kosztu wymiany LED (zapewne z całym reflektorem przy okazji)
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2017-09-03, 18:23, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1 Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Kwi 2017 Posty: 409 Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-09-04, 21:24
Dziś czytałem w prasie motoryzacyjnej że nowy Duster ma mieć dwa siniki benzynowe 0.9 TCe i 1.2 TCe i 1.5 dCi w dwóch wersjach mocy tak jak jest do tej pory. Jak dla mnie silnik 0.9 w takim aucie to porażka
Dziś czytałem w prasie motoryzacyjnej że nowy Duster ma mieć dwa siniki benzynowe 0.9 TCe i 1.2 TCe i 1.5 dCi w dwóch wersjach mocy tak jak jest do tej pory. Jak dla mnie silnik 0.9 w takim aucie to porażka
W Capturze jest to i w Dusterze da rade. Teoretycznie auta tej samej klasy.
Oczywiście 0,9 tylko w wersji FWD.
Wracając do silników to liczyłem na jakiś 1.5tce lub coś innego z mocą ~150KM - brak mocy to jedna z dwóch największych bolączek mojego dustera i cały czas liczyłem że coś mocniejszego zapodają w d2 - rozczarowany jestem :(
_________________ Na codzień: Dacia Duster 1.6
Na weekend: Nissan Patrol Y60
brak mocy to jedna z dwóch największych bolączek mojego dustera
Ze względu na euronormy to się nigdy nie doczekasz niestety.
Rozwiązanie - po gwarancji zamontować mocniejszy - chociażby ten który jest montowany w krajach nie objętych tymi normami (Rosja)
Wracając do silników to liczyłem na jakiś 1.5tce lub coś innego z mocą ~150KM - brak mocy to jedna z dwóch największych bolączek mojego dustera i cały czas liczyłem że coś mocniejszego zapodają w d2 - rozczarowany jestem :(
Kolego saydack marzy Ci się szybka jazda po Jastrzębiu ?
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3593 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-06, 15:07
Ale to nie jest tak że wsadzasz mocniejszy silnik i już. Trzeba zmodyfikować zawieszenie i hamulce chociażby. Średnio opłacalne przy modelu biznesowym Dacii.
...to liczyłem na jakiś 1.5tce lub coś innego z mocą ~150KM - brak mocy to jedna z dwóch największych bolączek mojego dustera...
Nie brak mocy, tylko brak "górki" momentu w użytecznym zakresie obrotów.
Nawet taki sceptyk daciowy jak Pertyn był pod wrażeniem jakiego kopa ma 1.2tce w Dokkerze.
Myślę że dacia będzie szła drogą skody, na początku skoda była traktowana jako największe dziadostwo a vw z czasem podniósł ją do rangi (jakościowej) raczej niezauważalnie odbiegającej vw. Dacia za max 1 okres modelowy pewnie będzie lokowana podobnie w renault, a miejsce taniej dacii zajmie inna marka, z tego co pamiętam mają coś jeszcze wschodniego niewskrzeszonego w portfelu typu lada.
Duster 2 będzie takim przejściem między niską ceną a wyższa jakością, od czasów pierwszych loganów różnica w tym jak wyglądają dacie jest drastyczna a to ledwo nieco ponad 10 lat.
Myślę że dacia będzie szła drogą skody, na początku skoda była traktowana jako największe dziadostwo a vw z czasem podniósł ją do rangi (jakościowej) raczej niezauważalnie odbiegającej vw. Dacia za max 1 okres modelowy pewnie będzie lokowana podobnie w renault, a miejsce taniej dacii zajmie inna marka, z tego co pamiętam mają coś jeszcze wschodniego niewskrzeszonego w portfelu typu lada.
Duster 2 będzie takim przejściem między niską ceną a wyższa jakością, od czasów pierwszych loganów różnica w tym jak wyglądają dacie jest drastyczna a to ledwo nieco ponad 10 lat.
Namiętne dyskutowanie, o wyższości ładowności Kamaza, nad prędkością Ferrari w funkcji spalania Smart’a to dobra rzecz przy obecnej, parszywej pogodzie.
Przecież z samochodami, jest, jak z kobietami – logika ustępuje przed emocjami :)
Niektóre „brzydsze” kobiety mają większe powodzenie, niż „modelowo piękne”, bo np. w jakimś zakresie spełniają np. specyficzne zapotrzebowania partnera.
Zapewne nowy Duster ma wiele smaczków, które zauroczą nowych właścicieli, ja wybrałem świadomie ostatnią produkcję „sprawdzonego” modelu, z wolnossącym silnikiem, by uniknąć kłopotów.
Właśnie zauważyłem, że mam pleśń pod fotelem pasażera i wilgotne dywaniki w tej okolicy :(
Taki mały kobiecy problem, bo to Dacia ?
Myślałem, że bardziej Duster – męski, jak Szwarcensznycel , a takiemu, to się prędzej coś urwie, niż obsika :(
Jeszcze czar nie prysnął, ale jak się wkurzę, to udowodnię, że wypierdziana , skośnooka padaka, z napędem na jedną ośkę, starzeje się tylko 0,5 % wolniej, ale za to w teren się nie nadaje, hejjj!
Ja jeżdże dusterami od 5 lat (dwie sztuki) i poza dupowatoscią pierwszego emeruckiego silnika 1.6 nie doświadczyłem ani rdzy ani trzasków w zawieszeniu, ani problemów z klimą. Tym bardziej sikania w majtki.
Obecny 1.2 jest tak dobry, że aż żal mi go zmieniać. 1.2t zbiera się swietnie, skórzane fotele są idealnie dopasowane do mojego kręgoslupa (siedzę właśnie nad deszczowym morzem gdzie przez ponad 500km jazdy dusterem własciwie bez przerwy wysiadłem bez zmęczenia tylnej częsci ciała). Oczywiście jest pole do manewru bo zawieszenie szału nie robi, podobnie jak hałas w kabinie. Ale to auto za ledwo parę dyszek, można cenę podwoić i mieć lepiej albo zwiększyć czterokrotnie i mieć rewelacyjnie. Na pewno nie można mieć czterokrotnie taniej i tak samo dobrze.
Cena do jakości jest bardzo dobra, na pewno trafiają się egzemplarze z felerami ale trafiają się w każdej marce nawet premium i to wcale nie z mniejszą czestotliwościa.
Nie wiem ile starego dustera jest w nowym ale wątpię,że coś w nim będzie funkcjonowało gorzej niż w staryn z ostatniego rocznika, to jednak ewolucja a nie rewolucja. Tsk naprawdę dziwię się kupujacym dustera w 2017 roku gdy było wiadomo, że idzie nowe..
Ostatnio zmieniony przez kilazz 2017-09-07, 08:33, w całości zmieniany 1 raz
Powiedzcie mi wobec tego jaka jest realna prędkość maksymalna dustera z silnikiem 1.2 oraz jak się zbiera przy prędkości 100km/h?
Ja mam właśnie wyżej wspomniany 1.6 16v i fakt można nim jechać 160km/h, ale od stówy to już piłowanie jest :/
_________________ Na codzień: Dacia Duster 1.6
Na weekend: Nissan Patrol Y60
Tsk naprawdę dziwię się kupujacym dustera w 2017 roku gdy było wiadomo, że idzie nowe..
Skąd to zdziwienie? Złożyłem zamówienie w lutym, przewidując że nowy model będzie miał gorsze własności terenowe, a żona nie polubi nowego wyglądu. Nie pomyliłem się, więc nie żałuję.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-09-07, 15:24
nie każdemu też zapewne będzie odpowiadać skok ceny, bo moim zdaniem jest nieunikniony. Podstawowy model pewnie będzie nadal tani, ale założę się, że wypasione wersje (a takie mają największe powodzenie) podrożeją nawet kilka tys zł
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2017-09-07, 15:24, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-09-07, 15:48
Nikt inny poza Suzuki i Dacią nie oferuje 4x4 z małym silnikiem - to moim zdaniem wielki minus konkurencji.
Inna sprawa, czy suma mankamentów i niedoróbek Dustera uzasadnia taką cenę za jakąkolwiek wersję.
Moim zdaniem nie - spodziewałem się czegoś więcej, uważam że wyższe wersje powinny być lepiej dopracowane.
To wstyd żeby np. klima w samochodzie za taką kasę nie działała praktycznie.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-09-07, 15:52
saydack napisał/a:
Powiedzcie mi wobec tego jaka jest realna prędkość maksymalna dustera z silnikiem 1.2 oraz jak się zbiera przy prędkości 100km/h?
Dynamika tce jest całkiem dobra, o niebo lepsza niż np. topowego diesla.
Za to Vmax to porażka, na niemieckiej autostradzie miał problem z osiągnięciem swojej prędkości katalogowej, nawet w ujęciu licznikowym.
Licznikowe 170 i więcej nie chciał za chińskiego boga.
Tsk naprawdę dziwię się kupujacym dustera w 2017 roku gdy było wiadomo, że idzie nowe..
Skąd to zdziwienie? Złożyłem zamówienie w lutym, przewidując że nowy model będzie miał gorsze własności terenowe, a żona nie polubi nowego wyglądu. Nie pomyliłem się, więc nie żałuję.
Stad, że stary model z grudnia 2017 będzie wart wkrótce dużo mniej niż nowy z grudnia 2017.. Jeśli chodzi o właściwości terenowe to skąd wiadono, że sa slabsze, masz 4x4?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum