Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Ruchomy czujnik map sensor
Autor Wiadomość
Pabloo 


Marka: Renault
Model: Fluence
Silnik: Limited
Rocznik: 2016
Dołączył: 31 Paź 2016
Posty: 52
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-13, 14:30   Ruchomy czujnik map sensor

Witam
Tak sobie wycierałem kolektor dolotowy w mojej Daćce i natknąłem się na czujnik w nim - map sensor - tyle, że "ruchomy". Wsadzony luźno, można go niewielką siłą wyjąć i włożyć, kolebie się na boki mimo uszczelki. Pytanie do znawców - czy to normalne? Czy nie idzie tamtędy tzw "lewe" powietrze i czy czujnik dobrze działa taki "latający'??? I korzystając z pytania - czy może być to przyczyną czarnego osadu na nakładce rury wydechowej (wygląda mi to na zbyt bogatą mieszankę?). Ostatnio przeleciałem prawie 3000km z prędkościami "autostradowymi" i właśnie zauważyłem ten nagar na rurze.... Ogólnie wygląda tak jakby ten silnik jeździł cały czas na "ssaniu" - podobne objawy i spalanie.
Dzięki za wszelkie wskazówki
Pozdrawiam
Paweł
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-09-13, 17:14   

Zrob fote lub jakis film jak to lata.
Normalnie czyjnik powinien byc sztywno osadzony i przewaznie przykrecony.
Za rodzaj mieszanki jest odpowiedzialna/e sonda lambda i temperatura, ale jezeli masz zly odczyt przeplywonmierza to moze sie cos kasztanic.
Proponuje diagnoze komputerowa, ktora pokaze ilosc zasysanego powietrza, ktora mozna porownac z danymi producenta. Przy diagnozie poruszac czujnikiem i juz bedziemy wiedzieli czy ciagnie lewe powietrze lub prosciej.
Bierzemy Plak lub zmywacz do hamulcy i psikamy delikatnie w okolice czujnika i jezeli ciagnie lewe powietrze to zauwazysz zmiane w pracy silnika.
UWAGA!!!! NIE PSIKAC JAK OPENTANY WSZEDZIE, A SZCZEGOLNIE PO KOLEKTORZE WYLOTOWYM. RYZYKO POZARU.
No i popodlaczeniu do kompa zobaczysz twje sondy/e jak pracuje na bogato lub ubogo. Prosciej:
Wykrec swiece i zobacz kolor. Bialy-biednie, ceglany-ok, czarny -bogato.
 
Pabloo 


Marka: Renault
Model: Fluence
Silnik: Limited
Rocznik: 2016
Dołączył: 31 Paź 2016
Posty: 52
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-13, 17:26   

Dziękuję serdecznie za odpowiedź - filmik nakręcę - świece wykręcę :):):)
Pozdrawiam
Paweł
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-09-13, 20:24   

No i przy lewym lufcie to by wolne obroty wysokie byly lub falujace a wtedy silnik to raczej na ubogo poszedl a nie na bogato.
Co do czarnego nalotu to kiedy ostatnio byly zmieniane kable WN i swiece?
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-09-14, 00:47   

Cytat:
UWAGA!!!! NIE PSIKAC JAK OPENTANY WSZEDZIE, A SZCZEGOLNIE PO KOLEKTORZE WYLOTOWYM. RYZYKO POZARU.

zmywacz beż żywego ognia to się nie zapali , pali się powoli więc jest bezpieczniejszy dużo od plaka
Można też kupić tester szczelności w piance.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2017-09-14, 00:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-09-14, 05:38   

To tak dla bezpieczenstwa.
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-09-14, 06:52   

W moim Sandero 1.2 16V z 2014 też czujnik jest włożony tylko na gumkę i nie przejąłem się tym.

Okopcenie rury zawsze deliktnie występuje, wątpię że nowe auto będzie generowało jakieś problem ze składem mieszanki.
 
Pabloo 


Marka: Renault
Model: Fluence
Silnik: Limited
Rocznik: 2016
Dołączył: 31 Paź 2016
Posty: 52
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-14, 07:04   

Witam
Tester szczelności w piance nic nie da bo mi go "zassie" do cylindrów więc piana się nie wytworzy na zewnątrz :)
Kable i inne rzeczy nie były wymieniane gdyż auto jest z lutego bieżącego roku. :mrgreen:
Pozdrawiam
Paweł
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-09-14, 07:30   

Nie popatrzalem na rocznich. Ile nalatane?kuchenka czy nie?
Ostatnio zmieniony przez shrek 2017-09-14, 07:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
Pabloo 


Marka: Renault
Model: Fluence
Silnik: Limited
Rocznik: 2016
Dołączył: 31 Paź 2016
Posty: 52
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-14, 13:53   

Witam
Ponad 9 tys - robiłem test z czyścikiem przepustnic - zero reakcji, w czasie pracy czujnik jest zassany - rusza się ale trzeba użyć większej siły - więc chyba odpada ten problem. A o co chodzi z kuchenką bo nie jarzę? :mrgreen:
Pozdrawiam
Paweł
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-09-14, 15:22   

Czy zagazowany?
 
Pabloo 


Marka: Renault
Model: Fluence
Silnik: Limited
Rocznik: 2016
Dołączył: 31 Paź 2016
Posty: 52
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-14, 16:53   

Hehe - nie - dziewiczy jak go fabryka stworzyła :mrgreen:
Pozdrawiam
Paweł
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-09-14, 20:01   

Silnik sie dociera to moze jakas 50-tke oleju wypil i dlatego okopcenie.
Zrob jeszcze fote tej rury jak mocno jest okopcona.
 
Pabloo 


Marka: Renault
Model: Fluence
Silnik: Limited
Rocznik: 2016
Dołączył: 31 Paź 2016
Posty: 52
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-17, 10:57   

Foty nie zrobię bo wytarłem jak tylko zobaczyłem :roll: :mrgreen:
Ale może i racja z tym docieraniem - tym bardziej, że dostał porządnie na autostradzie ostatnio :)
Pozdrawiam
Paweł
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-09-17, 13:09   

Kazdy silnik pali olej, mniej lub wiecej. Czym wyzsze obroty tym wypalanie oleju jest wieksze. Jak dobrze go ogoniles to co sie dziwic biorac pod uwage to, ze jest nowy.
 
Pabloo 


Marka: Renault
Model: Fluence
Silnik: Limited
Rocznik: 2016
Dołączył: 31 Paź 2016
Posty: 52
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-17, 18:03   

Tak też było, filmik z ruchomym map sensorem FILM
Pozdrawiam
Paweł
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-09-17, 19:34   

Jest włożony na gumkę i tyle, nie otwieraj maski bo nie ma potrzeby :P Ja zapomniałem jak wygląda mój silnik.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-09-18, 12:24   

Wazne, zeby byl szczelny.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne