Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Sie 2012 Posty: 437 Skąd: Wawa
Wysłany: 2017-09-10, 20:18
odgrzewam odgrzewanego kotleta
Nieco ostatnio się pozmieniało. C3 nadal jest, ale nie o tym mowa.
W ciągu ostatniego roku przetrenowałem 2 kolejne auta i o tym chciałbym się tak co nieco z Wami podzielić.
Peugeot 308 allure, krotki, 1.6HDI, 120 kuni. Przejechałem ok 5 tkm.
Ciasny i krótki. Dobrze się prowadzi, co nic nie trzeszczy. Tablet raczej nie dla mnie, irytował mnie jego mechanizm wygaszania - trzeba się naklikać. Przy prędkościach autostradowych 'wyższych' silnik oszczędny nie jest.
W firmie nie narzekają na awaryjność. Tankujesz i lejesz. Turlałem się nim przez miesiąc...
C4GP, Shine, 2.0 HDI 150 KM, model 7 miejscowy, manual. Przejechałem nim już ok 19 tkm od gwiazdki 2016...
Silnik bardzo dobry, naprawdę dobrze dobrany do auta. Relatywnie cicho. Średnia z pierwszych 10tkm: 6.4 l/100km, przy czym po autostradzie śmigałem 140 non-stop (czasem w Niemczech i więcej, zazwyczaj do 180, powyżej tej prędkości zaczyna lekko myszkowac na drodze).
Przy wyjeździe na wakacje, z 4 rowerami na dachu (ogr. do 120 km/h) + zapakowany po uszy miałem średnią z 3tkm = 7,4 l/100 km.
Porównywałem wskazania kompa z wyliczeniami przy dystrybutorze. Wskazania rozjeżdżały mi się dopieo w wartościach setnych. Dla mnie ok.
Miejsca dla rodziny 2+2 wręcz idelanie. Gdy rozstawiłem 3ci rząd siedzeń, wchodzą dwa foteliki bez problemu. Sam też mogę usiąść w 3cim rzędzie (mam 185 cm wzrostu), ale musze przesunać fotele w 2 rzędzie maksymalnie do przodu + liczyć się z tym, że łbem dotykam do sufitu
Wyjazd do CRO (4 rowery, namiot 6os, stoliki, szafka, 4y krzesełka, kibelek turystyczny, ubrania, hamak, karimaty... bla bla bla... dało radę. Rowery na dachu + bagażnik zapchany...
Co przeszkadza...
1) Auto za jakieś 130 kPLN, ale 7 miejsc to jest tu na siłę. Lodgy lepiej administruje miejscem w 3cim rzędzie.
2) Adblue pod siedzeniami w 3cim rzędzie (LZA pisał o problemach, ja ich jeszcze nie miałem)
3) Nie ma aktualizacji map w abonamencie (w 508 jest...)
4) Wyłącz sobie LCD (są 2, da się tylko niższy) i zmień głośność radia... Ekran się włącza. Cholera z nim...
4) Pomimo tego, że górne LCD da się personalizować, to nie mogę ustawić sobie takich danych, jakie ja chcę.
5) Zamykanie klapy nogą działa jak chce... Zazwyczaj masz 50% szans, ze się zamknie, ale 100% na otwarcie (!?!)
6) Laweta już raz była. Zawinił przegląd zerowy - wystrzeliła mi blaszka sprężnynowa trzymająca klocki. Auto miało 6 miesięcy...
7) USB w dupiastym miejscu - trzaśnij klapką od schowka, włączy się muzuka z USB, jeśli masz wpięty klucz.
8) księgowi schowali system mocowania siatki grodziowej. Trzeba w ASO kupić siatkę z SZABLONAMI do cięcia podsufitki i mocowania plastików maskujących. Vive la France
Co mi się podoba
1) miejsce dla rodziny 2+2
2) silnik
3) spalanie
4) przednia szyba - ta widoczność jest bajerancka
5) nie kradną
6) dobrze wyposażony i z dobrą navi
7) wysuwany podnóżek dla pasażera
8) indywidualne fotele w 2 rzędzie, z regulowanym wysunięciem i pochyleniem
9) wygodne fotele z przodu
10) sprawna klima, nawiewy w słupach B dla 2 rzędu i w suficie dla 3go
11) kamera cofania jest ok nawet wieczorem
12) żona jest zakochana w automatycznym parkowaniu
Auto jest znakomite na holownik do przyczepy kempingowej.
Ogólnie? Jeśli bierzesz 2.0 HDI, to zdecydowanie polecam. Świetne auto.
Ostatnio zmieniony przez Dyziek 2017-09-10, 20:21, w całości zmieniany 1 raz
Wielkie dzięki, jako miłośnik 7-osobówek przeczytałem z zainteresowaniem - i z zadowoleniem, bo bardzo lubię "cytrynki", a C4(G)P od początku bardzo mi się podobało, zwłaszcza właśnie dzięki temu tak rzadkiemu współcześnie mega-przeszkleniu.
Dyziek napisał/a:
księgowi schowali system mocowania siatki grodziowej. Trzeba w ASO kupić siatkę z SZABLONAMI do cięcia podsufitki i mocowania plastików maskujących. Vive la France
Tym razem to nie księgowi, tylko sami klienci - firmowi mają kratki, a większość indywidualnych nie używa siatek, więc dziury w suficie są dla nich zbędne i brzydkie...
Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Sie 2012 Posty: 437 Skąd: Wawa
Wysłany: 2017-09-10, 22:46
Hej,
model przedliftowy miał to normalnie, ten po lifcie już nie :(
Generalnie, to niestety to już nie jest 'creative technology', ale nadal jest to bardzo dobry samochód
Ostatnio zmieniony przez Dyziek 2017-09-10, 22:46, w całości zmieniany 1 raz
Obecnie technologia nie jest sexy, liczy się tylko "creative marketing"...
Cytryny są zawsze sexi, wystarczy popatrzyć na depilację na klapie - wiele kobitek tak ma :)
To doskonale oddaje klimat, z jakim Citroen Polska podchodzi do klienta - jest to ostry sex, a nawet pie*dolenie go na całego :(
No ja patrzyłem na wersję przedliftową jak szukałem auta i w sumie, to gdybyśmy jakoś nie trafili na Dacię (przypadkiem), którą omijaliśmy szerokim łukiem, to byśmy chyba takim jeździli.
A ta szyba przednia idzie wysoko, powiedz mi, czy nie masz problemów ze słońcem padającym na Ciebie w czasie jazdy?
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-09-17, 08:55
w DS4 też jest takowa sięgająca połowy dachu - i w pochmurny dzień to całkiem fajny wynalazek
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum